Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Haagsegek

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Haagsegek »

Ik weet dat Veronica een clausule heeft maar kan het exacte ervan niet precies vinden. Iemand die het weet? 85 % van de tijd moet je vullen met muziek ouder dan 5 jaar of nieuw nog niet in de hitparade? Dat is voor Stenders geen probleem, die draait vaak nieuw nog niet in de hitparade, Maar een recent hitje gaat dus ook van je spreektijd af?
Sky / 538 geen clausule, Radio 10 wel?
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Volgens Caroline Brouwer is het draaien van nieuwe muziek geen probleem zolang het maar niet in de top 40 staat.

En dat draait Stenders bijna niet, op radio 2 1x per uur en op de XXLbonanza stream ook zéér beperkt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Haagsegek schreef: 26 feb 2021 10:58 Ik weet dat Veronica een clausule heeft maar kan het exacte ervan niet precies vinden. Iemand die het weet? 85 % van de tijd moet je vullen met muziek ouder dan 5 jaar of nieuw nog niet in de hitparade? Dat is voor Stenders geen probleem, die draait vaak nieuw nog niet in de hitparade, Maar een recent hitje gaat dus ook van je spreektijd af?
Het Veronica kavel heeft een muziek- en een spraakclausule. Deze moet je los zien van elkaar. Een hit gaat niet ten koste van spreektijd. Ik begreep dat nieuws, jingles en gesproken woord door intro's en outro's heen ook niet ten koste gaan van de spreektijd. Daar kan dus creatief mee omgegaan worden.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
petoi

Bericht door petoi »

Voor het kavel van Veronica geldt:

1.De vergunninghouder is verplicht de vergunning te gebruiken voor het uitzenden van een radioprogramma voor landelijke commerciële radio-omroep:

a.dat tussen 07.00 uur en 19.00 uur ten minste 85 procent muziek bevat;

b.dat tussen 07.00 uur en 19.00 uur ten hoogste 4,3 procent muziek bevat die genoteerd staat of heeft gestaan op een van de gangbare hitlijsten voor popmuziek in Nederland, waarbij hitnoteringen van vijf jaar of langer geleden niet meetellen;

c.dat tussen 07.00 uur en 19.00 uur geen klassieke muziek, moderne klassieke muziek daaronder begrepen, of jazzmuziek bevat;

d.dat, voor zover het gepresenteerde programmaonderdelen tussen 07.00 en 19.00 uur betreft, voor ten minste 50 procent in de Nederlandse of Friese taal wordt gepresenteerd, en

e.waarin tussen 07.00 en 23.00 uur, voor zover in deze uren wordt uitgezonden, ten minste éénmaal per uur op het hele uur een programmaonderdeel geheel bestaande uit nieuws is opgenomen.

Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -7842.html
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Haagsegek schreef: 26 feb 2021 10:58 Ik weet dat Veronica een clausule heeft maar kan het exacte ervan niet precies vinden. Iemand die het weet? 85 % van de tijd moet je vullen met muziek ouder dan 5 jaar of nieuw nog niet in de hitparade? Dat is voor Stenders geen probleem, die draait vaak nieuw nog niet in de hitparade, Maar een recent hitje gaat dus ook van je spreektijd af?
Sky, 538 en 10 hebben geen clausule. Radio 10 Brabant heeft dit overigens wel (moet x percentage regio gebondenheid zijn) dit kan door muziek en nieuws en eventueel nog met presentaties gericht op de regio.

Landelijke stations met een clausule op de inhoud:

100 % NL (Nederlandstalig en Nederlands product in andere taal)
Slam FM (Nieuwe muziek)
Sublime (Soul, Jazz, Lichte muziek enz)
BNR (nieuws, sport, discussie, verdieping enz)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Johanneke schreef: 26 feb 2021 09:24 Als Stenders maar niet weeer met Dennis Hoebee komt aangezet. Die is nu toch wel vaak genoeg geflopt daar, zou ik zeggen.
Verklaar je nader qua flop? Denk dat het geen DJ is waar je een programmering op bouw, maar prima om tijdstippen te vullen. Geen noemenswaardige dj met een bijzonder opvallend talent, vervangbaar maar kan prima in een gezonde programmering.

Zijn dikke vriendjes, dus die kans is er zeker.

Verder zie ik Blokhuis ook overstappen
Orange

Bericht door Orange »

Persoonlijk vraag ik me af wat het tijdstip van het programma van Stenders wordt. Ik denk dat we er niet vanuit moeten gaan dat dat zomaar 13/14 tot 16u is. In de berichtgeving viel mij op dat er geen tijdstip wordt genoemd. Of heeft iemand dat wel ergens gelezen?

Mijn gedachte, maar pure speculatie. Toen VI naar de ochtend ging duurde het lang voordat er duidelijk werd wat er in de middag kwam. Ik begrijp dat er lang is nagedacht en onderhandeld over de overstap van Stenders naar Veronica. Wellicht liepen toen de gesprekken al en werd op een gegeven moment duidelijk dat ze er niet uit zouden komen voor de overgang van VI naar de ochtend. Toen is aan Dennis Ruyer gevraagd of hij de middagshow voor drie maanden wilde doen. Ruyer gaf onlangs immers aan dat de afspraak was dat hij dat voor drie maanden zou doen. De hoop was wellicht dat Stenders binnen drie maanden wel zou overstappen. Blijkbaar was de overstap op 1 februari nog niet geregeld en is toen Tim Klijn in de middag gezet ipv Ruyer. Het zou dus zo kunnen zijn dat al vanaf het najaar onderhandeld werd met Stenders met het idee dat hij de middagshow gaat doen. Dat heeft op zich laten wachten, waardoor Ruyer en Klijn tussenpausen zijn in afwachting van de komst van Stenders.

Wellicht dus dat Stenders straks de middagshow weer over neemt van Tim Klijn. Persoonlijk vind ik het tijdstip 15-18u dan overigens meer geschikt voor zijn type programma dan 16-19u. Maar dat is een kwestie van gevoel, wellicht omdat hij nu ook al eerder in de middag zit.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 26 feb 2021 12:56 Persoonlijk vraag ik me af wat het tijdstip van het programma van Stenders wordt. Ik denk dat we er niet vanuit moeten gaan dat dat zomaar 13/14 tot 16u is. In de berichtgeving viel mij op dat er geen tijdstip wordt genoemd. Of heeft iemand dat wel ergens gelezen?
Carolien Brouwers heeft gezegd dat het 14-16 uur wordt.
Orange schreef: 26 feb 2021 12:56 Wellicht dus dat Stenders straks de middagshow weer over neemt van Tim Klijn. Persoonlijk vind ik het tijdstip 15-18u dan overigens meer geschikt voor zijn type programma dan 16-19u. Maar dat is een kwestie van gevoel, wellicht omdat hij nu ook al eerder in de middag zit.
Een klassieke 06-09-12-15-18 programmering juich ik toe met achtereenvolgens VI, Dennis Ruyer (Goud van Oud), Tim Klijn en Rob Stenders (Bonanza). Maar op basis van de berichtgeving verwacht ik deze opzet niet.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 26 feb 2021 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Romeo

Bericht door Romeo »

Orange schreef: 26 feb 2021 12:56 Persoonlijk vraag ik me af wat het tijdstip van het programma van Stenders wordt. Ik denk dat we er niet vanuit moeten gaan dat dat zomaar 13/14 tot 16u is. In de berichtgeving viel mij op dat er geen tijdstip wordt genoemd. Of heeft iemand dat wel ergens gelezen?
Maar volgens mij is een verzoekplatenprogramma het handigst tussen lunch en de autorit naar huis
Daan!

Bericht door Daan! »

Op drivetime een verzoekplatenprogramma lijkt me vreemd. Tim zit er volgens mij prima nu met Celine en Henk Blok.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 26 feb 2021 09:24 Als Stenders maar niet weeer met Dennis Hoebee komt aangezet. Die is nu toch wel vaak genoeg geflopt daar, zou ik zeggen.
Dennis Hoebee werd wel genoemd (net als Dennis Ruyer en Marisa Heutink) in het rijtje DJ's dat hij zou meenemen als hij een station zou runnen.
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 26 feb 2021 13:07
Carolien Brouwers heeft gezegd dat het 14-16 uur wordt.
Dat heb ik niet meegekregen. Maar in dat geval kan de speculatiemodus weer uit over het tijdstip.
Coolwine

Bericht door Coolwine »

Phoenix schreef: 26 feb 2021 13:13
Dennis Hoebee werd wel genoemd (net als Dennis Ruyer en Marisa Heutink) in het rijtje DJ's dat hij zou meenemen als hij een station zou runnen.
Waar is dat 'rijtje' te lezen?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Coolwine schreef: 26 feb 2021 13:33
Phoenix schreef: 26 feb 2021 13:13
Waar is dat 'rijtje' te lezen?
bron: Stenders Music Service (YouTube).
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

petoi schreef: 26 feb 2021 12:24 V
b.dat tussen 07.00 uur en 19.00 uur ten hoogste 4,3 procent muziek bevat die genoteerd staat of heeft gestaan op een van de gangbare hitlijsten voor popmuziek in Nederland, waarbij hitnoteringen van vijf jaar of langer geleden niet meetellen;
Bron: https://zoek.officielebekendmakingen.nl ... -7842.html
Dank voor jullie snelle reactie. Duis 's avonds geldt die restrictie niet. Overdag zal Stenders er zelf ook geen last van hebben (want écht nieuw en veel ouder). Als dan nog een Goud van Oud achtig programma maakt rek je voor de overige programma's de boel op naar twee recente hitjes per uur. is te doen toch.
Plaats reactie