Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica »

Meneer Sjon schreef: 25 feb 2021 21:10
jessica schreef: 25 feb 2021 01:50 Als je je alleen op het saaie Veronica publiek blijft richten met Guns n Roses dan kan je Veronica beter direct opheffen.
Is jouw smaak de enige juiste smaak? Waarom altijd die sneren naar "het saaie Veronica publiek"?
Er zijn al genoeg radiozenders die een bredere playlist hebben en/of andere genres of nieuwe muziek draaien.
Jij hoort duidelijk niet bij de Veronica doelgroep, dus misschien moet je er dan ook niet naar luisteren en één van die andere zenders kiezen.
Je zal er mee moeten leren leven dat er mensen bestaan die van 80s en 90s pop en rock houden.
jessica schreef: 25 feb 2021 01:50 Zijn droom was altijd een station tussen het oude 3FM en het huidige Radio2 in (iets spannender). Dat kan hij nu gaan opbouwen. Ik vrees alleen dat dit met 95% oude platen niet gaat lukken.
Dat betekend nog altijd 5% Di-rect, Kensington en Maroon 5. Dat is naar mijn mening 5% te veel.
Er kan ook binnen het bestaande pop/rock concept breder gedraaid worden. Daar is geen nieuwe muziek met onnodige autotune of galm voor nodig.
Het saaie is geen uitspraak van mij maar van Jan Paparazzi een DJ die jaren op Veronica heeft gedraaid.

Er zijn veel beter nieuwe platen te programmeren dan Di-rect, Kensington en Maroon5. Ik ben er van overtuigd dat Stenders dit ook gaat doen. De genoemde groepen zijn ook niet mijn cup of tea.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Meneer Sjon schreef: 25 feb 2021 21:10
jessica schreef: 25 feb 2021 01:50 Als je je alleen op het saaie Veronica publiek blijft richten met Guns n Roses dan kan je Veronica beter direct opheffen.
Is jouw smaak de enige juiste smaak? Waarom altijd die sneren naar "het saaie Veronica publiek"?
Pfff. Ik wilde eigenlijk niet reageren op de opmerking van jessica, maar ik dacht hetzelfde. Het stoort me ook dat sommigen hun eigen smaak als de standaard hanteren. Ben juist blij dat er zoveel smaken als er mensen zijn. Tegen eenheidsworst zijn, maar door de eigen smaak als standaard te verheffen juist eenheidsworst willen creëren.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 feb 2021 21:36 Het saaie is geen uitspraak van mij maar van Jan Paparazzi een DJ die jaren op Veronica heeft gedraaid.
Het woord "saai" heeft Jan Papparazzi niet gebruikt.
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 25 feb 2021 21:38
jessica schreef: 25 feb 2021 21:36 Het saaie is geen uitspraak van mij maar van Jan Paparazzi een DJ die jaren op Veronica heeft gedraaid.
Dan was het zuur wat hij gebruikt heeft.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 feb 2021 21:40
Phoenix schreef: 25 feb 2021 21:38
Dan was het zuur wat hij gebruikt heeft.
Ook niet.
jessica

Bericht door jessica »

Ik snap jullie denkwijze niet hoor. Rob Stenders komt niet naar Veronica om alles hetzelfde te laten. Ik heb het dan niet eens over de DJ's. Die zijn best goed op Veronica dus daar hoef je niet zoveel aan te doen. Alleen misschien hier en daar wat schuiven met uren.

Hij zal voornamelijk vrijheid hebben afgedwongen op muziekbeleid. En alles wijst er op dat dit zeer breed gaat worden. Natuurlijk ook hits en classics, maar ook nieuwe verrassende muziek. Zoals ik al eerder schreef een station dat inzit qua muziekprogrammering tussen het huidige radio2 en het vroegere 3fm.

Ik ben alleen nieuwsgierig of ze daar al langzaam voor 1 juli (28 juni als Stenders begint) naar het nieuwe muziekformat toe gaan werken. Dat zou verstandig zijn. Om dat niet in 1 dag om te gooien maar tot juli iedere maand naar het nieuwe format toe te werken. Iedere maand een klein beetje vernieuwen. Zodat het op de helft van het jaar qua muziek al helemaal staat.
Durashift

Bericht door Durashift »

^^^ als ze dat doen, waarom dan Stenders nog laten beginnen? Dat zal juist bewijzen dat Veronica de muziekmix ook op eigen kracht kan aanpassen.. hoef je geen dure Stenders voor aan te trekken.

Lijkt mij dus dat men voor de 2e helft van het jaar aan de muziekmix gaan sleutelen, zover als het kavel dat toelaat.
Romeo

Bericht door Romeo »

Stenders zal Genee niet wegkicken, die hoort ook tot de vriendenkring van Stenders.
Janno

Bericht door Janno »

Er is al aangegeven, ik meen door Rob zelf, dat hij zich al eerder gaat bemoeien met de (muzikale) inhoud van Veronica dan 28 juni als hij zelf op de zender komt. Wellicht is dat ook de belangrijkste reden dat men hem daarom al eerder van radio 2 wilde zien vertrekken.
density1

Bericht door density1 »

Romeo schreef: 25 feb 2021 21:54 Stenders zal Genee niet wegkicken, die hoort ook tot de vriendenkring van Stenders.
Sterker nog, Rob heeft Wilfred zelf leren schuiven.
density1

Bericht door density1 »

jessica schreef: 25 feb 2021 21:49 Ik snap jullie denkwijze niet hoor. Rob Stenders komt niet naar Veronica om alles hetzelfde te laten. Ik heb het dan niet eens over de DJ's. Die zijn best goed op Veronica dus daar hoef je niet zoveel aan te doen. Alleen misschien hier en daar wat schuiven met uren.

Hij zal voornamelijk vrijheid hebben afgedwongen op muziekbeleid. En alles wijst er op dat dit zeer breed gaat worden. Natuurlijk ook hits en classics, maar ook nieuwe verrassende muziek. Zoals ik al eerder schreef een station dat inzit qua muziekprogrammering tussen het huidige radio2 en het vroegere 3fm.

Ik ben alleen nieuwsgierig of ze daar al langzaam voor 1 juli (28 juni als Stenders begint) naar het nieuwe muziekformat toe gaan werken. Dat zou verstandig zijn. Om dat niet in 1 dag om te gooien maar tot juli iedere maand naar het nieuwe format toe te werken. Iedere maand een klein beetje vernieuwen. Zodat het op de helft van het jaar qua muziek al helemaal staat.
Nou, het format is al aangepast sinds Rick Romijn daar verantwoordelijk voor is, (op en af want af en toe ook niet meen ik). Maar het kan zeker beter en ik denk dat Stenders de final touch kan geven, maar alles binnen de kavelregels mits Veronica op hun huidige kavel blijft. Dus mocht dat zo zijn dan lijkt het mij beter dat ze volledig inzetten op de nostalgie van Veronica om zo ook wat nog meer afstand te nemen van Radio 10 want er is zoveel overlap, het mag net wel weer wat verrassender en rebelser/vrijer dan het strakke Radio 10.
VoeJoe

Bericht door VoeJoe »

jessica schreef: 25 feb 2021 21:49 Ik snap jullie denkwijze niet hoor. Rob Stenders komt niet naar Veronica om alles hetzelfde te laten. Ik heb het dan niet eens over de DJ's. Die zijn best goed op Veronica dus daar hoef je niet zoveel aan te doen. Alleen misschien hier en daar wat schuiven met uren.

Ben ook benieuwd wanneer er echt hoorbare veranderingen komen ..... muziekformat...jingles....op welke toon de zender gezet word.

Stenders taak:
Radio met passie terug op zender te brengen. -smok
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 feb 2021 21:49 Ik snap jullie denkwijze niet hoor.
?
Daan!

Bericht door Daan! »

Niels van Baarlen over komst Rob Stenders: klik
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Als Stenders maar niet weeer met Dennis Hoebee komt aangezet. Die is nu toch wel vaak genoeg geflopt daar, zou ik zeggen.
Plaats reactie