Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DavyGer

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door DavyGer »

Maar, gaan ze ook Marco Borsato draaien op radio Veronica?
Janno

Bericht door Janno »

:lol:
Johanneke

Bericht door Johanneke »

DavyGer schreef: 24 feb 2021 13:41 Maar, gaan ze ook Marco Borsato draaien op radio Veronica?
Ik denk wel Rene Le Blanc 😅
Phoenix

Bericht door Phoenix »

DavyGer schreef: 24 feb 2021 13:41 Maar, gaan ze ook Marco Borsato draaien op radio Veronica?
Laatst kwam al wel Blof voorbij bij de Vijf van het Bedrijf.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Phoenix schreef: 24 feb 2021 14:25
Die hoor ik ook wel regelmatig tijdens de office hours, maar dat is natuurlijk geen garantie dat ze na 28 juni ook nog gedraaid zullen worden. 😉
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 24 feb 2021 14:56
Phoenix schreef: 24 feb 2021 14:25
Die hoor ik ook wel regelmatig tijdens de office hours, maar dat is natuurlijk geen garantie dat ze na 28 juni ook nog gedraaid zullen worden. 😉
Niels en Rick hadden over Acda & De Munnik al eens discussie tijdens VI. Met de komst van Stenders zijn dit soort discussies verleden tijd.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

Romeo schreef: 24 feb 2021 13:21 Vraag me af of Beelen te vroeg is weggegaan. Hij heeft zn contract 10 maanden eerder laten ontbinden dus die had best in het team gepast.
Nou volgens mij was het plan dat Beelen en Stenders samen naar Veronica zouden gaan en de boel veranderen. Stenderes ging niet, Beelen wel en na een aantal maanden wijzigde Veronica weer terug naar het RHCP en Phil Collins regime. Giel blij dat hij terug naar de NPO mocht en nu gaat Stenders wel :)

Doet me een beetje denken aan het Yorin verhaal begin jaren 00..
Romeo

Bericht door Romeo »

Haagsegek schreef: 24 feb 2021 16:05
Doet me een beetje denken aan het Yorin verhaal begin jaren 00..
Maar daar werd Beelen keihard genaaid door Stenders. Beelen was rond en moest alleen nog tekenen en toen tekende Stenders snel
jessica

Bericht door jessica »

Ik hoop echt dat Sky en Veronica van licentie en ook van etherfrequentie gaan wisselen. Dat zou Stenders enorm helpen om de zender verder op te bouwen. Dan kan je echt alles doen op die zender wat je wil. Alle muziek en ook geen spreektijdbeperking meer. Hoop echt dat hij dit goed heeft uitonderhandeld. En ook dat hij een bonus heeft afgesproken voor elke procent die ze in luistercijfers gaan winnen.
Orange

Bericht door Orange »

jessica schreef: 24 feb 2021 22:50 Ik hoop echt dat Sky en Veronica van licentie en ook van etherfrequentie gaan wisselen. Dat zou Stenders enorm helpen om de zender verder op te bouwen. Dan kan je echt alles doen op die zender wat je wil. Alle muziek en ook geen spreektijdbeperking meer. Hoop echt dat hij dit goed heeft uitonderhandeld. En ook dat hij een bonus heeft afgesproken voor elke procent die ze in luistercijfers gaan winnen.
Lijkt mij heel onlogisch, omdat het format van Sky totaal niet past bij de clausule dat de meeste muziek meer dan vijf jaar oud moet zijn. Gaat dus niet gebeuren. En Sky gaat het format er zeker niet om veranderen. Waarom een behoorlijk succesvol station om zeep helpen?
Meneer Sjon

Bericht door Meneer Sjon »

jessica schreef: 24 feb 2021 22:50 Ik hoop echt dat Sky en Veronica van licentie en ook van etherfrequentie gaan wisselen. Dat zou Stenders enorm helpen om de zender verder op te bouwen. Dan kan je echt alles doen op die zender wat je wil. Alle muziek en ook geen spreektijdbeperking meer.
Ik hoop het niet. Ik zit niet te wachten op meer gepraat en meer nieuwe muziek.
Pot

Bericht door Pot »

Orange schreef: 24 feb 2021 23:10
jessica schreef: 24 feb 2021 22:50 Ik hoop echt dat Sky en Veronica van licentie en ook van etherfrequentie gaan wisselen. Dat zou Stenders enorm helpen om de zender verder op te bouwen. Dan kan je echt alles doen op die zender wat je wil. Alle muziek en ook geen spreektijdbeperking meer. Hoop echt dat hij dit goed heeft uitonderhandeld. En ook dat hij een bonus heeft afgesproken voor elke procent die ze in luistercijfers gaan winnen.
Lijkt mij heel onlogisch, omdat het format van Sky totaal niet past bij de clausule dat de meeste muziek meer dan vijf jaar oud moet zijn. Gaat dus niet gebeuren. En Sky gaat het format er zeker niet om veranderen. Waarom een behoorlijk succesvol station om zeep helpen?
Ja ik zie het ook niet gebeuren. Sky wordt door een aantal maar weggezet als grof vuil, maar is nog steeds een van de zenders met de meeste luisteraars. Bijna miljoen tegenover amper 1 miljoen.

Ik heb m'n vraagtekens bij Stenders als zendermanager. Als presentator van de Bonanza is het een aanwinst; om het muziekteam aan te vullen (niet leiden!) lijkt het me ook de ideale man. Als zendermanager van een station als KX is het ook een prima optie.

Maar voor commerciële radio? Ik weet het niet.
Als 'naam' Stenders is het zeker een aanwinst. Maar dat werd over Giel Beelen ook gedacht en dat liep niet zoals het geworden was.
Vergeet ook niet dat Veronica van strakke jock Tim of Lindo naar gezelligheidspresentator Stenders gaan. Als Dennis Ruyer daarvoor blijft, krijg je een enorm verschil qua presentatie. Dennis is voor de kantooruren bij een commerciële zender erg geschikt. Stenders is dat niet.
Stenders zou zich moeten aanpassen of de rest zou zich aan moeten passen aan Stenders, om het goed te laten lopen.

Daarnaast wordt hij ook verantwoordelijk voor de muziek. Opzich zou hij best wel wat aanvullingen kunnen doen en/of verbeteringen aan kunnen brengen, maar ik vrees ervoor dat het een Stenders playlist gaat worden. Dat lijkt me voor het grote publiek (en de adverteerders) een stuk mider interessant. Stenders heeft ook rekening te houden met het saaie maar trouwe Veronica-publiek. Het zou zomaar averechts kunnen werken.

Het beste was geweest om hem gewoon zijn programma te laten presenteren op Veronica; een plekje bij de muziekredactie te geven en een subkanaal te beginnen, waar hij mee kan knooien als zendermanager (met muzikale vrijheid en vrije programmering) zonder luistercijfers als maatstaaf. Waar nu wel gekeken naar zal gaan worden.

Tuurlijk: dit zijn mijn verwachtingen, maar als Stenders de vrijheid krijgt, zet ik mijn vraagtekens hoe Veronica er in 2022 voor staat. En als het niet lukt, dan heeft Stenders er verder geen last van. Kan 'ie zo naar 5.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Het beste is om van Veronica weer echt een nostalgische zender te maken, een mengeling tussen het Radio Veronica wat op Hilversum 2 uitzond met vele muziek uit de jaren 60 en 70 en op Hilversum 3 op de 'volle vrijdagen' de 80's. Ik weet het, het is al eens eerder geprobeerd onder Erik de Zwart, enkel het 'volle vrijdag' idee, maar toen veranderde er niet veel aan de muziek die er al te horen was voor die veranderingen. Het bijt dan ook niet met Radio 10 wat veel jonger is geworden qua muziek en wat rechtser van het midden is. Dan heb je Veronica wat qua muziek wat linkser van het midden is met meer nadruk op echte kwaliteitsmuziek.
jessica

Bericht door jessica »

Als je je alleen op het saaie Veronica publiek blijft richten met Guns n Roses dan kan je Veronica beter direct opheffen. Als je wat wil stijgen in de luistercijfers dan zul je toch echt wel iets moeten veranderen en dat ook de tijd geven. Dus niet na een half jaar weer terug draaien.

Als iemand het kunstje beheerst van een goede sandwichformule is het Rob Stenders wel. Heb alle vertrouwen in hem. Maar geef hem ook de tijd. Hij heeft bij 3FM en Radio2 altijd heel goed scorende programma's gehad. Waarom zou dat niet kunnen bij Veronica.

Zijn droom was altijd een station tussen het oude 3FM en het huidige Radio2 in (iets spannender). Dat kan hij nu gaan opbouwen. Ik vrees alleen dat dit met 95% oude platen niet gaat lukken. Dus hopelijk wel een ruil met Sky. Dat station gaat ieder jaar langzaam naar beneden en raakt steeds meer markt aandeel kwijt. Veronica kan dat terugwinnen. Sky niet meer, met kerst uitgezonderd.
Meneer Sjon

Bericht door Meneer Sjon »

jessica schreef: 25 feb 2021 01:50 Als je je alleen op het saaie Veronica publiek blijft richten met Guns n Roses dan kan je Veronica beter direct opheffen.
Is jouw smaak de enige juiste smaak? Waarom altijd die sneren naar "het saaie Veronica publiek"?
Er zijn al genoeg radiozenders die een bredere playlist hebben en/of andere genres of nieuwe muziek draaien.
Jij hoort duidelijk niet bij de Veronica doelgroep, dus misschien moet je er dan ook niet naar luisteren en één van die andere zenders kiezen.
Je zal er mee moeten leren leven dat er mensen bestaan die van 80s en 90s pop en rock houden.
jessica schreef: 25 feb 2021 01:50 Zijn droom was altijd een station tussen het oude 3FM en het huidige Radio2 in (iets spannender). Dat kan hij nu gaan opbouwen. Ik vrees alleen dat dit met 95% oude platen niet gaat lukken.
Dat betekend nog altijd 5% Di-rect, Kensington en Maroon 5. Dat is naar mijn mening 5% te veel.
Er kan ook binnen het bestaande pop/rock concept breder gedraaid worden. Daar is geen nieuwe muziek met onnodige autotune of galm voor nodig.
Plaats reactie