Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deradiokenner

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Deradiokenner »

Maar zal Rob zoveel de vrije hand krijgen als het na 1 jaar nog niet beoogde marktaandeel heeft? Het is en blijft een commerciële zender!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 23 feb 2021 16:39 Bam! Goede beslissing.
Ongelofelijk dit nieuws. Fantastisch nieuws.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Haagsegek

Bericht door Haagsegek »

Phoenix schreef: 23 feb 2021 20:41 Ongelofelijk dit nieuws. Fantastisch nieuws.
Ja ik zat al te wachten op jouw reactie Phoenix. We verschillen weleens van mening maar niet over Stenders. Vind jij dit echt goed nieuws? Wat Kicken toevallig ook al zegt; het wordt echt een lastige klus op Veronica dat alleen maar tegen kan vallen. Stenders is echt geen baasje en plaats maken voor de reclame zal hem ook niet makkelijk vallen. Of ben je gewoon benieuwd wat voor leuke speeltuin het gaat worden de komende tijd?

Ik denk wel dat Radio2 de koppositie kwijtraakt maar of Veronica enorm zal stijgen? Q Music kijkt vanaf de zijlijn tevreden toe gok ik :D
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Haagsegek schreef: 23 feb 2021 21:18
Phoenix schreef: 23 feb 2021 20:41 Ongelofelijk dit nieuws. Fantastisch nieuws.
Ja ik zat al te wachten op jouw reactie Phoenix. We verschillen weleens van mening maar niet over Stenders. Vind jij dit echt goed nieuws? Wat Kicken toevallig ook al zegt; het wordt echt een lastige klus op Veronica dat alleen maar tegen kan vallen. Stenders is echt geen baasje en plaats maken voor de reclame zal hem ook niet makkelijk vallen. Of ben je gewoon benieuwd wat voor leuke speeltuin het gaat worden de komende tijd?

Ik denk wel dat Radio2 de koppositie kwijtraakt maar of Veronica enorm zal stijgen? Q Music kijkt vanaf de zijlijn tevreden toe gok ik :D
Hoe het uitpakt weet ik niet, maar er is eindelijk weer eens reuring. Ik vind het interessant om te zien hoe Veronica zich gaat ontwikkelen onder Stenders.

Of Veronica stijgt en of Q Music marktleider wordt vind ik niet interessant. Ik hoop op een zender die zoveel mogelijk aansluit op mijn voorkeur. Als dat een marginale zender is maakt mij niet uit.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
density1

Bericht door density1 »

Denk zelf dat Stenders een soort XXL Stenders-'format'/KX Radio wil gaan hanteren op 'het nieuwe' Veronica. Hij heeft hiermee al een blauwdruk staan van hoe het zou kunnen gaan klinken.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 23 feb 2021 22:12 Of Veronica stijgt en of Q Music marktleider wordt vind ik niet interessant. Ik hoop op een zender die zoveel mogelijk aansluit op mijn voorkeur. Als dat een marginale zender is maakt mij niet uit.
Marginale zenders overleven niet in de commercie, dus dat gaat je dan wel uitmaken. Talpa zal meer marktaandeel willen en dat verkrijgen zal de uitdaging van Stenders worden, niks meer en niks minder. Dat zullen geen freakshows worden.
Rock 'n roll is better than music!
density1

Bericht door density1 »

De moneymakers zijn 538, 10 en Sky. Waarvan de laatste ook nog maar afwachten is wat daar mee gaat gebeuren, gezien de geruchten van een mogelijke verkoop aan DPG. Dan kan een kleinere rebelse zender zoals Veronica ook wel interessant zijn om een bepaalde doelgroep voor muziekliefhebbers erbij te hebben. Kijk naar het Hitradio Veronica/KINK FM verhaal destijds. Nu is Veronica niet meer die grote zender, maar de andere stations uit het Talpa portfolio.
Laatst gewijzigd door density1 op 23 feb 2021 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

density1 schreef: 23 feb 2021 22:13 Denk zelf dat Stenders een soort XXL Stenders-'format'/KX Radio wil gaan hanteren op 'het nieuwe' Veronica. Hij heeft hiermee al een blauwdruk staan van hoe het zou kunnen gaan klinken.
Ik denk ook dat het hiernaar neigt.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Henkjan2016 schreef: 23 feb 2021 22:32
density1 schreef: 23 feb 2021 22:13 Denk zelf dat Stenders een soort XXL Stenders-'format'/KX Radio wil gaan hanteren op 'het nieuwe' Veronica. Hij heeft hiermee al een blauwdruk staan van hoe het zou kunnen gaan klinken.
Ik denk ook dat het hiernaar neigt.
Maar de luistercijfers zullen toch moeten gaan stijgen, niet nog verder dalen, neem ik aan?!
Henkjan2016

Als de quote van Henk Peeters klopt, die eerder vandaag werd gedropt, dan denk ik het zeker wel.
Pot

Bericht door Pot »

Het blijft speculeren, maar Caroline meldt op haar instagram dat Stenders op dezelfde tijdstippen te horen blijft, dus 14:00-16:00 uur (ook vrijdag). Een lunchshow daarvoor waarschijnlijk(?). Op vrijdagavond zal hij ook te horen zijn.

Hoe het eruit gaat zien zal de komende tijd wel bekend worden. Rob heeft er na deze week zat tijd om er over na te denken.
Oren open!
Henkjan2016

Pot schreef: 23 feb 2021 23:03 Het blijft speculeren, maar Caroline meldt op haar instagram dat Stenders op dezelfde tijdstippen te horen blijft, dus 14:00-16:00 uur (ook vrijdag). Een lunchshow daarvoor waarschijnlijk(?). Op vrijdagavond zal hij ook te horen zijn.

Hoe het eruit gaat zien zal de komende tijd wel bekend worden. Rob heeft er na deze week zat tijd om er over na te denken.
Daarom, ik ben erg benieuwd wat het gaat worden. 28 juni. Is nog best wel eventjes wachten :sad:
Heggeschaar

Bericht door Heggeschaar »

Ik geloof niet dat Rob zijn oude “vrienden” van vroeger prominente plekjes gaat geven.
Rob gaat misschien wel ouderwets op zijn gevoel scouten.
Vriendjespolitiek is te makkelijk en schept verwachtingen bij luisteraars die je niet zal waarmaken.
Edwin Evers die ooit terugkeert op de radio zal ook anders klinken en aanvoelen. Bart van leeuwen ook op Veronica.
Luc Van Rooij ook. Peter Teekamp ook.
jessica

Bericht door jessica »

DavyGer schreef: 23 feb 2021 17:35
DavyGer schreef: 23 feb 2021 17:23 En hoe zit het met die spraakclausule? Hoe denkt Stenders dat te gaan doen met een sidekick.
Er zit echter ook nog een middagshow na. Dat doet hij niet zoals ik het artikel begrijp. De spreektijd voor Stenders moet wel ergens vandaan komen.

Of heeft hij een switch in kavels uit onderhandeld?
Ik denk inderdaad dat de spraakclausule tussen 7 en 19 uur het meest vervelende is + natuurlijk het oldies kavel. Nu Sky toch langzaam aan het zakken is kunnen Veronica en Sky beter van kavel verwisselen. Veronica op een betere frequentie en van alle beperkingen af en Sky kan je prima vullen met 90% oldies en van spreektijd heb je geen last. Probleem opgelost.

Hopelijk heeft Stenders dit naast volledig muziekale vrijheid en vrijheid van aannemen van DJ's ook uit onderhandeld dat de kavelruil tussen Veronica en Sky gaat plaatsvinden. Dit kan wel eens de grote succes factor in het hele verhaal zijn. Als dit gebeurt geef ik het hele project een veel betere kans van slagen.

P.S. Mark van de Akker met Mark in the Dark terughalen zou wel een grote stunt zijn. Hoe Mark nu klinkt kun je iedere zondagmiddag van 12 - 2 al beluisteren op https://radio-benelux.nl/

Ook Bert van Lent terughalen zou een goede zet zijn. Eventueel voor een weekendprogramma! Hiermee kan Veronica zich onderscheiden.
Henkjan2016

Probleem is helaas wel dat Mark en Bert beide geen stabiele radiomakers zijn. Bert en Mark zijn beide op dezelfde manier in paniek geraakt en abrupt gestopt.

Maar wanneer een subkanaal, bijvoorbeeld een themakanaal, kan worden omgedoopt tot Kx 2.0, dan kan daar geprobeerd worden wat goed werkt en dan kan dat worden geïmplementeerd in het hoofdkantoor.
Plaats reactie