Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pot »

Veronica doet het in 20-49 opzich goed (+0.3%).
In 35-49 niet (-0.6%) en bij de kerndoelgroep mannen 35-49 gaat het helemaal mis (-1.9%). Bij de vrouwen gaat het in 35-49 wel beter (+1.1%)

Misschien sloeg de tijdelijke ochtendshow van Martijn Muijs niet aan. Een andere reden voor deze verschuiving zie ik niet, behalve de muziek die gedraaid wordt.
Oren open!
density1

Bericht door density1 »

Daar valt zeker winst te behalen. Zou juist dus meer oudere muziek gaan draaien om deze doelgroep ook te bereiken. Radio 10 draait ook al zo jong de laatste tijd, terwijl het juist andersom zou moeten aangezien Veronica op een oldies kavel zit.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef: 24 nov 2020 16:50 Veronica doet het in 20-49 opzich goed (+0.3%).
In 35-49 niet (-0.6%) en bij de kerndoelgroep mannen 35-49 gaat het helemaal mis (-1.9%). Bij de vrouwen gaat het in 35-49 wel beter (+1.1%)

Misschien sloeg de tijdelijke ochtendshow van Martijn Muijs niet aan. Een andere reden voor deze verschuiving zie ik niet, behalve de muziek die gedraaid wordt.
Klopt. Dit was me nog niet opgevallen. Dit zijn gigantische verschuivingen. Zo zie ik in de groep 'vrouwen 20-49' dat Veronica in één jaar is gestegen van 2,7% naar 5,1%.

Overigens is de kerndoelgroep 'mannen 25-54 jaar'.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Zouden ze bij Veronica verwachten dat ze nog gaan stijgen? Het lijkt er meer op dat ze nu een flinke kostenbesparing maken en hopen desondanks het huidige marktaandeel vast te houden.
De ochtendshow begon voorheen als eerste van de grote zenders (Giel begon al rond 5.35u) en nu als laatste (Warming Up start pas om 6.30u), dat gaat ze in elk geval niet helpen.
En van Giel en Wilfred op drive time naar Wilfred en Dennis... ik vind het zelf prima en luister bijna de hele dag Veronica, maar of je hier veel meer luisteraars mee gaat pakken?
Daarbij geeft Wilfred echt zielige prijzen weg, geldbedragen van 25 tot 125 euro op zijn rad, tja... Er wordt ook steeds aangegeven dat er geen marketingbudget is. Ik denk dat ze blij mogen zijn als het marktaandeel gelijk blijft.
Overigens hoor ik al dagen dat de contracten van Wilfred, Rick en Niels nog altijd niet verlengd zijn!

Ik vraag me ook af wat die middagshow de komende weken moet gaan doen. Dennis & Celine hadden de eerste twee weken drie van de zes items per dag die te maken hadden met de Top 1000 die eraan kwam. Nu is de Top 1000 bezig en hebben ze verder helemaal geen items meer tussen 16 en 19 behalve een beetje Shownieuws.... Ben benieuwd hoe dit volgende week gaat klinken.
Valt me ook op dat Dennis & Celine al om 18.45u Martijn aankondigen en afscheid nemen. Vervolgens draaien ze nog twee platen en dat was het. Celine leest om 19u ook geen nieuws meer, dat is dan al van het ANP.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

En er gaat geen DJ meer bij komen. Dit lijkt definitief. Daar is geen budget meer voor. Zo werd het althans vanochtend gebracht in VI.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Johanneke schreef: 25 nov 2020 09:05
Daarbij geeft Wilfred echt zielige prijzen weg, geldbedragen van 25 tot 125 euro op zijn rad, tja... Er wordt ook steeds aangegeven dat er geen marketingbudget is. Ik denk dat ze blij mogen zijn als het marktaandeel gelijk blijft.
De prijzen bij miljoenenjacht waren ook al zo kansloos dit seizoen
jessica

Bericht door jessica »

Bij de kerndoelgroep mannen 35-49 gaat het helemaal mis (-1.9%) Dit is wel dramatisch hoor. Zo'n daling midden in de doelgroep. Doe je iets toch niet goed.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 25 nov 2020 19:10

Bij de kerndoelgroep mannen 35-49 gaat het helemaal mis (-1.9%) Dit is wel dramatisch hoor. Zo'n daling midden in de doelgroep. Doe je iets toch niet goed.
Ik zie een daling van 0,4% in deze doelgroep ten opzichte van vorig jaar. Dit is inderdaad een achteruitgang, maar van een andere orde dan de 1,9% die hier wordt genoemd.

Het lijkt erop dat Veronica de vorige meting heel erg gepiekt heeft. Dat lijkt me uitzonderlijker dan de 'score' van deze maand.
density1

Bericht door density1 »

Phoenix schreef: 25 nov 2020 10:31 En er gaat geen DJ meer bij komen. Dit lijkt definitief. Daar is geen budget meer voor. Zo werd het althans vanochtend gebracht in VI.
En toen had Stenders al getekend. Dan is er daarna geen budget meer voor nog een DJ.... :))
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 25 nov 2020 23:59
Phoenix schreef: 25 nov 2020 10:31 En er gaat geen DJ meer bij komen. Dit lijkt definitief. Daar is geen budget meer voor. Zo werd het althans vanochtend gebracht in VI.
En toen had Stenders al getekend. Dan is er daarna geen budget meer voor nog een DJ.... :))
DavyGer schreef: 25 nov 2020 18:42 Waar dan? Ik lees 't nergens
density1

Bericht door density1 »

Puur hypothetisch.
Orange

Bericht door Orange »

Wat gaat Jasper de Vries doen? Ik viel half in zijn laatste (denk ik) spreek van Goud van Oud en daaruit maakte ik op dat hij stopt bij Veronica en hij noemde NPO. Iemand er meer van meegekregen?
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Op Instagram heeft hij net een post geplaatst. Hij stopt bij Veronica, en gaat aan de slag bij NPO RADIO 2 als muzieksamensteller. Ook bij Sublime blijft hij dat doen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Orange schreef: 29 nov 2020 12:21 Wat gaat Jasper de Vries doen? Ik viel half in zijn laatste (denk ik) spreek van Goud van Oud en daaruit maakte ik op dat hij stopt bij Veronica en hij noemde NPO. Iemand er meer van meegekregen?
Yes hij wordt muzieksamensteller bij NPO Radio 2, en blijft bij Sublime ook. Stopt bij Talpa. Had een hectisch jaar achter de rug, vertelde hij, en hoopt wat meer rust te vinden in 2021. Zei nadrukkelijk dat hij voorlopig achter de schermen van de radio blijft. Jammer hoor, ik luisterde graag in het weekend en vrees dat we er Marisa voor terug krijgen, dus voor mij een andere zender in het weekend 's ochtends 😕
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Marisa neemt komende week sowieso de uren van Martijn Muijs over. Jasper de Vries staat nog wel in de programmering met '80's & '90's Hits voor komende week.
Marisa zal waarschijnlijk de uren van Jasper de Vries overnemen inderdaad. Beiden zijn immers freelancers.
Plaats reactie