Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

Heeft iemand een verwijzing naar de kavelvoorwaarden? Ik kom niet verder dan https://radiopedia.nl/wiki/Kavel_A2

Daaruit haal ik 85% talks. Dit komt neer op 216 min per dag.

= 3,6 uur gebabbel per dag.
jessica

Bericht door jessica »

Herman ven Schippers schreef: 28 okt 2020 21:31
Radiofan500 schreef: 28 okt 2020 21:28 Dus ik lees goed dat er tussen 13 en 16 uur in totaal 3 minuten gesproken mag worden op 100%NL? Goeiedag, das niet veel. 4 talks in een uur, 15 seconden per talk... Ben je goed en wel begonnen aan je verhaal kun je Jantje Smit weer instarten..
Daarom draaien ze veel 3'Js, dan heb je meer tijd om er iets omheen te lullen.
Ja dit klopt precies. Ik heb de quotes uit het interview nog even opgezocht.

Koen was tot vorige maand tussen 13:00 en 16:00 uur te horen op 100% NL. “In dat programma had ik slechts iets van drie minuten spreektijd, verdeeld over een heel programma. Toen ik de plek in de ochtend kreeg, vond ik dat heerlijk, een nieuwe kans. Ik heb twee jaar tussen een en vier gezeten. Ik vond het leuk, alleen ik wilde ook meer.”

100% NL is een geclausuleerde zender, dat zich daardoor aan bepaalde regels moet houden. Zo mag er niet te veel gepraat worden en moet het station een bepaald percentage aan Nederlandstalige muziek draaien. “Omdat wij een van de geclausuleerde stations zijn, moeten we de spreektijd verdelen. De meeste spreektijd hebben we in de ochtend”, zegt Koen. “Zeker bij ons station ligt het zwaartepunt echt op de ochtend. De gasten die langskomen en het nieuws komt live binnen.”
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

jessica schreef: 28 okt 2020 21:42
Herman ven Schippers schreef: 28 okt 2020 21:31
Radiofan500 schreef: 28 okt 2020 21:28 Dus ik lees goed dat er tussen 13 en 16 uur in totaal 3 minuten gesproken mag worden op 100%NL? Goeiedag, das niet veel. 4 talks in een uur, 15 seconden per talk... Ben je goed en wel begonnen aan je verhaal kun je Jantje Smit weer instarten..
Daarom draaien ze veel 3'Js, dan heb je meer tijd om er iets omheen te lullen.
Ja dit klopt precies. Ik heb de quotes uit het interview nog even opgezocht.

Koen was tot vorige maand tussen 13:00 en 16:00 uur te horen op 100% NL. “In dat programma had ik slechts iets van drie minuten spreektijd, verdeeld over een heel programma. Toen ik de plek in de ochtend kreeg, vond ik dat heerlijk, een nieuwe kans. Ik heb twee jaar tussen een en vier gezeten. Ik vond het leuk, alleen ik wilde ook meer.”

100% NL is een geclausuleerde zender, dat zich daardoor aan bepaalde regels moet houden. Zo mag er niet te veel gepraat worden en moet het station een bepaald percentage aan Nederlandstalige muziek draaien. “Omdat wij een van de geclausuleerde stations zijn, moeten we de spreektijd verdelen. De meeste spreektijd hebben we in de ochtend”, zegt Koen. “Zeker bij ons station ligt het zwaartepunt echt op de ochtend. De gasten die langskomen en het nieuws komt live binnen.”
Nederlands product anders talig mag ook.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Volgens mij chargeerde Koen een beetje met die drie minuten. Colin praat volgens mij meer. Barry ook, in de late middag. Dat Koen nu het meeste spreektijd heeft, hoor ik ook.
Rock 'n roll is better than music!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Grappig, maar dan snap ik misschien de keuze wel om de ochtendshow niet om 6:00 uur te laten starten maar om 07.00. Telt het aantal uur dat je dan non-stop doen mee dat je dan meer spreektijd hebt? Als dat zo is zou ik het weekend ook non-stop maken.
Orange

Bericht door Orange »

Henkjan2016 schreef: 28 okt 2020 21:37 Heeft iemand een verwijzing naar de kavelvoorwaarden? Ik kom niet verder dan https://radiopedia.nl/wiki/Kavel_A2

Ik weet het niet precies, maar volgens mij gelden de kavelvoorwaarden alleen tussen 7 en 19u. Dan kom je dus op de helft (108 minuten) en mag je daarbuiten de hele tijd ouwehoeren.

Mij staat ook bij dat reclametijd niet meetelt. Dat is geloof ik 15% van hun zendtijd, dus 9 minuten. Die 108 minuten ligt dus lager, namelijk 91,8 minuten tussen 7 en 19u.

En er is gesteggel geweest over het praten over in- en outro's. Tegenwoordig is de regel dat je daar overheen mag praten en dat dat dan toch telt als muziektijd. Een spreek van 30 seconden over de 5 seconden outro en 25 seconden intro telt dus als 0 seconden spraak. Zie dit artikel http://www.radio.nl/820962/spraakbeperk ... -geschrapt.

Tot slot heb ik ook weleens iets gehoord over nieuws en verkeer en dat dat niet meetelt, maar heb daar echt geen idee van.
Orange

Bericht door Orange »

Deradiokenner schreef: 28 okt 2020 22:45 Grappig, maar dan snap ik misschien de keuze wel om de ochtendshow niet om 6:00 uur te laten starten maar om 07.00. Telt het aantal uur dat je dan non-stop doen mee dat je dan meer spreektijd hebt? Als dat zo is zou ik het weekend ook non-stop maken.
De clausule geldt 7 dagen per week tussen 7 en 19 uur. Een non-stop uur tussen 6 en 7 helpt dus helemaal niets. Non-stop in het weekend overdag wel.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 28 okt 2020 22:48
Henkjan2016 schreef: 28 okt 2020 21:37 Heeft iemand een verwijzing naar de kavelvoorwaarden? Ik kom niet verder dan https://radiopedia.nl/wiki/Kavel_A2

Ik weet het niet precies, maar volgens mij gelden de kavelvoorwaarden alleen tussen 7 en 19u. Dan kom je dus op de helft (108 minuten) en mag je daarbuiten de hele tijd ouwehoeren.

Mij staat ook bij dat reclametijd niet meetelt. Dat is geloof ik 15% van hun zendtijd, dus 9 minuten. Die 108 minuten ligt dus lager, namelijk 91,8 minuten tussen 7 en 19u.

En er is gesteggel geweest over het praten over in- en outro's. Tegenwoordig is de regel dat je daar overheen mag praten en dat dat dan toch telt als muziektijd. Een spreek van 30 seconden over de 5 seconden outro en 25 seconden intro telt dus als 0 seconden spraak. Zie dit artikel http://www.radio.nl/820962/spraakbeperk ... -geschrapt.

Tot slot heb ik ook weleens iets gehoord over nieuws en verkeer en dat dat niet meetelt, maar heb daar echt geen idee van.
De clausule geldt van 7 tot 19 uur. Dit is exclusief spreektijd voor reclames, nieuws, weer en verkeer en spreektijd door intro's en outro's van platen.

Ik weet niet of de interacties met bijvoorbeeld Celine Huijsmans tijdens het nieuws wel of niet meetelt in deze spreektijd. En hetzelfde geldt voor het shownieuws.

Los van de jock (Stenders) vind ik dat spreektijd tijdens de office hours beperkt dient te zijn. Als Stenders hier een programma krijgt zal hij zich hieraan moeten schikken. Stenders kan een strak muziekprogramma neerzetten. Dan vind ik hem zelfs op zijn best.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Vanochtend toch weer Jeroen Latijnhouwers met Martijn Muijs (en Carsten en Lisanne) in de ochtend. Waarom was dit niet gewoon vijf weken lang de tijdelijke ochtendshow? Dit klinkt meteen weer als een klok. Zonde dat we 3,5 week hebben moeten horen dat Florentien en Martijn in de ochtend in elk geval geen goede match zijn. Ben benieuwd wat de luistercijfers van oktober van Veronica worden, ook team Genee is al twee weken incompleet.

En ik ben benieuwd vanaf maandag. Wilfred blijft maar zenuwachtig doen over het opstaan, ik vraag me af of het geen tweede Rob Stenders wordt die daar destijds maandenlang over bleef klagen. Wilfred hoeft nota bene maar tien minuten (!) te rijden naar de studio en begint ook nog eens om 7 uur pas, wat is het probleem? Het is nog niet eens begonnen, maar ik vraag me toch een beetje af of ze dan niet beter het team van vandaag (met Jeroen) in de ochtend hadden kunnen laten zitten. Die hebben er in elk geval elke ochtend zin in, en beginnen ook gewoon om 6 uur.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Johanneke schreef: 29 okt 2020 08:47 Vanochtend toch weer Jeroen Latijnhouwers met Martijn Muijs (en Carsten en Lisanne) in de ochtend. Waarom was dit niet gewoon vijf weken lang de tijdelijke ochtendshow? Dit klinkt meteen weer als een klok. Zonde dat we 3,5 week hebben moeten horen dat Florentien en Martijn in de ochtend in elk geval geen goede match zijn. Ben benieuwd wat de luistercijfers van oktober van Veronica worden, ook team Genee is al twee weken incompleet.

En ik ben benieuwd vanaf maandag. Wilfred blijft maar zenuwachtig doen over het opstaan, ik vraag me af of het geen tweede Rob Stenders wordt die daar destijds maandenlang over bleef klagen. Wilfred hoeft nota bene maar tien minuten (!) te rijden naar de studio en begint ook nog eens om 7 uur pas, wat is het probleem? Het is nog niet eens begonnen, maar ik vraag me toch een beetje af of ze dan niet beter het team van vandaag (met Jeroen) in de ochtend hadden kunnen laten zitten. Die hebben er in elk geval elke ochtend zin in, en beginnen ook gewoon om 6 uur.
Wilfred Genee kan gewoon later opstaan dan ik doe op een gewone werkdag. :-) En dat nog voor een veel rianter salaris ook!

Zet mij er maar neer dan.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 29 okt 2020 08:47 En ik ben benieuwd vanaf maandag. Wilfred blijft maar zenuwachtig doen over het opstaan, ik vraag me af of het geen tweede Rob Stenders wordt die daar destijds maandenlang over bleef klagen.
Ja, dat moet Genee niet gaan doen. Hij moet zich realiseren dat zijn luisteraars voor dag en dauw zijn vertrokken op weg naar hun werk. Als ze op de radio dan een klaagzang horen over het vroege opstaan dan zijn de luisteraars zo weg.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef: 29 okt 2020 09:24
Johanneke schreef: 29 okt 2020 08:47 En ik ben benieuwd vanaf maandag. Wilfred blijft maar zenuwachtig doen over het opstaan, ik vraag me af of het geen tweede Rob Stenders wordt die daar destijds maandenlang over bleef klagen.
Ja, dat moet Genee niet gaan doen. Hij moet zich realiseren dat zijn luisteraars voor dag en dauw zijn vertrokken op weg naar hun werk. Als ze op de radio dan een klaagzang horen over het vroege opstaan dan zijn de luisteraars zo weg.
Kleine tip vanaf mijn kant: ga niet af op enkel de wekker van je telefoon, maar koop er ook nog gewoon een extra wekker bij. Dat je niet in één week twee keer niet komt opdagen of zo, zou een beetje zuur zijn.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 29 okt 2020 09:24 Ja, dat moet Genee niet gaan doen. Hij moet zich realiseren dat zijn luisteraars voor dag en dauw zijn vertrokken op weg naar hun werk. Als ze op de radio dan een klaagzang horen over het vroege opstaan dan zijn de luisteraars zo weg.
Dat is inderdaad totaal oninteressant. Vroeg opstaan is afschuwelijk, maar wel een keuze. Zeker irritant als daarover geklaagd wordt op de radio.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Ik vraag mij af in hoeverre het een keuze is.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Henkjan2016 schreef: 29 okt 2020 21:06 Ik vraag mij af in hoeverre het een keuze is.
Volgens mij hadden de heren een contract voor de middag en is het een keuze naar de ochtend te gaan. Voor mijzelf geldt dat ik variabele werktijden heb. Ik denk dat het voor veel mensen wel een keuze is, hoewel ze zelf niet altijd zullen inzien dat een andere baan ook een keuze is.
Plaats reactie