Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Oortjes

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Oortjes »

Deradiokenner schreef: 26 sep 2020 12:52 Jan Joost hoeft toch geen toestemming van Fox te hebben. Hij is zzper.... ik vindt het wel gewaagd om op vrijdag iemand anders neer te zetten. Hoewel het wel heel leuk maakt als radiofreak dit te volgen. Het zou mij niks verbazen als Dennis verhuist naar de middag en tussen 9-12 non-stop wordt en Tim Klijn 12-16 gaat vullen.
Mij wel. Dan verwacht ik Lindo tussen negen en twaalf.
Rock 'n roll is better than music!
Coolwine

Bericht door Coolwine »

Orange

Bericht door Orange »

Deradiokenner schreef: 26 sep 2020 12:52 Jan Joost hoeft toch geen toestemming van Fox te hebben. Hij is zzper....
Geen idee hoe hij contractueel verbonden is aan FOX, maar blijkbaar wel dus. Ik begreep ook eerder dat er echt een maximum op zit in het aantal keer dat hij VI doet. Als Genee een week op vakantie is, mag hij van FOX niet een hele week vervangen. Blijkbaar zijn er exclusiviteitsafspraken tussen Van Gangelen en FOX gemaakt.
Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 26 sep 2020 12:52 Jan Joost hoeft toch geen toestemming van Fox te hebben. Hij is zzper.... ik vindt het wel gewaagd om op vrijdag iemand anders neer te zetten.
Radio.NL schreef: Jan Joost van Gangelen gaat mogelijk de vrijdagochtendeditie van “Veronica Inside” op de radio presenteren, zoals hij nu ook al doet in de middag. Een uitgemaakte zaak is het echter nog niet, want de presentator moet hiervoor in overleg met Fox Sports. “Ik zou het echt graag willen doen.”

Jan Joost van Gangelen mogelijk op vrijdagochtend op VeronicaVrijdagochtend werd bekend dat het middagprogramma Veronica Inside vanaf 5 oktober naar de ochtend verhuist op Radio Veronica.

Net als in de middag tekent Wilfred Genee voor de maandag tot en met donderdag. Over de invulling van de vrijdageditie wordt later meer bekendgemaakt.

Logisch zou zijn als Van Gangelen de vrijdagochtend voor zijn rekening zou nemen. En hoewel de presentator dat graag zou willen, is dit nog allerminst zeker. Waar Genee zowel voor zijn radio- als tv-werk onder contract staat bij Talpa, is Van Gangelen in dienst van de tv-zender Fox Sports. Voor zijn radiowerk op vrijdagmiddag heeft hij toestemming, maar om mee naar de ochtend te verhuizen moet hij eerst in gesprek met zijn werkgever.

“Ik denk dat ik best wel veel lol uit zou kunnen halen”, vertelde Van Gangelen vrijdagmiddag op Veronica. “Ik zou het echt graag willen doen.”

Van Gangelen presenteert, net als Genee, sinds begin 2019 Veronica Inside op de radio.

Binnenkort hoopt Veronica ook bekend te maken hoe de middag ingevuld gaat worden. Nieuwslezer Celine Huismans verhuist echter niet naar de ochtend en blijft gewoon de bulletins in de middag verzorgen.
Oren open!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Wellicht is het mogelijk dat er een vroege ochtendshow komt van 5 tot 7 uur met een talentvolle jock, die vervolgens van 7 tot 9 uur bij VI aanschuift als producer. Destijds zat Michiel Veenstra ook van 4 tot 6 uur om daarna bij Curry & The Crew aan te schuiven. Zijn uitzendingen waren deels live en deels voicetrack. Dat zou nu weer kunnen. Van 6 tot 7 uur altijd live, maar van 5 tot 6 uur zou al vooropgenomen kunnen zijn.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Ik ver acht ook een pre ochtend show van 5 tot 7
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik verwacht geen pre ochtendshow. Wat wel had gekund is 6-7 voicetracken. Verkeer kan gedaan worden door Niels en Rick die er toch al eerder zijn.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Deradiokenner schreef: 26 sep 2020 20:03 Ik verwacht geen pre ochtendshow. Wat wel had gekund is 6-7 voicetracken. Verkeer kan gedaan worden door Niels en Rick die er toch al eerder zijn.
Ik hoorde in mijn netwerk dat iemand was gevraagd voor het tijdstip voor de pré ochtendshow.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Gezien alle bezuinigingen binnen Talpa radio zou ik het opmerkelijk vinden.. een show met hoogtepunten zoals bij Mattie en Marieke had een goed idee geweest
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Deradiokenner schreef: 26 sep 2020 20:18 Gezien alle bezuinigingen binnen Talpa radio zou ik het opmerkelijk vinden.. een show met hoogtepunten zoals bij Mattie en Marieke had een goed idee geweest
Er valt altijd wat te schuiven.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Deradiokenner schreef: 26 sep 2020 20:18 Gezien alle bezuinigingen binnen Talpa radio zou ik het opmerkelijk vinden.. een show met hoogtepunten zoals bij Mattie en Marieke had een goed idee geweest
Daarnaast vertrek van Giel doet weer paar ton bezuinigen. Wilfred zat er al en gaat niet noemenswaardig meer verdienen.

Op de middag zullen we een jock als Ruyer gaan zien. In de avond heeft Marisa zich reeds al bewezen en dat zal echt niet een groot verdienster zijn.

Ook Muijs zal gewoon een basis salaris je hebben.
jessica

Bericht door jessica »

Het eerste uur voicetracken en herhalingen van de vorige dag uitzenden vind ik wel armoedig. Dan liever een show van 2 jaar en een normale pre show. Niet dat ik dat ooit zal horen. In de regel luister ik nooit voor 9 uur radio. Maar leuk voor anderen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Super reactie van Giel Beelen op de laatste column van Patrick Kicken. Ik waardeer de gesprekken van Kicken met 'radiohelden', maar in zijn columns slaat hij de plank vaak behoorlijk mis.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
jessica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 28 sep 2020 19:42 Super reactie van Giel Beelen op de laatste column van Patrick Kicken. Ik waardeer de gesprekken van Kicken met 'radiohelden', maar in zijn columns slaat hij de plank vaak behoorlijk mis.
Wat is die reactie dan?
Osker

Bericht door Osker »

freggel2 schreef: 25 sep 2020 19:23 Voor de nieuwsgierigen , hieronder de verwijderde blog.

[BLOG] Nou, vanochtend om 06u15 kwam dan het hoge woord eruit. Wie gaat ons aller radiorebelletje Giel Beelen nou opvolgen vanaf maandag in de Grote Ochtendshow bij Radio Veronica? Wilfred Genee? Edwin Evers? Ruud de Wild? Niels en Froukje? Nee. Iemand die er al zit, ’s avonds laat. En altijd al de vervanger was van Giel. Mag het nu ‘voorlopig’ ook weer gaan doen. Lekker dan.

Een ding is wel duidelijk nu: Talpa Radio staat definitief in de etalage. Als je het vertrek van Giel en zijn sidekick/nieuwslezer Jeroen Latijnhouwers vooral ziet als een besparing die het zendertje weer wat florissanter doet verschijnen in de boeken dan kan je geen andere conclusie trekken. Ook het feit dat de vaste stem in de ochtend bij Sky, ochtendnieuwslezeres Florentien Goedhart, daar weggeplukt wordt en hoogstwaarschijnlijk gewoon vervangen wordt door het ratjetoe aan stemmen bij de nieuwsdienst van het ANP wijst in de richting van besparen en optimaliseren van de winst- en verliesadministratie.

Niks ten nadele van Martijn Muijs trouwens. Da’s best een aardige jock met hier en daar een leuke, creatieve uitspatting. Alleen ga je daar natuurlijk op de lange duur geen luisteraar extra mee trekken. Maar dat hoeft ook niet. Hij mag mooi op de winkel passen totdat een aantal Afrikanen of Chinezen alsnog over de brug komen met een flinke zak met duiten voor wat inmiddels, naast de TV tak, het volgende zorgenkindje is van John de Mol. De nog nét grootste zender van de Talpa Radiogroep Radio 538 is bezig met een duikvlucht naar beneden, de benedenwaartse trend zet zich lekker voort en dan moet ex-stagaire en vriendin van de Adriani clan Coco Hermans nog komen als nieuwe chef.

Wat waren de tijden toch anders toen ik exact 15 jaar geleden, als 31 jarige, na 10 jaar 3FM het stokje mocht overnemen in de ochtend bij Radio Veronica van Jeroen van Inkel, die op zijn beurt naar QMusic vertrok. Veel budget, een goed salaris en zelfs een eigen TV commercial. We hadden er zin in met z’n allen, er werd niet bezuinigd op een nieuwslezer, sidekick of producer. Een goeie marketingafdeling met veel connecties en belangrijk: er werd vertrouwen in me uitgesproken. Iets wat je Martijn Muijs natuurlijk niet geeft als je hem er maar weer voorlopig als ochtendjock neerzet.

Er kwam me van de week nog een mooi gerucht ter oren, van twee kanten: de onrust bij de Talpa radiogroep is blijkbaar zó groot dat (538/10) jocks een aanzienlijk geldbedrag krijgen als ze maar vooral blijven en niet naar NPO Radio 2 of QMusic overstappen. Een soort ‘blijf toch alsjeblieft’ bonus. Hoe vind je die dan. Langs de ene kant niet willen investeren in een degelijke, kansrijke ochtendshow die Radio Veronica uit het slop trekt en dus op lange termijn winst oplevert maar paniekvoetbal spelen en je sterspelers met flappen om de oren slaan om de schade nog enigszins te beperken. Het lijkt wel een Eredivisieclub die op het randje van degraderen staat. Gauw verkopen dus die toko en niet meer aan denken.

Patrick Kicken
Waarom is Kicken toch zo zuur?
Plaats reactie