Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pascal. K »

Phoenix schreef: 25 sep 2020 17:28
Coolwine schreef: 25 sep 2020 16:05
Coolwine schreef: 24 sep 2020 15:26 Ik vroeg me al af waar z'n column bleef. En daar is 'tie: https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... ks-kosten/
En weg is z'n column...
Patrick heeft zojuist een contract van 8 maanden getekend voor de middagshow bij Veronica en heeft direct onder dwang van John de Mol zijn laatst gepubliceerde column moeten verwijderen.
En dat geloof je?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Nee natuurlijk niet, maar zou wel een hele goede grap zijn. -bier
freggel2

Bericht door freggel2 »

Voor de nieuwsgierigen , hieronder de verwijderde blog.

[BLOG] Nou, vanochtend om 06u15 kwam dan het hoge woord eruit. Wie gaat ons aller radiorebelletje Giel Beelen nou opvolgen vanaf maandag in de Grote Ochtendshow bij Radio Veronica? Wilfred Genee? Edwin Evers? Ruud de Wild? Niels en Froukje? Nee. Iemand die er al zit, ’s avonds laat. En altijd al de vervanger was van Giel. Mag het nu ‘voorlopig’ ook weer gaan doen. Lekker dan.

Een ding is wel duidelijk nu: Talpa Radio staat definitief in de etalage. Als je het vertrek van Giel en zijn sidekick/nieuwslezer Jeroen Latijnhouwers vooral ziet als een besparing die het zendertje weer wat florissanter doet verschijnen in de boeken dan kan je geen andere conclusie trekken. Ook het feit dat de vaste stem in de ochtend bij Sky, ochtendnieuwslezeres Florentien Goedhart, daar weggeplukt wordt en hoogstwaarschijnlijk gewoon vervangen wordt door het ratjetoe aan stemmen bij de nieuwsdienst van het ANP wijst in de richting van besparen en optimaliseren van de winst- en verliesadministratie.

Niks ten nadele van Martijn Muijs trouwens. Da’s best een aardige jock met hier en daar een leuke, creatieve uitspatting. Alleen ga je daar natuurlijk op de lange duur geen luisteraar extra mee trekken. Maar dat hoeft ook niet. Hij mag mooi op de winkel passen totdat een aantal Afrikanen of Chinezen alsnog over de brug komen met een flinke zak met duiten voor wat inmiddels, naast de TV tak, het volgende zorgenkindje is van John de Mol. De nog nét grootste zender van de Talpa Radiogroep Radio 538 is bezig met een duikvlucht naar beneden, de benedenwaartse trend zet zich lekker voort en dan moet ex-stagaire en vriendin van de Adriani clan Coco Hermans nog komen als nieuwe chef.

Wat waren de tijden toch anders toen ik exact 15 jaar geleden, als 31 jarige, na 10 jaar 3FM het stokje mocht overnemen in de ochtend bij Radio Veronica van Jeroen van Inkel, die op zijn beurt naar QMusic vertrok. Veel budget, een goed salaris en zelfs een eigen TV commercial. We hadden er zin in met z’n allen, er werd niet bezuinigd op een nieuwslezer, sidekick of producer. Een goeie marketingafdeling met veel connecties en belangrijk: er werd vertrouwen in me uitgesproken. Iets wat je Martijn Muijs natuurlijk niet geeft als je hem er maar weer voorlopig als ochtendjock neerzet.

Er kwam me van de week nog een mooi gerucht ter oren, van twee kanten: de onrust bij de Talpa radiogroep is blijkbaar zó groot dat (538/10) jocks een aanzienlijk geldbedrag krijgen als ze maar vooral blijven en niet naar NPO Radio 2 of QMusic overstappen. Een soort ‘blijf toch alsjeblieft’ bonus. Hoe vind je die dan. Langs de ene kant niet willen investeren in een degelijke, kansrijke ochtendshow die Radio Veronica uit het slop trekt en dus op lange termijn winst oplevert maar paniekvoetbal spelen en je sterspelers met flappen om de oren slaan om de schade nog enigszins te beperken. Het lijkt wel een Eredivisieclub die op het randje van degraderen staat. Gauw verkopen dus die toko en niet meer aan denken.

Patrick Kicken
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Hilarische collumn met de kennis van nu.
Rock 'n roll is better than music!
Orange

Bericht door Orange »

Marcomarco schreef: 25 sep 2020 15:26 Evers op vrijdagochtend. Dennis en Celine in de middag. Dat wordt’m 👌🏻
Dat wordt 'm niet. De intentie is dat Jan Joost van Gangelen op vrijdagochtend komt. Hij moet alleen nog toestemming krijgen van zijn werkgever Fox. Zo werd het vanmiddag besproken op de radio.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Orange schreef: 25 sep 2020 22:26
Marcomarco schreef: 25 sep 2020 15:26 Evers op vrijdagochtend. Dennis en Celine in de middag. Dat wordt’m 👌🏻
Dat wordt 'm niet. De intentie is dat Jan Joost van Gangelen op vrijdagochtend komt. Hij moet alleen nog toestemming krijgen van zijn werkgever Fox. Zo werd het vanmiddag besproken op de radio.
Klopt zo is het inderdaad duidelijk gezegd, dat gaat wel gebeuren.

Maar inderdaad ben ik erg benieuwd wat ze voor zevenen van plan zijn. Ben vooralsnog niet erg blij, voor mij betekent dit exit Veronica in de ochtend. Maar verwacht dat ze wel iets gaan doen, anders zou Martijn ook niet om 6u blijven beginnen vanaf maandag. Anders ben ik 2 november inderdaad ook naar Radio 2 en maken ze die zender ongetwijfeld groter.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Ik vind het een beetje creatieve armoede wat er op Radio Veronica gebeurt.

Wat ik ook niet begrijp, en dat ligt misschien aan mij, maar waarom zou je het ene goede programma dat je hebt nu verplaatsen naar de ochtend? In het slechtste geval heb je een ochtendshow die 't niet waar maakt én een middagshow die 't niet waar maakt. In plaats van dat je nog wel een middagshow hebt die het goed doet.

Ook snap ik niet dat je om 7 uur begint, best veel mensen zitten net voor 7 uur al in de auto. (Tenminste in de provincie, waarvan ik inschat dat daar veel van de VI doelgroep zit) Denk je echt dat die nog gaan switchen mid-rit?
wally

Bericht door wally »

Denk je echt dat die nog gaan switchen mid-rit
waarom niet? voorkeuzezendertoets is minder dan een seconde werk.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

wally schreef: 25 sep 2020 23:13
Denk je echt dat die nog gaan switchen mid-rit
waarom niet? voorkeuzezendertoets is minder dan een seconde werk.
Dat kan best zo zijn, maar doet men dat in de praktijk?

Ik zelf geef toe, ik switch van radio 2 naar spotify of spotify naar radio 2. Maar dat doe ik ook maximaal 1x per rit, als ik het al doe.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Vier dagwn vanaf zeven uur vind ik een zwaktebod eerste klas. Mensen luisteren al voor zeven uur en ook op vrijdag. Dit gaat de luistercijfers geen goed doen.

Wat komt er eigenlijk in de middag?
jessica

Bericht door jessica »

Oortjes schreef: 26 sep 2020 00:28 Vier dagen vanaf zeven uur vind ik een zwaktebod eerste klas. Mensen luisteren al voor zeven uur en ook op vrijdag. Dit gaat de luistercijfers geen goed doen.
Ik luister eigenlijk nooit voor 9 uur.
4 uur tijdslots vind ik helemaal niets. Het laatste uur van een 3 uur tijdslot vind ik vaak al saai met dezelfde DJ. Dus ik ben blij dat Veronica dat niet heet gekozen. Misschien tijd om een lunchshow te herintroduceren op Veronica.
Mijn ideale programmatijden zijn: 7-9, 9-12, 12-14, 14-16 en 16-19, 19-22 en 22-01 Hoop dat Veronica de programmering zo gaat opzetten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 26 sep 2020 03:06
Oortjes schreef: 26 sep 2020 00:28 Vier dagen vanaf zeven uur vind ik een zwaktebod eerste klas. Mensen luisteren al voor zeven uur en ook op vrijdag. Dit gaat de luistercijfers geen goed doen.
Ik luister eigenlijk nooit voor 9 uur.
4 uur tijdslots vind ik helemaal niets. Het laatste uur van een 3 uur tijdslot vind ik vaak al saai met dezelfde DJ. Dus ik ben blij dat Veronica dat niet heet gekozen. Misschien tijd om een lunchshow te herintroduceren op Veronica.
Mijn ideale programmatijden zijn: 7-9, 9-12, 12-14, 14-16 en 16-19, 19-22 en 22-01 Hoop dat Veronica de programmering zo gaat opzetten.
Dat gaat niet gebeuren. Simpelweg om dat daar geen geld voor wordt vrij gemaakt.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 26 sep 2020 00:28 Vier dagwn vanaf zeven uur vind ik een zwaktebod eerste klas. Mensen luisteren al voor zeven uur en ook op vrijdag. Dit gaat de luistercijfers geen goed doen.

Ik wil niet stigmatiseren, maar het lijkt mij dat zeker de Veronica doelgroep al vroeg uit de veren is voor het werk.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 26 sep 2020 09:56

Ik wil niet stigmatiseren, maar het lijkt mij dat zeker de Veronica doelgroep al vroeg uit de veren is voor het werk.
Dat verwacht ik ook, maakt het nog meer een zwaktebod.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Jan Joost hoeft toch geen toestemming van Fox te hebben. Hij is zzper.... ik vindt het wel gewaagd om op vrijdag iemand anders neer te zetten. Hoewel het wel heel leuk maakt als radiofreak dit te volgen. Het zou mij niks verbazen als Dennis verhuist naar de middag en tussen 9-12 non-stop wordt en Tim Klijn 12-16 gaat vullen.
Plaats reactie