Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pascal. K

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Pascal. K »

Daan! schreef: 25 sep 2020 09:50 Ik schat alleen dat van campagnes niet veel terecht komt vanwege budgettechnische reden.
Meerdere tv zenders, meerdere online platforms die onder Talpa vallen. Eigen content afdeling. Dus hoeft echt allemaal niet veel te kosten.

Ook een barterdeal met een verhuurder van outdoor reclame is een optie.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Let maar op dit gaat gewoon een campagne krijgen. Alleen al tijdens/rondom en in VI op tv en voetbal wedstrijden heeft een hoog bereik. Tevens het YouTube kanaal van VI heeft een hoop traffic en volgers.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Daan! schreef: 25 sep 2020 10:25 Allemaal onzekerheden dus waar je je op baseert, maar wat je tegelijkertijd wel ideaal noemt. Ter herinnering, toen Wilfred net begon was er al geen budget voor Marketing. Dat werd gewoon op zender besproken. Nu, in tijden van crisis, denk jij dat het resterende budget daar wel heen kan. Terwijl ondertussen 538 ook niet draait zoals het zou moeten.
Champions League wedstrijden, andere Talpa zenders. Hoeft allemaal niet zo veel te kosten en een mega bereik. Dus aardig wat bereik en marketing geen zorgen
Pot

Bericht door Pot »

Logische keuze om VI er neer te zetten. Nu hoop/verwacht ik wel dat er wel een voorprogramma komt voor 7:00 uur. Zeker als alternatief voor Giel. Er zal een groep blijven die Giel zal luisteren en bij Jan-Willem blijft omdat er tot 7:00 niets te horen is op Veronica.
Tuurlijk jammer dat hij de vrijdag er niet bij zal gaan doen.

We kunnen ons bezighouden met nieuwe vraagstukken: wie volgt/volgen VI in de middag op en wie zal op vrijdag de ochtendshow doen?
Oren open!
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Evers op vrijdagochtend. Dennis en Celine in de middag. Dat wordt’m 👌🏻
Coolwine

Bericht door Coolwine »

Coolwine schreef: 24 sep 2020 15:26 Ik vroeg me al af waar z'n column bleef. En daar is 'tie: https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... ks-kosten/
En weg is z'n column...
density1

Bericht door density1 »

Begrijpelijk dat hij hem weg heeft gehaald. Het is achterhaald inmiddels.
Lotte van der Neven

Bericht door Lotte van der Neven »

Marcomarco schreef: 25 sep 2020 15:26 Evers op vrijdagochtend. Dennis en Celine in de middag. Dat wordt’m 👌🏻
In dat geval stop ik nooit meer met luisteren naar Veronica!!! VI, Evers en Ruyer. -love
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Het verplaatsen naar de ochtend vind ik een gewaagde keuze van Talpa. Met VI heeft Veronica in de ochtend een radioshow dat ook direct gaat concurreren met de ochtendshow van 538. De ochtendshow van 538 en het programma van Giel stonden wat verder uit elkaar dan VI en Frank Dane op 538. Zeker omdat 538 nog altijd een Evers Staat Op light-versie neer zet.

Vanaf het prille begin heb ik VI altijd meer geschikt gevonden voor de ochtend, maar nu het al ruim anderhalf jaar uitstekend presteert in de middag had ik er persoonlijk voor gekozen het daar te laten. Veronica presteert al lange tijd stabiel en Giel heeft nooit voor extra luisteraars kunnen zorgen. Het was een veiligere keuze geweest om een nieuw ochtendprogramma te ontwikkelen en VI te handhaven in de middag. Ik ben er haast van overtuigd dat met Dennis, Tim of Martijn in de ochtend Veronica net zo goed zou blijven scoren als Giel. Nu gaat er wel beweging komen, maar het is nog onduidelijk of deze positief uitpakt voor Veronica.

De duur van het programma is wel erg beperkt. Uiteraard luisteren de meeste mensen tussen 8 en 9 uur, maar het is wel een risico om geen ochtendshow te hebben tussen 6 en 7 uur. Ik ben heel benieuwd hoe ze dat uurtje gaan invullen. Dat vind ik nog interessanter dan hoe de middagshow ingevuld gaat worden. Ik begrijp dat voor een werkpaard als Genee een vierdaage ochtendshow om 6 uur erg vroeg is, maar een programma van 7 tot 10 uur was toch wel mogelijk geweest. Met veel spraak in de ochtend had Veronica de rest van de dag dan volledig music-driven kunnen maken met slots van 4 uur voor Tim Klijn, Dennis Ruyer en Martijn Muijs. Hiermee had Veronica bepaart op het salaris van Giel en het had geen luisteraars hoeven verliezen.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
RadioLove95

Phoenix schreef: 19 sep 2020 16:32
density1 schreef: 19 sep 2020 15:39 https://www.spreekbuis.nl/eerste-naam-n ... uitgelekt/

Nieuwslezeres is al uitgelekt inmiddels...
Yes! Florentien 😍 Ik vind haar een leukere nieuwslezer dan "Celientje". Ze is iets 'brutaler'; ze brengt ook haar eigen mening duidelijker naar voren.

Mogelijk komt er toch een afsplisting van het VI-team, zoals hierboven al werd geopperd. Een ochtendteam met Wilfred, Rick en Florentien en een middagteam met Tim, Niels en Celine. Als Wilfred naar de ochtend verhuisd zou de middagshow ook verlengd kunnen worden naar 19 uur.

Ik sluit ook niet uit dat één van de TV-edities (maandag of vrijdag) door Hélène Hendriks wordt overgenomen, zodat de balans voor Genee gezond blijft.
Blij dat dit niet gebeurd is.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Coolwine schreef: 25 sep 2020 16:05
Coolwine schreef: 24 sep 2020 15:26 Ik vroeg me al af waar z'n column bleef. En daar is 'tie: https://www.spreekbuis.nl/patrick-kicke ... ks-kosten/
En weg is z'n column...
Patrick heeft zojuist een contract van 8 maanden getekend voor de middagshow bij Veronica en heeft direct onder dwang van John de Mol zijn laatst gepubliceerde column moeten verwijderen.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
wally

Bericht door wally »

Ik vind het een gewaagde zet om reden dat ze nu aan het eind van de dag kunnen aanhaken bij het nieuws wat over de dag heen is gebeurd. Lijkt me dat die mogelijkheid in de ochtend wat minder is.
Persoonlijk wel blij mee, hoef ik 's middags de keuze tussen VI en Somertijd niet meer te maken...
Daan!

Bericht door Daan! »

En weg is z'n column...
Wat een zwakte...
RadioLove95

Daan! schreef: 25 sep 2020 18:20
En weg is z'n column...
Wat een zwakte...
Heeft Kicken gezegd wat de reden is? Zo niet zijn dit dus weer aannames........
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Daan! schreef: 25 sep 2020 18:20
En weg is z'n column...
Wat een zwakte...

Pagina niet gevonden (404)
Sorry, deze pagina bestaat niet. Misschien helpt zoeken.
Plaats reactie