Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Daan! »

Ik schat alleen dat van campagnes niet veel terecht komt vanwege budgettechnische reden.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Henkjan2016 schreef: 25 sep 2020 09:44
Herman ven Schippers schreef: 25 sep 2020 09:32
Henkjan2016 schreef: 25 sep 2020 08:11

0700-0900 vind ik niet zo bijzonder, dan kunnen ze de opzet hetzelfde houden. Dat loopt nu natuurlijk goed.

4 dagen verbaast mij meer, maar dat is een keuze, en zoals eerder aangegeven:

vrijdag: (ruim genomen)
0700-0900 VI
1600-1900 BNR
2000-2200 VI

Is ook wel veel op 1 dag.
Ik ben bang dat het in een ochtendshow van twee uur zo'n geprop word, maar ik laat me graag verassen. Daarnaast vind ik het wel een soort zwaktebod, dat Genee de vrijdag niet doet wegens nevenactiviteiten die hij al eerder deed. Maar dat vond ik in de middag ook, eigenlijk te bizar voor woorden dat je iemand vier dagen een drive-time programma laat maken omdat hij op vrijdag op die uren op een ander station is te horen.

Volgens mij deed Ekdom dit toch ook? Arbeidsvitaminen/FF Ekdom > Ekstra Weekend > Freaknacht
Lijkt mij verstandig om het even om te draaien. Wilfred zat al op BNR voordat Talpa aanklopte. Zal vast part of the deal zijn geweest.

En geprop. Dat is het nu toch ook niet?
Ja, dat snap ik. Maar het geeft wel de status van Veronica aan voor mij > 'we kunnen iemand krijgen, maar die wil wel zijn eigen programma op hetzelfde tijdslot op een ander station houden.'

Een middagshow is wel minder actueel dan bijvoorbeeld de ochtendshow van Evers, met veel nieuws, gasten en zo. Ik ben bang dat het in de ochtend zo'n geprop wordt, het heeft natuurlijk wel een reden van 9/10 ochtendshows drie uur (of zelfs langer) duren.
Laatst gewijzigd door Herman ven Schippers op 25 sep 2020 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Daan! schreef: 25 sep 2020 09:50 Ik schat alleen dat van campagnes niet veel terecht komt vanwege budgettechnische reden.
Als het er tijdens VI iedere week een keertje over gaat dan heb je ook aardige promotie mogelijkheden. Dus maak me er geen zorgen over.
Orange

Bericht door Orange »

Herman ven Schippers schreef: 25 sep 2020 09:57 Ja, dat snap ik. Maar het geeft wel de status van Veronica aan voor mij > 'we kunnen iemand krijgen, maar die wil wel zijn eigen programma op hetzelfde tijdslot op een ander station houden.'
Ik vond het geen probleem dat Jan Joost van Gangelen er op vrijdagmiddag zat. Wat mij betreft een leuke start van het weekend.
Dat is natuurlijk wel anders in de ochtend. De hele werkdag moet dan nog beginnen. Het biedt misschien wel kansen om de vrijdag sowieso anders in te kleden. Zoals Slam met de mixmarathon doet, kan je wellicht op Veronica iets speciaals doen op vrijdag onder de noemer 'Veronica's volle vrijdag'.
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

Daar waar alle zenders hun ochtendshow verlengen tot 10 uur gaat veronica tegen draads doen en begint het zelfs om 7 uur met de ochtendshow! Ik weet het niet hoor, je concurrent is dan al lang bezig! Dennis Ruyer gaat dan de middag doen. Dat weet je nu al samen met Celine Huijsmans ik durf daar best mijn geld op in te zetten.
Daan!

Bericht door Daan! »

RadioLove95 schreef: 25 sep 2020 09:57
Daan! schreef: 25 sep 2020 09:50 Ik schat alleen dat van campagnes niet veel terecht komt vanwege budgettechnische reden.
Als het er tijdens VI iedere week een keertje over gaat dan heb je ook aardige promotie mogelijkheden. Dus maak me er geen zorgen over.
Valt mee denk ik, want het aantal mensen wat naar VI kijkt en wat naar VI luistert zal (snel) verzadigd zijn. De potentiële aan te boren markt is klein schat ik.
RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Daan! schreef: 25 sep 2020 10:11
RadioLove95 schreef: 25 sep 2020 09:57
Valt mee denk ik, want het aantal mensen wat naar VI kijkt en wat naar VI luistert zal (snel) verzadigd zijn. De potentiële aan te boren markt is klein schat ik.
Daar gebruik je dan nog het resterende budget marketing voor. Ideaal. Aangezien Giel weg gaat en er hoogstwaarschijnlijk geen extra naam gehaald gaat worden is er wellicht wat extra budget. Daarbij pakt Wilfred toch genoeg aandacht met relletjes dus ik maak me er geen zorgen over.
Daan!

Bericht door Daan! »

Allemaal onzekerheden dus waar je je op baseert, maar wat je tegelijkertijd wel ideaal noemt. Ter herinnering, toen Wilfred net begon was er al geen budget voor Marketing. Dat werd gewoon op zender besproken. Nu, in tijden van crisis, denk jij dat het resterende budget daar wel heen kan. Terwijl ondertussen 538 ook niet draait zoals het zou moeten.
Sqwest

Bericht door Sqwest »

Kan Evers mooi de vrijdagochtend doen ;)
density1

Bericht door density1 »

Zo voorlopig is de tijdelijke opvulling dus ook weer niet. Ruim een maandje dus. De beste keuze dit al zijn die uitzendtijden wel erg 'lokale omroep', en de vrijdag dan ook nog laten vallen maar dat vind ik het minste minpunt eigenlijk. Ik ga er wel vanuit dat als het aan slaat in de luistercijfers, VI in de ochtend, dat er wel wat uitbreiding zal volgen in uren. Ik zie dit meer als een test, kijken hoe het bevalt en of Wilfred het trekt. Hopelijk gaan ze vanaf dan Veronica nog beter invullen qua muziek dat dat het nu al is en dat er echt weer en meer stappen worden gemaakt hierin.
jessica

Bericht door jessica »

Johanneke schreef: 23 sep 2020 18:23
jessica schreef: 23 sep 2020 17:55 Wellicht dan 4 dagen per week ma-do en vrijdag iemand anders?
Zou helemaal fraai zijn als het idd maar vier dagen is en dan ook nog van 7 tot 10 uur. Dan had je het beter Martijn Muijs kunnen laten doen die er waarschijnlijk ook meer zin in had gehad. Als dit het wordt, weet je al vantevoren dat de luistercijfers gaan zakken. Iedereen die tussen 6 en 7 al begint met luisteren, ben je waarschijnlijk kwijt, want wie gaat er om 7u nog switchen naar een andere ochtendshow waarvan de dj niet eerder op wil staan? En daarbij ga je veel vrouwen missen die nu naar Giel wel luisterden maar VI is echt een mannenshow... Kan me niet voorstellen dat het 7-10 wordt en dan ook nog eens vier dagen...
Ik had al een voorgevoel dat het 4 dagen per week ging worden voor VI in de ochtend. Van 7 tot 9 vind ik helemaal niet zo gek. Bij andere ochtendshows vind ik vaak het uur tussen 9 en 10 maar wat opvulling en vaak herhalen ze tussen 6 en 7 fragmenten van de vorige dag.

Nu kunnen ze de 2 urige opzet van de middag 1 op 1 overhevelen naar ochtend.

Op termijn biedt dit Veronica ook weer kans voor een nieuwe middagshow. Als Evers weer radio gaat maken kan hij dan in de middag op Radio10 en Rob van Someren terug naar de middag op Veronica.
density1

Bericht door density1 »

Ja, ze zadelen zich nu wel op met een probleem voor in de middag. Je zult daar ook echt met iets moeten komen wat vergelijkbaar is met VI, niet een soortgelijk programma natuurlijk maar wel een 'naam'.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

jessica schreef: 25 sep 2020 11:30
Johanneke schreef: 23 sep 2020 18:23
jessica schreef: 23 sep 2020 17:55 Wellicht dan 4 dagen per week ma-do en vrijdag iemand anders?
Zou helemaal fraai zijn als het idd maar vier dagen is en dan ook nog van 7 tot 10 uur. Dan had je het beter Martijn Muijs kunnen laten doen die er waarschijnlijk ook meer zin in had gehad. Als dit het wordt, weet je al vantevoren dat de luistercijfers gaan zakken. Iedereen die tussen 6 en 7 al begint met luisteren, ben je waarschijnlijk kwijt, want wie gaat er om 7u nog switchen naar een andere ochtendshow waarvan de dj niet eerder op wil staan? En daarbij ga je veel vrouwen missen die nu naar Giel wel luisterden maar VI is echt een mannenshow... Kan me niet voorstellen dat het 7-10 wordt en dan ook nog eens vier dagen...
Ik had al een voorgevoel dat het 4 dagen per week ging worden voor VI in de ochtend. Van 7 tot 9 vind ik helemaal niet zo gek. Bij andere ochtendshows vind ik vaak het uur tussen 9 en 10 maar wat opvulling en vaak herhalen ze tussen 6 en 7 fragmenten van de vorige dag.

Nu kunnen ze de 2 urige opzet van de middag 1 op 1 overhevelen naar ochtend.

Op termijn biedt dit Veronica ook weer kans voor een nieuwe middagshow. Als Evers weer radio gaat maken kan hij dan in de middag op Radio10 en Rob van Someren terug naar de middag op Veronica.
Klopt, een veilige en verstandige move.

De veronicaluisteraar schakelt echt wel over om 7 uur. Als de zender al niet gewoon op staat.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Logische keuze. VI radio is het best scorende programma van Veronica, snap dat ze dat 's ochtends willen hebben. Format leent zich daar ook prima voor. Enige grote nadeel vind ik de startijd van 7:00. Gezien het tv-werk van Wilfred (vaak 3 avonden per week) kan het volgens mij moeilijk anders, maar vaak zit ik dan zelf al bij een andere ochtendshow. Ik kan me voorstellen dat dat voor veel andere luisteraars ook gaat gelden.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Let maar op dit gaat gewoon een campagne krijgen. Alleen al tijdens VI op tv en voetbal wedstrijden heeft een hoog bereik.
Plaats reactie