Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 31 aug 2020 21:26 Toch is dat nu juist iets waar ze mee moet stoppen. Ze hoeven niet te klinken als 10 jaar geleden, was toen al belegen en als je als Jock niet inziet dat die aankondiging juist geen reclame voor je zender is, tja...
Die jock ziet het juist goed in, want hij draagt uit waar Veronica voor staat. Even later nog de ochtendshow en VI pluggen en de station manager kan tevreden zijn.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 31 aug 2020 21:36
Smid70 schreef: 31 aug 2020 21:26 Toch is dat nu juist iets waar ze mee moet stoppen. Ze hoeven niet te klinken als 10 jaar geleden, was toen al belegen en als je als Jock niet inziet dat die aankondiging juist geen reclame voor je zender is, tja...
Die jock ziet het juist goed in, want hij draagt uit waar Veronica voor staat. Even later nog de ochtendshow en VI pluggen en de station manager kan tevreden zijn.
Dat is jou mening, ik kan mij niet voorstellen dat Niels van Baarlen heeft staan juichen bij deze aankondiging uit 2002.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 31 aug 2020 21:41
Dat is jou mening, ik kan mij niet voorstellen dat Niels van Baarlen heeft staan juichen bij deze aankondiging uit 2002.
Persoonlijk hoeven dit soort aankondigen voor mij ook niet, maar ik begrijp waarom ze gedaan worden.
De huidige tv-reclames van Veronica waarin de usual suspect-artiesten prominent naar voren komen deden ook mijn wenkbrauwen fronzen, maar geeft wel aan dat Veronica in al haar uitingen hierop blijft leunen. Die aankondiging van vandaag sluit hierop aan. Het is niet anders, hoe graag we het ook anders zouden willen zien.
jessica

Bericht door jessica »

Als Veronica wil groeien en veranderen wat ze op muziekgebied de laatste tijd gedeeltelijk gedaan hebben, dan moet je ver weg blijven bij dit soort aankondigingen. Dit is waar Veronica 10 jaar geleden voor stond en waardoor een heleboel mensen zijn afgehaakt. Nu er juist weer mensen terugkomen moet je een hele andere identiteit gaan uitstralen. Ik zal niet zeggen dat dit makkelijk is, maar daar moet je over nadenken als Veronica.

Niet doen wat je deed. Want dan krijg je wat je altijd hebt gekregen. Minder luisteraars.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 31 aug 2020 22:34 Niet doen wat je deed. Want dan krijg je wat je altijd hebt gekregen. Minder luisteraars.
Het afscheid nemen van populaire jocks (Van Someren, Maat, Van Velthuyzen, Van Inkel, Van Leeuwen) heeft Veronica luisteraars gekost. De Veronica luisteraars zijn altijd trouw geweest ondanks de beperkte playlist. Deze is de laatste twee jaar verbreed maar kun je niet rigoreus omgooien zonder de zenderidentiteit te behouden. Een enkele vooraankondiging waarin zowel Guns 'n' Roses als Spin Docters worden genoemd gaat de zender geen massa luisteraars kosten. Het zijn immers ook de luisteraars die al jaren naar deze muziek luisteren.
Tone

Bericht door Tone »

Hoe vaak gebeuren dit soort aankondigingen? Als het eenmaal is, dan wordt er hier een te groot probleem van gemaakt vind ik. Behalve mensen op dit forum is de rest van de Veronica luisteraars het allang weer vergeten.
Felix vd Goot

Bericht door Felix vd Goot »

"Het afscheid nemen van populaire jocks (Van Someren, Maat, Van Velthuyzen, Van Inkel, Van Leeuwen) heeft Veronica luisteraars gekost."
Kicken? :smile:
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Felix vd Goot schreef: 01 sep 2020 07:46 "Het afscheid nemen van populaire jocks (Van Someren, Maat, Van Velthuyzen, Van Inkel, Van Leeuwen) heeft Veronica luisteraars gekost."
It crossed my mind :-)
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Felix vd Goot schreef: 01 sep 2020 07:46 "Het afscheid nemen van populaire jocks (Van Someren, Maat, Van Velthuyzen, Van Inkel, Van Leeuwen) heeft Veronica luisteraars gekost."
Maar die populaire dj's zorgde ook niet voor succes. De programmaleider in die tijd is op straat gezet toen des tijds.

Met die mannen op leeftijd had je nu 5 jaar later ook het probleem dat ze gedateerd zijn.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Tone schreef: 01 sep 2020 07:34 Hoe vaak gebeuren dit soort aankondigingen? Als het eenmaal is, dan wordt er hier een te groot probleem van gemaakt vind ik. Behalve mensen op dit forum is de rest van de Veronica luisteraars het allang weer vergeten.
Ik zette Veronica op en dit was de 2 aankondiging die ik voor mijn kiezen kreeg. Dan kun je wel zeggen dat ik er een te groot probleem van maakt, het valt mij dan gewoon negatief op. Terwijl ik echt vind dat ze de goeie kant opgaan.
Deze aankondiging was echt heeeeeeel slecht en doet het Veronica van nu geen recht.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Veronica Inside is als vanouds weer genieten. Voor de zomerstop zakte het programma in door de gebeurtenissen rond de tv-versie en leek het programma te zwichten voor de deugpolitie. De scherpte en de humor is weer terug en Genee klinkt behoorlijk uitgerust.
Greatski

Bericht door Greatski »

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Greatski schreef: 02 sep 2020 14:22 Leuk cadeautje van Niels :))

https://www.radiofreak.nl/rick-romijn-k ... -veronica/
Goede zet. Ik heb eerder al eens mijn ideale programmering voor Veronica opgestelt. Deze vernieuwe zondagavond komt aardig in de buurt. Leuk om te zien dat traditionele Veronica titels en formules beetje bij beetje terug keren. Ik ben benieuwd hoe de zaterdagavond eruit gaat zien en wie de ochtendshow gaat overnemen van Giel.

UPDATE: Ik zie het al, de zaterdagavond blijft voorlopig non-stop.
Phoenix schreef: 08 mar 2020 09:35 zondag

08:00 Epic 80's
12:00 Edwin Ouwehand
15:00 Top 40 Gold - Jasper de Vries
18:00 The Long Versions - Maurice Verschuuren
20:00 Het beste uit de Album Top 500 Aller Tijden - Jurjen Gofers
22:00 Rockballads - Marisa Heutink
24:00 O, wat 'n nacht - non-stop
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Leuk voor Rick. Maar waarom halen ze Vincent de Lijser terug naar de landelijke radio? Willen ze tussen 18 en 21u iedereen in slaap wekken voor de rockballads?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

waterveenmos schreef: 03 sep 2020 10:59

Leuk voor Rick. Maar waarom halen ze Vincent de Lijser terug naar de landelijke radio? Willen ze tussen 18 en 21u iedereen in slaap wekken voor de rockballads?
Ik was dus niet de enige die zich dat afvroeg. Heb zelden zo'n saaie jock op landelijke radio gehoord. Heeft helemaal niets eigens of origineels.
Plaats reactie