Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henk34

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henk34 »

Smid70 schreef: 31 aug 2020 14:09 Toch jammer dat ze de oude playlist niet helemaal los kunnen laten. Aankondiging net :” straks Guns N roses en nu Two Prinses van de Spin Doctors”.
Zucht😳
dit valt toch in het profiel van de zender?
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henk34 schreef: 31 aug 2020 14:38
Smid70 schreef: 31 aug 2020 14:09 Toch jammer dat ze de oude playlist niet helemaal los kunnen laten. Aankondiging net :” straks Guns N roses en nu Two Prinses van de Spin Doctors”.
Zucht😳
Inderdaad. Er is nergens gezegd dat Veronica deze artiesten volledig loslaat. De playlist is aanzienlijk anders dan een paar jaar geleden. Veel breder met meer up-tempo platen. Dat Guns 'n' Roses, Toto, Queen, Red Hot Chili Peppers, e.d. zo nu en dan weer voorbij komen is heel logisch.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 31 aug 2020 15:20
Henk34 schreef: 31 aug 2020 14:38
Zucht😳
Inderdaad. Er is nergens gezegd dat Veronica deze artiesten volledig loslaat. De playlist is aanzienlijk anders dan een paar jaar geleden. Veel breder met meer up-tempo platen. Dat Guns 'n' Roses, Toto, Queen, Red Hot Chili Peppers, e.d. zo nu en dan weer voorbij komen is heel logisch.
Tjonge jonge, je kunt wel alles rechtpraten🤪

De aankondiging was nou net teveel van het goede, 2 platen die ze al 8 miljoen keer gedraaid hebben dan toch draaien binnen 3 platen vind ik een slechte zaak.
Temeer omdat ze op de goede weg zijn.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 31 aug 2020 15:56 De aankondiging was nou net teveel van het goede, 2 platen die ze al 8 miljoen keer gedraaid hebben dan toch draaien binnen 3 platen vind ik een slechte zaak.
Veronica is een oldieszender. Iedere plaat is al 8 miljoen keer gedraaid. De muziek die Veronica draait verrast niet, de samenstelling van de playlist kan wel verrassen. Zo zaten tussen Guns 'n' Roses en Spin Doctors twee andere nummers. Slechts in de vooraankondiging werden beiden in één adem genoemd. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor een gemiddelde luisteraar "teveel van het goede" is.
density1

Bericht door density1 »

Ben het wel eens met de kritiek van Smid70. Het kan allemaal nog niet iets scherper. Die usual suspects die je dus nog steeds voorbij hoort komen mogen echt nog wel wat minder. De rotatie er van is een tikkeltje te hoog m.i.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 31 aug 2020 17:45 Ben het wel eens met de kritiek van Smid70. Het kan allemaal nog niet iets scherper. Die usual suspects die je dus nog steeds voorbij hoort komen mogen echt nog wel wat minder. De rotatie er van is een tikkeltje te hoog m.i.
Is dit op basis van je persoonlijke voorkeur of vanwege een professionele afweging? Lijkt me het eerste en kun je anders aangeven wat de professionele afweging zou zijn en wat dit Veronica oplevert.
Kun je ook kwantificeren wat er te hoog is aan de rotatie en wat wel een juiste rotatie zou zijn? "Te hoog" is zo'n rekbaar begrip.
density1

Bericht door density1 »

Wat het mogelijk oplevert is een langere luistertijd, altijd meegenomen. Ik zou die usual supects terug brengen naar 1 a 2 per uur.
jessica

Bericht door jessica »

Zucht😳
Zo eens hiermee! Veronica zou nog zo veel beter kunnen zijn. In potentie de leukste zender. Maar er wordt niet (genoeg) doorgepakt met de muziek.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 31 aug 2020 18:06 Wat het mogelijk oplevert is een langere luistertijd, altijd meegenomen. Ik zou die usual supects terug brengen naar 1 a 2 per uur.
En hoe hou je je playlist dan onderscheidend van Radio 10? Die hebben deze artiesten ook in hun playlist staan, maar in een lagere rotatie. Hoe waarborg je dat Veronica als Veronica blijft klinken als je de typische Veronica artiesten terug brengt tot één plaat per uur en hoe ga je met de overige 11 platen er voor zorgen dat een luisteraar er Veronica in herkent?
density1

Bericht door density1 »

Door juist andere titels te draaien van die artiesten en zo schaad het Radio 10 ook niet. Er zijn wel meer titels dan altijd maar weer Patience van Guns en Roses of Driver Seat van Sniff and The Tears, en Rossanna van Toto. Maar er is sowieso overlap, bij Radio 10 en Veronica en visa versa. Eerst waren ze hier voorzichtig in, maar dat hebben ze nu los gelaten.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef: 31 aug 2020 20:59 Door juist andere titels te draaien van die artiesten en zo schaad het Radio 10 ook niet. Er zijn wel meer titels dan altijd maar weer Patience van Guns en Roses of Driver Seat van Sniff and The Tears, en Rossanna van Toto. Maar er is sowieso overlap, bij Radio 10 en Veronica en visa versa. Eerst waren ze hier voorzichtig in, maar dat hebben ze nu los gelaten.
Duidelijk. Je ziet de titel als de usual suspect en niet zozeer de artiest. Door meer titels van de bestaande artiesten toe te voegen zie jij verbetering ontstaan. Maar dan nog kan een aankondiging bestaan uit dezelfde artiesten: "Nu Queen en zometeen de Red Hot Chili Peppers."

Persoonlijk ben ik ook voorstander van meer variatie, maar het zal niet gebeuren verwacht ik.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 31 aug 2020 20:24
density1 schreef: 31 aug 2020 18:06 Wat het mogelijk oplevert is een langere luistertijd, altijd meegenomen. Ik zou die usual supects terug brengen naar 1 a 2 per uur.
En hoe hou je je playlist dan onderscheidend van Radio 10? Die hebben deze artiesten ook in hun playlist staan, maar in een lagere rotatie. Hoe waarborg je dat Veronica als Veronica blijft klinken als je de typische Veronica artiesten terug brengt tot één plaat per uur en hoe ga je met de overige 11 platen er voor zorgen dat een luisteraar er Veronica in herkent?
Veronica is zoveel meer dan die 2 platen die ik net noem. Ik vond het geen reclame. Ze moeten juist meer wegblijven bij die typische artiesten. Volgens mij was dat juist de reden dat het weer leuker is om te luisteren.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 31 aug 2020 16:06
Smid70 schreef: 31 aug 2020 15:56 De aankondiging was nou net teveel van het goede, 2 platen die ze al 8 miljoen keer gedraaid hebben dan toch draaien binnen 3 platen vind ik een slechte zaak.
Veronica is een oldieszender. Iedere plaat is al 8 miljoen keer gedraaid. De muziek die Veronica draait verrast niet, de samenstelling van de playlist kan wel verrassen. Zo zaten tussen Guns 'n' Roses en Spin Doctors twee andere nummers. Slechts in de vooraankondiging werden beiden in één adem genoemd. Ik kan me niet voorstellen dat dat voor een gemiddelde luisteraar "teveel van het goede" is.
Toch is dat nu juist iets waar ze mee moet stoppen. Ze hoeven niet te klinken als 10 jaar geleden, was toen al belegen en als je als Jock niet inziet dat die aankondiging juist geen reclame voor je zender is, tja...

Er zijn nog veel meer oude en nieuwe platen en artiesten die ze kunnen draaien.
Ik vind ze trouwens ook niet echt een typisch oldies station.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 31 aug 2020 21:20
Veronica is zoveel meer dan die 2 platen die ik net noem. Ik vond het geen reclame. Ze moeten juist meer wegblijven bij die typische artiesten. Volgens mij was dat juist de reden dat het weer leuker is om te luisteren.
Die typische artiesten worden juist gebruikt in de aankondigingen en zie je ook terugkomen in de huidige reclames. Dit is wat ik in het 538 topic 'stationality' noem. Duidelijk en consistent het profiel van de zender uitdragen over alle kanalen heen.
Intussen draait Veronica wel breder dan voorheen.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Phoenix schreef: 31 aug 2020 21:27
Smid70 schreef: 31 aug 2020 21:20

Die typische artiesten worden juist gebruikt in de aankondigingen en zie je ook terugkomen in de huidige reclames. Dit is wat ik in het 538 topic 'stationality' noem. Duidelijk en consistent het profiel van de zender uitdragen over alle kanalen heen.
Intussen draait Veronica wel breder dan voorheen.
En dat breder draaien maakt de zender ook beter te beluisteren. Waarom dan steeds maar weer die artiesten benoemen uit een een periode waar ze juist door het herhalen van die groep artiesten luisteraars verloren is mij echt een raadsel. Ik kan mij niet voorstellen dat je daar meer luisteraars mee trekt.

Het is bij ons op werk al een langlopende grap, als iemand Veronica ook maar opzet is er altijd wel iemand die roept “is Two Prinses al geweest?” En dat is niet positief bedoeld.
Plaats reactie