Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 »

boxfm schreef: 26 jul 2020 23:21
Henkjan2016 schreef: 26 jul 2020 22:52
WFNX schreef: 26 jul 2020 22:45 Uhm ja, maar niet zoveel uren toch, pas de afgelopen periode neemt dat erg toe op meer christelijke tijden (daarvoor zat ze toch vaak in de nacht?). Ik hoor haar iig een stuk vaker tegenwoordig.
Goed punt. Bij regionale vaak overdag, maar inderdaad op landelijke radio vaak ik de nacht.
Bij Caz! zat ze een periode tussen 09.00-13.00 uur.
Klopt inderdaad. Was mij inderdaad ontschoten. Dankje.
maaikey

Bericht door maaikey »

Marisa klinkt als een klok (imho). Idd éven wennen, heerlijk onhandig soms. Maar: neemt handig de wind uit de zeilen van FemkevdV op Kink. Want echte muziekkenner/ -liefhebber, maar dan net iets meer mainstream.
rocks

Bericht door rocks »

Vindt die Top 70's wel lekker klinken zo en zonder Beelen en Genee...
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Phoenix schreef: 26 jul 2020 21:58
Johanneke schreef: 26 jul 2020 20:39 Helemaal eens wat betreft Lindo, en ook alles altijd live volgens mij.
Marisa vind ik persoonlijk helemaal niks, als zij aan de verkeersinfo begint, schakel ik al over, alle andere Veronica jocks vind ik top.
Klopt helemaal. Stuk voor stuk top jocks bij Veronica.
Ik stoor me ook aan de manier van praten van Marisa. Ze legt vaak de klemtoon verkeerd of haar stem schiet ineens omhoog. Dit gebeurt vaak bij het uitspreken van een titel of artiest.
Liedjes aan elkaar praten is ook geen vrouwenberoep......
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 26 jul 2020 22:13
WFNX schreef: 26 jul 2020 20:23 Of Lindo. Wat een held zeg. Hele week 9-13 doen op Veronica. Dan in de weekend in de ochtend (beide dagen) op 10 en vanavond weer. Vergelijk dat eens met sommigen bij de NPO die 4 uurtjes radio per week doen. En hij doet elke uitzending met evenveel enthousiasme hè... En Marissa kan zo lekker veel vlieguren maken, ze heeft veel potentie en doet het heel aardig!
Onder welke steen heb jij gelegen :-) Ze zit al sinds 2004 op de landelijke radio. 3fm Radio2 Veronica regionale radio (volgens mij gelderland en iig rtv oost)
+ Yorin FM, Caz!, Arrow Classic Rock.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Bo Lus schreef: 27 jul 2020 10:14
Phoenix schreef: 26 jul 2020 21:58
Johanneke schreef: 26 jul 2020 20:39 Helemaal eens wat betreft Lindo, en ook alles altijd live volgens mij.
Marisa vind ik persoonlijk helemaal niks, als zij aan de verkeersinfo begint, schakel ik al over, alle andere Veronica jocks vind ik top.
Klopt helemaal. Stuk voor stuk top jocks bij Veronica.
Ik stoor me ook aan de manier van praten van Marisa. Ze legt vaak de klemtoon verkeerd of haar stem schiet ineens omhoog. Dit gebeurt vaak bij het uitspreken van een titel of artiest.
Liedjes aan elkaar praten is ook geen vrouwenberoep......
Hé, 1956 belde... ze willen hun glazen plafond terug.
maaikey schreef: 27 jul 2020 00:19 Marisa klinkt als een klok (imho). Idd éven wennen, heerlijk onhandig soms. Maar: neemt handig de wind uit de zeilen van FemkevdV op Kink. Want echte muziekkenner/ -liefhebber, maar dan net iets meer mainstream.
Die snap ik eventjes niet; wat heeft Marisa met Femke te maken?
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Phoenix schreef: 27 jul 2020 11:09
Henkjan2016 schreef: 26 jul 2020 22:13
WFNX schreef: 26 jul 2020 20:23 Of Lindo. Wat een held zeg. Hele week 9-13 doen op Veronica. Dan in de weekend in de ochtend (beide dagen) op 10 en vanavond weer. Vergelijk dat eens met sommigen bij de NPO die 4 uurtjes radio per week doen. En hij doet elke uitzending met evenveel enthousiasme hè... En Marissa kan zo lekker veel vlieguren maken, ze heeft veel potentie en doet het heel aardig!
Onder welke steen heb jij gelegen :-) Ze zit al sinds 2004 op de landelijke radio. 3fm Radio2 Veronica regionale radio (volgens mij gelderland en iig rtv oost)
+ Yorin FM, Caz!, Arrow Classic Rock.
ook vergeten, klopt ook helemaal :-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 28 jul 2020 22:21
Phoenix schreef: 28 jul 2020 22:05 Jaja. Radio Veronica is de grote commerciële winnaar. Daar waar Radio 2, Radio 10 en Radio 538 dalen, stijgt de zender van 4,5% naar 5,2% in de commerciële doelgroep ‘20-49’ ten opzichte van één jaar geleden. Dit is de grootste relatieve stijging onder alle landelijke FM-zenders. Dit zijn duidelijke cijfers en onderstrepen de goede weg die Veronica is ingeslagen. Maar als je deze knappe prestatie wilt downgraden, ga je gang.
Ik vind het ook knap wat er bij Veronica gebeurt. Helaas downgrade Talpa Veronica zelf door de programmering zo uit te kleden. Jammer iets meer investeren en Veronica had een mooie groeier kunnen worden.
De programmering is feitelijk maar erg minimaal uitgekleed. Er is wel afscheid genomen van een aantal jocks, maar het aantal gepresenteerde uren is minimaal afgenomen. Op weekdagen enkel het uurtje tussen middernacht en 1 uur en op zaterdag- en zondagavond is het vanaf 21 non-stop. Dit zijn sowieso minder beluisterde uren dus het is de vraag of de gemiddelde luisteraar hier iets van merkt. Radio 10 heeft zich ook jarenlang staande gehouden met non-stop uren vanaf 21 uur 's avonds en wist later zelfs enorme groei te realiseren ondanks deze non-stop uren.

Ik vind juist dat de programmering, zeker qua muziekmix en thema's, is verbeterd. Ik begrijp dat morgenavond Dennis Ruyer weer op zender is vanwege de '80's maand. Persoonlijk hoor ik liever Ruyer dan Jurjen Gofers. Ik hoor hem nu de finale van de Top 770 doen samen met Celine Huijsmans. Dan is het toch te hopen dat hij de ochtend mag gaan overnemen van Giel Beelen.

Met het afscheid van Giel Beelen kan Veronica ook de definitieve keuze voor een stoere oldieszender maken. Bij de start van Beelen wilde Veronica toch vooral als het oude 3FM gaan klinken met artiesten als Kensington, Miss Montreal en Wulf. Veronica zal er goed aan doen dat los te laten en zich te richten op oldies en classics vanaf de jaren '70 tot nu met een stoere, typische Veronica, presentatie. Met steeds wisselende thema's zoals Back to the '70's/'80's, Top 890 en de Long Version Top 121 houdt Veronica het muzikaal fris en heeft het een "excuus" om bepaalde platen buiten de reguliere playlist te draaien. Ik zou het ook toejuichen als Goud van Oud wordt opgerekt tot 12 uur, waarmee ook in de dagelijkse programmering een excuus hebt om buiten de reguliere playlist te draaien. Tijdens Goud van Oud kan dan ook eens ABBA o.i.d. worden gedraaid. Twee van dit soort Fout van Oud nummers per uur houdt het fris.

Daarbij heeft Veronica uitstekende jocks, die niet onder doen voor de jocks van bijvoorbeeld Radio 2. Want los van persoonlijke smaak ... Is Jan-Willem Roodbeen beter dan Dennis Ruyer? Is Bart Arens beter dan Lindo Duval? Is Gijs Staverman beter dan Tim Klijn? Is Ruud de Wild beter dan Veronica Inside? Is Wouter van der Goes beter dan Martijn Muijs?
density1

Bericht door density1 »

In ieder geval is de soap/gate VI TV ook ten einde. Die gaan helemaal nergens heen en zijn er dus gewoon weer 2x per week vanaf 11 september...
Orange

Bericht door Orange »

Phoenix schreef: 31 jul 2020 18:03Daarbij heeft Veronica uitstekende jocks, die niet onder doen voor de jocks van bijvoorbeeld Radio 2. Want los van persoonlijke smaak ... Is Jan-Willem Roodbeen beter dan Dennis Ruyer? Is Bart Arens beter dan Lindo Duval? Is Gijs Staverman beter dan Tim Klijn? Is Ruud de Wild beter dan Veronica Inside? Is Wouter van der Goes beter dan Martijn Muijs?
De jocks doen niet onder voor de dj's van Radio 2? Volgens mij is het in veel gevallen andersom: ze zijn beter dan de jocks van Radio 2.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 31 jul 2020 19:21
Phoenix schreef: 31 jul 2020 18:03Daarbij heeft Veronica uitstekende jocks, die niet onder doen voor de jocks van bijvoorbeeld Radio 2. Want los van persoonlijke smaak ... Is Jan-Willem Roodbeen beter dan Dennis Ruyer? Is Bart Arens beter dan Lindo Duval? Is Gijs Staverman beter dan Tim Klijn? Is Ruud de Wild beter dan Veronica Inside? Is Wouter van der Goes beter dan Martijn Muijs?
De jocks doen niet onder voor de dj's van Radio 2? Volgens mij is het in veel gevallen andersom: ze zijn beter dan de jocks van Radio 2.
Daar ben ik het mee eens, alleen weet ik niet of dat op basis van persoonlijke smaak of een vaststaand feit is.
Smid70

Bericht door Smid70 »

Orange schreef: 31 jul 2020 19:21 De jocks doen niet onder voor de dj's van Radio 2? Volgens mij is het in veel gevallen andersom: ze zijn beter dan de jocks van Radio 2.
Nou, nee. Afgezien van Dennis Ruyer vindt ik het maar een inwisselbare dj's zonder eigen smoel. Dus nee, absoluut niet beter of zelfs gelijkwaardig aan de radio 2 dj's.
density1

Bericht door density1 »

Buiten Dennis Ruyer om vind ik het ook stuk voor stuk inwisselbare daluren jocks die goed zijn in hits door rammen, maar absoluut niet geschikt om aansprekende personality radio te maken maar dat kan een keuze zijn gezien de laatste ontwikkelingen in de ontslag/bezuinigingsronde.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 31 jul 2020 19:55
Orange schreef: 31 jul 2020 19:21 De jocks doen niet onder voor de dj's van Radio 2? Volgens mij is het in veel gevallen andersom: ze zijn beter dan de jocks van Radio 2.
Nou, nee. Afgezien van Dennis Ruyer vindt ik het maar een inwisselbare dj's zonder eigen smoel. Dus nee, absoluut niet beter of zelfs gelijkwaardig aan de radio 2 dj's.
Ik geef nog aan dat het een kwestie van smaak kan zijn, maar jij brengt het als een vaststaand feit. Prima, maar onderbouw dan allerminst waarom Bart Arens een betere jock is dan Lindo Duval. Of waarom Staverman een betere jock is dan Tim Klijn.
De Veronica jocks zijn volgens jou inwisselbaar, maar bedoel je hiermee dat de Radio 2 jocks Arens, Staverman en Van der Goes niet inwisselbaar zijn?
Nogmaals, prima dat je een andere persoonlijke voorkeur hebt, maar aangezien je het als feit brengt hoor ik graag de onderbouwing.
density1 schreef: 31 jul 2020 19:59 Buiten Dennis Ruyer om vind ik het ook stuk voor stuk inwisselbare daluren jocks die goed zijn in hits door rammen, maar absoluut niet geschikt om aansprekende personality radio te maken maar dat kan een keuze zijn gezien de laatste ontwikkelingen in de ontslag/bezuinigingsronde.
Het programmeren van music-driven programma's tijdens daluren heeft niets met de bezuinigingsronde te maken. Dit is een trend die al jaren gaande is op nagenoeg alle commerciële zenders. Het verbaast me dat je dit niet zou weten.
density1

Bericht door density1 »

Ik weet het wel, maar ik vind radio daar wel erg saai door worden.
Plaats reactie