Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Hoort-u-mij

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Hoort-u-mij »

density1 schreef:
10 jul 2020 18:37
Wat heeft het voor zin om op Veronica een 'disco classics' uurtje te maken. Dit past toch meer bij Radio 10, sterker nog, die doen dit al.
Dit is puur 70s disco.

Svens classics is vanaf de 60s tot nu op 10

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
Wat heeft het voor zin om op Veronica een 'disco classics' uurtje te maken. Dit past toch meer bij Radio 10, sterker nog, die doen dit al.
Er zit sowieso overlap tussen beide zenders. Vanmiddag werd Boys van Sabrina gedraaid. Dit vind ik ook een typische Radio 10 plaat. Eén uur met disco classics, juist in het uur tussen 18 en 19 uur, moet kunnen. Radio 10 heeft daar met Somertijd nog een ander type programma tegenover staan. Of Radio 10 moet dan ook disco classics draaien. Dat heb ik dan gemist. Het uur tussen 18 en 19 uur is bij Veronica sowieso erg music driven, om de spraak van overdag en met name van VI te compenseren. Als je dan een focus hebt op muziek, terwijl andere stations nog hun drive time programma hebben, doe dan iets speciaals. Met een uurtje disco classics onderscheid je je op dat moment van de concurrentie en het past ook bij het 'begin van het weekend' gevoel.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Hoort-u-mij

density1 schreef:
Ik denk zelfs dat ze Veronica klaar aan het maken zijn voor een verkoop

density1

Bericht door density1 »

Het zou mooi zijn als DPG het overneemt en er Joe op zet, en dan wil ik nog wel eens zien wat er gaat gebeuren.

Hoort-u-mij

Dat zou voor beide het beste zijn.

Al denk ik niet dat de Mol dit DPG gunt.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hoort-u-mij schreef:
10 jul 2020 18:40
density1 schreef:
Dit is puur 70s disco.

Svens classics is vanaf de 60s tot nu op 10
Ik geloof niet dat een uurtje disco classics op vrijdagavond van 18 tot 19 uur Sven's Classics of Radio 10 in de weg gaat zitten. De luistercijfers van Radio 10 zullen er niet op achteruit gaan.
12-04-2020

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

joostpas schreef:
10 jul 2020 07:23
Hoort-u-mij schreef:
09 jul 2020 14:09
density1 schreef:
09 jul 2020 13:02
Ik zie daarom ook de TV variant niet zomaar terug keren met Wilfred. Misschien is dit ook wel de bedoeling dat het zo gaat.
Radioshow VI gaat het einde van het jaar niet halen. Dit programma is even leuk.

Waar op is deze uitspraak gebaseerd? Radio ring gewonnen en de luistercijfers zijn hoger dan het zendergemiddelde.
Het publiek "lijkt' niet klaar met dit programma
Die ring hebben ze gewonnen door het tv programma. Niet door het radioprogramma. Mocht het tv programma sneuvelen door Wilfred dan gaan de cijfers op de radio ook achteruit. De fanclub van VI schrijven dan alles aan Wilfred adres en laat hij nu net de anchorman zijn van die show. Dat gaan ze niet pikken

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Deradiokenner schreef:
10 jul 2020 21:11
joostpas schreef:
Hoort-u-mij schreef:
09 jul 2020 14:09

Radioshow VI gaat het einde van het jaar niet halen. Dit programma is even leuk.

Waar op is deze uitspraak gebaseerd? Radio ring gewonnen en de luistercijfers zijn hoger dan het zendergemiddelde.
Die ring hebben ze gewonnen door het tv programma. Niet door het radioprogramma. Mocht het tv programma sneuvelen door Wilfred dan gaan de cijfers op de radio ook achteruit. De fanclub van VI schrijven dan alles aan Wilfred adres en laat hij nu net de anchorman zijn van die show. Dat gaan ze niet pikken
Toch denk ik echt dat je van die drie, Wilfred het best kunt missen. Zet Helene Hendriks er neer en je hebt een leuker programma.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik ben echt benieuwd naar de zomer wat gaat er gebeuren met VI. Stopt het op tv dan stopt het ook op de radio. Dan zou ik direct de kans aangrijpen om je zender anders in te delen.

jessica

Bericht door jessica »

Ergens voelt discoclassics op Veronica iets minder natuurlijk aan dan discoclassics op Radio10. Hoewel ik het wel goed vind dat Veronica een beetje breder qua muziek programmeert. Hoewel het nog wel steeds een aantal dezelfde Usual Suspects zijn op Veronica. Oa Queen, U2. en nog veel rock en dan ook nog vaak hetzelfde liedje terwijl je ook kan variëren met liedje 2 t/6 van een van die groepen.

Daarom gaat Veronica het persoonlijk voor mij niet worden. Maar anderen zullen er misschien veel plezier aan beleven. Of je echt een stijging in luistercijfers kan maken dat moet ik nog zien. En dan heb ik het niet over 0,1 of 0,2% maar 1,5 tot 2% Stijging in 2 jaar.

joostpas

Bericht door joostpas »

Herman ven Schippers schreef:
10 jul 2020 21:17
Deradiokenner schreef:
joostpas schreef:

Toch denk ik echt dat je van die drie, Wilfred het best kunt missen. Zet Helene Hendriks er neer en je hebt een leuker programma.
Meen je dat echt? Ik vind Wilfred veel scherper en meer uitgesproken. Hij weet precies welk onderwerp hij waar moet aansnijden, dus voor mij is hij veel belangrijker dan dat helèné ook zou kunnrn worden

density1

Bericht door density1 »

jessica schreef:
11 jul 2020 01:10
Ergens voelt discoclassics op Veronica iets minder natuurlijk aan dan discoclassics op Radio10. Hoewel ik het wel goed vind dat Veronica een beetje breder qua muziek programmeert. Hoewel het nog wel steeds een aantal dezelfde Usual Suspects zijn op Veronica. Oa Queen, U2. en nog veel rock en dan ook nog vaak hetzelfde liedje terwijl je ook kan variëren met liedje 2 t/6 van een van die groepen.

Daarom gaat Veronica het persoonlijk voor mij niet worden. Maar anderen zullen er misschien veel plezier aan beleven. Of je echt een stijging in luistercijfers kan maken dat moet ik nog zien. En dan heb ik het niet over 0,1 of 0,2% maar 1,5 tot 2% Stijging in 2 jaar.
Eens, sinds de veranderingen die doorgevoerd zijn en toen Rick Romijn daar music director werd klonk het nog wel fris en anders, maar ze creëren met het huidige muziekbeleid weer nieuwe 'usual suspects' en hoor je vervolgens weer week in week uit hetzelfde. En daar was ik al bang voor. Ik schreef toen ook blijf verversveren zodat je 'usual suspects' niet meer krijgt en dat het dus fris blijft. Er is zoveel muziek gemaakt dus je kunt maanden lang 'repeat'-loos draaien. Voer het aantal actieve platen in de playlist op. wat een zender als KX Classics of LX Classics b.v. ook doet daar hoor je nooit repeats en klinkt elke dag hetzelfde qua stijl maar toch krijg je toch weer andere tracks die je nog niet eerder hoorde. Eigenlijk is LX Classics de blauwdruk hoe Veronica ook zou kunnen klinken.
Ik dus vind dus sinds die veranderingen weinig verschil meer zitten hoe het net na die veranderingen klonk en nu. Misschien in klein detail omdat er misschien nu per uur een jaren 70 track mee draait maar dat is het dan.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

joostpas schreef:
11 jul 2020 09:24
Herman ven Schippers schreef:
10 jul 2020 21:17
Deradiokenner schreef:

Meen je dat echt? Ik vind Wilfred veel scherper en meer uitgesproken. Hij weet precies welk onderwerp hij waar moet aansnijden, dus voor mij is hij veel belangrijker dan dat helèné ook zou kunnrn worden
Ik vind Wilfred gemaakt uitgesproken, vooral uit om de rest tegen elkaar op te stoken. Bijzonder onprettig om te zien.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef:
11 jul 2020 01:10
Hoewel het nog wel steeds een aantal dezelfde Usual Suspects zijn op Veronica. Oa Queen, U2. en nog veel rock en dan ook nog vaak hetzelfde liedje terwijl je ook kan variëren met liedje 2 t/6 van een van die groepen.
Queen en U2 zijn typische Veronica artiesten die op de playlist blijven staan. Wel is de rotatie van deze artiesten afgenomen.
density1 schreef:
11 jul 2020 10:35
Ik dus vind dus sinds die veranderingen weinig verschil meer zitten hoe het net na die veranderingen klonk en nu. Misschien in klein detail omdat er misschien nu per uur een jaren 70 track mee draait maar dat is het dan.
Deze verandering is wel degelijk waarneembaar. Veronica klinkt wat minder 'zwaarmoedig'. Er zitten meer up-tempo nummers in de playlist. Verder hoor je om het uur, anderhalf uur een nederklassieker en wordt er verrast met bepaalde '90's classics die je nog zelden hoort op de radio. Uiteraard blijven de typische Veronica nummers gehandhaafd, omdat je het station wel moet herkennen als je 3, 4 nummers achter elkaar hoort. Dat geldt volgens mij voor alle grote, commerciële zenders.
12-04-2020

density1

Bericht door density1 »

Maar Veronica is geen grote commerciële zender meer. Het is een niche niets meer dan dat.

Plaats reactie