Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Henkjan2016 schreef: 27 jun 2020 11:04
De Nachtwacht schreef: 26 jun 2020 23:54 Ik denk zelf ook dat alles bij het oude blijft (VI heeft al heel vaak dit soort interne stormen gehad), maar mocht dat toch niet zo zijn en er een andere presentator komen of het programma helemaal verdwijnen, dan hoeft dat natuurlijk niet het einde van de radioshow te betekenen. Kan prima voortgezet worden, desnoods onder een andere naam, het radioprogramma heeft de link met tv niet persé nodig en zie voor radio Veronica/Talpa ook geen reden om het programma te schrappen, wordt prima beluisterd.

Overigens vind ik de manier hoe Wilfred nut door alles en iedereen wordt uitgekotst wel wat overtrokken. Nee, hij had geen sterk optreden, en ik kan me best voorstellen dat beide heren zich wat aangevallen voelen. Maar hij is in alle jaren daarvoor wel een uitstekende presentator gebleken, iemand die de kwaliteit van Derksen en Gijp volledig weet te benutten. . Zou echt doodzonde en ook wel een beetje sneu zijn om hem vanwege dit voorval meteen te vervangen door een ander.

Eerst maar eens afwachten hoe de heren uit de zomer komen.
Eens, naar mijn mening is het juist Wilfred die de show draagt. Gijp is misbaar gebleken.

Johan heeft geen goede verstandhouding met Wilfred, nooit gehad ook, en Johan is helemaal niet hard aangepakt. Juist erg respectvol.

In mijn beleving zijn er nu 2 mannetjes opstandig, diezelfde mannetjes die altijd aangeven dat iedereen van alles mag denken over hen, maar nu geen antwoord kunnen geven op hele normale vragen. In mijn zelfde beleving is Wilfred dan ook correct geweest en begrijp ik zeker zijn handelswijze. En als deze conform de afspraken is geweest, dan is Wilfred niets te verwijten. Ik luister elke week Friday Move, waarbij je kunt horen dat Wilfred zich dit keer als interviewer heeft opgesteld in plaats van als presentator.

Voor wat betreft het radioprogramma. Dit is een losstaand programma tussen Niels, Rick, Céline en Wilfred. Wat mij betreft: lekker doorgaan.
Ik begrijp beide standpunten. Die van Gijp/Derksen en die van Genee. Bij de bewuste, misplaatste grap, gaf Genee de voorzet. "Heb je dat gezien, Johan?", vroeg Genee en Derksen hoefde deze alleen naar in te koppen. Het was een, na alle waarschijnlijkheid, voorafgesproken een-tweetje. Genee was er duidelijk onderdeel van, maar alle aandacht ging uit naar Derksen. Genee is net zo 'schuldig', omdat hij de situatie creëert om de grappen te maken.

Het is de zoveelste rel rond VI. Maar het zou zomaar eens het einde kunnen zijn. VI Radio staat daar los van inderdaad.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Bo Lus

Bericht door Bo Lus »

Genee krijgt het druk volgend jaar; hij is gevraagd voor The Passion, voor de rol van Judas.
Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Jammer dat Radio Veronica stopt met een DJ na 21:00.

Ik herinner me (dat is nog geeneens een jaar geleden volgens mij) dat Martijn Muijs tot 02:00 zat op vrijdag/zaterdagnacht . Dat was altijd fijn om naar te luisteren.
RJ1984

Bericht door RJ1984 »

Johanneke schreef: 27 jun 2020 09:02 Vandaag laatste best of show van Veronica Inside, zegt Wilfred net.
Ook had Denman het gisteren over 70s weekends (ja meervoud) in juli.
Ben benieuwd!
Wilfred zei dat er vanaf volgende week op zondagavond de hoogtepunten van onder meer Veronica Inside te beluisteren zijn. Als de geruchten kloppen omtrent Jurjen Gofers zal dit programma wel starten om 18 uur.
WFNX

Bericht door WFNX »

Gek wel eigenlijk dat al die wijzigingen komende week ingaan, maar dat de aanpaste programmeringen van de Talpa zenders nog niet bekend gemaakt zijn.

Moet wel zeggen -ongerelateerd aan bovenstaande - dat de muziek van Veronica steeds beter te pruimen is. Hopelijk zetten ze de afwisseling en verrassing door. Hoor een hoop leuke 90s erbij, maar mis nog altijd heel veel hits uit die tijd. Beetje meer zeros zou ook niet verkeerd zijn.
Eppo

Bericht door Eppo »

Johanneke schreef: 27 jun 2020 09:02 Vandaag laatste best of show van Veronica Inside, zegt Wilfred net.
Ook had Denman het gisteren over 70s weekends (ja meervoud) in juli.
Ben benieuwd!
https://mediasite.tv/veranderingen-in-d ... o-veronica
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
density1

Bericht door density1 »

Misschien toch een verandering van strategie en gaan ze iets meer met de nostalgie van Veronica doen. Al zijn 70's weekends meer iets voor Radio 10 m.i.
jessica

Bericht door jessica »

Een jaar of 2 geleden had ik nog gezegd Radio10 te profileren als oldies station en Veronica als algemeen station. Maar zou ik nu zeker niet meer doen. Radio10 is nu een vrij breed algemeen station. Niet echt meer oldies.

Veronica kan dat gat beter opvullen. Volgens mij gaat de nieuwe programmering daar ook meer naar toe. Vanaf welk jaar die oldies moeten zijn. Ik zou zo breed mogelijk gaan, maar meestal doen ze bij Veronica een net te small format en dan mislukt het weer.

Ik kan Veronica aanraden goed te luisteren naar het format dat draait op Radio Caroline North 1x per maand. Dat is een zeer fijn beluisterbaar format met niet te veel platgedraaide plaatjes. Je zou die ook nog een beetje tot 5 jaar geleden kunnen uitbreiden.

Zo krijg je een zeer breed en goed beluisterbaar format voor Veronica met alle muzieksoorten dus niet alleen rock.
Eppo

Bericht door Eppo »

Als dat gebeurd heb je het pas echt over Hitradio! Hitradio van alle tijden.
♫♪.ılılıll|̲̅̅●̲̅̅|̲̅̅=̲̅̅|̲̅̅●̲̅̅|llılılı.♫♪
density1

Bericht door density1 »

En hitradio zonder restricties in genre of het nu pop/rock/new wave/disco of eurohouse is en inderdaad uit welk jaar het ook komt. Pop en rock kan b.v. ook uit de late jaren 60 komen. Early 60's zou ik het niet doen, het moet wel vlot klinken en niet te oubollig.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Het format en muziekmix dat hierboven beschreven wordt door jessica en density1 is juist het format waar naartoe Veronica aan het bewegen is. Een brede oldieszender, maar met een vlotte presentatie die uitstekend ingevuld wordt door jocks als Ruyer, Klijn en Duval.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

En zoals voorspeld inderdaad de laatste Jurjen Gofers nu, uiteraard niet live 😁.

Jurjen en Hoebee waren beide music director volgens hun LinkedIn, gaat Rick Romijn dit nu alleen doen? Zoals meer gezegd, ik ben erg te spreken over de muzikale koers die Veronica steeds meer gaat varen.
density1

Bericht door density1 »

Laten we dan ook hopen dat ze minder nieuwe/recente muziek gaan draaien of het moet echt naadloos in het classics format passen. Misschien dan ook de pay off We Love Music laten varen en daar een pakkende typisch Veronicaanse pay off voor bedenken wat aansluit bij de nieuwe koers.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef: 28 jun 2020 18:04 En zoals voorspeld inderdaad de laatste Jurjen Gofers nu, uiteraard niet live 😁.

Jurjen en Hoebee waren beide music director volgens hun LinkedIn, gaat Rick Romijn dit nu alleen doen? Zoals meer gezegd, ik ben erg te spreken over de muzikale koers die Veronica steeds meer gaat varen.
Oei. Gaat Veronica in het weekend nu grotendeels non-stop met alleen tussen 12 en 18 uur gepresenteerd?
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Johanneke schreef: 28 jun 2020 18:04 En zoals voorspeld inderdaad de laatste Jurjen Gofers nu, uiteraard niet live 😁.

Rik en Niels.
Plaats reactie