Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioLove95

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door RadioLove95 »

Phoenix schreef: 28 apr 2020 08:08
RadioLove95 schreef: 27 apr 2020 20:50
Phoenix schreef: 27 apr 2020 18:55

Ik heb geen zicht op de verlies- of winstgevendheid van Veronica. In salariskosten heeft Talpa de afgelopen jaren toch al flink bezuinigd. In hoeverre is hiermee de (eventuele) verliesgevendheid teruggelopen? Heb jij daar zicht op?
Het is een kwestie van logisch nadenken. Wat kost Giel? Wat kost een team Veronica Inside? Plus al die andere toch aardige jocknamen. Ik denk dat mijn inschatting ver onder de werkelijkheid zit. Wat verdien je met een radiozender die 3,5% heeft? Deze antwoorden kun je gemakkelijk inschatten.

Sky, 10 en 538 doen hebben in ieder geval een aardig marktaandeel om mee te verdienen. Veronica is al jaren het zorgenkindje dat vooral kosten maakt. Dus als de crisis nog meer problemen gaat opleveren dan zal het verkoop bordje snel in de tuin staan denk ik persoonlijk.
Giel kost aanzienlijk minder dan zijn voorganger Jeroen van Inkel.
De jocks Dennis Ruyer en Tim Klijn stonden al op de payroll bij Talpa en hebben duurdere krachten zoals Rick van Velthuyzen vervangen.
Het VI team kost misschien een hele duit, maar heeft wel tot hogere luistercijfers geleid.
Veronica werkt met een zeer klein marketingbudget.
Verder sluit ik me aan bij Oortjes betreffende de reclamezendtijd.

Dat bordje Te Koop gaat er dan ook niet komen.
Wat verdiende Jeroen van Inkel daar? (Plus bron?) Wat verdient Giel daar? (Plus bron?) Wat was het marktaandeel in de van Inkel periode? Wat was de winst in die periode?

Wat kost de frequentie van Veronica per jaar?

Het is fijn om wat extra ruimte te hebben voor je adverteerder om commercials weg te zetten. De kosten zullen er niet tot nauwelijks uitgehaald worden. In crisis tijd een vervelend idee denk ik persoonlijk. We gaan het mee maken. Ik geef het geen half jaar meer.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 28 apr 2020 09:03 Wat verdiende Jeroen van Inkel daar? (Plus bron?) Wat verdient Giel daar? (Plus bron?) Wat was het marktaandeel in de van Inkel periode? Wat was de winst in die periode?

Het is een kwestie van logisch nadenken. Deze antwoorden kun je gemakkelijk zelf inschatten. :))
RadioLove95 schreef: 27 apr 2020 20:50 Het is een kwestie van logisch nadenken. Wat kost Giel? Wat kost een team Veronica Inside? Plus al die andere toch aardige jocknamen. Ik denk dat mijn inschatting ver onder de werkelijkheid zit. Wat verdien je met een radiozender die 3,5% heeft? Deze antwoorden kun je gemakkelijk inschatten.
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
RadioLove95

Phoenix schreef: 28 apr 2020 09:22
RadioLove95 schreef: 28 apr 2020 09:03 Wat verdiende Jeroen van Inkel daar? (Plus bron?) Wat verdient Giel daar? (Plus bron?) Wat was het marktaandeel in de van Inkel periode? Wat was de winst in die periode?

Het is een kwestie van logisch nadenken. Deze antwoorden kun je gemakkelijk zelf inschatten. :))
RadioLove95 schreef: 27 apr 2020 20:50 Het is een kwestie van logisch nadenken. Wat kost Giel? Wat kost een team Veronica Inside? Plus al die andere toch aardige jocknamen. Ik denk dat mijn inschatting ver onder de werkelijkheid zit. Wat verdien je met een radiozender die 3,5% heeft? Deze antwoorden kun je gemakkelijk inschatten.
Dat dacht ik al hahahhahahaha. Aannames.

De kosten zijn inderdaad veel hoger geworden. Marketing campagnes van vorig jaar hebben niet geholpen het marktaandeel op te krikken naar winstgevend niveau zelf niet met Wilfred en Giel. In crisis tijden een kleine zender hebben dat geld kost zonder duidelijke koers, gaat alleen nog maar meer geld kosten. We zien dat De Mol de eerste beslissingen al genomen heeft. We zullen het mee maken. :)
castmember

Bericht door castmember »

Neemt niet weg dat de namen die een station hoog moeten houden zoals een Giel en Winfried er niet gaan zitten voor een modaal inkomen. De tendens van the sky is the limit is al jaren niet meer het geval. Maar net zoals in ieder bedrijf heb je bij de radio ook de Junior DJ, de gewone DJ, en de senior DJ. Maar eens, geloof verder ook niets van die miljoenen die je in sommige artikelen leest . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Henk34

Bericht door Henk34 »

castmember schreef: 28 apr 2020 09:58 Neemt niet weg dat de namen die een station hoog moeten houden zoals een Giel en Winfried er niet gaan zitten voor een modaal inkomen. De tendens van the sky is the limit is al jaren niet meer het geval. Maar net zoals in ieder bedrijf heb je bij de radio ook de Junior DJ, de gewone DJ, en de senior DJ. Maar eens, geloof verder ook niets van die miljoenen die je in sommige artikelen leest . . .
Zou de salariskosten van Wilfred niet bij z'n tv contract inzitten??
Phoenix

Bericht door Phoenix »

RadioLove95 schreef: 28 apr 2020 09:32 Dat dacht ik al hahahhahahaha. Aannames.
Het zijn de aannames en opmerkingen die je zelf hebt gemaakt :))
Phoenix schreef: 28 apr 2020 09:22 Het is een kwestie van logisch nadenken. Deze antwoorden kun je gemakkelijk zelf inschatten. :))
12-04-2020 : "De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel."
RadioLove95

castmember schreef: 28 apr 2020 09:58 Neemt niet weg dat de namen die een station hoog moeten houden zoals een Giel en Winfried er niet gaan zitten voor een modaal inkomen. De tendens van the sky is the limit is al jaren niet meer het geval. Maar net zoals in ieder bedrijf heb je bij de radio ook de Junior DJ, de gewone DJ, en de senior DJ. Maar eens, geloof verder ook niets van die miljoenen die je in sommige artikelen leest . . .
Er zijn geen radio jocks meer die miljoenen verdienen. Daar is de markt niet meer naar.
castmember

Bericht door castmember »

RadioLove95 schreef: 28 apr 2020 11:35
Er zijn geen radio jocks meer die miljoenen verdienen. Daar is de markt niet meer naar.
Dat staat er toch ook . . .
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!
Daan!

Bericht door Daan! »

Patrick Kicken vindt er ook wat van. Wat mij betreft heeft hij helemaal gelijk.
density1

Bericht door density1 »

Spot on column van Patrick inderdaad. Helemaal mee eens.
RadioLove95

Daan! schreef: 28 apr 2020 18:14 Patrick Kicken vindt er ook wat van. Wat mij betreft heeft hij helemaal gelijk.
Mee eens. Precies wat ik zeg
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Toch nog 25% van de tekst aan Patrick Kicken weten te spenderen, hij heeft zich ingehouden blijkbaar.

Jammer dat zijn columns altijd gevuld zijn met niet ter zake doende toevoegingen over salarissen, kinderen, het vermogen van John de Mol, etc. etc. Maakt het voor mij altijd een stuk minder 'spot on'. Zonde.
Orange

Bericht door Orange »

Nou, dat spot on valt wat mij betreft wel mee. De suggestie om Veronica in het weekend non-stop te doen. Ik snap dat niet. En volgens mij is er met de programmeringen niet persé iets mis. Ik vind Rene Verkerk en Dennis Verheugd prima dj's. Geen enkel probleem om die in het weekend vier uur te horen.

Ik vraag me idd wel af, en wellicht is dat vooral zijn punt, of het goed is voor een dj om zeven uur live radio op een dag te maken. En hoe handig is het voor jou als zender om een dj een uur later weer op een andere zender te horen? Zou ik niet voor kiezen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Orange schreef: 28 apr 2020 19:13 Ik vraag me idd wel af, en wellicht is dat vooral zijn punt, of het goed is voor een dj om zeven uur live radio op een dag te maken. En hoe handig is het voor jou als zender om een dj een uur later weer op een andere zender te horen? Zou ik niet voor kiezen.
Zeven uur is veel. Ik begrijp niet zo goed waarom Robert Feller niet op zaterdag en zondag op 10 geprogrammeerd wordt en Lindo Duvall alleen op Veronica.
Rock 'n roll is better than music!
wally

Bericht door wally »

ik snap niet waarom 4 uur werken voor een dj, zeker met de huidige technische hulpmiddelen, te veel zou zijn.
Er zijn mensen zat die minstens 8 uur per dag volop aan de bak moeten...
Plaats reactie