Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef:
29 mar 2020 14:09
density1 schreef:
29 mar 2020 13:32
En dat gaat een Niels van Baarlen wel weer even recht trekken?
Ik ken de kwaliteiten van Niels van Baarlen niet, maar zpu het buitengewoon knap vinden. Mijn beeld is trouwens dat de oorzaak ligt in de profilering van de zender binnen Talpa, niet in het management van Florent.
Ik ben het met je eens dat met een andere profilering Veronica beter kan scoren, maar deze is niet drastisch veranderd sinds de komst van Luyckx. Wel is bij zijn komst het muziekbeleid aangepast. Iets dat hier wel breed is omarmd. En is Genee aangetrokken ten koste van Niek van Bruggen. Daarmee kun je stellen dat de aanpassingen onder het management van Luyckx de zender als geheel niet verder hebben geholpen.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Is Genee niet gewoon een wens/eis van John de Mol geweest? Hoeveel invloed zal Florent hier daadwerkelijk op gehad hebben?

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Programmadirecteur nummer zoveel (de zender heeft dus nu al 3 jaar een ad-interim oftewel waarnemend) is er nou werkelijk niemand te krijgen, of is het omdat ze inzien dat Veronica niet omhoog te krijgen op Genee na? Best opvallend.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Op 24 april de Legends Top 50.
Op 27 april de NL Legends Top 50 van 13:00 tot 18:00 uur met het team van VI.
12-04-2020

density1

Bericht door density1 »

Bedankt voor de waarschuwing.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
07 apr 2020 17:55
Bedankt voor deze niets toevoegende opmerking.
12-04-2020

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Jammer dat je geen reacties kunt liken.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef:
07 apr 2020 18:04
density1 schreef:
07 apr 2020 17:55
Bedankt voor deze niets toevoegende opmerking.
Het voegde wel een glimlach van mij toe.

Die NL legends spreken me wel aan, maar vijf uur lang VI...
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Hoor ik Giel Beelen nu zojuist zeggen dat er zometeen "Fout van Oud" komt. Goh, wat origineel :D
Phoenix schreef:
25 jan 2015 12:29
09:00 Fout van Oud - Jeroen van Inkel
12-04-2020

Daan!

Bericht door Daan! »

Talpa Network gaat het contract van Giel Beelen, dat in oktober afloopt, niet verlengen. De oorzaak is zijn tegenvallende luistercijfers, de druppel is de coronacrisis. Dat zegt mediakenner Rob Goossens bij Privé TV. Talpa-baas John de Mol heeft vanwege de crisis ‘draconische maatregelen’ en ontslagen aangekondigd. “Er wordt in Hilversum gesproken over misschien wel een derde van de mensen die eruit moet. Laten we hopen voor alle mensen bij Talpa dat dat niet het geval is.“
Toch zullen er veel mensen uit vliegen, verwacht Goossens. “Er zal in elk geval ook naar het presentatorenbestand gekeken worden. De eerste presentator waar ik dan aan moet denken is Giel Beelen.”

Beelen heeft een aflopend contract bij Radio Veronica, aldus Goossens. “In oktober loopt zijn contract af. Er was sowieso al wat twijfel over hem in de ochtend. Normaal gesproken zie je als je zo iemand binnenhaalt dat het marktaandeel toeneemt, maar dat is bij hem niet het geval geweest.”

Die twijfels waren er volgens hem al. “En als je nu geld wil besparen, dan kan ik me voorstellen dat een betrekkelijk dure kracht als Giel Beelen zich wel extra zorgen moet maken over het contract dat heel binnenkort gaat aflopen. ”

Radio Veronica-collega Wilfred Genee heeft er geen geheim van gemaakt dat hij zijn show graag zou verhuizen van de middagspits naar de ochtendspits. Daarmee zouden ook Edwin Evers‘ vroegere sidekicks Niels van Baarlen en Rick Romijn weer terugkeren in de ochtenduren.

Bron Mediacourant.

Waar haalt Rob het verhaal vandaan dat Wilfred naar de ochtend wil? Dat wilde Genee toch juist niet?

Henkjan2016

Vermoed dat het ook niet klopt. Rick en Niels laten weleens vallen dat zij de ochtend wel als voorkeur hebben, maar Wilfred zit in de avond op Veronica. Dit belemmert naar mijn idee een gang naar de ochtend.

Pot

Bericht door Pot »

Rob Goossens en de mediacourant, zegt al genoeg.
De kans is denk ik wel groot dat Giel's contract niet verlengd zal worden door de financiële impact van het coronavirus
Oren open!

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Het levert meer op om wat kantoorpersoneel buiten te zetten dan 1x Giel Beelen.

Of Giel blijft zal zeker de vraag zijn, maar dat zal weinig met corona te maken hebben. Die uren in de ochtend moet je sowieso vullen en wie gaat het voor minder doen En hogere cijfers scoren?

Henkjan2016

Ingebruik schreef:
11 apr 2020 13:34
Het levert meer op om wat kantoorpersoneel buiten te zetten dan 1x Giel Beelen.

Of Giel blijft zal zeker de vraag zijn, maar dat zal weinig met corona te maken hebben. Die uren in de ochtend moet je sowieso vullen en wie gaat het voor minder doen En hogere cijfers scoren?
Ik begrijp die redenering dan weer niet. Giel verdient boven 200.000, anders zit ie niet bij de commercielen.
Dit betreffen 4-6 andere medewerkers voor dezelfde kosten qua loon.

Als Giel geen invloed heeft op de luistercijfers, dan kan iedere willekeurige goedkopere DJ toch hetzelde uitvoeren?

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Henkjan2016 schreef:
11 apr 2020 11:35
Vermoed dat het ook niet klopt. Rick en Niels laten weleens vallen dat zij de ochtend wel als voorkeur hebben, maar Wilfred zit in de avond op Veronica. Dit belemmert naar mijn idee een gang naar de ochtend.
Mijn idee is dat Wilfred gaat stoppen. En dan Edwin Evers in de middag. Ochtend een Wietze of Lex Gaarthuis? John de Mol is nogal dol op Wietze de Jager heb ik het idee...

Plaats reactie