Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

waterveenmos

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door waterveenmos »

Rob draait nu "Let's Dance" van Chris Montez op radio 2. Ik denk niet dat hij dat soort platen bij het huidige geformatteerde Veronica kan draaien. Mocht dat ooit wel zo worden, bijvoorbeeld omdat De Mol bedenkt dat Veronica écht een "vrije" zender wordt, leunend op het succes van de oude zeezender en het roemruchte Veronica op 3 uit de jaren '80. Maar of hij dat wil doen? Ik betwijfel het.

Een andere optie zou zijn om de naam Veronica helemaal weg te gooien, en de zender op dit "oldies"-kavel om te bouwen tot "Radio 10 Gold". Die zender was in de 657AM-periode best groot, en zou volgens mij nog prima kunnen scoren. Zo kan Talpa de concurrentie aangaan met NPO Radio 5, die in de doelgroep 50+ steeds beter scoort. En is dit commercieel interessant? Goeie vraag, maar me dunkt is het huidige Radio Veronica dat helemaal niet, omdat de reclamecenten gedeeld moeten worden drie zenders in het eigen concern (Sky, 538 en 10) én met Q Music. Natuurlijk, de naam Veronica voor de haaien gooien is niet leuk, maar hoeveel mensen hebben er nu -realistisch gezien- nog warme gevoelens bij, gezien alle perikelen en format-wisselingen van de afgelopen jaren?
Laatst gewijzigd door waterveenmos op 26 mar 2020 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?

density1

Bericht door density1 »

Brekend: Niels van Baarlen nieuwe stationmanager bij Radio Veronica en blijft gewoon sidekick bij VI. Vanaf begin april. Bron: VI Radio

Meneer Sjon

Bericht door Meneer Sjon »

density1 schreef:
26 mar 2020 16:14
Brekend: Niels van Baarlen nieuwe stationmanager bij Radio Veronica en blijft gewoon sidekick bij VI. Vanaf begin april. Bron: VI Radio
Dat belooft niet veel goeds. Ik hoop niet dat nu de hele dag als VI gaat klinken.

De laatst gedraaide nummers op dit moment:

EVEN AAN MIJN MOEDER VRAGEN - BLOEM
GEEF DE NACHT MAAR DE SCHULD - ROBERT LEROY
ICH BIN WIE DU - MARIANNE ROSENBERG
MALLE BABBE - ROB DE NIJS
HEB JE EVEN VOOR MIJ - FRANS BAUER
TEARS RUN RINGS - MARC ALMOND
LAAT MIJ MAAR ALLEEN - KLEIN ORKEST
KALI - DJANGO WAGNER
LE FREAK (2006 REMASTER) - CHIC
DE TOREADOR (CRUDE INTENTIONS REMIX) - OPGEBLAZEN, WILBERT PIGMANS
VRIJGEZEL - BENNY NEYMAN
LAAT DE ZON IN JE HART - RENE SCHUURMANS

Als je mij zou vragen van welke zender deze lijst is, zou ik normaal gesproken niet snel aan Veronica denken.

4711

Bericht door 4711 »

Zijn ze nou echt het spoor bijster!! Of zat je per ongeluk radio nl te luisteren-:)

jessica

Bericht door jessica »

Meneer Sjon schreef:
26 mar 2020 17:39
density1 schreef:
26 mar 2020 16:14
Dat belooft niet veel goeds. Ik hoop niet dat nu de hele dag als VI gaat klinken.

De laatst gedraaide nummers op dit moment:

EVEN AAN MIJN MOEDER VRAGEN - BLOEM
GEEF DE NACHT MAAR DE SCHULD - ROBERT LEROY
ICH BIN WIE DU - MARIANNE ROSENBERG
MALLE BABBE - ROB DE NIJS
HEB JE EVEN VOOR MIJ - FRANS BAUER
TEARS RUN RINGS - MARC ALMOND
LAAT MIJ MAAR ALLEEN - KLEIN ORKEST
KALI - DJANGO WAGNER
LE FREAK (2006 REMASTER) - CHIC
DE TOREADOR (CRUDE INTENTIONS REMIX) - OPGEBLAZEN, WILBERT PIGMANS
VRIJGEZEL - BENNY NEYMAN
LAAT DE ZON IN JE HART - RENE SCHUURMANS

Als je mij zou vragen van welke zender deze lijst is, zou ik normaal gesproken niet snel aan Veronica denken.
Playlist van 100%NL lijkt het wel.

Meneer Sjon

4711 schreef:
26 mar 2020 17:59
Zijn ze nou echt het spoor bijster!! Of zat je per ongeluk radio nl te luisteren-:)
Ik verzin het niet. Stond zo op de website.
Ik was zelf bij "De Toreador" afgehaakt, maar keek later op de website wat ik "gemist" had.

rammerdebam

Bericht door rammerdebam »

betekend dat florent luyckx er mee stopt ?

Daan!

Bericht door Daan! »

Misschien in het kader van bezuiniging. Florent eruit, Niels iets meer betalen. Onder aan de streep goedkoper.

density1

Bericht door density1 »

Er was een reden voor dat dit allemaal gedraaid werd en ontstond spontaan in de uitzending omdat Wilfred een eigen stream krijgt op Juke; Café Genee met daarop veel Nederlandstalige feest muziek bekend uit de kroeg. De gedraaide nummers waren tips van luisteraars. Muziek die dus absoluut niet mag ontbreken op die stream.

Meneer Sjon

density1 schreef:
26 mar 2020 18:54
Muziek die dus absoluut niet mag ontbreken op die stream.
Dan moeten ze dat vooral op die stream draaien, maar niet op Veronica.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

density1 schreef:
26 mar 2020 15:30
Ik denk dat sowieso alle transfer perikelen/mogelijkheden even 'on hold' staan in deze periode. En zeker bij Talpa.
Transfers bij Veronica lijken ook onnodig. De recente cijfers laten zien dat Veronica het afgelopen jaar gegroeid is.

In de belangrijke doelgroep 20-49 is Veronica als nummer 6 "best of the rest", achter de grote zenders 538, Q Music, Radio 10, Radio 2 en Sky Radio met een groei van 4,8% naar 5,1% in één jaar tijd.

In de ochtend is Giel Beelen fors gegroeid in dezelfde doelgroep. Van 3,9% (febr/mrt 2019) naar 4,7% in de huidige meting.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

rammerdebam

Bericht door rammerdebam »

Phoenix schreef:
26 mar 2020 19:23
density1 schreef:
26 mar 2020 15:30
Ik denk dat sowieso alle transfer perikelen/mogelijkheden even 'on hold' staan in deze periode. En zeker bij Talpa.
Transfers bij Veronica lijken ook onnodig. De recente cijfers laten zien dat Veronica het afgelopen jaar gegroeid is.

In de belangrijke doelgroep 20-49 is Veronica als nummer 6 "best of the rest", achter de grote zenders 538, Q Music, Radio 10, Radio 2 en Sky Radio met een groei van 4,8% naar 5,1% in één jaar tijd.

In de ochtend is Giel Beelen fors gegroeid in dezelfde doelgroep. Van 3,9% (febr/mrt 2019) naar 4,7% in de huidige meting.
Giel zijn contract loop ok dit jaar af toch ?

Daan!

Bericht door Daan! »

Ja

Meneer Sjon

rammerdebam schreef:
26 mar 2020 19:51
Giel zijn contract loop ok dit jaar af toch ?
Toen ze vanmiddag bij VI vermeldden dat Niels van Baarlen stationdirector wordt, hadden ze het ook over groot nieuws wat morgen bekend wordt en ze nu nog niet mochten zeggen. Tussen de regels door zeiden ze wat dingen waardoor ik het vermoeden kreeg dat er iets gaat veranderen in de programmering en ik denk dat Giel daar wel eens het slachtoffer van kan zijn.

Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

rammerdebam schreef:
26 mar 2020 18:37
betekend dat florent luyckx er mee stopt ?
Niels van Baarle gaat hem opvolgen

Plaats reactie