Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Janno

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Janno »

:))

Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

Misschien dat ik een ouwe zeikerd ben geworden, maar ook op het huidige Radio Veronica ben ik afgeknapt. :sad: Ik vind dat Veronica momenteel een beetje te veel in de vijver van Arrow Classic Rock vist, door ook classic rock uit de 70's te gaan draaien. Waarschijnlijk zijn er ook veel luisteraars die dit juist wel een goede beslissing vinden, maar mij hebben ze ermee weggejaagd. Een jaartje terug, toen Rick Romijn nog de muziek samenstelde, klonk Veronica een stuk beter. Toen werd de rockmuziek, die in het format van Veronica past, afgewisseld met andere genres als pop, new wave, soul, en ook vergeten nummers. Toen Erik de Zwart daar vijf jaar geleden programmadirecteur was, klonk het nóg beter. Tegenwoordig is het meer classic rock, terwijl we al een station hebben die dat genre draait. Ik denk dat Veronica zich momenteel niet genoeg van Arrow onderscheidt, terwijl ze dit wel zouden kunnen doen door weer de formats van Romijn of De Zwart te hanteren. Het valt me overigens wel op dat Veronica 's avonds of in het weekend soms wel weer iets breder draait dan tijdens de doordeweekse dagprogrammering.

Daarnaast vind ik dat Veronica ook eens moet stoppen met Het beste van Veronica Inside op de zaterdagochtend. Dat programma is in mijn optiek echt volstrekt onnodig. We kunnen de beste fragmenten van Veronica Inside ook terugluisteren op internet, waarom zou je er dan in hemelsnaam een apart programma voor maken? Waarom gaat Veronica niet gewoon weer lekkere muziek draaien op de zaterdagochtend? Zet er dan een dj neer die veel van muziek afweet, en die dan feiten of verhalen bij de nummers vertelt. Voeg er dan ook onderdelen aan toe die vergelijkbaar waren met die van Bart van Leeuwen, zoals de Hitlegende of De plaat en z'n verhaal.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Freddie Mercuryfan schreef:
25 mar 2020 10:07
Daarnaast vind ik dat Veronica ook eens moet stoppen met Het beste van Veronica Inside op de zaterdagochtend. Dat programma is in mijn optiek echt volstrekt onnodig. We kunnen de beste fragmenten van Veronica Inside ook terugluisteren op internet, waarom zou je er dan in hemelsnaam een apart programma voor maken? Waarom gaat Veronica niet gewoon weer lekkere muziek draaien op de zaterdagochtend? Zet er dan een dj neer die veel van muziek afweet, en die dan feiten of verhalen bij de nummers vertelt. Voeg er dan ook onderdelen aan toe die vergelijkbaar waren met die van Bart van Leeuwen, zoals de Hitlegende of De plaat en z'n verhaal.
Hier ben ik het mee eens. Zowel de zaterdag- als de zondagochtend hebben nu vooral een low budget programmering. Persoonlijk zou ik het ook beter vinden om bijvoorbeeld Marisa op zaterdag en zondag van 8 tot 12 uur neer te zetten.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Wat opvalt is dat er bij elke 4 platen een recent wordt gedraaid. Afgewisseld met 70,s 80’s 90,s. Voor mij klinkt het erg goed. Val net buiten 20-49 doelgroep. Voor mij ideaal!

Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Nog even toegevoegd. Ik vind Giel in de ochtend de beste ochtendshow en Veronica inside super!

density1

Bericht door density1 »

Helemaal eens met 'Freddie Mercuryfan' behalve dan dat het onder de Erik de Zwart tijd beter klonk. Dat was juist nog in de tijd dat je al die 'usual suspects' hoorde en dat de hele dag door, RHCP, Alanis Morissette, Queen, Genesis etc. Dat werd in de tijd dat Rick nog de overall music director was, nu enkel nog bij VI Radio, toch beter voor elkaar gebracht en er werd niet gediscrimineerd op muziekstijl en jaartal. Maar nu hij daar weer vanaf gehaald is vind ik toch dat weer een beetje stil staan hierin en er maar weinig 'nieuwe oude' muziek toegevoegd lijkt te worden waardoor je dus vanzelf weer nieuwe 'usuals suspects' krijgt.
En inderdaad, die zaterdagochtend lijkt een besparing te zijn met die 'Best off' uitzending van VI terwijl alle fragmenten netjes terug te beluisteren zijn via de website. En als ze het nóg handiger willen doen maken ze hier gewoon een podcast van, net als wat Rob van Someren doet bij Radio 10. Daarin krijg je niet de muziek maar wel de items. En een stapje verder is dat ze dan via Juke de optie maken om tussen de favoriete ochtend/middagshow bits daar je eigen muzieksmaak kan tussen voegen. En gepersonaliseerde stream dus, maar dat is toekomstmuziek.

Stophoest

Bericht door Stophoest »

Ik blijf bij Veronica het 'al weer???'-gevoel houden. Al is het breder geworden in de afgelopen jaren, nog steeds het gevoel dat ik voortdurend hetzelfde hoor, zo weinig afwisseling.
Lijkt mij voor de medewerkers bij Veronica ook stomvervelend. Iedere keer weer diezelfde artiesten/bands aan- afkondigen. En iedere keer maar weer wat 'leuks' of 'informatiefs' proberen bij verzinnen. Dat houdt op een keer ook wel op. Zou daar niet met met plezier staan. Of je moet het echt voor je brood doen en de muziek die je draait van ondergeschikt belang vinden. Wat een armoe. En volgens mij horen de luisteraars dat ook, wel of niet bewust.

En dat blijft zo zolang Veronica in het Talpa rijtje blijft zitten. Zou Veronica bij DPG (Qmusic) ondergebracht worden kon er spannende radio gemaakt worden en veel breder. Leuker voor de medewerkers en leuker voor de luisteraars.

"We-Love-Music" als motto. Nou, ik kan er mij bij Veronica weinig bij voorstellen. De naam Veronica naar de kloten. Zo jammer dit.
Laatst gewijzigd door Stophoest op 25 mar 2020 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt kink- en stophoest.

Stophoest

Bericht door Stophoest »

Het is jaren geleden dat ik radio heb gemaakt, en zeker niet op het niveau van de landelijke stations (maar bij een lokalo) maar heb de liefde voor muziek toch altijd het belangrijkste gevonden. Als jij er als presentator met plezier staat en zelf geniet van de muziek, gecombineerd met een flinke dosis humor, zonder schijtlollig te worden, straal je dat imho ook uit naar de luisteraars.

Veronica Inside zou ik er ook uit schoppen. Wat een enorme vreemde eend in de bijt. Vind het echt vloeken. Net zoals Spijkers met Koppen (ondanks dat dat een leuk programma is)...het hoort niet op respectievelijk Radio Veronica en Radio 2 thuis.
Je hebt kink- en stophoest.

Freddie Mercuryfan

density1 schreef:
25 mar 2020 17:54
Helemaal eens met 'Freddie Mercuryfan' behalve dan dat het onder de Erik de Zwart tijd beter klonk. Dat was juist nog in de tijd dat je al die 'usual suspects' hoorde en dat de hele dag door, RHCP, Alanis Morissette, Queen, Genesis etc.
Volgens mij heb je het hier over de Niels Hoogland-tijd (2013-2014). Toen werden inderdaad heel veel dezelfde artiesten met dezelfde nummers gedraaid. Maar in de tijd van Erik de Zwart (2014-2016) werd de lijst met 'usual suspects' uitgebreid met bands als Duran Duran, Huey Lewis & the News, the Alan Parsons Project, Level 42, Hall & Oates, Mike & the Mechanics etc. Onder Niels Hoogland hoorde je deze artiesten minder vaak. Ook werd er, naast rock, ook veel meer new wave gedraaid onder Erik. Daarnaast vond ik dat Erik de luisteraar meer de ruimte gaf, omdat je toen zowel 's ochtends als 's middags een uur lang platen aan kon vragen tijdens het "Happy Hour". Dat mocht toen van alles zijn, niet alleen pop/rock, maar ook dance of andere genres.
density1 schreef:
En inderdaad, die zaterdagochtend lijkt een besparing te zijn met die 'Best off' uitzending van VI terwijl alle fragmenten netjes terug te beluisteren zijn via de website. En als ze het nóg handiger willen doen maken ze hier gewoon een podcast van, net als wat Rob van Someren doet bij Radio 10. Daarin krijg je niet de muziek maar wel de items. En een stapje verder is dat ze dan via Juke de optie maken om tussen de favoriete ochtend/middagshow bits daar je eigen muzieksmaak kan tussen voegen. En gepersonaliseerde stream dus, maar dat is toekomstmuziek.
Je hebt helemaal gelijk, maak gewoon een podcast van Veronica Inside. Ik heb mij sowieso altijd al geërgerd aan al die 'Het beste van'-programma's op de radio, ook in de tijd van Evers Staat Op. Hoewel ik groot fan was (en nog steeds ben) van dat programma, vond ik 'Het beste van Evers Staat Op' een onnodig programma als je, zoals al eerder aangegeven, alles op internet terug kan luisteren of inderdaad een podcast kan maken.
density1 schreef:
Lijkt mij voor de medewerkers bij Veronica ook stomvervelend. Iedere keer weer diezelfde artiesten/bands aan- afkondigen. En iedere keer maar weer wat 'leuks' of 'informatiefs' proberen bij verzinnen. Dat houdt op een keer ook wel op. Zou daar niet met met plezier staan. Of je moet het echt voor je brood doen en de muziek die je draait van ondergeschikt belang vinden. Wat een armoe. En volgens mij horen de luisteraars dat ook, wel of niet bewust.
Dit merk ik vooral bij Dennis Ruyer. Vind de muziekkeuze daar ook een beetje ingedut. Sowieso vond ik Dennis nooit echt bij Veronica passen. Aardige kerel en prima dj verder, hoor, maar Veronica is vooral een pop/rockzender en Dennis is meer een EDM-man. Vind Dennis eigenlijk beter passen bij 538, waar hij eerder een weekendprogramma had en nu alleen nog Dance Department maakt.
Ik vind dat Tim Klijn het wel uitstekend doet. Die is echt op z'n plaats bij Veronica, is vrolijk, weet veel van muziek en heeft daar ook een grenzeloze passie voor. Die passie weet hij enorm goed over te brengen op de luisteraar, vind ik.
Verder zou ik Giel Beelen uit de ochtend halen, en Rob Stenders samen met Caroline Brouwer de ochtendshow laten maken van 6-10. En dan tussen 9 en 10 Platenbonanza.
Laatst gewijzigd door Freddie Mercuryfan op 25 mar 2020 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Freddie Mercuryfan

25 mar 2020 21:11
density1 schreef:
Helemaal eens met 'Freddie Mercuryfan' behalve dan dat het onder de Erik de Zwart tijd beter klonk. Dat was juist nog in de tijd dat je al die 'usual suspects' hoorde en dat de hele dag door, RHCP, Alanis Morissette, Queen, Genesis etc.
Volgens mij heb je het hier over de Niels Hoogland-tijd (2013-2014). Toen werden inderdaad heel veel dezelfde artiesten met dezelfde nummers gedraaid. Maar in de tijd van Erik de Zwart (2014-2016) werd de lijst met 'usual suspects' uitgebreid met bands als Duran Duran, Huey Lewis & the News, the Alan Parsons Project, Level 42, Hall & Oates, Mike & the Mechanics etc. Onder Niels Hoogland hoorde je deze artiesten minder vaak. Ook werd er, naast rock, ook veel meer new wave gedraaid onder Erik. Daarnaast vond ik dat Erik de luisteraar meer de ruimte gaf, omdat je toen zowel 's ochtends als 's middags een uur lang platen aan kon vragen tijdens het "Happy Hour". Dat mocht toen van alles zijn, niet alleen pop/rock, maar ook dance of andere genres.
density1 schreef:
Je hebt helemaal gelijk, maak gewoon een podcast van Veronica Inside. Ik heb mij sowieso altijd al geërgerd aan al die 'Het beste van'-programma's op de radio, ook in de tijd van Evers Staat Op. Hoewel ik groot fan was (en nog steeds ben) van dat programma, vond ik 'Het beste van Evers Staat Op' een onnodig programma als je, zoals al eerder aangegeven, alles op internet terug kan luisteren of inderdaad een podcast kan maken.
density1 schreef:
Dit merk ik vooral bij Dennis Ruyer. Vind de muziekkeuze daar ook een beetje ingedut. Sowieso vond ik Dennis nooit echt bij Veronica passen. Aardige kerel en prima dj verder, hoor, maar Veronica is vooral een pop/rockzender en Dennis is meer een EDM-man. Vind Dennis eigenlijk beter passen bij 538, waar hij eerder een weekendprogramma had en nu alleen nog Dance Department maakt.
Ik vind dat Tim Klijn het wel uitstekend doet. Die is echt op z'n plaats bij Veronica, is vrolijk, weet veel van muziek en heeft daar ook een grenzeloze passie voor. Die passie weet hij enorm goed over te brengen op de luisteraar, vind ik.
Verder zou ik Giel Beelen uit de ochtend halen, en Rob Stenders samen met Caroline Brouwer de ochtendshow laten maken van 6-10. En dan tussen 9 en 10 Platenbonanza.

jessica

Bericht door jessica »

Als Rob zijn radioloopbaan echt in de vernieling wil laten lopen moet hij bovenstaande voorstel kiezen. Hij moet dan en vroeg opstaan waar hij een hekel aan heeft omdat hij geen ochtendmens is en hij verlaat dan het best beluisterde programma van Nederland voor een van de slechtst beluisterde zenders van Nederland. Topdeal!

Pot

Bericht door Pot »

jessica schreef:
26 mar 2020 01:36
Als Rob zijn radioloopbaan echt in de vernieling wil laten lopen moet hij bovenstaande voorstel kiezen. Hij moet dan en vroeg opstaan waar hij een hekel aan heeft omdat hij geen ochtendmens is en hij verlaat dan het best beluisterde programma van Nederland voor een van de slechtst beluisterde zenders van Nederland. Topdeal!
Inderdaad. Voor het financiële plaatje van Rob is het interessant. Rob doet het juist goed op het tijdstip waar hij zit. Overigens vind ik Veronica wel passen bij Rob als zender, maar niet voor de ochtend.
Oren open!

El rifle

Bericht door El rifle »

Vi naar de ochtend en Rob naar de middag! Rob gaat sowieso de ochtend niet doen, zijn ochtendprogramma bij Yorin was trouwens wel top. Hou vna Rob als radioman maar als station kun je niet op hem bouwen, maakt nooit iets af. Gaat weg, oh nee... blijft toch. Gaat naar Veronica, oh nee... hij kom toch niet.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Rob gaat denk ik echt niet weg. Wordt ontzettend goed beluisterd op Radio 2.

En een carrière onder De Mol bij Veronica? Dat gaat volgens mij echt niet werken.

55+ en nog een onzekere switch? Lijkt mij dat de gate tussen vara en avro de ogen bij Rob wel geopend hebben.

density1

Bericht door density1 »

Ik denk dat sowieso alle transfer perikelen/mogelijkheden even 'on hold' staan in deze periode. En zeker bij Talpa.

Plaats reactie