Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix » 19 okt 2019 17:08

Oortjes schreef:
19 okt 2019 15:36
En hoe live is het?

Ik vraag me ook af of één dj of twee stations meer luisteraars kan trekken dan twee verschillende dj's.
Het wordt iets vertraagd uitgezonden.
Het zal niet meer luisteraars trekken, maar je bespaart wel op het salaris van een drive-time jock.
Ik luister te weinig Ekdom om te kunnen oordelen of zijn programma zich ervoor leent.
Met Somertijd en al zijn items zou dit makkelijk kunnen.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

boxfm

Bericht door boxfm » 19 okt 2019 17:11

jessica schreef:
19 okt 2019 17:03
Oortjes schreef:
Creatief idee. Ik heb betreffende Belgische stations nog nooit gehoord. Het lijkt me wel ingewikkeld. Hoe gaat het bijvoorbeeld met aan- en afkondiging van platen? En hoe live is het?
Ik vraag me ook af of één dj of twee stations meer luisteraars kan trekken dan twee verschillende dj's.
Volgens mij doet Absolute Radio dit principe al met de ochtendshow. Op het hoofdkanaal zit het programma dan en ook op Absolute 80's en Absolute 90's. Het spreekgedeelte is steeds op alle 3 de stations hetzelfde. Dit is wat er gesproken wordt tussen de platen door. Op alle 3 de stations hoor je andere muziek er tussendoor. Vereiste is dat op het hoofdstation de platen af en aangekondigd worden in de plaat zelf. Op de substations is geen af en aankondiging van de plaat. Technisch is het dus al mogelijk. Maar het lijkt me wel een hele planning. Als je het zo gaat doen worden de platen op bijvoorbeeld Veronica niet meer af en aangekondigd.
Absolute doet dit inderdaad met de ochtendshow en gaat dit ook met de middagshow doen. Overigens is de ochtendshow op alle Absolute-zenders te horen, waarbij er wordt gezocht dat overal de muziekblokken gelijk zijn. Zoals je aangeeft wordt het aan- en afkondigen inderdaad op Absolute Radio zelf gedaan als de muziek speelt, op de andere zenders is er geen aan- of afkondiging.

Zelf zie ik het totaal niet gebeuren dat Gerard Ekdom ook op Radio Veronica wordt gezet. Het grote verschil met de voorbeelden Joe en Absolute is namelijk dat 10 en Veronica 2 verschillende zenders zijn. Daar wil je juist zorgen dat de zender een eigen identiteit heeft, terwijl je bij themakanalen wil zorgen dat deze bij het grote merk horen. Een dj is, als het goed wordt gedaan, een vertegenwoordiger en onderdeel van dit merk.

density1

Bericht door density1 » 19 okt 2019 17:13

Weet wel dat ze dit bij Absolute Radio in de UK doen bij hun themakanalen. Op het 80's kanaal hoor je gewoon de ochtendshow van de hoofdzender. Joe FM doet dit in België ook bij hun themazenders. Dat is een techniek die echt vooruitstrevend is en zou hier ook kunnen.

rutgrrr

Bericht door rutgrrr » 19 okt 2019 21:45

Phoenix schreef:
19 okt 2019 13:39
Oortjes schreef:
15 okt 2019 18:38
En in mijn optiek ook realistischer dan Gerard Ekdom naar Veronica. Talpa zou wel gek zijn om nu risico te gaan lopen met de ochtendshow op 10.
Talpa hoeft Ekdom toch niet weg te halen bij Radio 10? Waarom niet gelijktijdig Ekdom op 10 en Veronica? In vlaanderen past Joe dit al toe, waarbij het ochtendprogramma van Sven & Anke zowel op de hoofdzender Joe FM als op de themakanalen Joe 70's en Joe 80's te horen zijn. Zo hoor je als luisteraar alle gesprekken van Sven en Anke, maar is de muziek op de themakanalen wel aangepast.
Dit kan Talpa met Ekdom ook toepassen op Radio 10 en Veronica. Het is een aanzienlijke kostenbesparing zonder dat het een nadelig effect hoeft te hebben op de luistercijfers.
Leuk idee, maar dan zie ik Ekdom eerder op Sky simulcasten. Past beter qua doelgroepen en Sky is in 1 keer van t ochtendshow-probleem af. Verder natuurlijk absolute armoede maar wel een fijne kostenbesparing voor John De Mol en dat is natuurlijk erg belangrijk :wink:
Offtopic is het nieuwe ontopic.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 20 okt 2019 00:38

Dat is allemaal erg leuk, maar voorlopig zal die techniek vooral toegepast worden op de streampjes. En daar is een vrij simpele verklaring voor die verder gaat dan het af- en aankondigen van muziek.

Wat dacht je van een radiospelletje. Gaan we 'de lach van 10' ook op Veronica spelen? En als je contact zoekt met de dj van dienst, bel je dan met 0909-3001010, of met 0909-8090. Stuur je een berichtje via de Radio 10 app, of moet je de Veronica app gebruiken. En als Gerard Ekdom even met Marco Borsato belt, belt hij dan namens Radio 10 of Radio Veronica.

Dat wordt allemaal wel wat ingewikkeld. Als die techniek wordt toegepast, dan gebeurd dat voorlopig voornamelijk op de gelijknamige streams.

jessica

Bericht door jessica » 20 okt 2019 00:45

Daarom wort het ook voornamelijk gedaan met themakanalen. Radio10 zou het natuurlijk kunnen doen met haar 60''s en 70's kanaal en met andere themakanalen van radio10. Radio10 en Veronica lijkt me geen slim idee. Zijn allebei hoofdkanalen met ook nog een andere naam.

jassy

Bericht door jassy » 20 okt 2019 08:44

Radiofan500 schreef:
19 okt 2019 15:47
Oortjes schreef:
Creatief idee. Ik heb betreffende Belgische stations nog nooit gehoord. Het lijkt me wel ingewikkeld. Hoe gaat het bijvoorbeeld met aan- en afkondiging van platen? En hoe live is het?

Volgens mij worden op de themakanalen geen aankondigingen gedaan.
Afgelopen week werden de platen door middel van voice track wel afgekondigd op Joe 90's.
Check live de details van de ensembles op 11C (Commercieel), 12C (NPO) en 6B (DAB Oost) op

http://www.dabmonitor.nl/

wally

Bericht door wally » 20 okt 2019 15:22

ff terug naar de discussie?
Zelf zou ik Veronica als zijnde 50er met nostalgische inslag omvormen in een station met muziek uit hun gouden jaren.
Met een uitloop naar 80's
Ze zijn nu redelijk inwisselbaar met Radio 10.
Ik switch nog wel eens tussen Somertijd en VI en afgelopen week, ik meen woensdag hadden ze beide als eerste plaat na 17.00 u Prince met 1999.

density1

Bericht door density1 » 20 okt 2019 15:47

Snap ook niet dat er zoveel overlap zit tussen beide zenders. Die overlap hebben ze met de komst van Rick Romijn als muzieksamensteller een beetje los gelaten maar het scheelt in details echt niet veel van elkaar.

wally

Bericht door wally » 20 okt 2019 15:57

Rick Romijn is gestopt als muzieksamensteller
dussssssss..... :))

density1

Bericht door density1 » 20 okt 2019 15:59

Dat weet ik maar er is niet bar veel veranderd sinds zijn 'aftreden'.

wally

Bericht door wally » 20 okt 2019 16:04

ok....vandaar dus ook mijn opmerking om veel meer onderscheidend te zijn. Ze mogen me altijd bellen... :D

Phoenix

Bericht door Phoenix » 20 okt 2019 18:05

wally schreef:
20 okt 2019 15:22
ff terug naar de discussie?
Zelf zou ik Veronica als zijnde 50er met nostalgische inslag omvormen in een station met muziek uit hun gouden jaren.
Met een uitloop naar 80's
Helaas, maar commerciële zenders richten zich niet op 50'ers met een nostalgische inslag.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Jacob1

Bericht door Jacob1 » 20 okt 2019 18:34

Leuk hoor die discussie hoe Veronica zou moeten klinken. Ik ben 54 ik heb de zeezenders meegemaakt in de jaren 70 en 80, en de hoogtijdagen van Veronica in de jaren 80, prachtig was dat. Maar asjeblieft niet weer terug naar die tijd met alleen maar eighties muziek. De mix zoals ze die hebben is prima. Het pop en rock format is voor mij prima te verteren en wordt prima gepresenteerd. Het is maar net waar Talpa de prioriteit neer legt, en dat lijkt niet Veronica. Persoonlijk zou ik het mooi vinden dat Veronica weer zelfstandig wordt, maar dat zal moeilijk worden. Talpa kan met de zenders die nu hebben elke doelgroep bereiken en dat is mooi aanbieden aan de adverteerders. Misschien wil Evers wel, dan eens kijken of het station dan een boost krijgt.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 20 okt 2019 19:40

Jacob1 schreef:
20 okt 2019 18:34
Talpa kan met de zenders die nu hebben elke doelgroep bereiken en dat is mooi aanbieden aan de adverteerders.
Dat zou je zeggen, maar er wordt vier keer radio voor boodschappers van 20 tot 40 jaar aangeboden. Dat is dus niet iedere doelgroep.
Rock 'n roll is better than music!

Plaats reactie