Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
density1

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door density1 » 18 okt 2019 16:59

Nogmaals; van nostalgie kun je niet vreten. Erik de Zwart begreep daar blijkbaar vooraf niets van en toog een soort Volle Vrijdag programmering in elkaar maar dan 24/7. Dat sloeg totaal niet aan. En nu zitten ze met een radiostation en een naam waar niemand meer wat mee heeft, ook de doelgroep waar ze zich nu op richten niet. Trek je conclusies...

Oortjes

Bericht door Oortjes » 18 okt 2019 17:24

Van nostalgie kan je inderdaad niet vreten. Reclameboys richten zich massaal op 20-49 en in die doelgroep leeft het oude Veronica niet.

Tegelijkertijd:
1. Het kavel is voor gouwe ouwen
2. Ouderen hebben veel meer te besteden
3. Binnen Talpa zijn al drie stations voor 20-49
4. Buiten Talpa nog veel meer

Kortom: tijd voor een verdienmodel waarbij de buidel van ouderen wel keeg te trekken is. Dan is Veronica binnen de kortste keren weer Top 3 radiostation.
Rock 'n roll is better than music!

jessica

Bericht door jessica » 18 okt 2019 18:14

Oortjes schreef:
18 okt 2019 17:24
Van nostalgie kan je inderdaad niet vreten. Reclameboys richten zich massaal op 20-49 en in die doelgroep leeft het oude Veronica niet.

Tegelijkertijd:
1. Het kavel is voor gouwe ouwen
2. Ouderen hebben veel meer te besteden
3. Binnen Talpa zijn al drie stations voor 20-49
4. Buiten Talpa nog veel meer

Kortom: tijd voor een verdienmodel waarbij de buidel van ouderen wel keeg te trekken is. Dan is Veronica binnen de kortste keren weer Top 3 radiostation.
Hier kan ik wel voor een groot deel in meegaan. Kijk naar het succes van Radio5 en dat is nog maar een bijeengeraapt zooitje. Veronica zou dat veel beter kunnen doen, maar dan moeten ze zich wel richten op de 40+ luisteraars. Veronica inside op TV trekt zich er ook niets van aan en is ook een succes. Dus waarom zou het op de radio niet lukken in een oude doelgroep. Je kan best ook beperkt nieuwe muziek draaien, maar ook met muziek van 60's tot en met 90"s.

castmember

Bericht door castmember » 18 okt 2019 19:01

Zou een goed begin van de opfrisbeurt van het station niet zijn om de naam Veronica uit het raam te gooien en met iets anders verder te gaan. Radio 274 ofzo. Zit precies tussen Radio 538 en Radio 10 in :wink:
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Oortjes

Bericht door Oortjes » 18 okt 2019 19:53

castmember schreef:
18 okt 2019 19:01
Zou een goed begin van de opfrisbeurt van het station niet zijn om de naam Veronica uit het raam te gooien en met iets anders verder te gaan. Radio 274 ofzo. Zit precies tussen Radio 538 en Radio 10 in :wink:
Dan blijft het behelpen op een millimeter tussenliggende doelgroep, net als nu.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 18 okt 2019 20:31

spoonman schreef:
18 okt 2019 05:13
Wat betreft salaris zal dat waarschijnlijk niet passen. En KINK draait geen obscure muziek. Zeker overdag niet
Salaris en muziek zal niet het grootste probleem zijn.

Ik vraag me meer af of het goed blijft gaan tussen Michiel Veenstra en Giel Beelen.

LokaleSter

Bericht door LokaleSter » 18 okt 2019 20:35

Orange schreef:
18 okt 2019 16:52
Henk de Beer schreef:
18 okt 2019 13:54
Hier schrik ik van. Hoe kun je dit nu beweren? Radio Veronica is een BEGRIP een INSTITUUT.
Veronica is geen begrip en instituut. Anno 2019 is Radio Veronica een radiostation in de marge. Vraag Nederlanders naar dat merk en alleen 40+-ers lopen er warm voor. Niet vanwege het huidige Veronica, maar omdat ze er mooie herinneringen aan hebben.
Ik ben 34 en mag graag naar Veronica luisteren. Maar ben het wel met je eens dat het huidige Radio Veronica vooral een afgelikte boterham is.

Niets ten nadele van mannen als Dennis Ruyer, Tim Klijn, Lindo Duvall en Martijn Muijs, het totaalplaatje is het gewoon niet. Het kavel en het format zijn dodelijk voor elkaar, meer dan een marge zender zal dit Radio Veronica nooit worden.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 19 okt 2019 09:33

Persoonlijk hoeft Veronica voor mij niet veel te veranderen. De link met het oude Veronica is nu verdwenen. Enkel met de Epic 80's weken en de snipperhit komt dit nog incidenteel terug. De muziekmix ervaar ik als zeer prettig en klinkt net wat scherper dan het brave Radio 10. De jocks zijn allemaal kundig en prettig om naar te luisteren.

Ik vraag me ook af welke ambitie Talpa met Veronica heeft. Ik kan me voorstellen dat men de ochtend nog omhoog probeert te krijgen, maar ik kan me ook voorstellen dat het tevreden is over de overige cijfers.

Binnen de Talpa groep zal Veronica de vierde zender blijven, waarbij het niet te veel in het vaarwater van de andere drie mag komen en ook moet toezien dan het marketingbudget voor 90% naar deze drie gaat.

Enkel als Veronica onafhankelijk of onder een andere partij verder gaat kan het andere keuzes maken, waardoor groei weer mogelijk is.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 19 okt 2019 12:07

Phoenix schreef:
19 okt 2019 09:33
Persoonlijk hoeft Veronica voor mij niet veel te veranderen.
Goh, dat hadden we nog niet door :))
Phoenix schreef:
19 okt 2019 09:33
Enkel als Veronica onafhankelijk of onder een andere partij verder gaat kan het andere keuzes maken, waardoor groei weer mogelijk is.
Dat denk ik ook. Onbegrijpelijk dat vier stations van één marktpartij toegestaan zijn.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 19 okt 2019 13:28

Oortjes schreef:
19 okt 2019 12:07
Goh, dat hadden we nog niet door :))
De een geniet van de 70%Volendam, de ander van Veronica ;-)
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 19 okt 2019 13:39

Oortjes schreef:
15 okt 2019 18:38
En in mijn optiek ook realistischer dan Gerard Ekdom naar Veronica. Talpa zou wel gek zijn om nu risico te gaan lopen met de ochtendshow op 10.
Talpa hoeft Ekdom toch niet weg te halen bij Radio 10? Waarom niet gelijktijdig Ekdom op 10 en Veronica? In vlaanderen past Joe dit al toe, waarbij het ochtendprogramma van Sven & Anke zowel op de hoofdzender Joe FM als op de themakanalen Joe 70's en Joe 80's te horen zijn. Zo hoor je als luisteraar alle gesprekken van Sven en Anke, maar is de muziek op de themakanalen wel aangepast.
Dit kan Talpa met Ekdom ook toepassen op Radio 10 en Veronica. Het is een aanzienlijke kostenbesparing zonder dat het een nadelig effect hoeft te hebben op de luistercijfers.
28-01-08 / 22-04-10

Oortjes

Bericht door Oortjes » 19 okt 2019 15:36

Creatief idee. Ik heb betreffende Belgische stations nog nooit gehoord. Het lijkt me wel ingewikkeld. Hoe gaat het bijvoorbeeld met aan- en afkondiging van platen? En hoe live is het?

Ik vraag me ook af of één dj of twee stations meer luisteraars kan trekken dan twee verschillende dj's.

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 » 19 okt 2019 15:47

Oortjes schreef:
19 okt 2019 15:36
Creatief idee. Ik heb betreffende Belgische stations nog nooit gehoord. Het lijkt me wel ingewikkeld. Hoe gaat het bijvoorbeeld met aan- en afkondiging van platen? En hoe live is het?

Ik vraag me ook af of één dj of twee stations meer luisteraars kan trekken dan twee verschillende dj's.
Volgens mij worden op de themakanalen geen aankondigingen gedaan.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 19 okt 2019 15:57

Radiofan500 schreef:
19 okt 2019 15:47
Volgens mij worden op de themakanalen geen aankondigingen gedaan.
Dan wordt het best wel beperkte presentatie. Leuk extraatje voor een themakanaal, dat wel.

jessica

Bericht door jessica » 19 okt 2019 17:03

Oortjes schreef:
19 okt 2019 15:36
Volgens mij doet Absolute Radio dit principe al met de ochtendshow. Op het hoofdkanaal zit het programma dan en ook op Absolute 80's en Absolute 90's. Het spreekgedeelte is steeds op alle 3 de stations hetzelfde. Dit is wat er gesproken wordt tussen de platen door. Op alle 3 de stations hoor je andere muziek er tussendoor. Vereiste is dat op het hoofdstation de platen af en aangekondigd worden in de plaat zelf. Op de substations is geen af en aankondiging van de plaat. Technisch is het dus al mogelijk. Maar het lijkt me wel een hele planning. Als je het zo gaat doen worden de platen op bijvoorbeeld Veronica niet meer af en aangekondigd.

Plaats reactie