Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Orange

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Orange » 03 okt 2019 15:45

density1 schreef:
03 okt 2019 12:42
Dan heb je het dus helemaal verkeerd gelezen, dat de Facebookpagina er uit ligt en v.w.b. Kicken staat hier totaal los van. Inmiddels is de FB pagina al weer online en was blijkbaar even offline gehaald vanwege het gedoe rondom de muzieksamenstelling en de media aandacht, maar dat is een aanname mijnerzijds.
Dat is precies mijn punt. Kicken staat er los van. En het is een aanname jouwerzijds. Had ik het dus goed gelezen -bier

Greatski

Bericht door Greatski » 07 okt 2019 08:00

Hoe vinden jullie de nieuwe ochtendshow met Wilfred Genee?

Coolwine

Bericht door Coolwine » 07 okt 2019 17:36

Niet gehoord vanmorgen, maar qua middagshow hoor ik liever VI. Niets ten nadele van Giel, maar ik mis een beetje de gezelligheid. Dit 'probleem' is er trouwens ook een beetje bij Gerard Ekdom op 10. Maar ik ben nu eenmaal meer een liefhebber van teamradio. Juist de drivetimeshows lenen zich hiervoor. Als zowel Giel als Gerard er twee goede, sterke sidekicks in de categorie Niels en Rick bijzetten, kunnen ze maar zo het gevoel van Evers staat op gaan evenaren. En Gerard Ekdom zou qua luistercijfers waarschijnlijk ook stijgen. Veel voormalige Evers luisteraars hebben nog geen goede vervanging gevonden, omdat juist die gezelligheid wordt gemist!

Daan!

Bericht door Daan! » 07 okt 2019 19:14

Coolwine schreef:
07 okt 2019 17:36
Veel voormalige Evers luisteraars hebben nog geen goede vervanging gevonden, omdat juist die gezelligheid wordt gemist!
Heb je een link naar dit onderzoek?

Marcomarco

Bericht door Marcomarco » 07 okt 2019 20:31

Een link is niet nodig Daan. Ik vind dat Coolwine dit prima beschrijft. Het is een gevoel wat ik ook heb

Daan!

Bericht door Daan! » 07 okt 2019 21:05

En jouw mening is leidend blijkbaar?

Radbi

Bericht door Radbi » 07 okt 2019 21:09

Coolwine schreef:
Niet gehoord vanmorgen, maar qua middagshow hoor ik liever VI. Niets ten nadele van Giel, maar ik mis een beetje de gezelligheid. Dit 'probleem' is er trouwens ook een beetje bij Gerard Ekdom op 10. Maar ik ben nu eenmaal meer een liefhebber van teamradio. Juist de drivetimeshows lenen zich hiervoor. Als zowel Giel als Gerard er twee goede, sterke sidekicks in de categorie Niels en Rick bijzetten, kunnen ze maar zo het gevoel van Evers staat op gaan evenaren. En Gerard Ekdom zou qua luistercijfers waarschijnlijk ook stijgen. Veel voormalige Evers luisteraars hebben nog geen goede vervanging gevonden, omdat juist die gezelligheid wordt gemist!
Met je eens wat de ochtendshow van Gerard betreft! Heb dit ook vaker aangegeven. Gerard is een hele goede en frisse DJ die een leuke show verzorgt. Maar toch zullen sterke sidekicks de ochtendshow wat sterker maken en de luistercijfers doen stijgen. Maar Gerard lijkt geen type hiervoor, hij verzorgt zijn show het liefst (voor het grootste deel) alleen, dat kan het “probleem” zijn.

Pot

Bericht door Pot » 07 okt 2019 21:53

Coolwine schreef:
Veel voormalige Evers luisteraars hebben nog geen goede vervanging gevonden, omdat juist die gezelligheid wordt gemist!
Geen goede vervanging? De meeste luisteraars zijn gewoon bij 538 gebleven.
Oortjes open!

Johanneke

Bericht door Johanneke » 07 okt 2019 22:52

Pot schreef:
07 okt 2019 21:53
Coolwine schreef:
Geen goede vervanging? De meeste luisteraars zijn gewoon bij 538 gebleven.
Juist! Wat een dooddoener na ruim negen maanden om dit te blijven roepen. De meeste luisteraars zijn blijkbaar dik tevreden met team Frank, al hadden veel forumleden dit kennelijk liever anders gezien.

Coolwine

Bericht door Coolwine » 08 okt 2019 10:22

Mensen, ik pretendeer nergens dat het harde feiten zijn. Ik baseer me om mijn omgeving, binnen mijn familie- en kennissenkring is er niemand die bij Frank Dane is blijven hangen. Natuurlijk zijn er heel veel gebleven, maar het deel wat afhaakte is naar mijn idee nog zoekende. Ik geloof dat een goede drivetimeshow iets van het gesprek van de dag zou moeten hebben. Met identificatiefiguren...

(Aanvulling: ja, dat doen ze bij Frank ook. Maar bij 10 en Veronica dus niet)

Een bericht op Radio.nl uit 2016 omschrijft het heel goed:

(...) Daarmee vult hij het team van “Allememansvriend” Edwin, “Klagenees” Rick, “Wijsneus” Niels en “Aardige nieuwslezer” Henk aan.

Dat iedereen een eigen rol heeft is ook het succes van de ochtendshow. “De succesvolle radioshows zijn geschoeid op Amerikaanse leest,“ zo vertelt Uunco Cerfontaine, station director van Sky Radio, in De Telegraaf. “En ze zijn het best te vergelijken met een televisiecomedy.” Ook bij succesvolle televisiecomedy’s of sitcoms hebben de hoofdrolspelers een vaste rol. “Verschillende types waarmee luisteraars zich kunnen identificeren,” aldus Cerfontaine.

waeyen

Bericht door waeyen » 08 okt 2019 13:17

Coolwine schreef:
Wel mee eens, vindt het vaak gemaakte gezelligheid bij Frank Dane !!

Radbi

Bericht door Radbi » 08 okt 2019 15:12

Coolwine schreef:
08 okt 2019 10:22
Mensen, ik pretendeer nergens dat het harde feiten zijn. Ik baseer me om mijn omgeving, binnen mijn familie- en kennissenkring is er niemand die bij Frank Dane is blijven hangen.
Denk niet dat zo'n kleine groep een goed afspiegeling is. Als je je op zo'n kleine groep in je omgeving baseert, kan je niet praten over "veel" luisteraars van Evers hebben nog geen goede vervanging gevonden ;-). Misschien had je dan kunnen schrijven: "ik denk/ik vermoed dat veel/de meeste luisteraars van Evers nog geen goede vervanging hebben gevonden" ;-).

Coolwine

Bericht door Coolwine » 08 okt 2019 16:21

Radbi schreef:
08 okt 2019 15:12
Coolwine schreef:
Mensen, ik pretendeer nergens dat het harde feiten zijn. Ik baseer me om mijn omgeving, binnen mijn familie- en kennissenkring is er niemand die bij Frank Dane is blijven hangen.
Denk niet dat zo'n kleine groep een goed afspiegeling is. Als je je op zo'n kleine groep in je omgeving baseert, kan je niet praten over "veel" luisteraars van Evers hebben nog geen goede vervanging gevonden ;-). Misschien had je dan kunnen schrijven: "ik denk/ik vermoed dat veel/de meeste luisteraars van Evers nog geen goede vervanging hebben gevonden" ;-).
Oké, dat is waar. Tuurlijk, het is een gevoel dat ik heb.

Radbi

Bericht door Radbi » 08 okt 2019 16:46

Coolwine schreef:
08 okt 2019 16:21
Radbi schreef:
08 okt 2019 15:12
Coolwine schreef:
Oké, dat is waar. Tuurlijk, het is een gevoel dat ik heb.
-bier

Radiofriek

Bericht door Radiofriek » 09 okt 2019 16:35

Ik vind VI in de ochtend een verademing. Top show

Plaats reactie