Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderators: admin6, admin6, admin6, admin6, admin6

Henkjan2016

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Henkjan2016 » 20 jun 2019 15:51

Dennis Dekker schreef:
20 jun 2019 15:29
Marisa Heutink vervangt deze zomer een aantal weken Martijn Muijs die op zijn beurt weer Giel Beelen vervangt.
Leuk! Weet je ook vanaf wanneer?

Pot

Bericht door Pot » 20 jun 2019 15:52

Dennis Dekker schreef:
Marisa Heutink vervangt deze zomer een aantal weken Martijn Muijs die op zijn beurt weer Giel Beelen vervangt.
Is een keer wat anders. Hopelijk houden ze haar voor een langere tijd. Op Radio 2 was ze op de zondag prima. Zou perfect passen op de zondagochtend.

Pot

Bericht door Pot » 20 jun 2019 15:53

Henkjan2016 schreef:
20 jun 2019 15:51
Leuk! Weet je ook vanaf wanneer?
22 juli - 23 augustus tussen 21-01.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 20 jun 2019 19:14

Rolfz schreef:
19 jun 2019 21:32
Wilfred Genee heeft vanmiddag zijn krabbel gezet onder een nieuw contract bij Radio Veronica. De dj is tot zeker eind dit jaar te horen op het radiostation van Talpa Radio. Wilfred ondertekende live in de uitzending, in het bijzijn van radiodirecteur Marc Adriani, zijn nieuwe contract. “De fles champagne kan open, het feest kan beginnen, want de handtekening staat”, aldus Wilfred.
In het bijzijn van Marc Adriani, maar ook in het bijzijn van Florent Luyckx. Nu ken ik Florent Luyckx niet, maar ik vond hem op beeld een beetje "zurig" overkomen. Tijdens VI deelt Genee ook weleens een sneer naar hem uit. En dan natuurlijk de hele situatie rond Romijn en zijn music director-schap. Hoewel het bijtekenen een feestelijke gebeurtenis werd gemaakt, straalde Florent Luyckx dit niet uit.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Pot

Bericht door Pot » 20 jun 2019 19:27

Phoenix schreef:
20 jun 2019 19:14
Rolfz schreef:
Wilfred Genee heeft vanmiddag zijn krabbel gezet onder een nieuw contract bij Radio Veronica. De dj is tot zeker eind dit jaar te horen op het radiostation van Talpa Radio. Wilfred ondertekende live in de uitzending, in het bijzijn van radiodirecteur Marc Adriani, zijn nieuwe contract. “De fles champagne kan open, het feest kan beginnen, want de handtekening staat”, aldus Wilfred.
In het bijzijn van Marc Adriani, maar ook in het bijzijn van Florent Luyckx. Nu ken ik Florent Luyckx niet, maar ik vond hem op beeld een beetje "zurig" overkomen. Tijdens VI deelt Genee ook weleens een sneer naar hem uit. En dan natuurlijk de hele situatie rond Romijn en zijn music director-schap. Hoewel het bijtekenen een feestelijke gebeurtenis werd gemaakt, straalde Florent Luyckx dit niet uit.
Naar mijn weten straalt Florent sowieso niet veel vrolijks uit.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 20 jun 2019 23:14

Pot schreef:
20 jun 2019 15:52
Dennis Dekker schreef:
Is een keer wat anders. Hopelijk houden ze haar voor een langere tijd. Op Radio 2 was ze op de zondag prima. Zou perfect passen op de zondagochtend.
Dat zou een prima optie zijn inderdaad, maar ik denk dat Maurice Verschuuren niet voor niets is weggehaald van de zondagochtend. Dat tijdslot heeft niet de focus.
28-01-08 / 22-04-10

jessica

Bericht door jessica » 21 jun 2019 00:23

Pot schreef:
20 jun 2019 19:27
Phoenix schreef:
20 jun 2019 19:14
Rolfz schreef:
Naar mijn weten straalt Florent sowieso niet veel vrolijks uit.
Nou inderdaad ik heb het filmpje nog even bekeken, maar is dit nu de man die vroeger 3FM in Nederland en Qmusic in Belgie op de kaart heeft gezet. Hij heeft geen vrolijke uitstraling. Misschien heeft hij het wel niet naar zijn zin bij Veronica of hij houdt niet van dit soort feestjes. Marc Adriani straalt wel positieve energie uit. Dat lijkt me een leuke baas. Maar schijn kan bedriegen natuurlijk. Wellicht is hij op de achtergrond keihard.

density1

Bericht door density1 » 21 jun 2019 00:41

Ach het is speculeren natuurlijk dat iemand chagrijnig kijkt wil niet gelijk zeggen dat hij dat ook is, kan een wat ongemakkelijke houding zijn vanwege de camera's misschien.
Hoorde Wilfred wel zeggen na het instarten van Earth Wind & Fire tegen Rick zeggen, 'deze platen mogen ook weer op de lijst, lekker!' of iets in die geest.

Luc van Ostade

Bericht door Luc van Ostade » 21 jun 2019 23:42

Ik ken Florent, fijne en leuke man. Zou graag eens met hem werken, heeft wel verstand van zaken. En nee, ik ben hem niet zelf.
Alleen alternatief is echte muziek.

jessica

Bericht door jessica » 22 jun 2019 02:02

Luc van Ostade schreef:
21 jun 2019 23:42
Ik ken Florent, fijne en leuke man. Zou graag eens met hem werken, heeft wel verstand van zaken. En nee, ik ben hem niet zelf.
Zal wel zo zijn inderdaad, waarschijnlijk voelt hij zich gewoon niet zo thuis in zo'n opgeklopte sfeer.

Giel heeft overigens bij BNR bij Wilfred Genee gezegd dat Radio10 en Veronica te veel op elkaar lijken en dat het op deze manier erg moeilijk wordt. Maar hoe ze het eerder 6 tot 8 jaren geprobeerd hebben met steeds dezelfde 100 rockhits was ook geen succes.

Ik vind dit in ieder geval beter. Nu hebben de mensen in ieder geval keus uit 2 leukere stations. Ik vind Veronica en Radio10 er beide de afgelopen jaren leuker en beter op geworden.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 22 jun 2019 11:30

jessica schreef:
22 jun 2019 02:02
Giel heeft overigens bij BNR bij Wilfred Genee gezegd dat Radio10 en Veronica te veel op elkaar lijken en dat het op deze manier erg moeilijk wordt. Maar hoe ze het eerder 6 tot 8 jaren geprobeerd hebben met steeds dezelfde 100 rockhits was ook geen succes.

Ik vind dit in ieder geval beter. Nu hebben de mensen in ieder geval keus uit 2 leukere stations. Ik vind Veronica en Radio10 er beide de afgelopen jaren leuker en beter op geworden.
Dat komt omdat Talpa alleen een smalle, commercieel schijnbaar interessante doelgroep wil bereiken.

Radio 10 vind ik er niet leuker op geworden. Van alle dj's die de ochtend gedaan hebben, vind ik Rene Verkerk nog altijd het beste. Jeroen Nieuwenhuize en Edwin Diergaarde vind ik niks beter dan Dennis Verheugd en Robert Feller. De muziek is prima, maar ik vind het ook leuk af en toe een oudere hit te horen.

De jarenlange smalle muziekkeuze op Radio Veronica maakte het zeker niet goed. De vele wisselingen van programmering hebben het atation al helemaal geen goed gedaan. In de huidige samenwerking met Radio 538 en Radio 10, vind ik nog steeds een echt gouwe ouwe pop/rockstation het meeste toevoegen. Muziek uit de jaren 60, 70 en 80 is nu commercieel nergens te horen. Het sluit wel perfect aan bij de naam Veronica en er is een grote doelgroep voor. Dat er commercieel dan andere keuzes gemaakt moeten worden, begrijp ik.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 22 jun 2019 15:05

Oortjes schreef:
22 jun 2019 11:30
Dat komt omdat Talpa alleen een smalle, commercieel schijnbaar interessante doelgroep wil bereiken.
Talpa bezit +40% marktaandeel. Dit kan ik niet 'smal' noemen.
Oortjes schreef:
22 jun 2019 11:30
Muziek uit de jaren 60, 70 en 80 is nu commercieel nergens te horen. Het sluit wel perfect aan bij de naam Veronica en er is een grote doelgroep voor. Dat er commercieel dan andere keuzes gemaakt moeten worden, begrijp ik.
Dat muziek uit de jaren 60, 70 en 80 nergens commercieel te horen is heeft een reden. Dat er een grote doelgroep voor is klopt helemaal. Radio 2 en 5 scoren niet voor niets heel erg goed bij een oudere doelgroep. En daardoor maakt Talpa een commercieel andere keuze zoals je aangeeft. Ik begrijp het volledig. Dat het het radiolandschap minder breed en spannend maakt is voor ons, radiofreaks, wel jammer natuurlijk.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 22 jun 2019 15:09

jessica schreef:
22 jun 2019 02:02
Is dat zo, Giel? Het klopt dat Radio 10 en Veronica qua muziek naar elkaar zijn toegekropen en er deels overlap is. Maar de ontwikkelingen in luistercijfers van beide zenders laten zien dat dit elkaar niet in weg hoeft te zitten. Sterker nog, na de aanpassingen van Veronica, zit Veronica in de lift en ook Radio 10 blijft gestaag door groeien. De huidige keuzes zijn beter dan het gevoerde beleid van voorgaande jaren.
28-01-08 / 22-04-10

density1

Bericht door density1 » 22 jun 2019 15:46

Eerst moesten de Talpa stations apart geprofileerd worden. Dat hebben ze later los gelaten waardoor er nu veel overlap is tussen alle stations, dat hoeft geen probleem te zien en dat getuige inderdaad de luistercijfers. Het is wel apart dat je op Veronica ook The Tramps en Earth, Wind & Fire hoort tegenwoordig, die je eigenlijk zou verwachten op een Radio 10. En de nieuwe muziek meer op Sky Radio, het singer/songwriter spul met name en misschien een enkel nieuwere plaat in de EDM hoek op 538.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 22 jun 2019 15:57

De zenders worden nog steeds apart geprofileerd. Dat heeft Talpa echt niet los gelaten.
28-01-08 / 22-04-10

Plaats reactie