Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Ingebruik

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Ingebruik » 03 mei 2019 22:01

Phoenix schreef:
03 mei 2019 16:44
Marcomarco schreef:
03 mei 2019 15:31
Wilfred vandaag bij de vrijdag editie ook bij Veronica inside op de radio. Is hij gestopt bij BNR?
Zijn werk bij BNR heeft Genee contractueel vastgelegd in zijn overeenkomst met Talpa. Mocht Genee willen stoppen bij BNR dan gaat Talpa dat tegenhouden. Is immers contractueel vastgelegd tussen Wilfred en John :lol:
Toch jammer dat nou net jij als een van de serieuzere, genuanceerde users dat punt steeds niet serieus lijkt te nemen :wink:

Wilfred wil BNR zelf blijven doen, voor hem is dat zo erg van waarde dat hij dat vast heeft laten leggen. Op het moment dat hij daar anders over gaat denken zal John dat uiteraard toejuichen, maar het gaat er dus nou juist dat Wilfred dat Zelf niet lijkt te willen. Ik snap niet dat men dat raar vindt of niet ziet. Ik vind het juist een sympathieke actie van Wilfred.

Orange

Bericht door Orange » 03 mei 2019 22:39

Phoenix schreef:
03 mei 2019 16:44
Marcomarco schreef:
03 mei 2019 15:31
Wilfred vandaag bij de vrijdag editie ook bij Veronica inside op de radio. Is hij gestopt bij BNR?
Zijn werk bij BNR heeft Genee contractueel vastgelegd in zijn overeenkomst met Talpa. Mocht Genee willen stoppen bij BNR dan gaat Talpa dat tegenhouden. Is immers contractueel vastgelegd tussen Wilfred en John :lol:
Talpa gaat niet over of Genee een programma bij BNR maakt op de vrijdagmiddag. Genee en BNR maken daar afspraken over. Het enige dat Genee met Talpa contractueel heeft afgesproken, is dat Genee op vrijdagmiddag bij BNR een programma mag maken. Maar het staat hem ook vrij om daar mee te stoppen. Dat gaat Talpa dan niet tegenhouden. Sterker nog, ik denk dat Talpa liever heeft dat Genee stopt bij BNR.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 18 mei 2019 14:23

Klopt het dat Florent Luyckx de manager is van Rob Stenders?

Want dan is het volgende wel opmerkelijk:

Stenders trekt op het laatste moment zijn keutel in en stapt niet over naar Veronica om daar station manager te worden.
Vervolgens begint Luyckx als a.i. station manager van Veronica en krijgt nieuwbakken Veronica DJ/presentator Wilfred Genee een privé DJ cursus van Stenders.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 18 mei 2019 16:23

Het nieuwtje van het een paar maanden geleden nog oh zo fris klinkende Veronica, is er nu wel weer vanaf constateer ik. Ik merk weinig progressie in de variatie in de muziek, ik bedoel dan de artiesten en titels. Meer mensen die de muziekmix al weer stoort?

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 mei 2019 19:57

density1 schreef:
18 mei 2019 16:23
Het nieuwtje van het een paar maanden geleden nog oh zo fris klinkende Veronica, is er nu wel weer vanaf constateer ik. Ik merk weinig progressie in de variatie in de muziek, ik bedoel dan de artiesten en titels. Meer mensen die de muziekmix al weer stoort?
Nee, maar na een half uurtje Genee weet ik wel weer waarom ik Rick Romijn en Niels bij Evers ontzettend kut vond.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 18 mei 2019 20:02

Herman ven Schippers schreef:
18 mei 2019 19:57
density1 schreef:
Nee, maar na een half uurtje Genee weet ik wel weer waarom ik Rick Romijn en Niels bij Evers ontzettend kut vond.
Scheelt weer de stress van het drukmaken om de playlist -bier

gerard909

Bericht door gerard909 » 19 mei 2019 07:59

Phoenix schreef:
18 mei 2019 14:23

Stenders trekt op het laatste moment zijn keutel in en stapt niet over naar Veronica om daar station manager te worden.
Vervolgens begint Luyckx als a.i. station manager van Veronica en krijgt nieuwbakken Veronica DJ/presentator Wilfred Genee een privé DJ cursus van Stenders.
Heel Hilversum is een ons kent ons feestje. Dat is geen nieuws toch? DJ's die hun vrouw in de directie hebben en of side-kicks die de zoon zijn van. Allemaal heel normaal en zeker in het Hilversumse. :smile:

Mooie baantjes worden altijd regelmatig doorschoven binnen de inner circle.
Radio, maar met je maten.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 19 mei 2019 11:56

gerard909 schreef:
19 mei 2019 07:59
Phoenix schreef:

Heel Hilversum is een ons kent ons feestje. Dat is geen nieuws toch? DJ's die hun vrouw in de directie hebben en of side-kicks die de zoon zijn van. Allemaal heel normaal en zeker in het Hilversumse. :smile:

Dat snap ik maar dat bedoelde ik ook niet.
Het contract tussen Stenders en Veronica zou zo goed als getekend zijn. Er was al een mondeling akkoord.
Op het allerlaatste moment ging dat niet door en gaat Stenders' manager die rol invullen bij Veronica. Intussen helpt hij Veronica ook nog door Genee op te leiden als DJ.
Dat is hoogst opmerkelijk. Zou er op de achtergrond nog iets spelen? Er wordt door insiders nog steeds gezinspeeld op een overstap van Stenders naar Talpa.
28-01-08 / 22-04-10

Phoenix

Bericht door Phoenix » 19 mei 2019 12:06

density1 schreef:
Nee.
De muziekmix blijft een verademing ten opzichte van wat het daarvoor was. Dagelijks wel 3 à 4 keer RHCP, Guns 'n' Roses, Queen, e.d.
Het aantal artiesten en titels is toegenomen, waardoor de irritatiefactor minder is. Weer RHCP was voor mij een uitschakelmoment. Nu de 'oude' core artiesten minder frequent te horen zijn is de irritatiefactor en daarmee ook het uitschakelmoment verdwenen.
De recente luistermetingen laten ook zien dat de gemiddelde luistertijd van de Veronica luisteraar is toegenomen. Hiermee is Veronica dus de goede weg ingeslagen.

De vernieuwde weekendprogrammering met slots van 3 uur en Jasper de Vries en Maurice Verschuuren op hun nieuwe slots is ook een stap voorwaarts.

De geruchten dat Beelen na de zomer zijn ochtendplek kwijt is blijven aanhouden. Op zich zou ik dat begrijpen, omdat hij nog steeds geen groei laat zien. Maar Lex Gaarthuis zou ik een vreemd alternatief vinden. Ik zou proberen Van Inkel terug te halen en hopen dat op termijn Evers de middag gaat doen.
28-01-08 / 22-04-10

Echtwel

Bericht door Echtwel » 19 mei 2019 12:13

Ik denk dat het gelul ,over voetbal meer luisteraars trekt dan een beetje muziek aanpassen ?
radiofreak.nl - radio-tv-nederland.nl - nrj.com - amsterdamsmostwanted.nl -

jessica

Bericht door jessica » 19 mei 2019 13:03

gerard909 schreef:
19 mei 2019 07:59
Phoenix schreef:

Ik ben niet zo zeker dat Florent Luyckx de manager is van Rob Stenders. Is dat wel zo? In ieder geval is Rob Stenders te boeken via deboeker.nl Is Florent Luyckx daar de eigenaar van? Hoe zit dat.

density1

Bericht door density1 » 19 mei 2019 13:52

Phoenix schreef:
19 mei 2019 12:06
density1 schreef:

De geruchten dat Beelen na de zomer zijn ochtendplek kwijt is blijven aanhouden. Op zich zou ik dat begrijpen, omdat hij nog steeds geen groei laat zien. Maar Lex Gaarthuis zou ik een vreemd alternatief vinden. Ik zou proberen Van Inkel terug te halen en hopen dat op termijn Evers de middag gaat doen.
Waar heb jij die geruchten vernomen dan? Ik lees en hoor er niets meer over. Dat het gerucht er is, is een feit maar daar blijft het dan ook bij. Van Inkel terug halen zou een optie zijn. Toch een vreemde eend in de bijt op Radio 5. Lex Gaarthuis doet het uitstekend op Radio 10 dus lekker daar laten.

En v.w.b. de muziek. Ik hoor hier nu weer andere core artists voorbij komen, en dat is misschien slim maar dan moet je het wel regelmatig verversen. Het is ook heel wisselend. Soms vind ik de mix niet goed, heel veel van die slappe pop/rock hits uit het verleden van Veronica toen de playlist nog niet was aangepast. Maar soms zijn er weer momenten in de muziekmix die best te pruimen is en hoor je weer eens wat anders.

Stef99

Bericht door Stef99 » 19 mei 2019 13:57

Lars Boele die hem dan misschien kan opvolgen? Of gaat die dit jaar nog naar Qmusic

Oortjes

Bericht door Oortjes » 19 mei 2019 15:40

Stef99 schreef:
19 mei 2019 13:57
Lars Boele die hem dan misschien kan opvolgen? Of gaat die dit jaar nog naar Qmusic
Hij komt weg bij Q, geen idee of hij daar terug kan. Bij 100 NL was de ochtend niet zo succesvol dat ik een stap naar de ochtend van Veronica logisch zou vinden.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 » 19 mei 2019 15:44

Hij moet wel bij het profiel passen natuurlijk van Veronica en de doelgroep aan kunnen spreken.

Plaats reactie