Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Kar

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Kar » 11 jan 2019 21:10

Het zou zomaar een gemiste kans kunnen zijn om Tim de vrijdag niet te laten doen.
Dit team is zo.op elkaar ingespeeld en het heeft vaart en timing.
Dat mis ik nog bij de Genee variant en zal bij Jan joost hetzelde zijn.

density1

Bericht door density1 » 11 jan 2019 21:24

Vond het een doorsnee uitzending van Evers maar dan met Tim Klijn vanmiddag eigenlijk. Weet dus ook niet of dat een slimme keuze is geweest, maar goed die ene keer maakt ook niet uit. Volgende week zit Jan Joost er op vrijdag. Denk dat die wel de sfeer van de rest van de week weet vast te houden.

Radiofriek

Bericht door Radiofriek » 11 jan 2019 21:48

ik vond Veronica Inside op vrijdag juist heel leuk. Rik en Niels komen nu veel beter tot hun recht.

Osker

Bericht door Osker » 12 jan 2019 07:34

Show met Tim Klijn en Rick/Niels stond als een huis.
Maak Genee een vaste gast of derde side kick en laat Tim aan de knoppen zitten.
Zeer te spreken over de muziek keus van Veronica.
Nu nog Giel er uit en ik heb mijn station gevonden.

Geen538

Bericht door Geen538 » 12 jan 2019 09:45

Osker schreef:
12 jan 2019 07:34
Show met Tim Klijn en Rick/Niels stond als een huis.
Maak Genee een vaste gast of derde side kick en laat Tim aan de knoppen zitten.
Zeer te spreken over de muziek keus van Veronica.
Nu nog Giel er uit en ik heb mijn station gevonden.
Ik heb op hetzelfde moment Genee op BNR geluisterd.
Wat een verschil met de vier middagen op Veronica.
Sidekick was Sinan Can (die van de documentaires op tv over Syrië en Saudi Arabië Informatieve radio van een zeker niveau en met een kwinkslag.
Genee zit ook met Friday Move bij laatste 5 kandidaten Zilveren radioring.
Genee is hier meer op zijn plaats als bij Hitradio.
Ieder zijn vak in dit geval.

Giel Beelen is ook geen dj voor Veronica , maar niemand anders was geïnteresseerd .
Die gaat naar zijn contract gewoon weer naar de publieke waar hij thuis hoort.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 11:55

Het was inderdaad onnodig Jan Joost van Gangelen te halen voor de vrijdaguitzending. Met Tim Klijn gaat het prima en Lindo Duval kan dan op de vrijdag op de plek van Klijn.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Daan!

Bericht door Daan! » 12 jan 2019 12:15

Zorgt wel voor de zoveelste keer voor een niet horizontale programmering op zender, maar oke.

Met Tim klijn op vrijdag, lijkt het me toch gek. Dan komt gelijk de vraag op waarom dan Tim niet 5 keer per week?

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 12:19

Daan! schreef:
12 jan 2019 12:15
Zorgt wel voor de zoveelste keer voor een niet horizontale programmering op zender, maar oke.

Met Tim klijn op vrijdag, lijkt het me toch gek. Dan komt gelijk de vraag op waarom dan Tim niet 5 keer per week?
Veronica had Tim ook vijf dagen met Rick en Niels moeten programmeren in de ochtend en dan Beelen naar de middag. Want Beelen gaat de cijfers in de ochtend niet meer omhoog trekken.

06:00 Veronica ochtendshow - Tim, Rick en Niels
09:00 Dennis Ruyer
12:00 Lindo Duval
15:00 Giel Beelen
18:00 Dennis Hoebee
21:00 Martijn Muijs
28-01-08 / 22-04-10

jessica

Bericht door jessica » 12 jan 2019 12:40

Tim Klijn is al een keer geflopt met een ochtendshow op radio10 dat gaan ze op Veronica niet nog een keer over doen. En Rick en Niels zijn volgens mij na 21 jaar radio in de ochtend daar ook wel klaar mee. Je kan er natuurlijk op wachten dat Rick en Niels ooit weer een programma met Edwin Evers gaan maken, maar dat zal niet de ochtend worden. Kan ook nog wel meer dan 1 jaar duren heb ik zo het idee.

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 12:53

Inderdaad is Tim Klijn bij Radio 10 niet geslaagd, maar je merkt ook dat Tim Klijn samen Rick en Niels wel werkt. Gisteren bij Veronica en recentelijk tijdens een invalbeurt van Evers.

Tegelijkertijd is Giel Beelen bij Veronica in de ochtend ook nog niet geslaagd. Dus toen Rick en Niels zich bij Talpa melden om gezamenlijk een nieuw radioprogramma te ontwikkelen, had ik geprobeerd hen op de ochtend van Veronica te zetten. Ook omdat de concurrentie in de middag al erg sterk is.

Andere opties dan met Tim Klijn zijn hierbij ook mogelijk, maar Klijn heeft Veronica al in huis en kan prima samen met Rick en Niels.
Ik denk dat het ook zo kunnen werken met Beau van Erven Dorens, maar die zit bij de concurrent.

En wat betreft een toekomstige samenwerking met Evers. Ik denk niet dat je daar je beleid nu al moet aanpassen. Nu zit Evers niet bij Veronica en Talpa, dus moet je daar totaal geen rekening mee houden.
28-01-08 / 22-04-10

Oortjes

Bericht door Oortjes » 12 jan 2019 13:17

Dat wordt een kopie van ESO, een kopie is altijd minder dan het origineel. Niet doen dus.
Rock 'n roll is better than music!

Phoenix

Bericht door Phoenix » 12 jan 2019 13:26

Oortjes schreef:
12 jan 2019 13:17
Dat wordt een kopie van ESO, een kopie is altijd minder dan het origineel. Niet doen dus.
Is Dane nu ook geen kopie van Evers?

Is ieder ochtendprogramma met Jeroen Kijk in de Vegte een kopie van een programma dat hij met andere DJ’s heeft gemaakt?

Commerciële radio speelt (altijd) op safe. Een programma met Klijn, Rick en Niels volgende een bewezen formule, is risicoloos.

Voetbal Inside vind ik ook een kopie/variant van ESO.

Toen Jensen op sabbatical ging, blijf zijn team zeker anderhalf jaar lang deze formule goed overeind houden.

Er ontbreekt op de Nederlandse radio nu een goed ochtendprogramma met meerdere sidekicks (Morning Zoo). Daar is absoluut ruimte voor.
28-01-08 / 22-04-10

Sqwest

Bericht door Sqwest » 12 jan 2019 14:19

Evers gaat niet meer samenwerken met Rick en Niels verwacht ik. Als hij dat zou doen zit hij weer in ‘de jas’ die hem te strak ging zitten. Want dat zou betekenen dat hij 4 of 5 dagen prime time moet scoren inclusief verwachtingen a la Evers Staat Op (want zelfde team).

Maar dit weet niemand behalve Edwin zelf natuurlijk.

Ik denk dat Talpa het merk Veronica Inside gewoon verder wil uitbouwen met Genee (inclusief radio dus) om straks eventueel het vertrek van Johan Derksen (pensioen) op te vangen. Dat hierdoor een vervanger makkelijker in te passen is. En laten we eerlijk zijn, dit programma moet toch ook gewoon nog groeien en de tijd krijgen. Het klinkt nu al goed, dus kan alleen maar beter worden.

Maar goed, kan ook niet anders met 2 van zulke vakmannen: Rick en Niels zijn toch wel echt toppers die als sidekick een programma kunnen dragen. Ook zonder Evers, en dat is toch wel bijzonder. Dit kan een Jeroen KIDV, DJ Sven ofzo niet vind ik.

Geen538

Bericht door Geen538 » 12 jan 2019 15:37

Sqwest schreef:
12 jan 2019 14:19
Evers gaat niet meer samenwerken met Rick en Niels verwacht ik. Als hij dat zou doen zit hij weer in ‘de jas’ die hem te strak ging zitten. Want dat zou betekenen dat hij 4 of 5 dagen prime time moet scoren inclusief verwachtingen a la Evers Staat Op (want zelfde team).

Maar dit weet niemand behalve Edwin zelf natuurlijk.

Ik denk dat Talpa het merk Veronica Inside gewoon verder wil uitbouwen met Genee (inclusief radio dus) om straks eventueel het vertrek van Johan Derksen (pensioen) op te vangen. Dat hierdoor een vervanger makkelijker in te passen is. En laten we eerlijk zijn, dit programma moet toch ook gewoon nog groeien en de tijd krijgen. Het klinkt nu al goed, dus kan alleen maar beter worden.

Maar goed, kan ook niet anders met 2 van zulke vakmannen: Rick en Niels zijn toch wel echt toppers die als sidekick een programma kunnen dragen. Ook zonder Evers, en dat is toch wel bijzonder. Dit kan een Jeroen KIDV, DJ Sven ofzo niet vind ik.
Jeroen KidV presenteert al jaren zelf programma’s , die vergelijking gaat dus niet op,de ex sidekicks van Evers , zijn vooral sidekicks van beroep.
Mannen zaten niet voor niks een tijdje in zak en as,wat nu na 21 jaar in dienst van....om zelf te presenteren moet je iets meer kunnen dan opmerkingen tussendoor en heel hard lachen.
De heren hebben ten alle tijden een goed functionerende presentator nodig om zelf te kunnen shinen.
Mogen hun handjes dichtknijpen dat John de Mol dit programma heeft opgezet.
Denk zelf alleen dat Genee totaal ongeschikt is voor hitradio, moet allemaal snel en voor diepgang is spanningsboog bij dit type beluisteraars te klein.
Komt in talkradio tien keer beter tot zijn recht.
Laatst gewijzigd door Geen538 op 12 jan 2019 15:39, 2 keer totaal gewijzigd.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 12 jan 2019 15:38

Phoenix schreef:
12 jan 2019 13:26
Is Dane nu ook geen kopie van Evers?
Commerciële radio speelt (altijd) op safe. Een programma met Klijn, Rick en Niels volgende een bewezen formule, is risicoloos.
Ja, de ochtendshow van Dane is in meerdere aspecten een kopie van Evers staat op. Dit levert in mijn beleving vooral teleurgestelde luisteraars op.

Toen Edwin Evers door de KRO in de ochtend werd gezet, was dat een risico. Rob van Someren naar Radio 10 halen was dat ook. Risicoloze keuzes heb ik zelden zulke successen zien worden. Risicoloos is vaak synoniem voor kansloos....
Rock 'n roll is better than music!

Plaats reactie