Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Phoenix » 16 nov 2018 12:37

De lovende kritieken van enkele weken geleden zijn weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Heeft Veronica een radicale koerswijziging ondergaan? Ik heb deze dan gemist in ieder geval?
jessica schreef:
15 nov 2018 20:03
Ze proberen iets een half jaar en draaien het dan weer (gedeeltelijk) terug.
De kritiek is toch jarenlang geweest dat Veronica maar vasthield aan de beperkte playlist met de core artiesten waarvan ze steeds dezelfde nummers draaide. Nu lijkt het alsof Veronica om de paar maanden van koers veranderde. Juist het niet veranderen is hier altijd de kritiek geweest. Nu is er verandering en is de kritiek dat Veronica verandert / zwalkt. Schiet mij maar lek.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 16 nov 2018 12:48

Kritiek was idd dat men niet veranderde

density1

Bericht door density1 » 16 nov 2018 13:35

Ik heb even geluisterd maar merk weinig verandering met een paar weken terug toen de kritieken nog lovend waren. Dus snap het ook eigenlijk niet zo goed. Iemand deze mening ook toegedaan?

jessica

Bericht door jessica » 16 nov 2018 13:54

Eens! Ze hebben jarenlang dezelfde uitgkauwde hits gedraaid van een heel beperkt aantal core artiesten (lange periode stilstand).

Ongeveer een half jaar geleden gingen ze meer nieuwe muziek draaien (1e verandering). Geen idee hoe ze dit volgens de regels van het kavel voor elkaar kregen. Ongeveer 5 redelijk nieuwe songs per uur.

Een aantal maanden daarna gingen ze het aanbied overige platen ook fors uitbreiden (2e verandering). Toen hadden ze wat mij betreft de goede weg te pakken.

Nu hebben ze de nieuwe muziek weer fors teruggeschroefd (3e verandering in korte tijd). Volgens mij hebben ze ook de database weer iets beperkt, maar hier ben ik nog niet compleet zeker van. In ieder geval zijn ze niet terug naar af gegaan.

Maar ik vind dit toch te veel veranderingen in een half jaar tijd. Had gewoon na de 2e verandering dit beleid een jaar of langer aangekeken. Dan kan je pas zien of iets een succes is.

Oortjes

Bericht door Oortjes » 16 nov 2018 14:44

De kritiek was niet dat er te weinig veranderde, maar de playlist te beperkt was. Er was te veel herhaling van muziek. Daar lijkt wat aan gedaan, maar vervolgens ook in bijgesteld.
Rock 'n roll is better than music!

density1

Bericht door density1 » 16 nov 2018 15:48

Volgens mij horen we dingen die er niet zijn. Er wordt nog evenveel nieuwere muziek gedraaid als voorheen en aan de rotaties en een bredere muziekmix is ook niets veranderd behalve dan dat misschien sommige andere titels/artiesten nu vaker voorbij komen dan RHCP, Queen etc, dat is dan misschien het enige aandachtspuntje waar ze nu wat in verzwakken.
En misschien dat in het bericht op radio.nl de 'vavorite' inderdaad is verdwenen maar dan zal dat het enige zijn.

Marcomarco

Bericht door Marcomarco » 16 nov 2018 18:15

Ik vind het iig een totale verbetering. Tv en radio komen dichter bij elkaar als ooit (vanaf midden jaren 90 dan) en zijn hiermee goede weg ingeslagen. Brede muziek mix is hierbij essentieel

veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen » 16 nov 2018 18:52

waterveenmos schreef:
16 nov 2018 09:56
density1 schreef:
15 nov 2018 21:23
Ja, het is weer meer classics-based geworden. Ik vond de pay-off 'De beste pop/rock hits' al niet echt creatief dus goed dat ze dit hebben los gelaten. Maar er zal wel iets anders voor terug komen neem ik aan.
Misschien kunnen ze nu net zo goed die naam wegdoen en het Radio 10 Gold gaan noemen, met dito invulling, want wat ze nu gaan doen is vlees noch vis. Radio 10 gold scoorde bovemgemiddeld goed op de AM goed, bij een doelgroep die nu met het huidige Radio 10 nauwelijks nog bediend wordt, dus het zou een mooie aanvulling zijn. Zeker aangezien Radio 5 naast DAB+ geen etherfrequenties heeft. Het kavel waar Veronica op zit is een oldies-kavel, dan zou ik het gewoon eens consequent zo gaan inrichten. Maar goed,er is vast een reden dat ik niet bij Talpa werk.... :roll:
Als Talpa de naam Veronica niet meer gebruikt zal de vereniging de naam opnieuw kunnen gebruiken na een tijd voor een station.
Veronica ik bleef haar altijd steunen!

Mediaplanet

Bericht door Mediaplanet » 17 nov 2018 10:11

Ze gaan bij Talpa de naam (radio) Veronica echt niet van de hand doen als ze er eerst veel geld tegenaan gooien voor een nieuwe identiteit van het station. Je kunt zeggen wat je wil, maar de Mol pakt het slim aan. Het zou me niets verbazen als Veronica binnen een jaar in elk geval een procentpunt meer weet te pakken. Het verbaasde me altijd dat er zo weinig met crossmediamarketing gebeurde, maar dat lijkt nu dus wel te gebeuren. Slimme zet.
'Rock and Roll is beter than Music' - Alfred LaGarde

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 17 nov 2018 11:22

Totdat de mol een station kan kopen wat meer luisteraars trekt. Dan is het station zo verkocht voor een euro....

Phoenix

Bericht door Phoenix » 17 nov 2018 16:53

2unlimited schreef:
17 nov 2018 11:22
Totdat de mol een station kan kopen wat meer luisteraars trekt. Dan is het station zo verkocht voor een euro....
Dat zie ik niet gebeuren. Enkel Q Music zou dan een optie zijn, maar dat is een directe concurrent van 538.
28-01-08 / 22-04-10

Verder gaan we gewoon ontopic natuurlijk.

density1

Bericht door density1 » 17 nov 2018 19:55

Misschien wel een leuk idee; wat moet de nieuwe pay off worden van Veronica nu de vorige 'De Beste Pop/rock hits' overboord is gezet? Ik doe een voorzetje: De grootste variatie pop/rock muziek. 'Hits' zou ik niet gebruiken want dat verplicht je dan om echt alleen maar hits te draaien terwijl ze nu toch iets breder draaien dan alleen echt top 10 hits. Voor de branding/vormgeving zou dan nog zoiets gezegd kunnen worden als 'Van The Beatles tot Imagion Dragons, en alles er tussenin dit is Veronica!'. Ik zou dus die variatie die het station nu heeft flink naar voren brengen in de branding om zo de luistercijfers weer een boost te geven. Kom maar doorrr... :wink:

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 17 nov 2018 20:04

density1 schreef:
17 nov 2018 19:55
Misschien wel een leuk idee; wat moet de nieuwe pay off worden van Veronica nu de vorige 'De Beste Pop/rock hits' overboord is gezet? Ik doe een voorzetje: De grootste variatie pop/rock muziek. 'Hits' zou ik niet gebruiken want dat verplicht je dan om echt alleen maar hits te draaien terwijl ze nu toch iets breder draaien dan alleen echt top 10 hits. Voor de branding/vormgeving zou dan nog zoiets gezegd kunnen worden als 'Van The Beatles tot Imagion Dragons, en alles er tussenin dit is Veronica!'. Ik zou dus die variatie die het station nu heeft flink naar voren brengen in de branding om zo de luistercijfers weer een boost te geven. Kom maar doorrr... :wink:
"Tussen Giel en Genee, van alles en nog wat, hatsikidee."

density1

Bericht door density1 » 18 nov 2018 12:41

..en het was niet bedoeld om 'schijtlollige' antwoorden te krijgen. Was serieus bedoeld.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers » 18 nov 2018 13:52

Ik wist niet dat u behoorde tot het forum Politiekorps mbt antwoorden die u wel of niet aanstaan. Mijn welgemeende excuses.

Plaats reactie