Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Greatski

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Greatski »

Afbeelding
Alex Oosterveen ligt eruit bij Radio Veronica. Hij had al geen eigen programma meer, maar ook met zijn rol als nieuwslezer en sidekick is het gedaan. Dat laat hij weten op Twitter. Radio Veronica gaat vanaf januari een geheel nieuwe koers varen. De radiozender hoopt mee te liften op het succes van tv-zender Veronica door Wilfred Genee een programma in de middag te geven. Hij heeft al een proefaflevering opgenomen met Wolter Kroes als gast. Oosterveen is minder blij.
Oosterveen raakt zijn baantje kwijt. “Okay, Radio Veronica gaat het vanaf januari helemaal anders doen. Ik wens Wilfred Genee en Wolter Kroes alvast veel succes bij Radio Veronica, Niek van der Bruggen bij 538 en mezelf bij het UWV ;-) #dankuwel #endoor.”

De radiomaker wist vorige week al dat er een gesprek met Talpa in de planning stond. Toen zei hij: “Volgende week onthul ik wat de directie van Talpa Radio voor mij in petto heeft.”

Oosterveen had tot een paar jaar geleden zijn eigen programma in de nacht en stond op een gegeven moment bekend als de BN’er-slachter van Radio Veronica.

Oosterveen beschuldigde Gordon van cocaïnegebruik, pleitte voor het opsluiten van Britt Dekker, noemde Victoria Koblenko en Yolanthe Sneijder-Cabau prostituees, omschreef Nicolette Kluijver als ‘kikkerkop’ en zei te hopen dat Nicolette van Damhaar enkelband scheurt.
http://www.mediacourant.nl/2018/11/alex ... -naar-uwv/
tophitsradio

Bericht door tophitsradio »

Jammer. Goeie chemie met Niek.
Marcomarco

Bericht door Marcomarco »

Super jammer voor Niek en Alex. De luistercijfers zeggen genoeg. Mooie propositie website en synergie met tv Veronica. Procentje of 6 marktaandeel moet erin zitten met playlist.
jessica

Bericht door jessica »

Veronica draait ook weer minder nieuwe muziek dan voorheen. Dat hebben ze niet lang volgehouden. Dit is volgens mij de grootste fout steeds van Veronica. Ze proberen iets een half jaar en draaien het dan weer (gedeeltelijk) terug.
density1

Bericht door density1 »

Tja, helaas. Ook weer steeds vaker voorkomende artiesten op de playlist. Dat waren voorheen The Red Hot Chilli Peppers, Queen etc. Maar dat zijn nu andere, Jamiroquai, Pink en Boz Scaggs etc. Nu heeft die laatste maar 2 hitjes gehad, maar als je die vervolgens vaak hoort komen ze je ook je spreekwoordelijke 'strot' uit. Ze moeten dus wel oppassen dat je dit nu weer te snel gaat krijgen, dus wel door blijven rouleren. Het is nog wel breder dan het ooit was maar hoor toch ook weer die minpuntjes die geleidelijk aan terug sluipen. Niet slim.
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Onlangs las ik dit:

Talpa Radio is druk aan het sleutelen aan Radio Veronica. Donderdag heeft het station een nieuwe website gelanceerd met daarop de nieuwe huisstijl. Daarnaast is de afgelopen maanden gesleuteld aan het muziekformat. Weliswaar blijft Radio Veronica pop-rock, maar er is meer variatie in de muziek.

Veranderingen bij Radio Veronica De nieuwe Veronica site is ‘mobile first’ ontworpen waardoor deze, naast het gebruik via desktop en tablet, ook geschikt is voor gebruik via smartphone.

In alle gevallen ligt de focus op de radioplayer. Deze is altijd in beeld en kan ten alle tijden geactiveerd worden waardoor luisteraars overal kunnen luisteren naar hun favoriete muziek.

De opbouw is gelijk aan de site van zusterstation Radio 10.

Door de nieuwe structuur is de nieuwe website veel gebruiksvriendelijker geworden. Nummers die recent op de radio te horen waren zijn eenvoudig terug te zoeken met de uitgebreide trackinformatie in de webplayer. Het raadplegen van hitlijsten is makkelijker gemaakt en informatie is snel terug te vinden via het nieuwe menu en de nieuwe zoekfunctie. Bovendien is het nu ook mogelijk om radioshows terug te luisteren.

Nieuwe huisstijl
Op de nieuwe website is ook de nieuwe huisstijl van Radio Veronica te zien. Deze is nu gelijkgetrokken aan die van TV Veronica. Daarnaast is het woord ‘radio’ geschrapt uit het logo en staat er nu alleen ‘Veronica.’ De nieuwe huisstijl van Veronica is gemaakt door CapeRock.

Tevens is sinds kort de slogan “De beste pop en rock hits” geschrapt, zowel op de site als op de radio.

Muziek
De nieuwe website en huisstijl maken deel uit van de veranderingen bij de radiozender. Ook het muziekformat is daarbij aangepast. Een veelgehoorde klacht was namelijk dat Radio Veronica dag in, dag uit dezelfde classics draaide. Daar lijkt nu wat meer variatie in gekomen te zijn. Het format blijft pop-rock, maar er wordt wel wat breder geprogrammeerd binnen dit genre. Ook komen de bekende core artiesten minder vaak voorbij.

De koers met meer nieuwe muziek die vorig jaar zomer werd ingezet is dan ook weer losgelaten. Waar een jaar geleden nog 4 a 5 platen per uur niet ouder dan vijf jaar waren, zijn dit er nu nog maar 1 a 2 per uur.

Geheel in lijn hiermee is Radio Veronica onlangs ook gestopt met de ‘Vavorite’ een nieuwe plaat die extra onder de aandacht werd gebracht. De Vavorite werd begin dit jaar geïntroduceerd, maar is nu dus al gesneuveld.

Bron: Radio.nl

Gevalletje Yorin FM 2.0?
density1

Bericht door density1 »

Ja, het is weer meer classics-based geworden. Ik vond de pay-off 'De beste pop/rock hits' al niet echt creatief dus goed dat ze dit hebben los gelaten. Maar er zal wel iets anders voor terug komen neem ik aan.
fmonline

Bericht door fmonline »

density1 schreef: 15 nov 2018 10:54 Veronica heeft een nieuwe website. De toevoeging radio is hier ook weggelaten.
De site is eigenlijk een copy van radio 10.
Ze kunnen beter Radio Veronica om toveren naar Rock FM?

Naam Radio Veronica heeft totaal niks te maken met het huidige profiel
als jullie begrijpen wat ik bedoel...

Jammer dat het niet meer leeft... Ze waren zo goed op Radio2.
Nu met Giel en Genee wordt het helemaal niks.
veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen »

Talk radio dus. Alsof de mensen dat gepraat van op tv nog eens op de radio willen horen.
Veronica ik bleef haar altijd steunen!
veronica vlaanderen

Bericht door veronica vlaanderen »

De Veronica app nu eindelijk ook download baar in België
Veronica ik bleef haar altijd steunen!
density1

Bericht door density1 »

veronica vlaanderen schreef: 15 nov 2018 22:00 Talk radio dus. Alsof de mensen dat gepraat van op tv nog eens op de radio willen horen.
Dat lijkt me ietwat te voorbarig. Op het kavel van Veronica zit een spraakclausule dus dah mah nieh zoveel.
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

density1 schreef: 15 nov 2018 21:23 Ja, het is weer meer classics-based geworden. Ik vond de pay-off 'De beste pop/rock hits' al niet echt creatief dus goed dat ze dit hebben los gelaten. Maar er zal wel iets anders voor terug komen neem ik aan.
Misschien kunnen ze nu net zo goed die naam wegdoen en het Radio 10 Gold gaan noemen, met dito invulling, want wat ze nu gaan doen is vlees noch vis. Radio 10 gold scoorde bovemgemiddeld goed op de AM goed, bij een doelgroep die nu met het huidige Radio 10 nauwelijks nog bediend wordt, dus het zou een mooie aanvulling zijn. Zeker aangezien Radio 5 naast DAB+ geen etherfrequenties heeft. Het kavel waar Veronica op zit is een oldies-kavel, dan zou ik het gewoon eens consequent zo gaan inrichten. Maar goed,er is vast een reden dat ik niet bij Talpa werk.... :roll:
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

waterveenmos schreef: 16 nov 2018 09:56 Het kavel waar Veronica op zit is een oldies-kavel, dan zou ik het gewoon eens consequent zo gaan inrichten. Maar goed,er is vast een reden dat ik niet bij Talpa werk.... :roll:
En ik er ook niet werk.... Het betreft overigens een doelgroep waar de naam Veronica het nog steeds heel goed doet.
Rock 'n roll is better than music!
waterveenmos

Bericht door waterveenmos »

Oortjes schreef: 16 nov 2018 10:14 En ik er ook niet werk.... Het betreft overigens een doelgroep waar de naam Veronica het nog steeds heel goed doet.
Is dat werkelijk zo? Toegegeven, ze hebben nog 3,3 % marktaandeel, maar is dat verbonden aan de naam Veronica? Het was ooit een sterk merk, maar door het geneuzel van de afgelopen jaren met een radiozender die steeds van toon en smaak verandert is er weinig meer van over. En Radio 10 heeft volgens mij roofbouw gepleegd op de potentiële luisteraars van Radio Veronica.
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
density1

Bericht door density1 »

Ja, de naam Veronica dekt al lang de lading niet meer. Maar ja, ze doen het maar blijkbaar mee dus het zal marketing technisch nog wel een sterke naam zijn aangezien de TV zender ook nog steeds deze naam draagt. En het beeldmerk is natuurlijk erg bekend maar ook weer oubollig daarentegen. Dus tja. Ben heel benieuwd hoe ze de nieuwe koers gaan duiden en welke pay-off ze daar bij gaan bedenken. Daar zullen 'dik betaalde knappe koppen' zich nu wel over aan het buigen zijn neem ik aan.... :))
Plaats reactie