Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke »

En daar gaat het enige fatsoenlijke programma op Veronica, dat van Dennis Ruyer bedoel ik.
Had dan Hoebee eruit gehaald en Niek naar de avond, zou ik zeggen.
Dit wordt nog steeds niks, vrees ik.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

En alweer een nieuwe ochtendshow op Veronica. Ik ben benieuwd hoelang Beelen er blijft zitten. Wel erg vreemd dat Beelen op een geclausuleerd Veronica met behoud van het huidige format gaat zitten. In DWDD heeft Beelen zich ooit uitgesproken over Veronica. Ten tijden dat Van Inkel er startte met het ochtendprogramma. Ik weet niet of dat online nog terug te vinden is.

Sneu ook voor Niek van der Bruggen dat hij binnen het jaar alweer uit de ochtend wordt gehaald. Dat hem de middag wordt gegund vind ik dan wel logisch. Schuift Jeroen van Nieuwenhuyzen nu door naar het weekend om het gat van Van Inkel op te vullen?

Diegene die hier spreken van een gemiste kans moeten even realistisch zijn. Talpa is een commerciële partij. Die gaan niet rücksichtslos nieuwe namen (Stenders, Ekdom) aannemen naast Beelen. Dat is een gigantische kostenpost. Veronica is binnen Talpa nog altijd die vierde zender. In alle opzichten! Met het wegvallen van Van Inkel en komst van Beelen zal er qua uitgaven niet veel veranderen, terwijl Beelen misschien wel in staat is om Veronica meer een boost te geven dan Van Inkel. Daarnaast is Beelen ook inzetbaar voor de tv zenders en online diensten van Talpa.

Een kavelruil op termijn sluit ik nog steeds niet uit. We weten ook niet wanneer de komst van Beelen tot stand is gekomen. Als dat allemaal de laatste weken is gebeurd is het ook logisch dat Talpa nog niet hierop is voorbereid. Dit zou wel een volgende stap kunnen zijn.

De komst van Beelen maakt ook duidelijk waarom er geen interesse is in Stenders.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Marcosi

Bericht door Marcosi »

Lijkt mij wel, dit schrijft Talpa op haar site:

Met de nieuwe programmering en meer recente muziek wil Radio Veronica proberen het marktaandeel flink op te vijzelen. Het station scoort momenteel een marktaandeel van 4,2%.

Het kan natuurlijk betekenen dat het op papier een switch gaat worden van kavel licenties
density1

Bericht door density1 »

Dat schreef Talpa ook al bij de vorige introductie van een nieuwe programmering over die nieuwe muziek. Exact hetzelfde. Gewoon een marketing verhaaltje maar in wezen veranderde er niet veel toen. Of dat nu anders wordt is afwachten.
Herman van Schippers

Bericht door Herman van Schippers »

Ik snap de vraagtekens niet zo. Giel is een goede radiomaken, die alle facetten van het vak beheerst. Gaat gewoon een prima programma maken.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Herman van Schippers schreef: 30 aug 2017 19:20 Ik snap de vraagtekens niet zo. Giel is een goede radiomaken, die alle facetten van het vak beheerst. Gaat gewoon een prima programma maken.
Zeker. Verder is Giel ook niet direct concurrerend voor de andere Talpa zenders. Hij zal eerder direct concurreren met Radio 2 en 3.
De vraagtekens kunnen wel gezet worden bij de overige programmering en muziekformat, waardoor overall Veronica niet optimaal gaat renderen van de komst van Beelen. Vele ochtendjocks zijn gesneuveld bij Veronica, waaronder niet de minste namen (Van Inkel, Jensen, Van Velthuyzen). Is Beelen de volgende in dit rijtje?

Verder lijkt Talpa gaan haast te maken met het versneld veranderen van Veronica tot brede popzender, anders had Talpa Stenders niet zo snel publieke afgeserveerd. Want met Stenders en wellicht ook Timur Perlin er nog bij ontstaat een zender die de directe concurrentie met 2 en 3 aankan.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Iwanvl

Bericht door Iwanvl »

Als Veronica een directe concurrent van NPO R2 en 3FM moet worden moet er nog wel wat verbouwd worden aan het format, meer onbekende (nieuwe) muziek, een playlist die uit meer nummers bestaat dan de tig jaren 80 hitjes die er nu in staan.
Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren, ik snap overigens nog steeds niet waarom Radio10 niet op dit kavel zit, past veel beter bij de doelgroep.
Dan kan Veronica tenminste loskomen en wordt het in mijn ogen misschien nog eens wat.
Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Marcosi schreef: 30 aug 2017 18:17 Het kan natuurlijk betekenen dat het op papier een switch gaat worden van kavel licenties
Hoe zie je dat precies voor je dan, op papier een switch maken?
2unlimited

Bericht door 2unlimited »

in mijn ogen is het merk veronica uitgewerkt. al die veranderingen vergeet men niet zo snel
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

jessica schreef: 30 aug 2017 13:10
Patrick03 schreef: 30 aug 2017 12:58
RealSunchaser schreef: 30 aug 2017 11:53 Ik neem aan dat ze het Kavel gaan ruilen, anders kan Giel nooit zijn ochtendshow maken, bij 3fm had ie carte blanche, hij gaat echt niet voor minder, anders hoef je giel ook niet in te huren
Dus jij verwacht dat de FM-kavels van Radio 10 en Radio Veronica per oktober omgewisseld zijn? Er is nergens een persbericht met de mededeling dat Radio 10 en Radio Veronica van FM-kavel gaan wisselen.
De nieuwe programmering van Veronica is ook nog niet gecommuniceerd. Ik neem aan dat ze dat gelijktijdig gaan doen.
De programmering van doordeweekse dagen op Radio Veronica vanaf 9 oktober is bekend. Het uur tussen 09:00 en 10:00 uur gaat gevuld worden met non-stop muziek. Giel Beelen kan daarom meer praten in zijn ochtendshow. Het is eigenlijk nu wel duidelijk geworden dat de FM-kavels van Radio 10 en Radio Veronica niet omgewisseld worden. Het zou ook onlogisch zijn om een goedlopende zender zoals Radio 10 de nek om te draaien.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 30 aug 2017 19:28 Verder lijkt Talpa geen haast te maken met het versneld veranderen van Veronica tot brede popzender, anders had Talpa Stenders niet zo snel publieke afgeserveerd. Want met Stenders en wellicht ook Timur Perlin er nog bij ontstaat een zender die de directe concurrentie met 2 en 3 aankan.
Ik denk ook helemaal niet dat Talpa dat wil. Radio 538 is al een brede popzender. Veronica moet aanvullend zijn, niet concurrerend.

Zo te zien wil Talpa op alle stations hetzelfde kunstje doen: luisteraars trekken met (dure) shows tijdens drivetime, (goedkoop) luisteraars vasthouden op de andere tijdstippen.
Rock 'n roll is better than music!
boxfm

Bericht door boxfm »

Oortjes schreef: 30 aug 2017 22:44
Phoenix schreef: 30 aug 2017 19:28 Verder lijkt Talpa geen haast te maken met het versneld veranderen van Veronica tot brede popzender, anders had Talpa Stenders niet zo snel publieke afgeserveerd. Want met Stenders en wellicht ook Timur Perlin er nog bij ontstaat een zender die de directe concurrentie met 2 en 3 aankan.
Ik denk ook helemaal niet dat Talpa dat wil. Radio 538 is al een brede popzender. Veronica moet aanvullend zijn, niet concurrerend.

Zo te zien wil Talpa op alle stations hetzelfde kunstje doen: luisteraars trekken met (dure) shows tijdens drivetime, (goedkoop) luisteraars vasthouden op de andere tijdstippen.
Ik snap dat Talpa het marktaandeel van Radio Veronica liever hoger ziet, maar ik vraag mij af wat er nu zo erg is aan een marktaandeel van 4,2%. Dit is een net marktaandeel.

De zender scoort beter dan 100%NL, SLAM, Classic FM, BNR, Sblime, Radio 4 en Radio 5. Daarnaast is het Radio10 die een deel van de Veronica-luisteraars af heeft gesnoept. Talpa heeft met de vier zenders samen een marktaandeel van 33% (538=13,2%, Sky=9,5%,Radio10=6,1%). Dit tegenover de NPO met een gezamenlijk marktaandeel van 27,8% (Radio t/m 5 samen). Dat is dus al een goede, sterke positie te noemen.
Herman van Schippers

Phoenix schreef: 30 aug 2017 19:28
Herman van Schippers schreef: 30 aug 2017 19:20 Ik snap de vraagtekens niet zo. Giel is een goede radiomaken, die alle facetten van het vak beheerst. Gaat gewoon een prima programma maken.
Zeker. Verder is Giel ook niet direct concurrerend voor de andere Talpa zenders. Hij zal eerder direct concurreren met Radio 2 en 3.
De vraagtekens kunnen wel gezet worden bij de overige programmering en muziekformat, waardoor overall Veronica niet optimaal gaat renderen van de komst van Beelen. Vele ochtendjocks zijn gesneuveld bij Veronica, waaronder niet de minste namen (Van Inkel, Jensen, Van Velthuyzen). Is Beelen de volgende in dit rijtje?
Doelde ook meer op de vraag of Giel wel binnen een bepaald kader kan blijven.
Herman van Schippers

Oortjes schreef: 30 aug 2017 22:44

Zit wel wat in, 89% van de overige luisteraars weet überhaupt niet dat Menno de Boer morgen na Evers een programma maakt. Of, ze horen het wel. Maar als ze morgen zeggen dat Ivo er zit, maar Menno maakt het programma, valt het geen hond op. (Op ons na dan, uiteraard)
jessica

Bericht door jessica »

Iwanvl schreef: 30 aug 2017 20:50 Als Veronica een directe concurrent van NPO R2 en 3FM moet worden moet er nog wel wat verbouwd worden aan het format, meer onbekende (nieuwe) muziek, een playlist die uit meer nummers bestaat dan de tig jaren 80 hitjes die er nu in staan.
Ik zie dat nog niet zo snel gebeuren, ik snap overigens nog steeds niet waarom Radio10 niet op dit kavel zit, past veel beter bij de doelgroep.
Dan kan Veronica tenminste loskomen en wordt het in mijn ogen misschien nog eens wat.
Dit zou ook mijn strategie zijn. Het nieuwe Veronica is dan niet zozeer een concurrent van de eigen Talpa zenders, maar meer van radio2 en 3FM. 538 vind ik toch wat meer dance orientated. Laat Veronica dan meer rock orientated zijn. Maar draai en ontdek met 1 van je 4 zenders ook eens onbekende gloednieuwe bandjes. Dan heeft Veronica nog een goede functie.
Plaats reactie