Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Patrick03

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Patrick03 »

KevinM schreef:misschien om door te ontwikkelen naar een ochtend of middagshow, ik zie dat niet gebeuren bij 538.
Radio Veronica is niet één van de grootste radiostations van Nederland. Het is daarom geen opvangplek voor dj's van andere radiostations. Er zijn veel dj's op te noemen die bij Radio Veronica zouden passen.
Daan!

Bericht door Daan! »

Mark Labrador wil geen personalityshow. Daarmee is alles gezegd.
Orange

Bericht door Orange »

Dan zou ik Kas van Iersel weer terughalen voor 12-14. Jammer dat hij ooit is vertrokken.
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

Orange schreef:Dan zou ik Kas van Iersel weer terughalen voor 12-14. Jammer dat hij ooit is vertrokken.
Radio Veronica had in 2005 een mooie programmering met Bart van Leeuwen tussen 09:00 en 12:00 uur, Kas van Iersel tussen 12:00 en 14:00 uur, Ferry Maat tussen 14:00 en 16:00 uur. Ik kan mij herinneren dat het programma van Kas van Iersel plaats moest maken voor meer muziek tijdens de lunch. Ik vond het Top 40 Hitdossier tussen 19:00 en 21:00 uur met Peter Teekamp ook leuk om naar te luisteren. Dat programma moest ook om een bepaalde reden uit de avond verdwijnen. Vergeleken met de periode van 2003 tot en met 2006 heeft Radio Veronica nu een uitgeklede programmering. In de periode van 2003 tot en met 2006 was Radio Veronica dé commerciële gouwe ouwe zender van Nederland. Radio 10 had toen geen FM etherfrequenties. De programmering van Radio Veronica kon dus in die periode makkelijk uitgebouwd worden.
Moorkop

Bericht door Moorkop »

Radio Veronica heeft grote fouten gemaakt door te veel deejays in korte tijd weg te sturen. Ik vind het een waardeloos station geworden: Ok, je moet na verloop van tijd verjongen maar Radio Veronica ging als een olifant door de porseleinkast heen. Peter Teekamp, Luc van Rooij, Ferry Maat, Kas van Iersel, Erwin Peters, Jules van Hest, Rob van Someren, John Hillebrants en nog vele anderen: Allemaal weggestuurd. Tel daarbij op dat een topdeejay als Rick van Velthuysen weggestopt zit in het weekend dan vraag ik me af waar men mee bezig is. Rick dient gewoon een prominente plaats in de weekprogrammering te krijgen. Jeroen van Inkel is al lang over zijn houdbaarheidsdatum heen, Dennis Hoebee is helemaal een verschrikking om naar te luisteren en dat 4 uur lang. Waarom ze hem hebben teruggehaald is een raadsel. En wat is er met Patrick Kicken? komt hij nog terug? Hoor daar niets over.

In mij ogen kan het station beter opgeheven worden of de programmering moet drastisch omgegooid worden. Kijk eens naar Radio 10: Die weten hoe het moet! Luister graag naar die zender!
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

Misschien dat Michael Blijleven naar de ochtend gaat tussen 05:00 en 07:00 uur, samen met Gert-Jan van Ackooij de vroege ochtendshow presenteren. Dan ontstaat er in de avond tussen 20:00 en 00:00 uur ruimte voor Patrick Kicken. Of Patrick Kicken krijgt een programma in het weekend. Het is nog steeds onduidelijk wanneer Patrick Kicken terugkomt op Radio Veronica. Er zijn op dit moment geen aanwijzingen dat Patrick Kicken de volgende maand weer te horen zal zijn op de radio.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik geloof er niet meer in met Veronica! Ze hebben goede DJs zoals Erik de Zwart, Martijn Muijs, Rick van Velthuijsen en Jeroen van Inkel en toch maar een minimaal marktaandeel en een programmering waar toch niemand iets van begrijpt. Inderdaad Rick in het weekend nog steeds van 16-20 uur, dat is toch raar. En zo kun je nog wel even doorgaan. Ik denk dat het schip uiteindelijk gewoon zinkt.
optimod

Bericht door optimod »

Eens kijken hoe ze zullen varen als die overname er door is en wat er veranderd, buiten het facilitaire als nieuwe studio om.
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

optimod schreef:Eens kijken hoe ze zullen varen als die overname er door is en wat er veranderd, buiten het facilitaire als nieuwe studio om.
De programmablokken die vier uur duren hoeven niet te verdwijnen. Radio Veronica heeft een spraak clausule. Het is daarom handig om de lange programma's met veel muziek te handhaven. Het frisse en strakke programma van Martijn Muijs moet ook gehandhaafd blijven. Verder lijkt het mij onlogisch om mensen te gaan ontslaan. Ik verwacht door de overname eventueel wat aanpassingen in de muziekmix van Radio Veronica.
RadioRambo

Bericht door RadioRambo »

Radio Veronica is toch ten dode opgeschreven of ben ik dan te pessimistisch?

Radio 10 is er allang voorbij en Veronica moddert wat aan met een playlist die continu Alanis Morrissette, Kane, Nickelback en Queen op repeat heeft. De variatie is onder druk van de slechte cijfers misschien iets toegenomen, maar het oubollige 'been there, done that' toontje overheerst nog steeds. Martijn Muijs is een fijne uitzondering, maar de rest van de programmering is alleen interessant voor de laagste laag van de bevolking die zelf geen feitjes over Bon Jovi kunnen googlen en die dan maar op Veronica aanhoren.

Dat continu jezelf associëren met dingen als de landmacht, motoren, coverbandjes.. Daar zit niemand anno 2016 nog op te wachten. In de show van Michael Blijleven worden om de haverklap nieuwe bandjes uitgenodigd die overduidelijk uit de afwijs-bak komen van 3FM Serious Talent. Allemaal veel naar Kensington geluisterd, maar daar redt je het niet mee als band. De band met blijkbaar de meeste stemmen/fans krijgt dan de "Breakthru" award. Niet dat Veronica de middelen of muzikale guts heeft om deze bandjes dan ook te supporten, maar toch gewoon doen want dan is er weer een item gevuld. Oh ja, mocht je het je afvragen.. want wint zo'n band dan? Een optreden in Countdown Cafe..

Ik verwacht een grote leegloop bij de uiteindelijke fusie met 538 en Radio 10. In ieder geval op de sales/marketing/internet/etc. afdeling zullen de grote klappen vallen en het zou niks verbazen als Veronica wordt omgedoopt tot zeroes station.
optimod

Bericht door optimod »

Dat ze naar de zeroes toe gaan kan ik me iets bij voorstellen want de 80's worden ook ouder. En voor 80's is er al een Radio 10 die op hun beurt ook weer wat vlotter kunnen programmeren qua muziek want je hebt Veronica dan niet meer wat in het vaarwater zit. Denk dat het allemaal nog meer op elkaar afgestemd gaat worden.
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

Radio Veronica zal in de toekomst absoluut niet overbodig worden. Radio Veronica is er voor rock muziek en andere vlotte muziek. Radio 10 is er voor lichte muziek. Ik denk dat de twee gouwe ouwe zenders uitstekend uit elkaar te houden zijn. Een beetje overlap met de muziek is geen probleem. Ik denk niet dat Radio Veronica gedwongen zal worden om flink te gaan verjongen. Radio Veronica kan ook niet verjongen omdat het radiostation op het gouwe ouwe kavel zit. En alleen gaan richten op de muziek uit de jaren van 2000 tot en met 2009 vind ik niet realistisch.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Radio Veronica is niet meer het Veronica van vroeger, anders bekeken in de ochtend juist wel :wink:

Jong, snel en wild is het in ieder geval niet meer. De programmering in de ochtend lijkt ontzettend veel op die van de jaren '80, in de publieke tijd. Zelf was ik jong in die tijd en vind het (daarom) wel leuk klinken. Dat geldt zowel voor maandag t/m vrijdag als voor zaterdag en zondag.

De stelling dat Veronica bijna verloren is, onderschrijf ik niet. Het is duidelijk dat Radio 10 het beter doet in de luistercijfers, dat wel. Voor Veronica geldt echter dat het aanvullend is op wat Sky Radio doet. Sky is de populaire hitzender, Veronica voor de het lucratieve deel van de doelgroep wat buiten de boot valt. In die doelgroep doet Veronica het zo slecht nog niet.

Natuurlijk ben ik het er mee eens dat er bij Veronica ook nog wel wat te verbeteren valt. Die items met bandjes snap ik ook niet zo, maar zijn ook niet vervelend. Dennis Hoebee zet ik ook mijn radio niet voor aan. Silvan Stoet zou die uren m.i. beter kunnen vullen. Rick van Velthuysen deed het m.i. beter in de vroege middag, met Marloes Löffelman erbij. Ik begrijp niet waarom dat veranderd is. De zaterdagavond is zo slecht nog niet, maar past totaal niet binnen het format van de rest van de week.

In de nieuwe samenstelling, zal Veronica een andere positie krijgen. Niet alleen de positie t.o.v. Sky is dan belangrijk, ook de positie t.o.v. Radio 10 en Radio 538 worden dan van belang. Dat geldt voor al die stations. Hier en daar zal dat ongetwijfeld voor verschuivingen gaan zorgen. Ik ben benieuwd wat dat wordt.

Wat ik daarmee zou doen?
- Sky Radio non stop hits voor volwassenen, weinig veranderen.
- Radio 538 jongerenzender, tijd om de ochtendshow van Edwin Evers te vervangen voor een programma wat jongeren trekt.
- Radio 10 volwassen popzender. Hier zou een Edwin Evers prima passen, Martijn Muijs bijvoorbeeld ook.
- Radio Veronica brutale pop-/rockzender. Rob van Someren zou hier m.i. beter passen dan op Radio 10.
Maar gelukkig ga ik er niet over -smok
Rock 'n roll is better than music!
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

Ik ben het niet met Oortjes eens dat Rob van Someren beter bij Radio Veronica past. Het programma Somertijd op Radio 10 is populair en er is een groot aantal luisteraars mee opgebouwd. Als Rob van Someren met Somertijd overstapt naar Radio Veronica dan is dat nadelig voor Radio 10 en Rob van Someren. Radio 10 verliest dan behoorlijk wat luisteraars, en Rob van Someren moet dan bij Radio Veronica opnieuw met Somertijd luisteraars opbouwen. Ik denk niet dat de luisteraars van Somertijd op Radio 10 allemaal automatisch meegaan met Somertijd naar Radio Veronica. Het is niet zeker dat Rob van Someren met een terugkeer bij Radio Veronica succesvol wordt. Het is geen feit maar een mening van sommige mensen dat Rob van Someren beter bij Radio Veronica past.
optimod

Bericht door optimod »

Ik zou van Veronica niet alleen maar als pop/rockzender houden maar het format juist wat meer verbreden met meer 90's/zeroes urban/dance. Gemixt met pop/rock zoals nu al gebeurd. Radio 10 jaren 70 en 80 muziek met iets meer feel good i.p.v. van erg Soft/medium AC wat het nu is. Nu lijkt het meer op een gepresenteerde versie van Sky Radio. De rest van het palet aan zender kan hetzelfde blijven, 538 alleen wat jonger inderdaad en dat heeft voor Evers consequenties of moet zich schikken aan die verjonging die je in de ochtend totaal niet hebt omdat het daar toch breder is en zelfs af en toe in het vaarwater van Radio 2/Radio 10 zit.
Plaats reactie