Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
RadioRambo

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door RadioRambo »

Inmiddels zijn we ruim een maand verder. Het twitter account van Wave Radio heeft stiltes van soms 10 dagen geen bericht en na regelmatig luisteren kan ik inmiddels geen Evanescence meer horen. Ook Wave Radio heeft een zeer beperkte rotatie van een klein aantal classics. Zonde.

De Top 1000 van Veronica slaat inmiddels ook geen deuk meer in een pakje boter. Zelfs Radio 10 met een relatief nieuwe lijst voor het publiek steeg in deze moeilijke periode met concurrentie van de Top 2000. Is het een gebrek aan sfeer of vernieuwing die zorgt voor deze daling? De Top 4000 heeft het voordeel dat deze vroeg begint (al is de lijst bijzonder lang en vermoeiend), de Top 2000 heeft sfeer met het café, wat is het unieke aan de Top 1000? Behalve de schreeuwerige jingles waarin keihard "THE ORIGINAL" wordt geroepen.
Narva

Bericht door Narva »

Wat ik persoonlijk veel storender vind aan Radio Veronica is de lange stilte omtrent Patrick Kicken. Zou het Veronica nu niet sieren als ze eens iets van uitleg geven? Dat lijkt mij wel zo respectvol, toch? Of je nu fan bent van Kicken of niet: laat onverlet dat het van weinig empathie getuigt om je zó in stilzwijgen te hullen, alsof hij in rook is opgegaan.

Persoonlijk vind ik het verdwijnen van zijn middagprogramma nog jammer ook. Hoewel zijn humor vaak flauw, was dit toch te pruimen in vergelijking met de tenenkrommende gesprekjes van Martijn en Nikky. Die tillen inhoudsloze conversaties naar nieuwe hoogten. Kan daar zelf toch moeilijk langer dan een half uur naar luisteren...
ruben13899

Bericht door ruben13899 »

RadioRambo schreef:Inmiddels zijn we ruim een maand verder. Het twitter account van Wave Radio heeft stiltes van soms 10 dagen geen bericht en na regelmatig luisteren kan ik inmiddels geen Evanescence meer horen. Ook Wave Radio heeft een zeer beperkte rotatie van een klein aantal classics. Zonde.

De Top 1000 van Veronica slaat inmiddels ook geen deuk meer in een pakje boter. Zelfs Radio 10 met een relatief nieuwe lijst voor het publiek steeg in deze moeilijke periode met concurrentie van de Top 2000. Is het een gebrek aan sfeer of vernieuwing die zorgt voor deze daling? De Top 4000 heeft het voordeel dat deze vroeg begint (al is de lijst bijzonder lang en vermoeiend), de Top 2000 heeft sfeer met het café, wat is het unieke aan de Top 1000? Behalve de schreeuwerige jingles waarin keihard "THE ORIGINAL" wordt geroepen.
Je hebt volledig gelijk en daarbij lijkt de muziek van de Top1000 Allertijden behoorlijk veel op wat er normaal op Veronica te horen is.
Airflow

Bericht door Airflow »

Narva schreef:Wat ik persoonlijk veel storender vind aan Radio Veronica is de lange stilte omtrent Patrick Kicken. Zou het Veronica nu niet sieren als ze eens iets van uitleg geven?
Veronica heeft tot nu toe inderdaad alleen gezegd dat Kicken ziek is. Een kleine indicatie erbij (bijvoorbeeld: dit kan nog wel maanden duren, maar de bedoeling is dat hij wel weer terugkeert in de middag) had al veel meer duidelijkheid gegeven. Overigens, iemand vroeg in december aan Kicken op Twitter wanneer hij weer terug zou zijn op de radio. Kicken antwoordde toen "2016". https://twitter.com/KICKEN/status/679697443978608641 (de vraag zelf is nu niet meer te zien, omdat het twitteraccount van de vraagsteller inmiddels is afgeschermd).
groningen

Bericht door groningen »

Tja; 2016. Dat is lekker vaag. Over 2 weken is het alweer een 1/2 jaar geleden dat hij van de zender ging.
dre

Bericht door dre »

Erik de Zwart had Ekdom willen inlijven.
Wat denk je nou zelf een muziekliefhebber een beperkte playlist laten afkondigen.....
Net terug van een radiostage in LA.
Patrick03

Bericht door Patrick03 »

Patrick Kicken presenteerde het middagprogramma met veel muziek. Het is voor mij niet helemaal duidelijk of Nicky Verhage in de middag blijft zitten. Of ik moet ervan uitgaan dat Patrick Kicken samen met Nicky Verhage het middagprogramma gaat presenteren. Ik heb geen idee wat Radio Veronica met de namiddag gaat doen.
JF

Bericht door JF »

Normaal ben ik totaal geen Veronica luisteraar hoor,maar deze week hebben ze de 80,s 750.
erg mooie muziek altijd uit de jaren 80 en geweldig om die muziek achter elkaar te horen!.
Het leven is een echte soapserie!
Bassieboy35

Bericht door Bassieboy35 »

Vandaag werd bekend dat er weer een Online Radiostation aan Veronica wordt toegevoegd; Flower Power Radio. Net zoals bij Wave Radio vindt de opening plaats in het programma Countdown Café. Uiteraard is het vrijdag ook 1 april, dus kan het een grap zijn. Overigens deelde Kicken dit bericht. Ik neem dus aan dat hij nog steeds bij de SRG-Group zit, niet dat hij de ooit is weggegaan. Ben benieuwd als er binnenkort nog weer eens wat nieuw omtrent hem en Veronica naar buiten komt.

Daarnaast komt er een Top 1000 Aller Tijden concert in Ahoy met Waylon in de hoofdrol. 85% van de kaarten blijkt al verkocht te zijn. Een slimme zet, zo'n optreden?
optimod

Bericht door optimod »

Dat FPR zit wel in dezelfde hoek als 192 Radio wat via hetzelfde portal van Veronica wordt uitgezonden. En ik zie niet in waarom dit een 1 april grap zou zijn. Die grap zou mij dan totaal ontgaan, dus ga er vanuit dat het waar is...
hanilascoltatore

Bericht door hanilascoltatore »

Op deze pagina https://dutchradio.wordpress.com/ stond het ook al.
Laat Ons Luisteren!
optimod

Bericht door optimod »

Klinkt als een tegenhanger van 40up Radio wat eigenlijk voor dezelfde doelgroep is. Ook daar veel Flower Power muziek. Maar Veronica kennende zullen ze daar veel 'open deuren 60's' draaien vermoed ik zo.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Bizarre situatie met Kicken. Wij hebben daar van alles over geroepen maar Veronica heeft volgens mij weinig naar buiten gebracht.
Nu begint ie tweets van De Zwart op zn Facebook te zetten inderdaad. Ik snap er niks meer van. Het zal toch niet dat ie dadelijk gewoon weer terugkomt met zijn show de vier slopende uren tussen 16 en 20 uur...
alex..

Bericht door alex.. »

Johanneke schreef:Bizarre situatie met Kicken. Wij hebben daar van alles over geroepen maar Veronica heeft volgens mij weinig naar buiten gebracht.
Nu begint ie tweets van De Zwart op zn Facebook te zetten inderdaad. Ik snap er niks meer van. Het zal toch niet dat ie dadelijk gewoon weer terugkomt met zijn show de vier slopende uren tussen 16 en 20 uur...
Ik heb de cijfers niet bij de hand, maar die zullen bepalen of Martijn en Nikki of Kicken de middag gaat/blijft doen.
Iemand op dit forum wie deze cijfers kan zien van een langere periode?
jessica

Bericht door jessica »

Hoorde vanmiddag toevallig het uur tussen 16 en 17 uur bij iemand in de auto. Luister zelf nooit naar Veronica. Verzoekjes waren allemaal voorgeprogrammeerde liedjes die ook in de normale Veronica rotatie konden zitten.

Gesprekken met luisteraars leken niet live. Kortom nog steeds zielloze radio. Jammer hoor dit zal wel goedkoper zijn. Maar echt contact met een groot luisterpubliek ga je zo niet krijgen. Van dit soort stations zijn er veel. Veronica is niets bijzonders meer. Liefde voor radio hoor je niet meer bij Veronica.
Plaats reactie