Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Johanneke » 21 jan 2015 21:48

Wat mij opvalt, ze staan al in de hele week dagelijks in de Telegraaf met een advertentie van de 90s Top 750 (superleuk trouwens weer en veel afwisselendere muziek dan gebruikelijk, echt een aanrader), maar daar hebben ze dan een foto bij staan van 2 Unlimited. Alsof die nou zo bij Veronica passen, die hoor je daar verder ook nooit (behalve bij Martijn soms in de Pim Pam Plaat vlak voor middernacht). Hoop dat dit een voorteken is.

optimod

Bericht door optimod » 21 jan 2015 22:03

Maar dat is met al die lijstjes, op welke zender dan ook. Je hoort daar niet de reguliere actieve playlist, maar draaien ze ook nog eens wat anders uit de veel grotere database wat in die lijstjes is gestemd. Dat is toch een teken die de luisteraar hier mee af geeft.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 21 jan 2015 22:51

Klopt inderdaad, maar wat ik wil zeggen, is dat het me opvalt, dat ze dan adverteren (elke dag opnieuw) met een artiest die juist totaal niet bij het station past.

Erik-1981

Bericht door Erik-1981 » 22 jan 2015 08:00

Niet alleen het adverteren met een artiest die niet bij het station past, maar ik krijg sterk het gevoel dat 'ongebruikelijke' en onbekende platen in die 'jaren '90-lijst' ook worden ingekort. Laatst nog met 'Come take my hand' van de 2 Brothers on the 4th Floor had ik dat gevoel heel sterk; vorig jaar kreeg ik dat idee ook al met o.a. 'Sweet harmony' van The Beloved.

Ik snap best dat dergelijke singles in strijd zijn met het format wat je hanteert; maar dat is het risico als je een dergelijke lijst organiseert. Maar ook dan geldt: doe het goed, of doe het helemaal niet. Want ook dit vind ik een vorm van minachting voor de luisteraar.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 22 jan 2015 08:35

Lijstjes zijn prima, maar vraag me altijd af of zoveel lijsten als Veronica nu heeft het station wel ten goede komen. Gaat elke 5 of 6 weken een hele week ten koste van de continuïteit van je programmering, zeker als ze, zoals afgelopen jaren, ook nog eens allemaal worden herhaalt. Als je dan een wat bredere muziekmix wilt bieden kun je er misschien beter voor kiezen je format iets te verbreden.

Mart Meijer

Bericht door Mart Meijer » 22 jan 2015 08:39

Erik-1981 schreef:Niet alleen het adverteren met een artiest die niet bij het station past, maar ik krijg sterk het gevoel dat 'ongebruikelijke' en onbekende platen in die 'jaren '90-lijst' ook worden ingekort. Laatst nog met 'Come take my hand' van de 2 Brothers on the 4th Floor had ik dat gevoel heel sterk; vorig jaar kreeg ik dat idee ook al met o.a. 'Sweet harmony' van The Beloved.

Ik snap best dat dergelijke singles in strijd zijn met het format wat je hanteert; maar dat is het risico als je een dergelijke lijst organiseert. Maar ook dan geldt: doe het goed, of doe het helemaal niet. Want ook dit vind ik een vorm van minachting voor de luisteraar.
En niet te vergeten ook voor de uitvoerende artiest... Ik vind het een schande, maar goed.
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.

radiogolfje

Bericht door radiogolfje » 22 jan 2015 14:02

Radio Veronica start op 2 februari 2015 met een nieuwe programmering. Daarin gaat veel veranderen volgens diverse bronnen in de RadioWereld. Wat precies is niet helemaal duidelijk. Jeroen van Inkel gaat waarschijnlijk verhuizen naar de ochtend. Van Inkel komt op de plek van Rick van Velthuysen. Ook Bart van Leeuwen komt mogelijk weer terug op Radio Veronica.

Martijn Muijs gaat waarschijnlijk de pre ochtendshow maken van 05 tot 07 uur. Jeroen van Inkel verhuist naar de ochtend tussen 07 tot 10 uur.

Zendermanager en programmamaker Erik de Zwart gaat dagelijks het Hitdossier presenteren, dat tevens een uur langer duurt, namelijk van 10 tot 12 uur. Dennis Hoebee keert terug bij Veronica en krijgt het slot tussen 12 en 16 uur. Patrick Kicken gaat de dagelijkse middagshow tussen 16 en 20 uur presenteren.

Weekend
Bart van leeuwen keert na anderhalf jaar terug bij Radio Veronica. Hij gaat een programma in het weekend maken. Doordat Jeroen van Inkel naar de ochtend gaat, verhuist ook Rick van velthuysen naar het weekend. Marlous Löffelman, Raoul Schram en John Moolenaar zijn dan niet meer in de programmering te horen. Jon Hilbrants, Mark van der Molen en Lindo Duvall zijn al vertrokken.

Stenders
Enkele weken geleden was er ook sprake van dat Rob Stenders naar Radio Veronica zou vertrekken. Dit ging niet door. Stenders koos voor Radio 2.

Geruchten
Radio Veronica wilde nog niet reageren op de geruchten uit de radiowereld. Er wordt nog steeds gesleuteld aan de nieuwe programmering, allerlei varianten zijn nog mogelijk volgens Veronica. Over ruim een week wordt duidelijk hoe de nieuwe programmering eruit zal zien. [Radio.NL]
Lasercom, de betaalbare DAB zender

Debaser

Bericht door Debaser » 22 jan 2015 14:06

De waarde van zulke berichten ligt niet veel hoger dan de berichten op dit forum. Alleen onderstaande al:
radiogolfje schreef: Enkele weken geleden was er ook sprake van dat Rob Stenders naar Radio Veronica zou vertrekken. Dit ging niet door. Stenders koos voor Radio 2.
Alsof Stenders moest kiezen tussen Veronica en Radio 2. Stenders heeft nergens voor gekozen, hij is gewoon bij PowNed gebleven en maakt nu ook een programma op R2.
Be a debaser!

optimod

Bericht door optimod » 22 jan 2015 14:12

Het is gewoon een opsomming van alle geruchten. Slijper heeft goed mee gelezen hier...;-) Niets geen feiten dus. Als je zo je website moet vullen...

RadioRambo

Bericht door RadioRambo » 22 jan 2015 14:16

Het lijkt nu ook officieel bevestigd door Erik de Zwart. Althans, het lijkt me niet dat de Telegraaf zomaar geruchten plaatst over nota bene een onderdeel van hun eigen organisatie.

http://www.telegraaf.nl/prive/23588982/ ... end__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 22 jan 2015 15:06

Mocht dit inderdaad de programmering zijn, dan is er bijna nergens ook maar enige vooruitgang te ontdekken. Rommelig, hitdosier op een wel heel vreemd tijdstip, ochtendshow die later begint dan de rest, en alle djs die nog een beetje wat extra's brengen zoals Martijn Muijs en rick van Velthuysen weggestopt in de vroege morgen of het weekend. één van die 2 had ik dan toch op 20-24 gezet. Ben wel benieuwd wie 20-24 gaat doen, dat zal dan het tijdslot zijn waar live muziek en comedy te horen is.

(uiteraard zit in bovenstaande stukje ook een beetje persoonlijke smaak)

optimod

Bericht door optimod » 22 jan 2015 15:13

De programmering zoals in de berichten worden gesuggereerd is inderdaad een beetje een 'kermis' En dan ook nog het gerucht dat Radio 192 weer terug komt als sub station. Ik moet het nog maar zien allemaal.

RadioRambo

Bericht door RadioRambo » 22 jan 2015 15:17

Dit zijn geen geruchten meer. Erik de Zwart bevestigt het in het artikel! Patrick Kicken heeft ook zojuist getwitterd dat hij de middagshow gaat doen.

optimod

Bericht door optimod » 22 jan 2015 15:21

Nou, dan kunnen we aannemen dat de geruchten toch waar zijn. Maar ik vind het maar een kermis/flipperkast programmering. En Kicken niet echt iemand om een middagshow te dragen. Ik had daar van Velthuysen neer gezet.

kienmeester

Bericht door kienmeester » 22 jan 2015 15:29

fonswielemaker schreef:Ben wel benieuwd wie 20-24 gaat doen, dat zal dan het tijdslot zijn waar live muziek en comedy te horen is.
Dat zal Silvan Stoet dan wel worden lijkt me.
Hij plaatst op zijn Twitter : "Leuk nieuws gehad vandaag. Heb er zin in! #radio"

Plaats reactie