Veranderingen Radio 2

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Gesloten
jessica

Re: Veranderingen Radio 2

Bericht door jessica » 03 jan 2017 18:52

Best een leuk programma van Ruud. Wout vond ik op dat tijdstip altijd een beetje vermoeiend. Bij Ruud heb je veel energie en de interviews zijn altijd bijzonder leuk. Met een andere invalshoek dan andere radiomakers.

Patrick03

Bericht door Patrick03 » 03 jan 2017 20:09

Ik heb vandaag in de auto geluisterd naar het nieuwe programma van Ruud de Wild. Mijn eerste indruk is positief. Het is een levendig programma, omdat Ruud de Wild weer opgewekt die leuke eigenzinnige sfeer weet aan te brengen. Het klonk weer herkenbaar zoals Ruud de Wild vroeger was bij Radio 3FM, en Radio 538 in het jaar 2004. Ruud de Wild samen met de vrouwelijke sidekick zorgt voor een frisse en vlotte namiddagshow. Mijn mening is dat NPO Radio 2 met het binnenhalen van Ruud de Wild een slimme keuze heeft gemaakt. Voor de haters van Somertijd is dit een mooi alternatief.

4711

Bericht door 4711 » 03 jan 2017 21:08

Ook ik heb zitten luisteren en hij raakt al aardig ingeslingerd. Idd fris en fruitig. Niet ellenlang geouwehoer, maar wel scherp tijdens z'n talks. Precies Ok. Daarbij voor in de auto een goed nieuws bulletin weer en verkeer. Ik denk persoonlijk dat de 40 tiger zou kunnen gaan switchen die nu naar 538 of somertijd luistert. Tell me iam wrong.

tophitsradio

Bericht door tophitsradio » 03 jan 2017 21:57

Radio 2 gaat mi de grootste groei dit jaar doormaken met het sterrenteam wat ze nu hebben staan. Ruud gaat daar zeker aan bijdragen. Buiten de discussie om of dit nu op een publiek net moet en dat Ruud recent zich zelf nog niet te oud vond om bij R10 en Veronica aan de slag te gaan (hij piste nog niet over zijn schoenen...). Hij zit nu in dezelfde doelgroep en het was best lachwekkend om hem platen uit de jaren 60 uit de t2000 aan te horen kondigen.

Radbi

Bericht door Radbi » 03 jan 2017 22:52

4711 schreef:Ook ik heb zitten luisteren en hij raakt al aardig ingeslingerd. Idd fris en fruitig. Niet ellenlang geouwehoer, maar wel scherp tijdens z'n talks. Precies Ok. Daarbij voor in de auto een goed nieuws bulletin weer en verkeer. Ik denk persoonlijk dat de 40 tiger zou kunnen gaan switchen die nu naar 538 of somertijd luistert. Tell me iam wrong.
Lol. You're wrong ;-)

Totaal verschillende programma's.

Waarom zou bijv. een fanatieke Somertijd fan van in de 40 mogelijk switchen naar Ruud de Wild?

Ik denk niet dat 'niet-Somertijd fans' of 'niet-Coen en Sander fans' gedwongen naar de middagshows van deze zenders luisteren.

4711

Bericht door 4711 » 03 jan 2017 23:32

Ok...:-)

Moorkop

Bericht door Moorkop » 03 jan 2017 23:49

Ik vind Ruud een zeer goede radiomaker maar aangezien Rob van Someren op dat tijdstip te horen is luister ik naar hem als fervent Somertijdluisteraar. Ruud zou de keuze zijn als Somertijd niet meer uitgezonden zou worden. Ruud is geweldig, Rob is briljant!

Orange

Bericht door Orange » 04 jan 2017 01:14

Radbi schreef:
4711 schreef:Ook ik heb zitten luisteren en hij raakt al aardig ingeslingerd. Idd fris en fruitig. Niet ellenlang geouwehoer, maar wel scherp tijdens z'n talks. Precies Ok. Daarbij voor in de auto een goed nieuws bulletin weer en verkeer. Ik denk persoonlijk dat de 40 tiger zou kunnen gaan switchen die nu naar 538 of somertijd luistert. Tell me iam wrong.
Lol. You're wrong ;-)

Totaal verschillende programma's.

Waarom zou bijv. een fanatieke Somertijd fan van in de 40 mogelijk switchen naar Ruud de Wild?

Ik denk niet dat 'niet-Somertijd fans' of 'niet-Coen en Sander fans' gedwongen naar de middagshows van deze zenders luisteren.
Punt is dat er wat mij betreft weinig interessants in de middag te horen is. In de ochtend is er keuze, in de middag luister ik persoonlijk maar naar wat. Daar valt dus nog wel wat te halen met Ruud de Wild.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 04 jan 2017 07:17

Goed punt. In de middag is er weinig keuze. Ik vind Somertijd geweldig, maar luister het ook dagelijks omdat er weinig anders is dat me aanspreekt. Ruuud is een leuk alternatief als ik een keer zin heb in wat anders. 's Morgens luister ik ook niet elke dag hetzelfde (vaak Evers, maar ook regelmatig Ekdom en sindskort Domien).

De echte fans van een programma als Somertijd zullen niet overstappen naar ruud de Wild maar misschien wel de mensen die eerst weinig te kiezen hadden.

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2017 08:15

Ik zie het anders. Somertijd is geen "gewone" middagshow. Bij gebrek aan beter gaan mensen niet naar Somertijd luisteren toch, als je echt niet van die onzin en drukte houdt.

Somertijd: je houdt ervan of je houdt er niet van.

Denk wel dat Ruud hoog zou kunnen scoren in de middag. De middag zal zo'n beetje tussen Ruud, Somertijd en Coen en Sander gaan.

GerardE2.0

Bericht door GerardE2.0 » 04 jan 2017 10:49

Radbi schreef:Ik zie het anders. Somertijd is geen "gewone" middagshow. Bij gebrek aan beter gaan mensen niet naar Somertijd luisteren toch, als je echt niet van die onzin en drukte houdt.

Denk wel dat Ruud hoog zou kunnen scoren in de middag. De middag zal zo'n beetje tussen Ruud, Somertijd en Coen en Sander gaan.
Dus jij denkt dat Coen en Sander het erg moeilijk hebben met de 'concurrentie' van Rob van Someren? Ruud de Wild begrijp ik nog een beetje...
Oude naam: fey02 | Een dag zonder radio is een dag niet geleefd!

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2017 11:27

fey02 schreef:
Radbi schreef:Ik zie het anders. Somertijd is geen "gewone" middagshow. Bij gebrek aan beter gaan mensen niet naar Somertijd luisteren toch, als je echt niet van die onzin en drukte houdt.

Dus jij denkt dat Coen en Sander het erg moeilijk hebben met de 'concurrentie' van Rob van Someren? Ruud de Wild begrijp ik nog een beetje...
Nee dat denk en bedoel ik niet.

Ik bedoel dat die 3 momenteel de grote middagshows zijn (ervan uitgaande dat Ruud het ook goed zal doen). Concurrentie is er zeker, ook al zijn het diverse shows.

Debaser

Bericht door Debaser » 04 jan 2017 11:56

Radbi schreef: Ik bedoel dat die 3 momenteel de grote middagshows zijn (ervan uitgaande dat Ruud het ook goed zal doen). Concurrentie is er zeker, ook al zijn het diverse shows.
Volgens mij zit Somertijd, mede door de zender waarop het wordt uitgezonden, niet eens echt in dezelfde competitie. Frank, de Middagshow van Q en Sky doen het beter.
Be a debaser!

GerardE2.0

Bericht door GerardE2.0 » 04 jan 2017 12:07

Radbi schreef: Ik bedoel dat die 3 momenteel de grote middagshows zijn (ervan uitgaande dat Ruud het ook goed zal doen). Concurrentie is er zeker, ook al zijn het diverse shows.
Nee, dat denk ik niet. Ik denk persoonlijk dat Coen & Sander, Stephan Bouwman (dat gaat worden) en Frank/De Middagshow van Sky de 3/4 grootste zijn.

Zoals in het bericht hierboven ook vermeld staat denk ik dat Somertijd niet zo groot is omdat het op Radio 10 word uitgezonden. Ik denk zelf als hij het op Radio 2 bijv. zou maken dat er veel meer luisteraars komen.
Oude naam: fey02 | Een dag zonder radio is een dag niet geleefd!

Radbi

Bericht door Radbi » 04 jan 2017 12:38

@Debaser en fey02: ik strijd het niet af :-)

Maar laat Somertijd maar lekker bij 10 blijven :-)

Gesloten