Veranderingen Radio 2

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Gesloten
dre

Re: Veranderingen Radio 2

Bericht door dre » 02 jan 2017 09:48

Musicbox87 schreef:Mijn conclusie : NPO R2 is gewoon het oude NPO3.... maar ik mis nu al de oude programma's als je al lang luistert naar NPO2 zeker voor dat ekdom er bij gekomen is... dan ken je het radio 2 gewoon niet meer terug, benieuwd of meer mensen deze mening delen..
radio 5
Net terug van een radiostage in LA.

Guyke

Bericht door Guyke » 02 jan 2017 12:39

jessica schreef:Processing van Radio2 klinkt al een tijdje slecht. Wel leuk zo Timur solo. Kon nooit goed naar luisteren vanwege Ramon. Samen vond ik ze niet zo leuk. Timur vind ik na Rob Stenders de beste radiomaker van Nederland.

Goed dat hij toch weer een uurtje op de radio is de komende weken. Hij heeft gewoon liefde voor de radio. Hoe anders is dat bijvoorbeeld bij een Barend van Deelen die zichzelf te goed vond voor dit tijdstip. Fijn dat er nog van dit soort radiomakers zijn!

Ik vind het raar dat er zoveel mensen zijn die zich storen aan het geluid/processing van NPO Radio2.
Ik zeker niet ,integendeel ik vind het uitstekend,maar ik heb dan wel een goede muziekinstallatie hé. :wink:

di-on-fm

Bericht door di-on-fm » 02 jan 2017 13:14

Moorkop schreef:Ik zou het zo programmeren: Maandag t/m vrijdag: -06:00 u ......Ruud de Wild en Sander de Heer -09:00 u.......Marisa. -12:00 u.......Gerard Ekdom. -14:00 u.......Rick van Velthuysen. -16:00 u.......Rob Stenders en Jeroen Kijk in de Vegte. -19:00 u.......Wouter van de Goes. -21:00 u.......Stefan Stasse. -23:00 u.......Jan Willem Roodbeen. -01:00 u.......Evelien de Bruin. -03:00 u.......Frank van 't Hof. . Zaterdag/zondag: -06:00 u.......Jasper de Vries. -09:00 u........Bart van Leeuwen. -12:00 u........Gijs Staverman. -14:00 u........Paul Rabbering. -16:00 u........Bert Haandrikman. -19:00 u........Platenpaleis met Marc Adriani. -21:00 u........Corne Klijn. -23:00 u........Thijs Maalderink. -01:00 u -06:00 u....Nieuw talent. . Dit zou voor mij de ideale programmering zijn. Bart van Leeuwen en Rick van Velthuijsen zouden prima bij deze zender kunnen passen. Ik weet: Dit zal waarschijnlijk nooit gaan gebeuren maar als we dan toch gaan fantaseren. Deze 2 heren maken nog steeds goede radio en kunnen de positie van NPO radio 2 nog verder versterken in mijn ogen. Ruud de Wild heb ik samen met Sander de Heer in de ochtend gezet. Ruud kan dit: Heeft vaker de ochtend gedaan met succes! Stenders met KID V is dan echte personality-radio op prime-time. Sterk duo die de concurrentie aan kan met andere radiozenders op dit tijdstip. Marisa in de ochtend kan een strak programma neerzetten: Ook dat heeft ze bewezen in het verleden. Ook heb ik er voor gekozen om de horizontale programmering in het weekend door te trekken. Voor Spijkers met Koppen van Felix Meurders en Dolf Jansen is wat mij betreft geen plaats meer: Past in mijn ogen niet opNPO Radio 2 en moet naar NPO Radio 5. Ben benieuwd wat jullie van deze programmering vinden? Anders ben ik benieuwd naar jullie programmering.

Leuk bedacht.
Persoonlijk zou ik liever de huidige programmering iets willen aanpassen
2 opties.

Optie 1
Bert Haandrikman zowel op zaterdag als zondag tussen 9 en 12 uur.
JW Roodbeen op zondagmiddag van 16-18 uur. (Avrotros za/zo 16-18)
Zo ziet het weekendprogrammering er wat strakker uit.

Optie 2
Bert Haandrikman op de plek van Stefan Stasse (ma-do 20-22 uur)
Verders Bert ook op zondagmiddag (16-18 uur)
Stefan Stasse op zaterdagmorgen (9-12 uur).
Stefan maakt op zondagmiddag ook een programma op Radio 5 (Goudmijn 12-14 uur).
Graag minder Kensington op de radio

Radiofan1982

Bericht door Radiofan1982 » 02 jan 2017 17:13

Wat vinden we van het eerste uurtje de Wild in de middag? Persoonlijk mis ik nog een beetje de chemie tussen Ruud en dat grietje wat er bij zit... hopelijk komt dat nog.....

Daan!

Bericht door Daan! » 02 jan 2017 17:31

Geen schokkende dingen. Het is net zo rommelig en stotterig als altijd. Sommige, zoniet alle, items zijn meegenomen zijn meegenomen van 538.
Ik mis een stukje vormgeving. Iets dat het programma eigen maakt.

MFM

Bericht door MFM » 02 jan 2017 18:40

Geweldige radio om vanaf kantoor naar huis toe aan te hebben! Het viel gewoon op dat mijn twee medepassagieres in de auto allebei aandachtig luisterden naar de gesprekken ipv dat ze aan het appen, praten, bellen enz waren.
Ze hebben zelfs op Caro gestemd...
Ikzelf vond Ruud gewoon Ruud. Dus kreeg wat ik verwachtte. Morgen weer! :D

(Minpunt is het ontzettende vermoeiende geluid, wat is daar aan de hand bij 2?)

Dixon

Bericht door Dixon » 02 jan 2017 19:34

Ik heb ook genoten van een mooie dag op 2. Jammer dat Gerard en Rob er niet waren maar ik vond de ochtend vervanging echt uitstekend ingevuld. In de middag so so, ik ben nooit echt een fan van Corne geweest vrees ik.

aapdedino

Bericht door aapdedino » 02 jan 2017 19:45

Paul brengt het Popduel terug op de radio, deze week in de programma's van Wouter en vanaf het weekend in zijn eigen programma.

DAZradio

Bericht door DAZradio » 02 jan 2017 19:46

Guyke schreef:
jessica schreef:Processing van Radio2 klinkt al een tijdje slecht. Wel leuk zo Timur solo. Kon nooit goed naar luisteren vanwege Ramon. Samen vond ik ze niet zo leuk. Timur vind ik na Rob Stenders de beste radiomaker van Nederland.

Goed dat hij toch weer een uurtje op de radio is de komende weken. Hij heeft gewoon liefde voor de radio. Hoe anders is dat bijvoorbeeld bij een Barend van Deelen die zichzelf te goed vond voor dit tijdstip. Fijn dat er nog van dit soort radiomakers zijn!
Ik vind het raar dat er zoveel mensen zijn die zich storen aan het geluid/processing van NPO Radio2.
Ik zeker niet ,integendeel ik vind het uitstekend,maar ik heb dan wel een goede muziekinstallatie hé. :wink:
Das gek.... hoe beter de muziekinstallatie, hoe slechter radio 2 klinkt... :wink:
concrete waves...

Moorkop

Bericht door Moorkop » 02 jan 2017 20:38

Wat waren er veel DJ's vandaag afwezig zeg: Gerard Ekdom, Rob Stenders, Wouter van der Goes en Stefan Stasse waren er allen niet. En dat wanneer je de nieuwe programmering begint vandaag: Niet echt sterk! Slecht begin als je de helft van de vaste DJ's mist. Vraag me af waarom Timur nu ineens weer opduikt: Hij was toch gestopt? Roep dan niet: "Ik ga voorlopig niets doen op de radio!" En dan nu gewoon weer out of The blue opduiken bij NPO Radio 2: Dan ben je in mijn ogen ongeloofwaardig.

Debaser

Bericht door Debaser » 02 jan 2017 21:40

Moorkop schreef:Vraag me af waarom Timur nu ineens weer opduikt: Hij was toch gestopt? Roep dan niet: "Ik ga voorlopig niets doen op de radio!" En dan nu gewoon weer out of The blue opduiken bij NPO Radio 2: Dan ben je in mijn ogen ongeloofwaardig.
Vanwaar dat zure negativisme? Kennelijk vindt hij radiomaken zo leuk dat hij best een uurtje op zondagnacht wil, voor zolang het duurt. Zoals hij zelf zegt is het een invalklus voor een tijdje of iets langer.

Als het wat langer duurt krijgt Radio 2 wel een luxeprobleem. Veel goede radiomakers.
Be a debaser!

admin3
Moderator

Bericht door admin3 » 02 jan 2017 23:29

Discussie over het geluid van NPO Radio 2 kan in het volgende topic: de viewtopic.php?f=16&t=30518&start=15
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels

KAMO

Bericht door KAMO » 03 jan 2017 12:31

Toch blijft Ruud een geniale radiomaker, gewoon de spot drijven met 538, " we noemen dit item maak het of kraak het" dan ga je toch stuk.

Dat Ruud vasthoudt aan zijn succesformule zal door veel luisteraars gewaardeerd worden, zeker als hij de concurrentie met C&S aan wil gaan.

Dixon

Bericht door Dixon » 03 jan 2017 18:15

KAMO schreef:Toch blijft Ruud een geniale radiomaker, gewoon de spot drijven met 538, " we noemen dit item maak het of kraak het" dan ga je toch stuk.

Dat Ruud vasthoudt aan zijn succesformule zal door veel luisteraars gewaardeerd worden, zeker als hij de concurrentie met C&S aan wil gaan.
Mee eens. Vandaag weer genoten! Hij begint warm te draaien. Goed begin van het jaar.

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht » 03 jan 2017 18:28

Vanmiddag voor het eerst geluisterd en het klonk leuk ja. Interessante gesprekjes, en voor mijn gevoel net heel iets meer rust als op 538. Kan allene nog maar beter worden.

Gesloten