Bron: http://www.3fm.nl/nieuws/detail/358792/ ... -verbreken" onclick="window.open(this.href);return false;Het is alweer 10 jaar geleden dat Giel met zijn Ochtendshow op 3FM begon en daarmee heeft Giel de langstlopende ochtendshow op 3FM. Dat moet gevierd worden! Hoe? Met datgene waar Giel zo goed in is: radiomaken!
Giel wil het Guinness World Record Radiomaken verbreken door middel van een marathonuitzending op 3FM. Het record staat nu op 190 uur en is op zondag 4 mei gezet door de Vlaamse radio DJ Lennart Creël.
Ik ben wel benieuwd wat de mening op dit forum is over deze stunt. 190 uur radio is bijna 8 dagen non-stop Giel op 3FM vanaf 12 mei. Is natuurlijk een erg leuke actie, maar het betekent wel dat alle andere programma's komen te vervallen. Dat dit gelukt is, laat zien dat de omroepen mee willen werken, maar ik vraag me af of het positief is voor 3FM. Giel is redelijk love it or hate it en ik kan me voorstellen dat iemand die Effe Ekdom, De Coen en Sandershow of 3voor12 Radio geweldig vindt, een hekel kan hebben aan Giel. Ik twijfel of het aanschuiven van de dj's die normaal dat slot hebben genoeg is om dat te dempen eerlijk gezegd.
In de wandelgangen (niet noodzakelijk die van publieke omroepen) heb ik verschillende mensen al wel horen zeggen dat het beter was geweest als het vier uur per dag op 3FM te horen was en verder op een speciale internetstream (al werd dat in de meeste gevallen iets minder diplomatiek gezegd). Deze mensen vonden het te veel gericht op freaks, een persoon vond dat Beelen publiek geld misbruikt ter meerdere eer en glorie voor zichzelf. Dat laatste vond ik onzin, de rest valt wat voor te zeggen, maar zou het hele idee wel weer afzwakken.
Desondanks vind ik (die geen grote fan is van Giel Beelen) het wel een mooie stunt, laat wel zijn liefde voor het radiovak zien natuurlijk. Ik ben ook heel benieuwd of hij het vol gaat houden en het zal zeker wel spannende radio opleveren. Ik luister dus wel, maar vast niet continu.
(Overigens wel opvallend dat dit door verder niemand belangrijk genoeg is bevonden voor een topic...)