Bijna 8 dagen non-stop Giel Beelen

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Debaser

Bijna 8 dagen non-stop Giel Beelen

Bericht door Debaser »

Het is alweer 10 jaar geleden dat Giel met zijn Ochtendshow op 3FM begon en daarmee heeft Giel de langstlopende ochtendshow op 3FM. Dat moet gevierd worden! Hoe? Met datgene waar Giel zo goed in is: radiomaken!

Giel wil het Guinness World Record Radiomaken verbreken door middel van een marathonuitzending op 3FM. Het record staat nu op 190 uur en is op zondag 4 mei gezet door de Vlaamse radio DJ Lennart Creël.
Bron: http://www.3fm.nl/nieuws/detail/358792/ ... -verbreken" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben wel benieuwd wat de mening op dit forum is over deze stunt. 190 uur radio is bijna 8 dagen non-stop Giel op 3FM vanaf 12 mei. Is natuurlijk een erg leuke actie, maar het betekent wel dat alle andere programma's komen te vervallen. Dat dit gelukt is, laat zien dat de omroepen mee willen werken, maar ik vraag me af of het positief is voor 3FM. Giel is redelijk love it or hate it en ik kan me voorstellen dat iemand die Effe Ekdom, De Coen en Sandershow of 3voor12 Radio geweldig vindt, een hekel kan hebben aan Giel. Ik twijfel of het aanschuiven van de dj's die normaal dat slot hebben genoeg is om dat te dempen eerlijk gezegd.

In de wandelgangen (niet noodzakelijk die van publieke omroepen) heb ik verschillende mensen al wel horen zeggen dat het beter was geweest als het vier uur per dag op 3FM te horen was en verder op een speciale internetstream (al werd dat in de meeste gevallen iets minder diplomatiek gezegd). Deze mensen vonden het te veel gericht op freaks, een persoon vond dat Beelen publiek geld misbruikt ter meerdere eer en glorie voor zichzelf. Dat laatste vond ik onzin, de rest valt wat voor te zeggen, maar zou het hele idee wel weer afzwakken.

Desondanks vind ik (die geen grote fan is van Giel Beelen) het wel een mooie stunt, laat wel zijn liefde voor het radiovak zien natuurlijk. Ik ben ook heel benieuwd of hij het vol gaat houden en het zal zeker wel spannende radio opleveren. Ik luister dus wel, maar vast niet continu.

(Overigens wel opvallend dat dit door verder niemand belangrijk genoeg is bevonden voor een topic...)
Be a debaser!

Oortjes

Re: Bijna 8 dagen non-stop Giel Beelen

Bericht door Oortjes »

Je moet er maar zin in hebben. Ik vind het wel een enthousiast initiatief. Dat andere programma's daar dan even voor moeten wijken, lijkt me niet zo een probleem. De week erna zijn die er weer en zolang de muziekkeuze niet verandert, zullen veel luisteraars het waarschijnlijk niet eens echt merken.

Love it or hate it? Net als zijn grote concurrent vind ik Giel Beelen zijn beste jaren achter hem liggen. In de tijd van Giel hier! tussen 14.00 en 16.00 uur, vond ik het een sympathieke d.j. Later werd het extremer om het extreme, vervolgens redelijk veel van hetzelfde. Echt hinderlijk is het ook weer niet. Ik herken dat "love it or hate it" dus niet zo, denk zelfs dat de verschillende programma's op 3FM niet eens zo gek onderscheidend zijn. Dat laatste is overigens een compliment voor de zender, zeker voor een publieke met al die verschillende belangetjes.
Rock 'n roll is better than music!

Ef Em

Bericht door Ef Em »

Grootste misverstand is dat de overige programma's volgende week NIET vervallen, Giel wordt gewoon simpelweg de invaller van alle programma's, en de normale presentatoren zijn tijdens hun eigen uitzending 'te gast' (want Guinness staat geen co-hosts toe). Ook de items uit die shows blijven gewoon bestaan, dus je krijgt volgende week Dr. Pop met Giel, het RabRadio Popduel met Giel, het Requestrad met Giel, Flirt je Stijf met Giel, de Mega Top 50 met Giel, enz.

Voor de rest vind ik het wel een toffe actie, en ben benieuwd of 'ie het daadwerkelijk gaat halen. :)

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ben heel benieuwd. Verwacht niet dat het echt een probleem is voor 3fm, vooral niet omdat alle djs de week erna gewoon weer met hun eigen programma te horen zullen zijn, en dit een eenmalige actie is (lijkt me..). Bovendien heeft Giel al aangegeven dat er ook regelmatig veel muziek te horen zal zijn, omdat het anders niet vol te houden is.

Debaser

Bericht door Debaser »

fonswielemaker schreef:Bovendien heeft Giel al aangegeven dat er ook regelmatig veel muziek te horen zal zijn, omdat het anders niet vol te houden is.
Volgens mij staat in de reglementen van het Guinness Book of Records dat je om de twee of drie platen iets moet zeggen. Anders kun je namelijk in principe gewoon gaan zitten en een halve dag non-stop draaien :wink:.
Ef Em schreef:Grootste misverstand is dat de overige programma's volgende week NIET vervallen, Giel wordt gewoon simpelweg de invaller van alle programma's
Is dat zo? Dat begreep ik niet uit de aankondiging van 3FM hoor, wel dat sommige items terugkomen. Het lijkt me wel interessant om te horen hoe Giel na een week dan nog even de programma's van de EO over gaat nemen, moet hij dan ineens Hillsong United gaan draaien? :-P Maar in het algemeen geeft het wel een extra laag natuurlijk, zijn eigen programma kan hij vast op de automatische piloot, maar al die items van anderen als je al een paar dagen bezig bent: extra interessant.
Oortjes schreef:Ik herken dat "love it or hate it" dus niet zo, denk zelfs dat de verschillende programma's op 3FM niet eens zo gek onderscheidend zijn. Dat laatste is overigens een compliment voor de zender, zeker voor een publieke met al die verschillende belangetjes.
Met dat laatste ben ik het wel eens hoor, 3FM doet het wat betreft één lijn voeren gewoon heel erg goed. Misschien is Giel Beelen inmiddels zelf ook wel niet meer zo extreem, maar het is wel wat ik in mijn omgeving hoor (en dan heb ik het over de niet-radiofreaks) als het over ochtendradio gaat. Veel mensen, die de rest van de dag naar 3FM luisteren, vinden Giel maar niks. Zelf heb ik dat niet zo extreem, het is gewoon niet mijn favoriete radiomaker, maar ik kan er goed naar luisteren.
Be a debaser!

jessewien

Bericht door jessewien »

Ik vind eigenlijk zijn ochtendshow stukken beter dan de concurentie, maar dat komt meer door de muziek. Ik vind het wel een mooie actie, en zou er zeker niet voor wegzappen, ben wel benieuwd hoe het de laatste dagen gaat klinken :-)
The past is history.
The future a mystery.
And every moment in between is a gift.
That is why it is called the present.

progmog

Bericht door progmog »

Wat is het doel? Aandacht vragen voor een goed doel? Welk goede doel dan? Of is het een persoonlijke doel.

Ik twijfel of dit misschien een publiciteitsstunt is. Dat we maandag om 6 uur gaan luisteren en we door hem hard worden uitgelachen. Het komt nu zo over dat hij "ff 190 uur radio gaat maken" met toestemming van alle omroepen. Ik geloof het niet. Want ook op de achtergrond moet het e.e.a. worden geregeld (medische bijstand, redactie 24 upd etc.). Ik zie daar niets over geschreven of verteld.

Debaser

Bericht door Debaser »

Vanwaar je scepsis? Vanuit een persoon kan het natuurlijk wel, maar hier werkt dus de hele zender aan mee. Je snapt ook wel dat 3FM zich ongelofelijk belachelijk zou maken als het allemaal een grap blijkt, toch? Dat doet het niet goed bij de gemiddelde Nederlander.

Het zal ook niet iets zijn van een paar dagen, zo komt het nu wel naar buiten maar voordat alles met alle omroepen geregeld is, zal het wel wat langer duren. Verpleegkundigen die 24 uur per dag aanwezig zijn, lijken mij zo geregeld (is bij Serious Request ook het geval) en een redactie die 24 uur per dag aanwezig is lijkt me overdreven. Maar, in de nacht zijn er natuurlijk ook gewoon producers aanwezig bij 3FM. Die zijn er sowieso, dus dan is dit niet anders. Producers zijn vaak ook redactielid.
Be a debaser!

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

progmog schreef:Wat is het doel? Aandacht vragen voor een goed doel? Welk goede doel dan? Of is het een persoonlijke doel.

Ik twijfel of dit misschien een publiciteitsstunt is. Dat we maandag om 6 uur gaan luisteren en we door hem hard worden uitgelachen. Het komt nu zo over dat hij "ff 190 uur radio gaat maken" met toestemming van alle omroepen. Ik geloof het niet. Want ook op de achtergrond moet het e.e.a. worden geregeld (medische bijstand, redactie 24 upd etc.). Ik zie daar niets over geschreven of verteld.
In dit artikel meer over o.a. de medische bijstand, het doel, etc.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tec ... nval.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Slaat nergens op deze actie. Het zou pas een stunt zijn als ie 190 uur nonstop doorgaat zonder te slapen. Dan heb ik meer respect voor de mannen die het in het verleden zonder te slapen hebben gedaan.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Debaser

Bericht door Debaser »

Wat een zure reactie. Overigens, alle radiomakers die recent dit record hebben gevestigd, deden dat met slaap (overigens krijg je die 3 uur slaap om de dag niet hoor, die moet je opsparen met pauzes die je niet neemt). Dat kan ook niet anders, om het echt volledig zonder slaap te doen is echt levensgevaarlijk. Vandaar dat deze regels zijn ingesteld door het Book of world records. De mensen waar jij het over hebt, maakten waarschijnlijk ook een stuk minder uren.

En anders dan hoor ik jouw recordpoging graag op Radio Zwarte IJsbeer. 200 uur radio zonder een minuut slaap.
Be a debaser!

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Debaser schreef:Wat een zure reactie. Overigens, alle radiomakers die recent dit record hebben gevestigd, deden dat met slaap (overigens krijg je die 3 uur slaap om de dag niet hoor, die moet je opsparen met pauzes die je niet neemt). Dat kan ook niet anders, om het echt volledig zonder slaap te doen is echt levensgevaarlijk. Vandaar dat deze regels zijn ingesteld door het Book of world records. De mensen waar jij het over hebt, maakten waarschijnlijk ook een stuk minder uren.

En anders dan hoor ik jouw recordpoging graag op Radio Zwarte IJsbeer. 200 uur radio zonder een minuut slaap.
Daar hoef je niet op te rekenen.

Ik vind het jammer dat de regels aangepast zijn en respectloos t.o.v. die mannen die het destijds zonder slaap hebben gedaan.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

big T

Bericht door big T »

Zo iets heet met de tijd mee gaan :D

Stelling:
Vroeger waren de boten van hout, en de mannen van ijzer.
Nu zijn de boten van ijzer, en de mannen van hout.

Giel gewoon zijn ding laten doen, en kijken of hij wel van ijzer is gemaakt :wink:
Sent from my laptop using Windows

Debaser

Bericht door Debaser »

Zwarte IJsbeer schreef: Ik vind het jammer dat de regels aangepast zijn en respectloos t.o.v. die mannen die het destijds zonder slaap hebben gedaan.
Ja, maar zoals ik al aangaf: Bij een record moet je je natuurlijk aan blijven passen. Als, ik noem maar iets, 100 uur radio zonder slaap nog (net) medisch verantwoord is, dan kan dat. Maar op een gegeven moment bereik je het punt dat het gewoon gevaarlijk wordt. Vergeet niet dat het snel is gegaan, in 2004 (tien jaar terug) stond het record op 'slechts' 105 uur aan een stuk. Dat scheelt ruim 3,5 dag.

Bij veel van deze marathonrecords is het overigens zo dat je dus iedere x uur een aantal minuten rust krijgt die je op kunt sparen. In dit geval mag je die dus opsparen tot 3 uur slaap om de dag (dus 3 uur slaap op 48 uur). Stel dat de mogelijkheid van slapen er in 2004 nog niet was, dan maakt Giel nog altijd 79 uur langer radio dan de dj die het record toen had.
Be a debaser!

Xeno

Bericht door Xeno »

Lijkt me allemaal niet superverstandig dit... Het overslaan van één nacht schijnt al nagenoeg hetzelfde effect op je hersenen te hebben als een hersenletsel. Kun je nagaan wat deze actie teweeg brengt.

Bron: http://www.inc.com/ilan-mochari/get-your-sleep.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie