Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deradiokenner

Re: Veranderingen 538

Bericht door Deradiokenner »

Ik denk niet dat bedrijven in deze tijd grote bedragen gaat geven aan liefdadigheid. En de luisteraars van 538 zullen het ook niet snel doen, die hebben het zelf hard nodig... ik vraag me wel af is Nederland niet te klein voor nog zo’n actie? Veel beginnen nu al af te geven op 538 over deze actie....
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De voedselbank is een thema dat veel dichter bij huis is dan alle thema's die jarenlang voorbij kwamen bij Serious Request. Een actieweek voor de voedselbank past ook uitstekend in de Decembermaand. Net voor kerst. Als 538 de verbinding zoekt met SBS (Hart van NL, Hart in actie) dan kan dit wel succesvol worden.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ach ja, gejat, ze deden ook ooit Warchild wat geen doorslaand succes was. Wat ik wel heel sim vind, is dat ze een actie dichtbij huis zoeken. Waar 3FM nog steeds wateroutten in Oeganda of iets dergelijks deed, merkte je dat het volk liever iets dichterbij huis zag. Zelf vond ik het wel heel nobel hoor, daar niet van. Maar 3FM had misschien ook beter zoiets kunnen doen, dan blijft het volk geld geven = promotie voor je station = potentiele nieuwe luisteraars . Laten we eerlijk zijn, dat is altijd het doel met zoiets. En dat er dan ook een goed doel mee wordt geholpen, is mooi meegenomen.
Deradiokenner

Ohw ongetwijfeld gaat vanavond shownieuws hier weer kwijlend over de desk er over hebben hoe mooi het is en wat 3FM niet doet. Zo zielig. Hetzelfde met die nep interview van Coen en Sander op de 538 site. Ze moesten weer even de concurrentie een sneer uitdelen toen ze het over het contracten hadden.. zo zielig. Maar 3FM
Stopt na dit jaar ook met de rode kruis en gaan ook richten op Nederlandse doelen ben benieuwd (als) dit een jaarlijks evenement wordt bij 538 hoe dat dan gaan worden. Ik zou als 3FM zijnde lekker weer terug pakken op het glazenhuis! Dat zal John de mol niet leuk vinden. Die is alvast op pleinen bezoek voor volgend jaar!
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Deradiokenner schreef: 12 okt 2020 14:16 Ohw ongetwijfeld gaat vanavond shownieuws hier weer kwijlend over de desk er over hebben hoe mooi het is en wat 3FM niet doet. Zo zielig. Hetzelfde met die nep interview van Coen en Sander op de 538 site. Ze moesten weer even de concurrentie een sneer uitdelen toen ze het over het contracten hadden.. zo zielig. Maar 3FM
Stopt na dit jaar ook met de rode kruis en gaan ook richten op Nederlandse doelen ben benieuwd (als) dit een jaarlijks evenement wordt bij 538 hoe dat dan gaan worden. Ik zou als 3FM zijnde lekker weer terug pakken op het glazenhuis! Dat zal John de mol niet leuk vinden. Die is alvast op pleinen bezoek voor volgend jaar!
Zet Jorien, Rob en Mark in dat huis en je zou zomaar weer een beetje richting het oude SR gaan, Gaat niet gebeuren, ik weet het. Waarschijnlijk gaat John wel een glazenhuis doen en John is niet heel achterlijk, die gaat denk ik een van de grootste SR helden die nu toevallig onder de Talpa vlag werkt, ook mee laten doen. Althans, het zou oliedom zijn om dat niet te doen.
Pot

Bericht door Pot »

Deradiokenner schreef: 12 okt 2020 14:16 Ohw ongetwijfeld gaat vanavond shownieuws hier weer kwijlend over de desk er over hebben hoe mooi het is en wat 3FM niet doet. Zo zielig. Hetzelfde met die nep interview van Coen en Sander op de 538 site. Ze moesten weer even de concurrentie een sneer uitdelen toen ze het over het contracten hadden.. zo zielig.
Maar 3FM stopt na dit jaar ook met de rode kruis en gaan ook richten op Nederlandse doelen ben benieuwd (als) dit een jaarlijks evenement wordt bij 538 hoe dat dan gaan worden. Ik zou als 3FM zijnde lekker weer terug pakken op het glazenhuis! Dat zal John de mol niet leuk vinden. Die is alvast op pleinen bezoek voor volgend jaar!
Originaliteit en Talpa gaan (tegenwoordig) slecht samen. Maar ik vind het goed dat ze bij 538 zoiets bedenken. Ze hebben een echt groot publiek (iets wat 3FM niet meer heeft), waardoor acties groter opgepakt kunnen worden. Daarnaast is het goed voor je imago als zender. Warchild is ook redelijk succesvol geweest, dacht ik. Ze kunnen het opbouwen tot een mooi (jaarlijks) evenement dat origineel wordt.
Deradiokenner schreef: 12 okt 2020 14:16 Maar 3FM stopt na dit jaar ook met de rode kruis en gaan ook richten op Nederlandse doelen ben benieuwd (als) dit een jaarlijks evenement wordt bij 538 hoe dat dan gaan worden. Ik zou als 3FM zijnde lekker weer terug pakken op het glazenhuis! Dat zal John de mol niet leuk vinden. Die is alvast op pleinen bezoek voor volgend jaar!
3FM heeft na volgend jaar ook meer vrijheid. Maar er is volgens mij niet gezegd dat de Lifeline gaat stoppen. 3FM gaat door zonder het Rode Kruis.

Zelf ben ik niet meer voor een terugkeer van het Glazen Huis, tenzij ze het concept rondom het evenement helemaal gaan vernieuwen. Misschien een looproute naar het Glazen Huis of een radiorecordpoging-achtig iets in een Glazen Huis om geld op te halen. Ik zie het allemaal niet gebeuren, maar er is iets creatievers te bedenken dan de Vierdaagse. Laat luisteraars iets bedenken, want mede door zo'n evenement kan het je zender helpen hoger op te komen

Maar met alle respect: Giel, Gerard, Coen, Michiel en Domien gaven het Glazen Huis het gouden randje, bij het huidige 3FM zie ik niemand die dat echt heeft (op Rob na misschien).
Oren open!
joostpas

Bericht door joostpas »

Pot schreef: 12 okt 2020 16:44
Deradiokenner schreef: 12 okt 2020 14:16 Ohw ongetwijfeld gaat vanavond shownieuws hier weer kwijlend over de desk er over hebben hoe mooi het is en wat 3FM niet doet. Zo zielig. Hetzelfde met die nep interview van Coen en Sander op de 538 site. Ze moesten weer even de concurrentie een sneer uitdelen toen ze het over het contracten hadden.. zo zielig.
Maar 3FM stopt na dit jaar ook met de rode kruis en gaan ook richten op Nederlandse doelen ben benieuwd (als) dit een jaarlijks evenement wordt bij 538 hoe dat dan gaan worden. Ik zou als 3FM zijnde lekker weer terug pakken op het glazenhuis! Dat zal John de mol niet leuk vinden. Die is alvast op pleinen bezoek voor volgend jaar!
Originaliteit en Talpa gaan (tegenwoordig) slecht samen. Maar ik vind het goed dat ze bij 538 zoiets bedenken. Ze hebben een echt groot publiek (iets wat 3FM niet meer heeft), waardoor acties groter opgepakt kunnen worden. Daarnaast is het goed voor je imago als zender. Warchild is ook redelijk succesvol geweest, dacht ik. Ze kunnen het opbouwen tot een mooi (jaarlijks) evenement dat origineel wordt.
Deradiokenner schreef: 12 okt 2020 14:16 Maar 3FM stopt na dit jaar ook met de rode kruis en gaan ook richten op Nederlandse doelen ben benieuwd (als) dit een jaarlijks evenement wordt bij 538 hoe dat dan gaan worden. Ik zou als 3FM zijnde lekker weer terug pakken op het glazenhuis! Dat zal John de mol niet leuk vinden. Die is alvast op pleinen bezoek voor volgend jaar!
3FM heeft na volgend jaar ook meer vrijheid. Maar er is volgens mij niet gezegd dat de Lifeline gaat stoppen. 3FM gaat door zonder het Rode Kruis.

Zelf ben ik niet meer voor een terugkeer van het Glazen Huis, tenzij ze het concept rondom het evenement helemaal gaan vernieuwen. Misschien een looproute naar het Glazen Huis of een radiorecordpoging-achtig iets in een Glazen Huis om geld op te halen. Ik zie het allemaal niet gebeuren, maar er is iets creatievers te bedenken dan de Vierdaagse. Laat luisteraars iets bedenken, want mede door zo'n evenement kan het je zender helpen hoger op te komen

Maar met alle respect: Giel, Gerard, Coen, Michiel en Domien gaven het Glazen Huis het gouden randje, bij het huidige 3FM zie ik niemand die dat echt heeft (op Rob na misschien).
Denk jij niet dat als je Mark, Jorien en Rob een glazen huis achtig concept laat doen dat dat niet succesvol kan worden, mits er de juiste marketing aan verbonden wordt en met een doel waar de Nederlanders zich mee kunnen identificeren?
Ik vind persoonlijk dat 3FM echt wel leuke dj's heeft, alleen die zitten niet op de belangrijkste uren, en dat is jammer.
Pot

Bericht door Pot »

joostpas schreef: 12 okt 2020 16:47
Pot schreef: 12 okt 2020 16:44

Denk jij niet dat als je Mark, Jorien en Rob een glazen huis achtig concept laat doen dat dat niet succesvol kan worden, mits er de juiste marketing aan verbonden wordt en met een doel waar de Nederlanders zich mee kunnen identificeren?
Ik vind persoonlijk dat 3FM echt wel leuke dj's heeft, alleen die zitten niet op de belangrijkste uren, en dat is jammer.
We gaan effe offtopic dus:
Ik denk dat het opzich wel dat zoiets succesvol kan worden (of dat specifiek met deze drie is, maakt niet veel uit; weinig mensen kennen ze), maar dat 3FM niet het bereik meer heeft om het succesvol te maken. Dan is dus meer nodig; de hele NPO. Als 3FM zonder de rest van de NPO wil doen, moeten ze een stad/regio tot leven zien te krijgen voor de actie. Dat is natuurlijk lastiger, zeker omdat het publiek kleiner is en verspreiding lastiger is.
Eerst zou 3FM moeten groeien in bekendheid (van jocks) en luisteraantallen voordat het succesvoller wordt (los van het bedrag).
Oren open!
jessica

Bericht door jessica »

MISSIE 538 = Glazen Huis 2.0
Deradiokenner

jessica schreef: 12 okt 2020 17:27 MISSIE 538 = Glazen Huis 2.0
Inderdaad, het is dat we nu in een coronatijd leven en het niet haalbaar is, maar zoals eerder gezegd volgend jaar zitten ze in een huis, John is al lang pleinen aan het bezoeken en afspraken maken met glazenhuis bouwers. Ik stop alvast 100 euro in een kluis met deze voorspelling erbij... creative afdeling is bij Talpa ook weg bezuinigd.
Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

Radio 538 gaat de koppositie in de doelgroep 20-49 jaar weer opnieuw veroveren. Die verwachting spreekt Marc Adriani, radiodirecteur van Talpa Network, uit in Adformatie. 538 moet de koppositie al een aantal maanden afstaan aan directe concurrent Qmusic. “Ik ben ervan overtuigd dat we straks de koppositie in 20-49 weer kunnen terugpakken.”

538 heeft veel last van de coronacrisis, stelt Marc Adriani. “Omdat de echte Radio 538-luisteraar in de auto of op het werk luistert. Tel daarbij op dat Coen en Sander even geen duo meer waren, omdat Coen een burn-out had.” Ook heeft 538 vanwege de coronacrisis flink minder geld uitgegeven aan marketing. “We hebben relatief weinig van ons kunnen laten horen in die periode en je moet als radiozender top-of-mind blijven.”
https://www.radiofreak.nl/talpa-radio-d ... -de-troon/

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar luisteraars komen nu eenmaal niet zo snel terug als dat ze vertrekken. Hoe denken we hierover?
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Radiofan500 schreef: 19 okt 2020 16:26
Radio 538 gaat de koppositie in de doelgroep 20-49 jaar weer opnieuw veroveren. Die verwachting spreekt Marc Adriani, radiodirecteur van Talpa Network, uit in Adformatie. 538 moet de koppositie al een aantal maanden afstaan aan directe concurrent Qmusic. “Ik ben ervan overtuigd dat we straks de koppositie in 20-49 weer kunnen terugpakken.”

538 heeft veel last van de coronacrisis, stelt Marc Adriani. “Omdat de echte Radio 538-luisteraar in de auto of op het werk luistert. Tel daarbij op dat Coen en Sander even geen duo meer waren, omdat Coen een burn-out had.” Ook heeft 538 vanwege de coronacrisis flink minder geld uitgegeven aan marketing. “We hebben relatief weinig van ons kunnen laten horen in die periode en je moet als radiozender top-of-mind blijven.”

Allemaal leuk en aardig natuurlijk, maar luisteraars komen nu eenmaal niet zo snel terug als dat ze vertrekken. Hoe denken we hierover?
Als de behangluisteraars weglopen, dan vind je ze niet zo snel terug.
Debaser

Bericht door Debaser »

Henkjan2016 schreef: 19 okt 2020 17:01
Radiofan500 schreef: 19 okt 2020 16:26

Als de behangluisteraars weglopen, dan vind je ze niet zo snel terug.
Dat is het wel een beetje, hè. Maar als ik die argumentatie van Adriani zo lees, dan krijg ik ook het gevoel dat 538 vooral op kantoren als compromis aan stond en dat mensen thuis (dus) toch iets anders luisteren. En dan missen ze inderdaad ook de drive time uren in de ochtend en wordt het moeilijker.

Tegelijkertijd zou ik zeggen dat het goed is dat 538 eigenlijk gewoon dezelfde weg is blijven bewandelen. Vaak komt het dan wel goed. De cijfers zijn ook geen enkele reden om noodgrepen uit te voeren.
Be a debaser!
JopisBack

Bericht door JopisBack »

Adriani wat een arrogantie spreekt die uit! Radio 538 heeft zijn beste tijd wel gehad.
fnlradio

Bericht door fnlradio »

Vandaag heeft Menno de boer afscheid genomen van 38 eerder dit jaar vertrok hij al van de zender. Nu is hij helemaal gestopt bij 538.
Plaats reactie