Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Daan!

Re: Veranderingen 538

Bericht door Daan! »

Het is vast goed bedoeld, maar in zowel Wijzigingen in de Programmering en hier, is niet nodig. ;)
Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Toch weer netjes van 538 dat ze zoveel luisteraars blijft houden, snap niet dat sommige nu al over een zinkend schip spreken.

Het is niet hun beste tijd, maar voor post-Evers tijdperk bewijzen ze toch dat ze relevant blijven voor een hoop mensen (de luisteraar dus).
Domol2

Bericht door Domol2 »

Ikbenroy schreef: 23 sep 2020 18:54 Toch weer netjes van 538 dat ze zoveel luisteraars blijft houden, snap niet dat sommige nu al over een zinkend schip spreken.

Het is niet hun beste tijd, maar voor post-Evers tijdperk bewijzen ze toch dat ze relevant blijven voor een hoop mensen (de luisteraar dus).
Sorry hoor roy ik snap dat je positief wilt doen over 538 maar je moet ook even realistisch kijken. Als je grootste concurrent (q music) al boven je staat in de luistercijfers zal ik me als zender toch zorgen maken. En dat komt niet alleen door het vertrek van Evers.Heeft ook te maken met dat 538 op dit moment geen visie heeft waar ze nu echt voor staan is voor de meeste luisteraars onduidelijk. En die reclame die ze op tv uitzenden hebt daar helaas ook niet echt aan mee als ik die reclame zie denk ik nog steeds achter af naar wat heb ik zitten kijken en wat is nu de boodschap dat ik naar 538 zou moeten luisteren.
jordiv30

Bericht door jordiv30 »

Met een daling van 0,9 in doelgroep 10+ en 20-49 (over een jaar) kun je toch niet echt over goede cijfers spreken. Evers zat vorig jaar ook al niet meer bij 538.

Feit blijft natuurlijk dat de vrije val door het vertrek van Evers mee blijkt te vallen, maar het zijn niet persé cijfers om echt trots op te zijn.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ikbenroy schreef: 23 sep 2020 18:54 Toch weer netjes van 538 dat ze zoveel luisteraars blijft houden, snap niet dat sommige nu al over een zinkend schip spreken.

Wat een onzin!!! Werk je voor John de mol of wat? Vroeger was 538 relevant nu helemaal niet! Vroeger had je nog het gesprek aan de koffiemachine van heb je het fragment gehoord bij evers. Nu totaal niet. Coen en Sander zijn over hun toppunt heen, Wietze is niet de beste en de top 40 dat bij 538 hoort hebben ze ingeruild voor een niets zeggende lijst. 538 is totaal ingehaald door Q. Concurrentie is goed, maar 538 zit nu in zwaar weer. Vroeger had je een nachtprogramma dat nog het nieuws bereikte een ochtendshow waar je over na praatte. Nu moeten ze het hebben van een scheldende Barend van Deelen.. een actie zoals de 53j8, weten is winnen tijdens de lunch. Op de valreep... het is niet meer.
Laatst gewijzigd door Deradiokenner op 23 sep 2020 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 »

Deradiokenner schreef: 23 sep 2020 21:32

Wat een onzin!!! Werk je voor John de mol of wat? Vroeger was 538 relevant nu helemaal niet! Vroeger had je nog het gesprek aan de koffiemachine van heb je het fragment gehoord bij evers. Nu totaal niet. Coen en Sander zijn over hun toppunt heen, Wietze is niet de beste en de top 40 dat bij 538 hoort hebben ze ingeruild voor een niets zeggende lijst. 538 is totaal ingehaald door Q. Concurrentie is goed, maar 538 zit nu in zwaar weer.
En toch blijft dit een mening. Ik begrijo de insteek van IkbenRoy ook zeker wel.
Pot

Bericht door Pot »

Domol2 schreef: 23 sep 2020 21:22

Sorry hoor roy ik snap dat je positief wilt doen over 538 maar je moet ook even realistisch kijken. Als je grootste concurrent (q music) al boven je staat in de luistercijfers zal ik me als zender toch zorgen maken. En dat komt niet alleen door het vertrek van Evers.Heeft ook te maken met dat 538 op dit moment geen visie heeft waar ze nu echt voor staan is voor de meeste luisteraars onduidelijk. En die reclame die ze op tv uitzenden hebt daar helaas ook niet echt aan mee als ik die reclame zie denk ik nog steeds achter af naar wat heb ik zitten kijken en wat is nu de boodschap dat ik naar 538 zou moeten luisteren.
Ik denk dat 538 voor deze cijfers die ze nu halen getekend hadden, op het moment dat Evers ging stoppen. Het AD meldde toen dat ongeveer 63% naar een andere zender over zou stappen. Dat stond in een poll. Dat is voor 538 gelukkig niet gebeurd en ze hebben zich, wat dat betreft, knap staande gehouden.
Alleen gaat het nu op een andere manier fout (eerder genoemde berichten en nu door o.a. Domol2), waardoor ze alsnog luisteraars lijken te verliezen. Het was niet nodig geweest. Ze hadden zeker in 20-49 op z'n minst nog gelijk kunnen staan met Qmusic.

Coco Hermans begint per 1 november: kijken of ze wat los kan maken bij John de Mol en Marc Adriani wat positief uit kan pakken voor 538.
Oren open!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Pot schreef: 23 sep 2020 21:37
Domol2 schreef: 23 sep 2020 21:22

Ik denk dat 538 voor deze cijfers die ze nu halen getekend hadden, op het moment dat Evers ging stoppen. Het AD meldde toen dat ongeveer 63% naar een andere zender over zou stappen. Dat stond in een poll. Dat is voor 538 gelukkig niet gebeurd en ze hebben zich, wat dat betreft, knap staande gehouden.
Alleen gaat het nu op een andere manier fout (eerder genoemde berichten en nu door o.a. Domol2), waardoor ze alsnog luisteraars lijken te verliezen. Het was niet nodig geweest. Ze hadden zeker in 20-49 op z'n minst nog gelijk kunnen staan met Qmusic.

Coco Hermans begint per 1 november: kijken of ze wat los kan maken bij John de Mol en Marc Adriani wat positief uit kan pakken voor 538.
Perfect verwoord wat mij betreft en zonde dat ze het nu alsnog verkloten. Ze hadden echt wel nummer 1 kunnen blijven in 20-49, maar er is geen controle meer over de zender zoals Dave en Niels dat wel hadden. De komst van Igmar, Roelof Hemmen in plaats van Henk Blok en nu uit pure paniek een dagelijkse show met Wietze, ik vrees dat ze nog flink gaan zakken want Q zit duidelijk wel in een positieve flow. Daarbij denk ik dat 538 alleen al een imago probleem heeft omdat veel mensen zo langzamerhand een hekel hebben aan John de Mol. Dat lijkt ook de reden waarom Sbs maar niet wil lopen.
Domol2

Bericht door Domol2 »

Denk niet omdat ze een hekel hebben aan john de mol dat ze daar door niet zouden luisteren. De doorsnee luisteraar weet niet eens dat Talpa eigenaar is. En het probleem met SBS is gewoon dat het tegenwoordig uitmelk tv het is nog steeds rommel wat ze uitzenden vroeger had je nog spraakmaakende televisie zo als jambers en breekijzer. En helaas zijn de tijden ook veranderd vroeger bleven mensen er voor thuis tegenwoordig kijken ze amper nog tv of ze kijken het terug wanneer het hun uitkomt en de jeugd kijkt amper nog tv.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik vind het altijd leuk om te zien hoe erg sommige mensen de doorsnee radioluisteraar overschatten. Er zijn er nog zoveel die denken dat Mattie en Wietze nog op Q een ochtendshow maken en dat Edwin Evers de ochtend doet bij 538. Laat staan dat ze weten dat John de Mol zoveel invloed heeft op 538, om nog maar te zwijgen over het aantal wat daadwerkelijk wéét dat hij hier de eigenaar van is.

Wij verdiepen ons er in. Voor ons is het in grote lijnen gesneden koek, maar voor een groot deel is radio gewoon behang waarvan ze niet eens het merk weten.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Haha ik denk niet dat ze nog denken dat evers nog de ochtend doet en idem voor Wietze bij Mattie.
Herman ven Schippers

Deradiokenner schreef: 24 sep 2020 10:50 Haha ik denk niet dat ze nog denken dat evers nog de ochtend doet en idem voor Wietze bij Mattie.
Ik hoor het nog regelmatig, op verjaardagen of in de kantine.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Herman ven Schippers schreef: 24 sep 2020 09:45 Ik vind het altijd leuk om te zien hoe erg sommige mensen de doorsnee radioluisteraar overschatten. Er zijn er nog zoveel die denken dat Mattie en Wietze nog op Q een ochtendshow maken en dat Edwin Evers de ochtend doet bij 538. Laat staan dat ze weten dat John de Mol zoveel invloed heeft op 538, om nog maar te zwijgen over het aantal wat daadwerkelijk wéét dat hij hier de eigenaar van is.

Wij verdiepen ons er in. Voor ons is het in grote lijnen gesneden koek, maar voor een groot deel is radio gewoon behang waarvan ze niet eens het merk weten.
Ik vind de vier voorbeelde die je noemt wel echt heel verschillend. Wat betreft het eigenaar zijn en de eventuele bemoeienissen van John de Mol heb je volkomen gelijk, dat zullen heel veel luisteraars echt niet weten, net zoals heel veel luisteraars de namen van de jocks op 10-16 en 's avonds niet zullen kennen. Maar wat betreft Evers en M&w denk ik toch wel dat heel veel luisteraars hun vertrek (bij Evers)/breuk (bij M&W) hebben meegekregen, juist omdat dat zulke belangrijke tijdslots zijn, nog los van het feit dat dat allebei ook heel groot in allerlei andere media is geweest.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Herman ven Schippers schreef: 24 sep 2020 11:07
Deradiokenner schreef: 24 sep 2020 10:50 Haha ik denk niet dat ze nog denken dat evers nog de ochtend doet en idem voor Wietze bij Mattie.
Oh, ze zullen er ongetwijfeld zijn. Maar vraag me toch wel af hoe groot die groep is, zeker als een luisteraar regelmatig naar betreffende zender luistert.
Herman ven Schippers

De Nachtwacht schreef: 24 sep 2020 11:12
Herman ven Schippers schreef: 24 sep 2020 11:07
Oh, ze zullen er ongetwijfeld zijn. Maar vraag me toch wel af hoe groot die groep is, zeker als een luisteraar regelmatig naar betreffende zender luistert.
Ik verbaas me er ook over hoor. M'n schoonzusje zegt tijdens het schoonmaken altijd naar 538 te luisteren, maar het blijkt om Skyradio te gaan. 'Oh ja, dat bedoel ik. Is toch allemaal hetzelfde joh.'
Plaats reactie