Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Phoenix

Re: Veranderingen 538

Bericht door Phoenix »

boevieboy schreef: 14 aug 2020 09:38 Het zou wel een bold move zijn als ze Frank doorschuiven naar Veronica en Wietze de ochtendshow geven op 538. Beiden hebben nogal wat stevige voor- en tegenstanders en zo geef je ze allebei een optie. En het is goedkoop natuurlijk.

Het enige wat ik me afvraag, is of ze ''Team Wietze" kunnen strikken voor een doordeweeks programma voor vast. Chris Bergstrom is geen probleem, maar voor Klaas is dit niet zijn vaste baan natuurlijk.
Het zou inderdaad een bold move zijn, maar ik verwacht niet dat Dane al wordt weggehaald uit de ochtend bij 538.
🔊 "Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
Daan!

Bericht door Daan! »

Wietze tekent maandag een driejarig contract bij 538. Wordt maandag bekend gemaakt en mocht dus eigenlijk nog niet bekend worden gemaakt.
Bron: Wietze op 538.
Daan!

Bericht door Daan! »

Voorspelling:
Ma-vrij 12-14 Wietze en Chris. Daardoor Mark en Ivo een uur korter.
Za-Zo 12-15 Niek van der Bruggen
Za 15-18 Mart Meijer
Zo 08-12 Mart Meijer
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef: 14 aug 2020 11:07 Voorspelling:
Ma-vrij 12-14 Wietze en Chris. Daardoor Mark en Ivo een uur korter.
Za-Zo 12-15 Niek van der Bruggen
Za 15-18 Mart Meijer
Zo 08-12 Mart Meijer
Dat had ik ook in gedachte.
En wat gebeurd er met de vrijdagavonduitzending van Wietze? Blijft die staan of gaat die naar Igmar?
Daan!

Bericht door Daan! »

Blijft staan denk ik. Is denk ik te succesvol en Frank heeft ook jaren zowel de lunch als de vrijdagavondshow gedaan. Of Niek blijft wel de lunch op vrijdag doen. Maar WeekendWietze gaat niet ophouden.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Dan zijn ze Wietze aan het klaarstomen voor een opvolging. Zelfde als bij Frank! Maar ik wilde iets posten over de top 50 van 538. Ik zat gister te kijken naar shownieuws wat ook een verkapt marketing machine is voor alles wat van Talpa is. Maar dat terzijde, zag ik een item van Bilal WAHIB met zijn tijgers. Staat blijkbaar op 1 omdat zijn volgers hem op 1 hebben gestemd. Wat is dan nog de waarde van die lijst? Helemaal niks!
Daan!

Bericht door Daan! »

Grappig dat mediacourant wel melding maakt van het verlengen van het contract van Wietze, maar Radiofreak zwijgt (waarschijnlijk tot maandag).
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 14 aug 2020 15:24 Dan zijn ze Wietze aan het klaarstomen voor een opvolging. Zelfde als bij Frank!
Opvolging van Coen & Sander.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Menno de Boer is wat mij betreft de weg volledig kwijt. Wietze de Jager is een absolute amateur als je hem vergelijkt met Evers, Frank Dane, Jeroen van Inkel, Ruud de Wild, Coen en Sander, enzovoorts. Dit is het begin van de ondergang van 538. Onbegrijpelijk dat er niemand bij Talpa ingrijpt, ze zijn het spoor echt bijster volgens mij.
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Johanneke schreef: 14 aug 2020 18:06 Menno de Boer is wat mij betreft de weg volledig kwijt. Wietze de Jager is een absolute amateur als je hem vergelijkt met Evers, Frank Dane, Jeroen van Inkel, Ruud de Wild, Coen en Sander, enzovoorts. Dit is het begin van de ondergang van 538. Onbegrijpelijk dat er niemand bij Talpa ingrijpt, ze zijn het spoor echt bijster volgens mij.
Ome John is fan van hem!
Daan0612

Bericht door Daan0612 »

Daan! schreef: 14 aug 2020 15:58 Grappig dat mediacourant wel melding maakt van het verlengen van het contract van Wietze, maar Radiofreak zwijgt (waarschijnlijk tot maandag).
Inmiddels heeft Radiofreak het ook op de site staan (zie ik via een omweg).
Het bericht is 10 minuten oud.
Ik begrijp niet dat ze het pas maandag bekend wilde maken. Wordt er dan ook meer bekend over de vernieuwde dagprogrammering? Waarom zouden ze anders op Wietzes eerste vakantiedag dit bekend maken?
Hieronder het bericht.
Wietze de Jager heeft zijn contract bij Radio 538 verlengd met drie jaar. Dat maakte hij vanochtend bekend in de ochtendshow, die hij tijdelijk vervangt. “Ik heb gisteren getekend, wel op anderhalve meter afstand. Het potlood zat aan de stok”, zei de jock.

Het nieuws van de contractverlenging wilde 538 volgens Wietze pas aankomende maandag openbaar maken, maar de radio-dj en zijn sidekick Klaas van der Eerden praatten hun mond voorbij. “Ik bedenk me nu dat ze dit pas maandag bekend wilden maken”, vertelde Wietze vanochtend.

De sidekicks vroegen Wietze ‘of er ook een Tesla bij het nieuwe contract zit’, refererend aan de zes ton en een tesla die Mattie Valk naar verluidt zou verdienen toen hij in 2017 besloot om bij Qmusic te blijven. “Ongelooflijk, wil je me echt nog op het laatste moment jankend de studio uit hebben?”, zei Wietze.

Qmusic en 538
Wietze is sinds maart 2018 te horen op Radio 538. Hij presenteert op vrijdagavond ‘Weekend Wietze’ en is op beide weekenddagen tussen 12:00 en 15:00 uur te horen.

De radiomaker werd vooral bekend met de ochtendshow ‘Mattie & Wietze’, die hij samen met Mattie Valk maakte op Qmusic. In mei 2017 kwam het tot een breuk tussen beide jocks, nadat Sky Radio het duo voor de ochtenduren binnen had geprobeerd te halen.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ik denk niet dat 538 veranderingen gaat aan brengen. Gezien de bezuinigingen binnen de Talpa groep.
Daan!

Bericht door Daan! »

Juist daaeom.
En Edwin Noorlander moet nog opgevolgd worden dus er gaan sowieso veranderingen komen.

Met voorgestelde wijzigingen komen er ook geen jocks bij.
Daan!

Bericht door Daan! »

Johanneke schreef: 14 aug 2020 18:06 Menno de Boer is wat mij betreft de weg volledig kwijt. Wietze de Jager is een absolute amateur als je hem vergelijkt met Evers, Frank Dane, Jeroen van Inkel, Ruud de Wild, Coen en Sander, enzovoorts. Dit is het begin van de ondergang van 538. Onbegrijpelijk dat er niemand bij Talpa ingrijpt, ze zijn het spoor echt bijster volgens mij.
Wat is er mis mee dan? Ik vond het hartstikke leuk afgelopen weken met Wietze, klaas (en Chris).
Pot

Bericht door Pot »

Maandag zal ook de programmering bekend gemaakt worden, neem ik aan.
Ben benieuwd hoe het weekend opgevuld gaat worden. Als Wietze naar voren geschoven wordt, verwacht ik dat Niek de weekendlunch doet. De ochtend door Bas gedaan zal worden (op zondag) en de middag door Mart (of de laatste twee andersom)
Oren open!
Plaats reactie