Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

vabeekman

Re: Veranderingen 538

Bericht door vabeekman »

Daan! schreef:
18 mei 2020 16:41
Dennis is lekker bezig op 538! Klinkt niet alsof Sander en Dennis nog moeten wennen aan elkaar.
Inderdaad een hele lekkere combinatie. Barend deed het leuk maar naar mijn mening niet zo goed als dit duo. Sorry. Meningen verschillen wellicht.

Pot

Bericht door Pot »

Radio.NL laat de (mogelijke) oorzaken zien:
http://radio.nl/821034/analyse-waarom-r ... s-verliest
Oren open!

Daan!

Bericht door Daan! »

De oplossing zit hem dan denk ik in het beter/meer binden van luisteraars aan het station.

elroy127

Bericht door elroy127 »

Daan! schreef:
20 mei 2020 19:16
De oplossing zit hem dan denk ik in het beter/meer binden van luisteraars aan het station.
Ik denk dat 538 ook nog heel veel kan halen op het gebied van marketing en sociale media.

Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik vraag me af of je dit moet willen oplossen. Er komt vanzelf weer een tijd dat luistergedrag weer normaliseert.
Rock 'n roll is better than music!

Daan!

Bericht door Daan! »

Ook in normale tijd heeft 538 tussen 10-16 verminderde luistercijfers. Dat er wat moet gebeuren lijkt onvermijdelijk.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Danny Blom maakte vanavond via zijn insta bekend dat hij morgenavond-zondag, om 21:00 programma mag maken.

Leuke gozer, geen doorsnee dj.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Daan! schreef:
13 mei 2020 22:26
Het drie platen, slappe talk, drie platen in de avond heeft niets te maken met Barend of Niek. Beide zijn jocks die nog enige smoel geven aan hun programma. Dat wat je hoort is beleid van Menno de Boer.
Q-music is niet steeds meer op Radio 538 gaan lijken, maar 538 meer op Q-music.
- Verrückte Halbe Stunde is gejat van het foute uur
- Top xxx door het jaar heen was Qmusic eerder mee
- Schrappen van de Lunchshow was Qmusic eerder mee ook al was
- 538 is veel anoniemer geworden in de laatste jaren/maanden op gebied van vormgeving, presentatie en misschien playlist.
Mee eens, Edwin Evers kon de eer nog wel redden maar sinds Frank Dane daar zit is heel 538 afgezakt. Laatst moest ik noodgedwongen een weekje ergens anders werken en toen ik hoorde dat daar 538 door het bedrijf schalde was ik even bang dat het een lange saaie week zou worden maar ik werd (vooral) in de ochtend blij verrast omdat Frank Dane werd vervangen door Wietse de Jager en dat vond ik zeer aangenaam. Bij Dane proef ik altijd een hoop arrogantie in z'n presentatie. Dat heb ik bij De Jager totaal niet en dan ook de combinatie met cabaretier Klaas van Eerden. Als ze slim zijn bij Talpa dan moeten ze Dane daar snel weghalen en Wietse de Jager en z'n crew de kans geven.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Ingebruik

Bericht door Ingebruik »

Bij iemand arrogantie menen te horen, zit vooral bij die persoon zelf tussen de oren heb ik altijd geleerd.

Wat ik opvallend vind: veel mensen (hier) roemen Wietze en benoemen in één adem dan ook Klaas vd Eerden. Knuppel in het hoenderhok: als je altijd de cabaretier (de professionele grappenmaker) nodig hebt om een leuke show te maken, hoe goed ben je dan zelf als radiomaker? Ik vind het in ieder geval opvallend dat Wietze en team al zeer snel versterking van Klaas kregen op de vrijdag en nu dus ook in de ochtendvervanging.

Voor mij hoort Wietze in het rijtje van radiomakers die pas echt lekker 'presteren' met een sterke radiomaker ernaast. Als duo of tweede man/sidekick. Net als Jeroen KIDV, Edwin Ouwehand, Sander Lantinga, maar (fascinerend) ook Coen Swijnenberg, Ramon Verkoeijen, etc. Daar is helemaal niks mis mee overigens, laat dat duidelijk zijn.

Klaas vd Eerden is natuurlijk geen sterke radiomaker, hooguit een grappige toevoeging. Maar ik zie in Wietze helemaal niet de grootse radioman die uiteindelijk de drive times van willekeurig welk station dan ook zal gaan redden. Niet in z'n eentje en niet met dit team in ieder geval.

Daan!

Bericht door Daan! »

Dat kan ook met de inzet van Federique Dittrich te maken hebben. Zij werd nu als vervanger ingezet bij Ivo als vervanging van de Coen en Sander Show. Daarom was een extra persoon nodig bij Wietze en waarom dan niet iemand erbij zetten die al ingespeeld is op deze twee?
Frederique blijft dan op haar eigen tijdslot. Normaal produceert ze bij Coen en Sander.

De conclusie die jij trekt of misschien wil trekken, is nog niet zo klip en klaar.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ingebruik schreef:
24 mei 2020 10:11
Wat ik opvallend vind: veel mensen (hier) roemen Wietze en benoemen in één adem dan ook Klaas vd Eerden. Knuppel in het hoenderhok: als je altijd de cabaretier (de professionele grappenmaker) nodig hebt om een leuke show te maken, hoe goed ben je dan zelf als radiomaker? Ik vind het in ieder geval opvallend dat Wietze en team al zeer snel versterking van Klaas kregen op de vrijdag en nu dus ook in de ochtendvervanging.

Voor mij hoort Wietze in het rijtje van radiomakers die pas echt lekker 'presteren' met een sterke radiomaker ernaast. Als duo of tweede man/sidekick. Net als Jeroen KIDV, Edwin Ouwehand, Sander Lantinga, maar (fascinerend) ook Coen Swijnenberg, Ramon Verkoeijen, etc. Daar is helemaal niks mis mee overigens, laat dat duidelijk zijn.

Klaas vd Eerden is natuurlijk geen sterke radiomaker, hooguit een grappige toevoeging. Maar ik zie in Wietze helemaal niet de grootse radioman die uiteindelijk de drive times van willekeurig welk station dan ook zal gaan redden. Niet in z'n eentje en niet met dit team in ieder geval.
Zelfs Rob Stenders had een heel team nodig om de juiste sfeer te creëren in Stenders Vroeg. De grappige items en typetjes werden ook door anderen gedaan. Hoewel ik Wietze niet vergelijk met Rob Stenders, geldt voor hem hetzelfde. Als je een bepaalde sfeer wil neer zetten in je programma dan is er niets mis mee om daar anderen voor te gebruiken.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

freggel2

Bericht door freggel2 »

Zwarte IJsbeer schreef:
24 mei 2020 08:47
Daan! schreef:
13 mei 2020 22:26
Het drie platen, slappe talk, drie platen in de avond heeft niets te maken met Barend of Niek. Beide zijn jocks die nog enige smoel geven aan hun programma. Dat wat je hoort is beleid van Menno de Boer.
Q-music is niet steeds meer op Radio 538 gaan lijken, maar 538 meer op Q-music.
- Verrückte Halbe Stunde is gejat van het foute uur
- Top xxx door het jaar heen was Qmusic eerder mee
- Schrappen van de Lunchshow was Qmusic eerder mee ook al was
- 538 is veel anoniemer geworden in de laatste jaren/maanden op gebied van vormgeving, presentatie en misschien playlist.
Mee eens met Zwarte IJsbeer, Edwin Evers kon de eer nog wel redden maar sinds Frank Dane daar zit is heel 538 afgezakt. Laatst moest ik noodgedwongen een weekje ergens anders werken en toen ik hoorde dat daar 538 door het bedrijf schalde was ik even bang dat het een lange saaie week zou worden maar ik werd (vooral) in de ochtend blij verrast omdat Frank Dane werd vervangen door Wietse de Jager en dat vond ik zeer aangenaam. Bij Dane proef ik altijd een hoop arrogantie in z'n presentatie. Dat heb ik bij De Jager totaal niet en dan ook de combinatie met cabaretier Klaas van Eerden. Als ze slim zijn bij Talpa dan moeten ze Dane daar snel weghalen en Wietse de Jager en z'n crew de kans geven.
Dit ben ik wel met je eens. Wietze is veel prettiger om naar te luisteren wanneer hij Frank vervangt.
Een van de allereerste keren was Frederique erbij in plaats van Klaas, de samenwerking vond ik ook leuk. Ze had leuke droge humor, een aantal woordgrappen.
Ik vind het bij Frank altijd zo schreeuwerig, en het voelt elke dag hetzelfde, maar dan ook echt op de minuut af. Bij Evers was dit ook wel zo maar voelde het niet zo, het was gemoedelijker.

En er was ook een tijdje dat Klaas er niet was bij de ochtendshow en dat was toch net iets te kaal, het voelde meer aan als de weekendshow met alleen Wietze en Chris, nu dat Klaas er ook bij is in de ochtend is het compleet. En dan toch een andere show neerzetten dan dat er op de vrijdag heerst.

Ikzelf luister bijna geen 538 meer nu dat het uitgehold is en de tijdsloten van 3 uur. Maar Wietze als invaller voor de ochtendshow heeft mij toch tijdelijk weer laten luisteren naar 538.

Mediakijker

Bericht door Mediakijker »

Hoe vinden jullie het team van de ochtendshow?

Daan!

Bericht door Daan! »

De 538 Top 50 krijgt een co-host. Elke laatste vrijdag van de maand schuift er een artiest aan naast vaste presentator Ivo van Breukelen. Tabitha bijt het spits af en neemt deze vrijdag (29 mei) als eerste '538 Top 50 co-host' plaats achter de microfoon.

538 Top 50 krijgt co-hostTabitha staat met ‘Slapen Met Het Licht Aan’, dat zij samen met Nielson uitbracht, genoteerd op de eenentwintigste positie. Ze schuift vrijdag tussen 16 en 18 uur aan tijdens de hitlijst, die elke vrijdagmiddag op Radio 538 te horen is.

“We laten iedere laatste vrijdag van de maand één van de artiesten uit de lijst naar de studio komen om samen de populairste hits te presenteren, waaronder die van zichzelf”, aldus presentator Ivo van Breukelen.

“Daarnaast bespreken we met iedere artiest een aantal 538 Top 50-onderwerpen. Zo vragen we de artiest de volgens hen ones to watch met heel Nederland te delen en draaien we hun meest favoriete nieuwe release. Uiteraard brengen we onze luisteraars in contact met de artiest en kunnen zij al hun vragen stellen!"

De eerst volgende co-host is afhankelijk van de samenstelling van de hitlijst en wordt binnenkort bekendgemaakt. [Radio.NL]

Bron radio.nl

JopisBack

Bericht door JopisBack »

Dat is al iets in ieder geval! Maar het zou mij niets verbazen dat op den duur De Top 40 weer naar 538 verhuist.

Plaats reactie