Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Deradiokenner

Re: Veranderingen 538

Bericht door Deradiokenner »

Ik zou lekker hannelore het nieuws laten lezen. Ik vind haar daar in toch het beste. En ze kan dan ook een beetje inbreken als sidekick. Wat ze vroeger deed bij Jeroen van Inkel
Daan!

Bericht door Daan! »

Pot schreef: 07 mei 2020 10:29
Daan! schreef: 07 mei 2020 10:27 Vervanging zou ook in de vorm van Mart Meijer kunnen.
Als hij geschikt is als nieuwslezer. Ik gok Hannelore.
Excuus. ik bedoel Mart Grol. Mart Meijer moet lekker radio blijven maken.
Orange

Bericht door Orange »

Goed van Henk. In tijden dat hij nog redelijk fit is, genieten van zijn gezin. Doet hij goed.

En wat vervanging: Hannelore laten doen. Ik vond haar als nieuwslezer (die ook meepraatte) altijd erg goed. Puur als side-kick valt het me wat tegen. Dus geef haar die glansrol weer.
Daan!

Bericht door Daan! »

Roelof Hemmen gaat Henk opvolgen als nieuwslezer.
Daan!

Bericht door Daan! »

Geen verassing, maar dan nu toch officieel. Het beste van de 538 Ochtendshow is voicetrack. Leuk voor Desmond. Die zit ingesloten in 11u voicetrack een live-programma te maken.
vabeekman

Bericht door vabeekman »

Uitzending klinkt echt onwijs nep teveel geknipt en geplakt waardoor de echthijd er vanaf is. Desmond mag weer het onkruid wieden onder de dj's en papier gaan prikken. Kort om de rotklusjes.
Daan!

Bericht door Daan! »

Vanmiddag in de auto de 538 top 50 nonstop geluisterd. Ik had behoefte aan meer muziek. :lol:

Wat opviel dat Edwin Noorlander gewoon schuift. Deze beste man, moet zich echt afvragen vind ik of hij nog langer bij 538 wil blijven. Hij is 34, sinds 2011 bij 538, mocht toen al invallen op doordeweekse avonden, maar zit nog steeds twee keer in de week in de nacht op 538. Bij Eddy Keur kan ik me voorstellen dat dat heel leuk was, maar nu wordt het toch wel zielig vind ik en ook onterecht.
Mocht je lezen Edwin, volgens mij past Qmusic goed bij je!

Daarnaast vind het knap dat ze acht, soms negen nummers in een halfuur weggestouwd krijgen. Ik heb een aantal steekproeven genomen, maar kwam niet tot grootschalige knipperij waardoor nummers korter duren. Misschien gepitcht?

In mijn beleving vond ik de nonstop40 sneller klinken, maar daarin kan ik me vergissen. Het valt wel op dat Wessel veel te horen was over jingles heen en in sommige doorstarts geen eens "538" te horen was.

Voor een hitlijst die zich de meest actuele hitlijst van Nederland noemt, vraag ik me af waarom ze op zondag de hitlijst van vrijdag draaien. Die is immers al twee dagen oud.

Doordeweeks is de Mobiel Dag Top 5 te horen. Wat mij betreft zou deze ook prima om 19u uitgezonden kunnen worden bij Igmar. Het is toch immers een DAG top 5. Er zijn zeven dagen in de week en dan wil ik ook vijf keer de Dag top 5 horen. Het laat bovendien de weekendprogrammering meer aansluiten op de dagelijkse programmering.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Daan, altijd leuk om jouw reacties in dit topic te lezen, je kunt merken dat jij ook regelmatig 538 luistert en dat geldt niet voor heel veel mensen hier.

Maar ben het in dit geval niet met je eens over Edwin, die net vijf weken overdag Mark Labrand heeft vervangen, twee dagen in het weekend programma maakt en steeds minder nachtdiensten draait. Volgens mij heeft hij een prachtige afwisselende job bij de grootste hitradio zender van Nederland op deze manier, wat is daar mis mee? Voor Q Music vind ik hem te goed, al is Edwin geen Mark Labrand of Barend van Deelen. Maar met zijn huidige pakket zit hij naar mening prima op zijn plek.

Wat betreft de 538 Top 50, dat vind ik ook allesbehalve een actuele lijst. De hits gaan daar met een slakkengang voor - en achteruit in de lijst, en nu weer Blinding Lights op nummer 1. De Dag Top 5 is daarbij een willekeurig lijstje met nummers van soms al vier maanden oud, waar ik de toegevoegde waarde niet echt van zie.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

vabeekman schreef: 09 mei 2020 10:35 Uitzending klinkt echt onwijs nep teveel geknipt en geplakt waardoor de echthijd er vanaf is. Desmond mag weer het onkruid wieden onder de dj's en papier gaan prikken. Kort om de rotklusjes.
Ik vind het erg jammer dat Niek en Mart alleen nog op zondagochtend te horen zijn, maar gelet op de luistercijfers van de 538 Ochtendshow (zie ander topic) is het heel begrijpelijk dat ze deze ook op zaterdag willen programmeren. En ik vond het eerlijk gezegd alles meevallen, het was een gezellige radio ochtend, met Evers was het vroeger echt duidelijk een cassettebandje wat in een kwartier was opgenomen, maar Frank presenteerde met het hele team de voicetracks en dat maakte het een stuk leuker.
Daan!

Bericht door Daan! »

Johanneke schreef: 11 mei 2020 20:29 Daan, altijd leuk om jouw reacties in dit topic te lezen, je kunt merken dat jij ook regelmatig 538 luistert en dat geldt niet voor heel veel mensen hier.
Dank!
Johanneke schreef: 11 mei 2020 20:29 Maar ben het in dit geval niet met je eens over Edwin, die net vijf weken overdag Mark Labrand heeft vervangen, twee dagen in het weekend programma maakt en steeds minder nachtdiensten draait. Volgens mij heeft hij een prachtige afwisselende job bij de grootste hitradio zender van Nederland op deze manier, wat is daar mis mee? Voor Q Music vind ik hem te goed, al is Edwin geen Mark Labrand of Barend van Deelen. Maar met zijn huidige pakket zit hij naar mening prima op zijn plek.
Ha, leuk dat je het oneens bent. Klopt inderdaad dat hij veel heeft vervangen, maar het lijkt me toch dat hij een plek in de doordeweekse programmering ambieert. Dat laatste lijkt echter nooit te gebeuren. Misschien trek ik te snel de conclusie dat 538 dat niet toelaat en wil hij het gewoon zelf niet.
Waarom voor Qmusic te goed? Is 538 van een hoger niveau dan Qmusic? De doelgroepluistercijfers laten zien dat Qmusic en 538 ongeveer gelijk scoren.
Johanneke schreef: 11 mei 2020 20:29 Wat betreft de 538 Top 50, dat vind ik ook allesbehalve een actuele lijst. De hits gaan daar met een slakkengang voor - en achteruit in de lijst, en nu weer Blinding Lights op nummer 1. De Dag Top 5 is daarbij een willekeurig lijstje met nummers van soms al vier maanden oud, waar ik de toegevoegde waarde niet echt van zie.
De dagtop5 luister ik weinig. Ik dacht dat dat net zoiets als wat Domien had bij DitisDomien, een lijst met de nummers die die dag actueel zijn.

Betreft de Top50. Ik ben overgestapt naar Q voor de Top40. Ik vind het bij Q niet zo leuk als het ooit was bij Jeroen Nieuwenhuize. Bij hem werd het in de loop der tijd steeds uitgekleder, maar bij Q is er weer iets als een top40rebus. Dat geeft net even meer gewicht aan zo'n programma. De Top50 heeft zulke korte presentatieteksten dat ik het lastig vind om die lijst vier uur te volgen.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Johanneke schreef: 11 mei 2020 20:29 Daan, altijd leuk om jouw reacties in dit topic te lezen, je kunt merken dat jij ook regelmatig 538 luistert en dat geldt niet voor heel veel mensen hier.

Maar ben het in dit geval niet met je eens over Edwin, die net vijf weken overdag Mark Labrand heeft vervangen, twee dagen in het weekend programma maakt en steeds minder nachtdiensten draait. Volgens mij heeft hij een prachtige afwisselende job bij de grootste hitradio zender van Nederland op deze manier, wat is daar mis mee? Voor Q Music vind ik hem te goed, al is Edwin geen Mark Labrand of Barend van Deelen. Maar met zijn huidige pakket zit hij naar mening prima op zijn plek.

Wat betreft de 538 Top 50, dat vind ik ook allesbehalve een actuele lijst. De hits gaan daar met een slakkengang voor - en achteruit in de lijst, en nu weer Blinding Lights op nummer 1. De Dag Top 5 is daarbij een willekeurig lijstje met nummers van soms al vier maanden oud, waar ik de toegevoegde waarde niet echt van zie.
Altijd grappig als op een gegeven moment Q ter sprake komt, je toch iets negatiefs moet zeggen. Maar Edwin pas heel goed bij Q. Iets objectiever kijken naar 538 mag best hoor!
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Daan! schreef: 10 mei 2020 19:44 Vanmiddag in de auto de Top 50 nonstop geluisterd.

Vind het knap dat ze acht, soms negen nummers in een halfuur weggestouwd krijgen. Ik heb een aantal steekproeven genomen, maar kwam niet tot grootschalige knipperij waardoor nummers korter duren. Misschien gepitcht?
Dat zou kunnen, maar wat ik wel weet is dat er 2x geknipt is. In Do It For You (L&S) en Before You Go (Lewis Capaldi). Vond het inderdaad ook knap dat ze hadden gehaald met zo weinig knips. Maar je moet dan wel weer zeggen dat om 15.00 exact 50 al was. Dus dat scheelt ook zeker.
Daan! schreef: 10 mei 2020 19:44 In mijn beleving vond ik de nonstop40 sneller klinken, maar daarin kan ik me vergissen. Het valt wel op dat Wessel veel te horen was over jingles heen en in sommige doorstarts geen eens "538" te horen was.
Dat ligt dan meer aan Edwin denk ik, neem aan dat die de doorstarts deed? Ik vond de jingles ook wel goed en ook duidelijk dat het nonstop was. Maar ik vond het ook wel snel gaan. En ook geen irritant gelul van Ivo :wink:
Daan! schreef: 10 mei 2020 19:44 Voor een hitlijst die zich de meest actuele hitlijst van Nederland noemt, vraag ik me af waarom ze op zondag de hitlijst van vrijdag draaien. Die is immers al twee dagen oud.
Tja is natuurlijk wel makkelijker omdat je toch een soort herhaling hebt van vrijdag en aangezien ze de nieuwe binnenkomers ook melden is dat in een daglijst natuurlijk anders. En de weeklijst is ook veel beter als dat ik de daglijsten weleens zie, veel rapzooi erin die de weeklijst gelukkig niet haalt. Dat zou je dan dus wel hebben.
Daan! schreef: 10 mei 2020 19:44 Doordeweeks is de Dag Top 5 te horen. Wat mij betreft zou deze ook prima om 19u uitgezonden kunnen worden bij Igmar. Het is toch immers een DAG top 5. Er zijn zeven dagen in de week en dan wil ik ook vijf keer de Dag top 5 horen. Het laat bovendien de weekendprogrammering meer aansluiten op de dagelijkse programmering.
Dat snap ik inderdaad ook niet, zou makkelijk kunnen maarja Igmar lult liever.
Vorige week was het dan wel 5 mei maar om 19.00 was er geen DT5, was toch raar. Aangezien ik altijd wel de avondshow luister met veel muziek.

En wat Johanneke al zei, de tracks in de Dag Top 5 staan vaak al weken in de lijst.
Neem een voorbeeld van gisteren:
5 - Alone PT2 (19 weken) - Nog steeds in A rotatie, weg met die zeikplaat. Is zeker geen 'opvallende verschuiving' zoals ze dan zeggen.
4 - Weg Van Jou (1e week) - Terecht, vind het geen supernummer maar goed, staat niet op de playlist. Maar dat maakt hier niet uit.
3 - Say So (9 weken) - Die snap ik nog wel, is nieuw op de playlist. Ook lekker op tijd want Q heeft hem juist deze week eraf gegooit :lol:
2 - ILY (DS) (komt vrijdag binnen) - Logisch DS, flink gestegen
1 - Blinding Lights (23e week) - Nr1 van gister uit de lijst, leuk maar hoeven ze niet meer te draaien. Is ook geen 'opvallende verschuiving'.

Voor degene die het boeiend vinden. Hier worden elke vrijdagavond de nieuwe rotaties van 538 & Q opgezet!
http://airplay538.blogspot.com/
https://airplayqmusic.blogspot.com/
Daan!

Bericht door Daan! »

Leuk Nick om je verdieping te lezen. Verklaart weer het een en ander.

Ik neem ook aan dat Edwin de doorstarts deed, maar ga er ook vanuit dat Edwin dat niet ter plekke op gevoel doet.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Heel kort even offtopic; maar hoe werkt dat precies met die playlists? Ik zie bijv, op die van Q dat Stop this flame is verdwenen, maar ik hoorde 'm gisteravond nog wel. In ieder geval wel bedankt voor de link, 't is zeker boeiend om te zien
DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Als ze een track eraf gooien vanuit A of B rotatie, draaien ze hem nog weleens. Maar niet zoveel meer als eerst. Als een track vanuit C eruit gaat dan hoor je hem de komende tijd meestal niet meer.
En ja A tracks hoor je meestal aan t begin van het (half)uur. En soms ook kwartier
B tracks zijn er meer dus worden minder gedraaid als de A tracks. En C dus nog minder.
Plaats reactie