Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
2unlimited

Re: Veranderingen 538

Bericht door 2unlimited »

Ik vindt Niek echt een hele goede dj, maar blijkbaar geloven ze niet in hem bij talpa. De ochtendshow bij veronica? Ik geloof er niks van, dit wordt Veronica inside maar on topic. Ik had het weekend helemaal omgegooid en vooral op de muziek laten richten, zelf laten aanvragen via de app of iets. En laat dit dan doen door talenten die je nu verstopt in de nacht.
08.00-10.00 best off Frank
10.00-14.00 Weekend 538- Edwin Noorlander
14.00-18.00 Weekend 538- Mart Meijer
18.00-21.00 Weekend 538- Desmond Baidjoe
en op zaterdag dan die dance onzin....

Daan!

Bericht door Daan! »

Phoenix schreef:
29 apr 2020 14:53
Talpa/538 heeft ook niet gecommuniceerd dat besparingen de aanleiding van de wijzigingen zijn. Dit heeft Talpa bij de besparingen voor Radio 10 en Veronica wel duidelijk aangegeven.
Dat roept dan gelijk de vraag (weer) op waarom ze dit wel doen. Scoort het weekend niet goed? Als we kijken naar wat concurrenten, Qmusic, 3FM, Slam, Radio 2 uitzenden, is mijn verwachting dat 538 dit moet aankunnen.
Phoenix schreef:
Verbreding in de muziek en het toevoegen van jocks als Dennis Ruyer en Niek van der Bruggen zal de luistercijfers wel doen stijgen. Je krijgt er dan luisteraars aan de bovenkant bij. Maar het beleid van Talpa/538 is er op gericht juist luisteraars aan de onderkant er proberen bij te krijgen en de bovenkant te laten doorstromen naar Radio 10 en Veronica.
Waarmee de vraag in een onderzoek waarom men wegzapt heel relevant wordt. Ik zelf zet de radio om 9u van 538 naar Radio 2. Ik vind de VHS verschrikkelijk. Tuurlijk komt er af en toe leuke muziek voorbij, maar er komt net zoveel muziek voorbij met een hoog irritatieniveau. Op Radio 2 is de irritatiefactor heel laag, is er geen reclame, heb ik om half 10, als ik aan het werk ben, geen oefenloos gel*l meer en geen Peter Heerschop. De column duurt mij namelijk te lang, ik vind hem niet leuk genoeg meer en het hoort bij ESO. Had Peter Pannenkoek gevraagd.
Daarnaast vind ik Mark Labrand saai, hoor ik muziek die ik 's ochtends al gehoord heb en vind ik het blok 10-13 ellendig lang duren.

Wat betreft het door laten stromen luisteraars, lastig verhaal inderdaad.
Phoenix schreef:
De dagprogrammering heeft wel versterking nodig. Zo blijkt ook uit de luistercijfers. Nu Niek van der Bruggen zijn weekendprogramma kwijt raakt zou een dagelijks lunchprogramma tussen 12 en 14 uur een logische zet zijn. Toch gebeurt dit niet, maar krijgt hij slechts twee uur op vrijdagmiddag. Zou Niek van der Bruggen in de loop van het jaar toch weer terug keren bij Veronica en daar Giel Beelen gaan vervangen?
Laten we hopen van niet. Niek wilde zelf graag naar 538 en volgens mij heeft hij het daar enorm naar zijn zin.

LokaleDJ

Bericht door LokaleDJ »

Radio 538 was altijd mijn zender, maar al een flinke poos ben ik zoekende.

Ik luister al sinds de 103fm, maar merk dat ik de zender steeds gezapiger vind klinken. Een ochtendshow die na een jaar al te saai is om nog voor in te schakelen en saaie kleurloze behangradio tussen 9-16. Mark Labrand is een goede jock, maar lijkt het op de automatische piloot te doen. Soms een briljante talk, maar te vaak niet spannend. Ivo van Breukelen wil op elk woord intonatie leggen, lijkt me heel vermoeiend praten, of doet hij dat off air ook? In het weekend schakel ik in voor Niek, daarna gaat hij weer naar een andere zender, mede door de kleuterradio tussen 12-15 en al het saaie dat daarna volgt.

En dan de muziekmix. Te voorspelbaar, de classics die voorbijkomen zijn teveel de gangbare nummers. Verrassing is er zelden. Heel vaak de uitgekauwde Michael Jackson liedjes (ben ik de enige die dat hoort?) Die veruckte halbe stunde klinkt alleen op vrijdag fris als er wordt gemixt. Als ik een suggestie zou mogen doen, dan zou ik qua muziekmix de Top538 gebruiken ter inspiratie. In deze week klonk (op de jocks na) de zender weer fris. In de reguliere programmering elk uur een pareltje (538 dancesmash classic) draaien waar 538 destijds voor stond.

Ook de acties zijn verre van spraakmakend. Q-music doet dat toch stukken beter. Misschien wordt dat dan toch maar mijn zender..of toch radio 10?

Heb ik het nog niet eens gehad over de creatieve armoede van een best off van de ochtendshow in het weekend of het uitmelken van dat gedrocht van een 538 top 50 op zondagmiddag. Ik zie 538 voorlopig niet meer de nummer 1 worden. Zeker in deze bijzondere tijd is het toch heerlijk als er overdag ook iets te beleven valt op zender? Niek op de lunch bijvoorbeeld, maar dan wel met een echte show.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daan! schreef:
29 apr 2020 15:07
Laten we hopen van niet. Niek wilde zelf graag naar 538 en volgens mij heeft hij het daar enorm naar zijn zin.
Ik heb nooit geweten dat het een vrijwillige keuze is geweest. Wat mij betreft mag hij per direct terug naar Veronica. Samen met Lindo Duvall en Dennis Ruyer behoort hij tot de betere Talpa jocks.
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Pot

Bericht door Pot »

Zo zal het eruit gaan zien vanaf 8 mei:

Vrijdag
06-10 uur: De 538 Ochtendshow met Frank Dane
10-12 uur: Mark Labrand
12-14 uur: Niek van der Bruggen
14-18 uur: De 538 Top 50 met Ivo van Breukelen
18-21 uur Weekend Wietze met Wietze de Jager
21-23 uur Global Dance Chart met Wessel van Diepen

Zaterdag
08-12 uur: Het beste van de 538 Ochtendshow met Frank Dane
12-15 uur: Weekend Wietze met Wietze de Jager
15-18 uur: Edwin Noorlander
18-21 uur: Bij Igmar met Igmar Felicia
21-23 uur: Dance Department met Dennis Ruyer

Zondag
08-12 uur: Niek van der Bruggen
12-15 uur: Weekend Wietze met Wietze de Jager
15-18 uur: 538 Top 50 Non-stop
18-21 uur: Bij Igmar met Igmar Felicia
21-00 uur: Bas Menting
Oren open!

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Pot schreef:
29 apr 2020 15:26
12-14 uur: Niek van der Bruggen
Had dit programma dagelijks geprogrammeerd en Erwin Noorlander de zondagochtend laten doen.
12-04-2020

Daan!

Bericht door Daan! »

"Van der Bruggen zelf verliest zijn uren op zaterdagochtend. Dan is tussen 8 en 12 uur “het beste van de 538 Ochtendshow met Frank Dane” te horen. “De show laat al bijna 1,5 jaar zien mega-relevant te zijn en bomvol leuke en goede content te zitten”, aldus 538.“De show zal meer snelheid hebben dan een 'normale' ochtendshow en door het hele team gepresenteerd worden.”

Hahahaha.

1. De 538 ochtendshow is niet mega-relevant. Je kunt prima bij het koffiezetapparaat komen zonder naar Frank te hebben geluisterd. Daarvoor hebben ze niet de goede items/onderwerpen en hebben ze te weinig of geen mensen die een goed onderbouwde mening kunnen geven.
2. Door het hele team gepresenteerd, moet inhouden door het hele team ingesproken.

Ik snap best dat ze ochtendshow op de kaart willen zetten. Immers is dit je belangrijkste programma van de dag. Echter, is dit momenteel niet het grootste probleem wat 538 heeft zoals ik eerder op dit forum heb besproken en de cijfers ook zeggen.
Het zou veel slimmer zijn om hele korte fragmenten van de ochtendshow door de dag heen te herhalen. Dan wordt je ochtendshow de hele dag getipt bij de luisteraar in plaats van de luisteraar die vroeg wakker is. Een ander voordeel is dat je dit ook kan doen voor de middagshow, Weekendwietze, de Top50 en een eventuele lunchshow. Zo wordt de zender met elkaar verbonden a.h.w. en ontstaat er een samenhang. Dat effect zou vergroot kunnen worden met crosstalks. 3FM was er op zijn hoogtijd dagen meester in.
Op zaterdag en zondag blijft dan live een dj aanwezig die gewoon een actuele ochtendshow kan neerzetten.

Orange

Bericht door Orange »

Niek heeft idd een prima ochtendshow in het weekend. Ik luister er ook graag naar. Maar neemt niet weg dat een 'best of' ook prima kan zijn. Ik luisterde vroeger graag naar het beste van ESO, niets mis mee. Kijken we daar als radiofreaks niet wat gekleurd naar?
Het roept bij mij wel de vraag op wat ze met Niek v/d Bruggen van plan zijn. Dit hebben ze blijkbaar voor de corona bedacht. Zou het kunnen dat het nu voor Niek teveel is omdat hij door de afwezigheid van Coen teveel radio maakt en dat er na de terugkomst van Coen een plan met hem is? Bijvoorbeeld 19-22 blijven doen of toch een lunchprogramma? Is het niet een eerste stap van een wat groter plan?

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef:
29 apr 2020 18:11
Maar neemt niet weg dat een 'best of' ook prima kan zijn. Ik luisterde vroeger graag naar het beste van ESO, niets mis mee. Kijken we daar als radiofreaks niet wat gekleurd naar?
Met een 'best of' is inderdaad niets mis. In het weekend bereik je mogelijk een andere groep luisteraars, die je op die manier ook naar de reguliere uitzendingen leidt.
Daan! schreef:
29 apr 2020 15:56
Het zou veel slimmer zijn om hele korte fragmenten van de ochtendshow door de dag heen te herhalen. Dan wordt je ochtendshow de hele dag getipt bij de luisteraar in plaats van de luisteraar die vroeg wakker is.
Ik begrijp hieruit dat 538 dat niet doet. Dat is opmerkelijk. Veronica doet dat wel met fragmenten uit De Ochtendshow met Giel en Veronica Inside.
Daan! schreef:
Dat effect zou vergroot kunnen worden met crosstalks. 3FM was er op zijn hoogtijd dagen meester in.
Dit doet 538 ook niet? In Nederland is dit naar mijn weten op de kaart gezet door Veronica. Vandaag hoorde ik nog een cross talk tussen Lindo Duvall en Celine Huijsmans. Het lijkt me niet meer dan logisch dat Frank Dane een dagelijkse cross talk heeft met Mark Labrand, maar dat is blijkbaar niet zo.
12-04-2020

radiodaan

Bericht door radiodaan »

Phoenix schreef:
29 apr 2020 18:20
Dit doet 538 ook niet? In Nederland is dit naar mijn weten op de kaart gezet door Veronica. Vandaag hoorde ik nog een cross talk tussen Lindo Duvall en Celine Huijsmans. Het lijkt me niet meer dan logisch dat Frank Dane een dagelijkse cross talk heeft met Mark Labrand, maar dat is blijkbaar niet zo.
Luister al een tijdje niet zo veel 538 meer, maar ik kan me herinneren dat 538 zelden dat heeft. Tussen de Coen en Sander Show en Martijn/Barend die daarna zat was er altijd wel gezelligheid, maar das de enige "cross-talk" die ik me kan herinneren. Tussen Evers en Ivo/Mark en tussen C&S en Mark/Ivo niet i.i.g.
Komt ook wel een beetje doordat ze bij 538 maar één (hoofd)studio hebben, en er ook pas echt net voor xx.00 wordt geswitcht, tijdens de reclame. De wisseling is dan niet echt 'beluisterbaar' voor ons. Anders dan bij bijv. Radio 2, waar ze afwisselen met 2 studio's, en er dus tussen xx.45 en xx.05 bijna altijd twee dj's tegelijk achter een microfoon zitten

Radiofan500

Bericht door Radiofan500 »

radiodaan schreef:
29 apr 2020 18:51
Phoenix schreef:
Luister al een tijdje niet zo veel 538 meer, maar ik kan me herinneren dat 538 zelden dat heeft. Tussen de Coen en Sander Show en Martijn/Barend die daarna zat was er altijd wel gezelligheid, maar das de enige "cross-talk" die ik me kan herinneren. Tussen Evers en Ivo/Mark en tussen C&S en Mark/Ivo niet i.i.g.
Komt ook wel een beetje doordat ze bij 538 maar één (hoofd)studio hebben, en er ook pas echt net voor xx.00 wordt geswitcht, tijdens de reclame. De wisseling is dan niet echt 'beluisterbaar' voor ons. Anders dan bij bijv. Radio 2, waar ze afwisselen met 2 studio's, en er dus tussen xx.45 en xx.05 bijna altijd twee dj's tegelijk achter een microfoon zitten
Zijn toch meerdere microfoons in 1 studio? Zou niet weten waarom dat een probleem moet zijn eigenlijk. Bij Qmusic doen ze dat ook gewoon, praten met elkaar net voor het nieuwe programma. En die uitzendingen komen normaal gezien ook uit 1 studio.

Daan!

Bericht door Daan! »

Phoenix schreef:
Met een 'best of' is inderdaad niets mis. In het weekend bereik je mogelijk een andere groep luisteraars, die je op die manier ook naar de reguliere uitzendingen leidt.
Ik ben benieuwd welke doelgroep er 's ochtends doordeweeks wel bediend wordt en 's weekends niet en vice versa. Ik denk dat de doelgroep juist grotendeels hetzelfde is. De mensen die doordeweeks werken, doen op zaterdagochtend boodschappen, gaan naar de sportwedstrijden. Kortom een best-off is voor deze luisteraars, en voor mij ook, niets anders dan een herhaling.
Phoenix schreef:
Daan! schreef:
Het zou veel slimmer zijn om hele korte fragmenten van de ochtendshow door de dag heen te herhalen. Dan wordt je ochtendshow de hele dag getipt bij de luisteraar in plaats van de luisteraar die vroeg wakker is.
Ik begrijp hieruit dat 538 dat niet doet. Dat is opmerkelijk. Veronica doet dat wel met fragmenten uit De Ochtendshow met Giel en Veronica Inside.
Fragmenten van Frank hoor ik wel in de Coen en Sander show, maar op de overige uren heb ik ze niet gehoord. Fragmenten van de Coen en Sander show bij de Ochtenshow hoor ik helemaal niet. Terwijl die misschien nog wel belangrijker zijn voor 538. Immers zappt een groot deel weg na 9/10u, terwijl 538 juist wil dat ze blijven hangen.
Daan! schreef:
Dat effect zou vergroot kunnen worden met crosstalks. 3FM was er op zijn hoogtijd dagen meester in.
Phoenix schreef:
Nee, dat heeft 538 (bijna) niet. Wel bij de wisseling van de Coen en Sander show naar Barend, maar nu Niek er is, gebeurt het niet. Gemiste kans...
538 heeft een aantal jaar geleden de hekken om de programma's van Evers, C&SS en de Top40 weggehaald door niet meer te eindigen met een afscheidlied, maar met een normaal liedje. Daardoor heeft de luisteraar minder door dat er van programma wordt gewisseld en laat hij/zij de radio op 538 staan. Dat is slim, maar nog slimmer zou het zijn om ook de crosstalks toe te voegen aan de laatste talk van het programma. Dat geeft een gevoel van een team en daar wil een luisteraar graag bijhoren. Daarom heeft Wilfred Genee van Rick en Niels ook geleerd dat hij veel over zichzelf moet vertellen. Een luisteraar kan zich dan identificeren. En dat is precies wat er nu niet goed gaat tussen 10-16.

Erwin!

Bericht door Erwin! »

Ik vind het ook beetje vreemd dat Barend zaterdag 12-15 doet, maar deze week niet de middagshow. (Staat op site van 538)

Pot

Bericht door Pot »

Ik ben de programmering van 538 even inkgekropen en dit zou ik verbeteren (los van evt bezuinigingen en aankomende veranderingen) met het huidige team.
- Mark Labrand uit de late ochtend. Ik heb het wel eens eerder gezegd dat ik me zo irriteer aan dat gladde. Zeker voor de late ochtend is hij niet toepassend. Naar de late avond.
- Niek vd Bruggen de lunch laten doen. Niet te begrijpen dat een van de beste dj's van 538 weggestopt zit. 5 dagen, zodat vrijdag ook weer horizontaal is. Of evt de ochtend op Veronica doen als Giel weggaat.
- Edwin Noorlander een dagelijkse plek geven, geen fantastische jock maar past prima tijdens kantooruren.
- Alle dance op zaterdagavond. Snap niet dat Global dance chart op vrijdag zit.
- Beste van 538 Ochtendshow kan prima, als het goed ingevuld wordt.
- Igmar alleen op zondag. Kijken of hij 1x per week wel haalt.
- Daniël naar het weekend, plek voor Mark.
- Halfuur eerder stoppen met ochtendshow, lijkt me beter. Vier uur is te lang.
- Zondagavond 538 Top 50 herhalen, non-stop

Dus dan zou ik het zo doen:

Maandag t/m Donderdag
6:00-9:30 538 Ochtendshow met Frank Dane
9:30-12:00 Edwin Noorlander
12:00-14:00 Niek van der Bruggen
14:00-16:00 Ivo van Breukelen
16:00-19:00 De Coen en Sander Show
19:00-22:00 Barend van Deelen
22:00-0:00 Mark Labrand
0:00-3:00 Talent
3:00-6:00 Bas Menting

Vrijdag
14:00-18:00 538 Top50 met Ivo van Breukelen
18:00-21:00 Weekend-Wietze met Wietze de Jager
21:00-0:00 Mark Labrand
0:00-4:00 Daniël Lippens

Zaterdag
4:00-8:00 Desmond Baidjoe
8:00-12:00 Het Beste van de 538 Ochtendshow
12:00-15:00 Wietze de Jager
15:00-18:00 Daniël Lippens
18:00-4:00 Dance (inc. Global Dance Chart en Dance Department)

Zondag
8:00-12:00 Barend van Deelen
18:00-21:00 Igmar Felicia
21:00-0:00 538 Top50 Non-Stop
0:00-3:00 talent
Oren open!

boevieboy

Bericht door boevieboy »

Pot schreef:
29 apr 2020 22:43
Ik ben de programmering van 538 even inkgekropen en dit zou ik verbeteren (los van evt bezuinigingen en aankomende veranderingen) met het huidige team.
- Mark Labrand uit de late ochtend. Ik heb het wel eens eerder gezegd dat ik me zo irriteer aan dat gladde. Zeker voor de late ochtend is hij niet toepassend. Naar de late avond.
- Niek vd Bruggen de lunch laten doen. Niet te begrijpen dat een van de beste dj's van 538 weggestopt zit. 5 dagen, zodat vrijdag ook weer horizontaal is. Of evt de ochtend op Veronica doen als Giel weggaat.
- Edwin Noorlander een dagelijkse plek geven, geen fantastische jock maar past prima tijdens kantooruren.
- Alle dance op zaterdagavond. Snap niet dat Global dance chart op vrijdag zit.
- Beste van 538 Ochtendshow kan prima, als het goed ingevuld wordt.
- Igmar alleen op zondag. Kijken of hij 1x per week wel haalt.
- Daniël naar het weekend, plek voor Mark.
- Halfuur eerder stoppen met ochtendshow, lijkt me beter. Vier uur is te lang.
- Zondagavond 538 Top 50 herhalen, non-stop

Dus dan zou ik het zo doen:

Maandag t/m Donderdag
6:00-9:30 538 Ochtendshow met Frank Dane
9:30-12:00 Edwin Noorlander
12:00-14:00 Niek van der Bruggen
14:00-16:00 Ivo van Breukelen
16:00-19:00 De Coen en Sander Show
19:00-22:00 Barend van Deelen
22:00-0:00 Mark Labrand
0:00-3:00 Talent

Vrijdag
14:00-18:00 538 Top50 met Ivo van Breukelen
18:00-21:00 Weekend-Wietze met Wietze de Jager
21:00-0:00 Mark Labrand
0:00-4:00 Daniël Lippens

Zaterdag
4:00-8:00 Desmond Baidjoe
8:00-12:00 Het Beste van de 538 Ochtendshow
12:00-15:00 Wietze de Jager
15:00-18:00 Daniël Lippens
18:00-4:00 Dance (inc. Global Dance Chart en Dance Department)

Zondag
8:00-12:00 Barend van Deelen
18:00-21:00 Igmar Felicia
21:00-0:00 538 Top50 Non-Stop
0:00-3:00 talent
Mark in de late avond gaat niet lukken ivm shownieuws.

Plaats reactie