Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
De Nachtwacht

Re: Veranderingen 538

Bericht door De Nachtwacht »

Maar de jocks die nu zijn vertrokken bij Veronica zijn freelancers. Volgens mij heeft 538 die niet.

Daan!

Bericht door Daan! »

Hannelore Zwitserlood is niet in vaste dienst.

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Phoenix schreef:
27 apr 2020 19:10
Daan! schreef:
27 apr 2020 19:04
Wat is er mis met Wietze?
Op zich niks, maar hij is wel sterker in een duo, zoals destijds met Mattie. Hij heeft ook eens Sander Lantinga vervangen en deed het toen samen met Coen Swijnenberg. Met een technische DJ ernaast is Wietze meteen meer op zijn plek. In Coen en Wietze zie ik dan ook het toekomstig Sky ochtendduo.
Ik ken ze op 538 alleen van de stukjes op Facebook, die vind ik altijd wel geinig. Op Radio 2 zou ik er wel naar luisteren, 538 is niet echt mijn ding qua format. Kan me ook voorstellen dat mensen het té schijtlollig vinden trouwens.

jessica

Bericht door jessica »

Slechte reclamespot op TV voor de ochtendshow van 538 vind ik. Frank Dane met zijn eigen (pratende) hoofd in zijn arm. Dit spotje verwijst niet naar een leuke gezellige ochtendshow. Het nodigt niet uit tot luisteren als je er naar kijkt. Vind ik tenminste

Daan!

Bericht door Daan! »

Ik was al benieuwd of iemand er hier iets over ging zeggen.

Ik ben het eens. Slechte reclame. Ik zou niet weten waarom ik naar de 538 ochtendshow moet luisteren als ik deze reclame zie.

Henk34

Bericht door Henk34 »

Ligt het aan mij of is Mark Labrand al lang afwezig en wordt zijn terugkeer steeds een week uitgesteld?

Daan!

Bericht door Daan! »

Het bericht waarvan je wist dat deze zou komen:

Radio 538 past vanaf 8 mei de programmering in het weekend aan. De belangrijkste wijziging is de komst van ‘Het beste van De 538 Ochtendshow’ op zaterdag en de ‘538 TOP 50 Non-stop’ op zondag.

Dat betekent dat de best-off uitzending terugkeert; toen Edwin Evers de ochtendshow maakte, was er op zaterdagochtend ook altijd een soortgelijk programma. En ook van de Top 40 was eerder al een non-stop versie te horen bij 538.

538 kiest bewust voor non-stop op de zondagmiddag: “Op zondagmiddag is de luisterbehoefte muziek, daar kiezen we heel helder voor.”

Menno de Boer stopt met zijn eigen programma op vrijdagmiddag. Het is voor hem lastig te combineren met zijn baan als radio director. Niek van der Bruggen neemt deze show van Menno overnemen. Menno zal wel blijven invallen.

Edwin Noorlander verliest door de komst van de ‘Non-stop 538 Top 50’ een tijdslot op de zender. Hij blijft wel op zaterdagmiddag en in de nacht te horen, ook valt hij op regelmatige basis in tijdens de dagprogrammering.

Corona
Dit weekend meldden RadioFreak.nl al wijzigingen in de weekendprogrammering bij Radio 10 en Radio Veronica. Deze waren ingegeven door bezuinigingen in verband met de coronacrisis.

Talpa Network laat weten dat de wijzigingen bij Radio 538 al op de planning stonden voor de corona-uitbraak.

Daan!

Bericht door Daan! »

Een behoorijke slappe-hap weekendprogrammering als je het mij vraagt, gedreven uit het oogpunt om zo veel mogelijk kosten te drukken.
"Op zondagmiddag is de luisterbehoefte muziek, daar kiezen we helder voor". Net alsof dat nu niet zo is. Edwin Noorlander maakt daar een music-driven show, op het saaie af.

Niek maakt samen met Mart een goede weekendochtendshow. Ik vraag me af of deze blijft, maar ben bang van niet. Ik vind een best-off show een behoorlijke zwakte en teken van geen creativiteit. Bovendien, hoeveel heeft Frank nou om een best -off van te maken? Of gaan ze alle Wat vindt Nederland? nog een keer uitzenden?

Daarnaast een behoorlijk teken van zwalkend beleid als dit niet door corona is ingegeven. Twee jaar terug zet 538 deze weekendprogrammering neer om hem vervolgens weer te wijzigingen onder het mom van allerlei onderzoekjes. Dat noemen we in de bedrijfskunde een gebrek aan visie.

Het zou me niets verbazen als 538 Niek straks horizontaal op de lunch zet na de terugkomst van Coen. Dan kan Edwin Noorlander op zondag weer dr' uit presenteren. Zo heeft 538 mooi weer een jock wegbezuinigd op de commercieel oninteressante uren en toch een lunchshow, zonder ook maar één talentvolle jock (Bas Menting en/of Mart Meijer) door te laten schuiven. Knap gedaan zegt de directie dan! Vervolgens kiezen Bas en Mart ervoor om hun contract niet verlengen en naar Slam of Q te gaan, want daar kunnen ze ineens wel overdag in het weekend of zelfs in de dagprogrammering terecht komen. Weg investering in twee talentvolle dj's.

Enige positieve is dat iemand eindelijk inziet dat Menno de boer op vrijdag daar niet kon blijven zitten. Hopelijk is de uitgang als programmadirecteur ook dichtbij.

Dave Minneboo heeft er ondertussen een persbericht uitgedaan dat Q op het foute uur na niets wijzigt aan zijn programmering, omdat de luisteraar vastigheid nodig heeft in deze tijd. Lekker bezig Dave!
Laatst gewijzigd door Daan! op 29 apr 2020 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pot

Bericht door Pot »

Daan! schreef:
29 apr 2020 11:21
Een behoorijke slappe-hap weekendprogrammering als je het mij vraagt, gedreven uit het oogpunt om zo veel mogelijk kosten te drukken.
"Op zondagmiddag is de luisterbehoefte muziek, daar kiezen we helder voor". Net alsof dat nu niet zo is. Edwin Noorlander maakt daar een music-driven show, op het saaie af.

Niek maakt samen met Mart een goede weekendochtendshow. Ik vraag me af of deze blijft, maar ben bang van niet. Ik vind een best-off show een behoorlijke zwakte en teken van geen creativiteit. Bovendien, hoeveel heeft Frank nou om een best -off van te maken? Of gaan ze alle Wat vindt Nederland? nog een keer uitzenden?

Daarnaast een behoorlijk teken van zwalkend beleid als dit niet door corona is ingegeven. Twee jaar terug zet 538 deze weekendprogrammering neer om hem vervolgens weer te wijzigingen onder het mom van allerlei onderzoekjes. Dat noemen we in de bedrijfskunde een gebrek aan visie.

Het zou me niets verbazen als 538 Niek straks horizontaal op de lunch zet na de terugkomst van Coen. Dan kan Edwin Noorlander op zondag weer dr' uit presenteren. Zo heeft 538 mooi weer een jock wegbezuinigd op de commercieel oninteressante uren en toch een lunchshow, zonder ook maar één talentvolle jock (Bas Menting en/of Mart Meijer) door te laten schuiven. Knap gedaan zegt de directie dan! Vervolgens kiezen Bas en Mart ervoor om hun contract niet verlengen en naar Slam of Q te gaan, want daar kunnen ze ineens wel overdag in het weekend of zelfs in de dagprogrammering terecht komen. Weg investering in twee talentvolle dj's.

Enige positieve is dat iemand eindelijk inziet dat Menno de boer op vrijdag daar niet kon blijven zitten. Hopelijk is de uitgang als programmadirecteur ook dichtbij.

Dave Minneboo heeft er ondertussen een persbericht uitgedaan dat Q op het foute uur niets wijzigt aan zijn programmering, omdat de luisteraar vastigheid nodig heeft in deze tijd. Lekker bezig Dave!
Helemaal mee eens. Wat mij betreft hadden ze ook de nacht kunnen versoberen/non-stop laten en de talenten een plek in het weekend geven zodat je niet non-stop hoeft. Is me overigens niet duidelijk hoe de programmering er uit komt te zien.
Bovendien was Talpa het al van plan voor de corona-uitbraak. Geloven ze het zelf?
Qmusic laat de luisteraar en jock in zijn waarde. Niet meer dan terrecht, als het financieel mogelijk is.
Oren open!

Robbinho

Bericht door Robbinho »

Best of en non stop is wel echt een bedroevende zet zeg. En wanneer zou dit best of van Frank dan geprogrammeerd moeten worden?
Enorme houtje-touwtje programmering in het weekend nu. 15-18 niet meer horizontaal, daarna Igmar die er toch 9 van de 10 keer niet is en daarna wijken zaterdag en zondag weer af door DD.
Eens met Daan! dat de uitgang voor Menno hopelijk dichtbij is, wat een enorme puinhoop maakt hij ervan zeg

Sqwest

Bericht door Sqwest »

Zou erg jammer zijn als Niek van der Bruggen weg moet op zaterdagochtend. Ik vind dat altijd een prima show, goede combi met Mart ook.

De ochtendshow heeft echt zelden leuke items waarvan je denkt die wil ik nog eens terug horen. Wat een saaie zender is het eigenlijk aan het worden.. creativiteit is er wel helemaal uit en weg.

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Inderdaad tijd voor een nieuwe zendermanager

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Wat ik opmerkelijk vind in dit persbericht is dat Niek nu op vrijdag tussen 12-14 uur gaat presenteren. Ik dacht altijd dat Wietze de gedroomde kandidaat was. Maar in topic op zaterdagochtend dan de bestoff show? Ik vindt zoiets altijd grote onzin. De non-stop 50 is wel relaxed maar ik had het weekend dan anders aangepakt als men meer muziek wilt horen.

Johanneke

Bericht door Johanneke »

Onbegrijpelijk, is mijn mening.
Je bespaart hier niks mee, Niek krijgt in plaats van zijn zaterdagochtend de uren van Menno, die zal als station director niet ineens minder gaan verdienen lijkt me. Edwin Noorlander valt zoveel in dat hij echt z'n contracturen wel haalt.
Er wordt gezegd dat mensen op zondagmiddag behoefte aan muziek. Dat zal best, maar wat doen Wietze en Igmar dan nog voor en na de 538 Top 50 Non Stop? Ze zouden eens fatsoenlijk onderzoek moeten doen naar waarom mensen afhaken en wegzappen op bepaalde tijden. Ik luister in het weekend bijvoorbeeld alleen nog 8-12 naar 538, omdat ik zowel Wietze als Igmar echt niet trek. Ik denk dat dit voor veel mensen geldt. Maar bij 538 hebben ze een andere mening, ze presenteerden zelfs samen de Koningsdag Uitzending. Raar dat ze hier niet Sander Lantinga, Frank Dane en Barend van Deelen inzetten, die waren nergens te bekennen. Waarbij je overigens zag dat Igmar nog best leuk is voor TV, maar Wietze ook daarvoor weinig talent lijkt te hebben.
Als je zo in Wietze gelooft, geef hem dan die ochtendshow op Sky en kijk wat er gebeurt met de luistercijfers in een jaar tijd.

Voor 538 zou ik overdag echt breder inzetten op de muziekmix, dus meer Top 538 hits, en tussen 10 en 16u zou ik Dennis Ruyer, Niek van der Bruggen en Mark Labrand programmeren. Greatest Hits was inderdaad ooit het best beluisterde programma van Nederland, dat hebben ze helemaal uit hun vingers laten glippen.

En de 538 Top 50, dat zou de meest actuele lijst van Nederland worden, laat me niet lachen. Je moet die stemlijst eens doorkijken, en horen wat voor platen ze in de Dag Top 5 laten horen, soms van wel vier maanden oud. De Top 40 ontdekt de hits soms nog sneller. Behalve dan als het hun eigen 17 miljoen mensen betreft...

Ik dacht echt dat Menno 538 zou gaan redden als opvolger van Dave Minneboo, maar het lijkt hem langzaam wel door de vingers te gaan glippen, erg zonde. Ik hoop dat het goedkomt met mijn favoriete station, maar na dit nieuws krijg ik er wel minder vertrouwen in.

Los van de presentatie was die Koningsdag uitzending wel helemaal top trouwens, heb daar enorm van genoten.

Phoenix

Bericht door Phoenix »

Johanneke schreef:
29 apr 2020 14:42
Je bespaart hier niks mee
Talpa/538 heeft ook niet gecommuniceerd dat besparingen de aanleiding van de wijzigingen zijn. Dit heeft Talpa bij de besparingen voor Radio 10 en Veronica wel duidelijk aangegeven.
Johanneke schreef:
29 apr 2020 14:42
Voor 538 zou ik overdag echt breder inzetten op de muziekmix, dus meer Top 538 hits, en tussen 10 en 16u zou ik Dennis Ruyer, Niek van der Bruggen en Mark Labrand programmeren. Greatest Hits was inderdaad ooit het best beluisterde programma van Nederland, dat hebben ze helemaal uit hun vingers laten glippen.
Verbreding in de muziek en het toevoegen van jocks als Dennis Ruyer en Niek van der Bruggen zal de luistercijfers wel doen stijgen. Je krijgt er dan luisteraars aan de bovenkant bij. Maar het beleid van Talpa/538 is er op gericht juist luisteraars aan de onderkant er proberen bij te krijgen en de bovenkant te laten doorstromen naar Radio 10 en Veronica.

De dagprogrammering heeft wel versterking nodig. Zo blijkt ook uit de luistercijfers. Nu Niek van der Bruggen zijn weekendprogramma kwijt raakt zou een dagelijks lunchprogramma tussen 12 en 14 uur een logische zet zijn. Toch gebeurt dit niet, maar krijgt hij slechts twee uur op vrijdagmiddag. Zou Niek van der Bruggen in de loop van het jaar toch weer terug keren bij Veronica en daar Giel Beelen gaan vervangen?
12-04-2020

De streken van Phoenix kennen we zo onderhand wel.

Plaats reactie