Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ikbenroy

Re: Veranderingen 538

Bericht door Ikbenroy »

Ik hoop dat Giel Beelen komt naar 538, en daar weer een soort freaknacht gaat presenteren zoals hij vroeger op 3FM deed.

Daan!

Bericht door Daan! »

Is het meer mensen opgevallen dat 538 de zogenaamde both op het half uur heeft weggehaald. Dat is de jingle waar de jocks overheen praten.
Nu klinkt er soms wel iets van een bedje, maar het komt ook voor dat de muziek kaal wordt ingestart.

Ik vond de vorige both al een enorme achteruitgang. Daar was geen eens meer de naam van de dj in te horen. Nu is zelfs de stations-ID verdwenen.
Ik vind het heel vreemd en nogal een achteruitgang t.o.v. wat er was op het halve uur: "Dit zijn de hits van 538.....enz."

Ook de teaser die tussen de reclames doorkomt om aan te geven dat er binnen één minuut weer programma komt, heeft geen stations-ID. Let wel, we hebben het hier dus over het belangrijkste stuk branding van een radiostation: de naam.
Ook valt het op dat daar geen consistentie in wordt aangehouden. De ene keer hoor je:
"Binnen 1 minuut meer: De 538 ochtendshow met Frank", terwijl de andere keer "Binnen 1 minuut: het 538 nieuws met Henk".

Ik vind het een rommeltje bij 538 op een aantal punten. Wat vinden jullie?

boxfm

Bericht door boxfm »

Daan! schreef:
13 mar 2020 12:38
Ook de teaser die tussen de reclames doorkomt om aan te geven dat er binnen één minuut weer programma komt, heeft geen stations-ID. Let wel, we hebben het hier dus over het belangrijkste stuk branding van een radiostation: de naam.
Ook valt het op dat daar geen consistentie in wordt aangehouden. De ene keer hoor je:
"Binnen 1 minuut meer: De 538 ochtendshow met Frank", terwijl de andere keer "Binnen 1 minuut: het 538 nieuws met Henk".

Ik vind het een rommeltje bij 538 op een aantal punten. Wat vinden jullie?
Over de BOTH kan ik niet oordelen, daar staat bij mij op het werk de radio te zacht voor. De wisselende teaser vind ik heel logisch, je wil immers dat deze opvalt. Altijd dezelfde teaser valt niet op.

Zelfde met een verkeersbord langs de weg waar je dagelijks rijdt, die zie je niet meer. Tot die is vervangen door een ander exemplaar.

Pot

Bericht door Pot »

Niek vd Bruggen zit nog vast in de VS. Zijn vlucht naar Nederland is geannuleerd. Dus voorlopig ook nog niet te horen.
Oren open!

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

538 zou best van de nood een deugd kunnen maken en Niek vanuit Californië kunnen laten presenteren. Ik denk dat in dit geval de luistercijfers er niet slechter op zouden worden.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

Satfreak13 schreef:
17 mar 2020 10:09
538 zou best van de nood een deugd kunnen maken en Niek vanuit Californië kunnen laten presenteren. Ik denk dat in dit geval de luistercijfers er niet slechter op zouden worden.
Dat zou nou een mooie oplossing zijn. En boeiende radio opleveren. Laat hem maar vertellen hoe hij daar nu leeft. Hoe het daar nu gaat. Dat is toch even net iets anders.

RadioLove95

Bericht door RadioLove95 »

Daar boeit toch niemand iets. Belangrijker is hoe het hier gaat. Dat gaat mensen meer aan.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

RadioLove95 schreef:
18 mar 2020 09:04
Daar boeit toch niemand iets. Belangrijker is hoe het hier gaat. Dat gaat mensen meer aan.
Dat boeit JOU kennelijk niets. Bij een hoop luisterpubliek zal de horizon wel wat verder reiken dan alleen Nederland. Over Nederland wordt momenteel al genoeg informatie gegeven. Ik zou best willen weten hoe een Nederlander omgaat met het feit dat hij/zij is komen vast te zitten in het buitenland en hoe de situatie ter plekke is. Over Californië valt juist nu ook genoeg te vertellen m.b.t. corona en het leven daar.

RadioLove95

Satfreak13 schreef:
18 mar 2020 09:12
RadioLove95 schreef:
18 mar 2020 09:04
Dat boeit JOU kennelijk niets. Bij een hoop luisterpubliek zal de horizon wel wat verder reiken dan alleen Nederland. Over Nederland wordt momenteel al genoeg informatie gegeven. Ik zou best willen weten hoe een Nederlander omgaat met het feit dat hij/zij is komen vast te zitten in het buitenland en hoe de situatie ter plekke is. Over Californië valt juist nu ook genoeg te vertellen m.b.t. corona en het leven daar.
Boei me zeker. Denk dat de verhoudingen eerder andersom liggen. Leuk belletje absoluut. Interessant ook voor een telefoongesprekje. Persoonlijk denk ik dat een land in paniek meer nieuwsgierig is naar hoe het met familie en de buurt gaat dan hoe het gaat met een dj in Amerika. Dus een uitzending aldaar is “te ver van mijn bed show” voor de luisteraar daarom zullen ze dat niet zo snel doen. Radio staat nu dichter bij de luisteraar dan ooit daarvoor. Eens dus dat een telefoontje interessant is. Uren live radio mee vullen is misplaatst.

RadioLove95

Daarbij zie ik dat hij zich prima vermaakt via zijn Instagram. Niet echt de periode voor vakantie verhalen lijkt me.

JopisBack

Bericht door JopisBack »

RadioLove95 schreef:
18 mar 2020 11:25
Daarbij zie ik dat hij zich prima vermaakt via zijn Instagram. Niet echt de periode voor vakantie verhalen lijkt me.
Laat die egoist daar maar zitten,hij ziet het als een lolletje :mad:

boxfm

Bericht door boxfm »

JopisBack schreef:
18 mar 2020 12:47
RadioLove95 schreef:
Waar slaat dat nou weer op? Iemand die vast zit in een ander land mag geen plezier maken?

JopisBack

Bericht door JopisBack »

boxfm schreef:
18 mar 2020 13:43
JopisBack schreef:
RadioLove95 schreef:
Waar slaat dat nou weer op? Iemand die vast zit in een ander land mag geen plezier maken?
Je beseft zeker niet wat het corona virus doet met de mens? iedere dag is nu overleven voor heel nederland.

WinnaarRadioring2023

Bericht door WinnaarRadioring2023 »

JopisBack schreef:
18 mar 2020 13:56
boxfm schreef:
JopisBack schreef:

Je beseft zeker niet wat het corona virus doet met de mens? iedere dag is nu overleven voor heel nederland.
Nou, niets eigenlijk. Erger me groen en geel over corona. Wat een gezeik is dat. Je kan geen radio aanzette of je hoort corona. Je kan niet op internet of er staat corona. Je kan de tv niet aan zetten of je ziet corona. Flikker op met die onzin. De hysterie heeft nu al meer ellende aangericht dan die ziekte ooit zal doen.

RadioLove95

WinnaarRadioring2023 schreef:
18 mar 2020 17:11
JopisBack schreef:
18 mar 2020 13:56
boxfm schreef:

Nou, niets eigenlijk. Erger me groen en geel over corona. Wat een gezeik is dat. Je kan geen radio aanzette of je hoort corona. Je kan niet op internet of er staat corona. Je kan de tv niet aan zetten of je ziet corona. Flikker op met die onzin. De hysterie heeft nu al meer ellende aangericht dan die ziekte ooit zal doen.
Het hele land is er kapot van en jij vindt het onzin?

Plaats reactie