Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
San27

Re: Veranderingen 538

Bericht door San27 »

Wat een gelul, 538 doet het nog prima, en als er als iets een look a like is is q dat toch, toch een beetje een wijven zender

Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Radiofan500 schreef:
07 feb 2020 23:12
Ikbenroy schreef:
07 feb 2020 22:03
538 begint in het geheel een slap aftreksel te worden van Q.
Komende week de 00s top 538 , want 90s top 500 op Q, en eerder ook al 90s top 538 tov top 1000. Is dit nou werkelijk paniekvoetbal na het vertrek van Evers?
538 hoeft geen tweede Q te zijn, de doelgroep is totaal anders van beide.
Valt mij ook op, ja. Telkens als Q een lijst aankondigd komt 538 enkele dagen later met een andere lijst aanzetten.

Laatste 4 dagen van vorig jaar deden ze dat ook terwijl Q op die plek al jaren de Top500 van het Foute Uur uitzend.

Eigenlijk ook totaal niet slim, er zijn volgens mij genoeg luisteraars die niet zitten te wachten op 90's muziek. Als je nu een alternatief aanbied als zender wat 538 mooi had kunnen doen met hun normale programmering hou je misschien luisteraars vast. Op deze manier komen ze niet naar je station hoor. Dan zoeken ze zeer waarschijnlijk gewoon een non-stop variant van de zender op en anders is er altijd Spotify nog.
De gemiddelde 538 luisteraar is toch dik in de 30? Zijn dan allemaal in de 90's opgegroeid. Daarnaast zijn de 90's hotter dan ooit, slimme move. Mis die weken nog wel op 3FM, dat was echt altijd goud. Misschien iets voor Radio 2?

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Volgens mij lees jij verkeerd 90’s top 500 is op Q. 00’s op 538.

Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

San27 schreef:
07 feb 2020 23:17
Wat een gelul, 538 doet het nog prima, en als er als iets een look a like is is q dat toch, toch een beetje een wijven zender
Volgens mij lees jij totaal verkeerd of snap je het niet. Maar dat kan, want val de 538 fanboys niet aan over hun station.

castmember

Bericht door castmember »

Maar Talpa staat toch ook niet enorm bekend om zijn enorm creatieve radio concepten. Bedoel, alle creatieve dingen zijn eerst bij de proefkeuken van de NPO geprobeerd en daarna opgekocht door Talpa om te kijken of het met wat extra reclameblokken ook nog werkt. En sommige dingen doen dat prima. En sommige eigen twists daaraan (top 4000 bijvoorbeeld) werken ook nog best goed. Maar al met al kan je veel van de concepten of inzetten van de Talpa zenders nu niet echt creatief noemen, maar moet dat wel?

Top XXXX lijsten bestaan al bijna net zo lang als dat radio bestaat. Dus daarin iets unieks verzinnen is best lastig. De top zeroes en top nineties werd tot 5-6 jaar terug nog tijdens de zeroes request en nineties request uitgezonden door 3FM, dus ergens hebben beide zenders dat afgekeken van de NPO, alweer . . .

Ergens snap ik de discussie ook niet helemaal, lekker genieten van de lijstjes en je niet zoveel zorgen maken over wie de hitlijst nu verzonnen heeft.
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

4711

Bericht door 4711 »

Op volle kracht met 538 is al lang niet meer. Het is allemaal zo gereserveerd en steriel.

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

4711 schreef:
08 feb 2020 14:43
Op volle kracht met 538 is al lang niet meer. Het is allemaal zo gereserveerd en steriel.
Dat was zeezender Veronica. Dat was allemaal nieuw, en ze hadden bijna een monopolie, want op het vasteland mocht er van met name het machtige CDA tot eind jaren 80 niks.
castmember schreef:
08 feb 2020 14:17
Top XXXX lijsten bestaan al bijna net zo lang als dat radio bestaat. Dus daarin iets unieks verzinnen is best lastig. De top zeroes en top nineties werd tot 5-6 jaar terug nog tijdens de zeroes request en nineties request uitgezonden door 3FM, dus ergens hebben beide zenders dat afgekeken van de NPO, alweer . . .

Ergens snap ik de discussie ook niet helemaal, lekker genieten van de lijstjes en je niet zoveel zorgen maken over wie de hitlijst nu verzonnen heeft.
De top 100 Aller Tijden is in Nederland ooit geïntroduceerd door...zeezender Veronica:

https://www.top100-allertijden.nl/

Misschien dat de commerciëlen nu veel "pikken" van de NPO, maar oorspronkelijk pikte de publieke omroep helemaal niks, en was doodsaai.
De boel is pas sinds 1974 bij de PO een beetje in beweging gekomen, en vooral eind jaren 80 met de introductie van commerciële omroep.

Degenen die de boel in het Nederlandse omroepland echt op de kop hebben gezet, hadden een zeezender-verleden. Vooral een Veronica verleden.

Die Top 100 Aller Tijden van zeezender Veronica werd een doorslaand succes. Alle hitlijst ideeën in Nederland zijn sowieso gepikt van Veronica.

Dit gezegd hebbende, sluit ik me helemaal aan bij @castmember: "Gewoon lekker genieten" van al die evergreens.
En van al die thema-muziekzenders die onze Nederlandse internetradio inmiddels rijk is.

Daan!

Bericht door Daan! »

Vandaag naar de zeroes Top 538 geluisterd. Ik kan er niet positief over zijn, helaas. Ik mis de beleving die bijvoorbeeld 3FM destijds beter in lijsten kon leggen. Met simpele aanpassingen zou 538 er meer beleving in kunnen leggen:
- Pas de vormgeving aan een van de vormgevingen die destijds gebruikt werd of wissel de verschillende vormgeving af per dag. Dat laatste zou niet mijn voorkeur hebben, maar een optie is het wel. De luisteraar wordt dan vaker herinnerd aan dat het Zeroes-week is en denkt vaker "oja". Muziek wordt namelijk ook nu nog gedraaid, vormgeving niet.
- Loop aan het einde van het uur de nummers door die gedraaid zijn. Het doet de luisteraar opnieuw aan herinneren dat ze naar een lijst luisteren.
- Bij dit soort weken, wordt het gemis van de Top40 pijnlijk duidelijk. Terugblikken op wat er x-jaar geleden op dat moment op 1, 2, 3 stond is niet "mogelijk". De 538Top50 bestond immers nog niet.

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Daan! schreef:
10 feb 2020 19:39

- Loop aan het einde van het uur de nummers door die gedraaid zijn. Het doet de luisteraar opnieuw aan herinneren dat ze naar een lijst luisteren.
- Bij dit soort weken, wordt het gemis van de Top40 pijnlijk duidelijk. Terugblikken op wat er x-jaar geleden op dat moment op 1, 2, 3 stond is niet "mogelijk". De 538Top50 bestond immers nog niet.
De overzichten deden ze juist bij de Top 40 altijd goed vond ik, dat doet Q met de Top 40 bvb nu niet meer wel jammer hoort er wel bij.
Ik mis die tijden nu al dat de Top 40 niet meer op 538 is, en hij is nog maar 1 jaar weg!

Voor de rest was de lijst wel goed vandaag vond ik

Daan!

Bericht door Daan! »

DJ_Nick schreef:
10 feb 2020 20:04
De overzichten deden ze juist bij de Top 40 altijd goed vond ik,
Met het woordje "juist" lijk je aan te geven alsof ik dat niet goed vond, maar voor alle duidelijkheid, ik vond dat juist ook goed en vind ook, net als jij, dat ze dat weer/nog steeds zouden moeten doen.

DJ_Nick

Bericht door DJ_Nick »

Daan! schreef:
10 feb 2020 20:06
DJ_Nick schreef:
10 feb 2020 20:04
De overzichten deden ze juist bij de Top 40 altijd goed vond ik,
Met het woordje "juist" lijk je aan te geven alsof ik dat niet goed vond, maar voor alle duidelijkheid, ik vond dat juist ook goed en vind ook, net als jij, dat ze dat weer/nog steeds zouden moeten doen.
Zo bedoelde ik het niet maar maakt niet uit. :D

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

538 is beter af zonder Barend (mijn opinie).

Daan!

Bericht door Daan! »

Lekker onderbouwd weer...

Orange

Bericht door Orange »

Ikbenroy schreef:
11 feb 2020 23:14
Goed verhaal. Lekker kort ook.

Man, man, man. Zeg dan niets. Onderbouw ff waarom.

Ikbenroy

Bericht door Ikbenroy »

Orange schreef:
12 feb 2020 08:32
Ikbenroy schreef:
11 feb 2020 23:14
Goed verhaal. Lekker kort ook.

Man, man, man. Zeg dan niets. Onderbouw ff waarom.
Moet dat dan? Ik zeg gewoon wat ik vind , als je dat storend vind hoef je het niet te lezen.

Ik vind Barend gewoon nog veel te speels klinken voor een station als 538. Die weken bij C&S zijn daar een levend voorbeeld van.

Plaats reactie