Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
San27

Re: Veranderingen 538

Bericht door San27 »

Laatste rondje XL op 538, worden allemaal goede nummers aangevraagd, hoe kan het dan dat er altijd op vaste plekken (2x) een hit gedraaid wordt die je de hele dag door al voorbij komt, is dit herkenning van t station of iets...

De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Wat is rondje xl? (weet 't oprecht niet luister niet zoveel 538 meer). Maar hits geven een station herkenbaarheid, dus kan me voorstellen dat in een item met verzoekjes ook hits voorbijkomen om niet té ver van het format f te wijken.

castmember

Bericht door castmember »

Ik snap dat je niet van je format wil afwijken. Maar ook zonder van je format af te wijken kan je verzoekjes vullen zonder de heavy rotation. Ik snap sowieso die hele uren met verzoekjes nier zo tenzij je de toch wat minder vaak gedraaide platen laat horen. Wat is de meerwaarde van het verzoekje als diegene toch al de alarmschijf / megahit / topsong / . . . aanvraagt?!?
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Daan!

Bericht door Daan! »

Gevoel van mee kunnen doen is dan de toegevoegde waarde. Ook commercieel gezien.

radiodaan

Bericht door radiodaan »

De Nachtwacht schreef:
25 jun 2019 18:46
Wat is rondje xl? (weet 't oprecht niet luister niet zoveel 538 meer). Maar hits geven een station herkenbaarheid, dus kan me voorstellen dat in een item met verzoekjes ook hits voorbijkomen om niet té ver van het format f te wijken.
Naar mijn weten doen/deden Coen en Sander dat elke donderdag van 6 tot 7 uur, maar het is vandaag geen donderdag, dus snap er zelf ook niet zo veel van.

castmember

Bericht door castmember »

Daan! schreef:
25 jun 2019 19:21
Gevoel van mee kunnen doen is dan de toegevoegde waarde. Ook commercieel gezien.
Commercieel gezien zal het op individueel vlak een plus waarde hebben, maar op creatief gebied is het een naar mijn inziens flinke min. En radio maken blijft toch een creatief vakgebied!
Please remain seated with your seatbelt fastened,
keeping your hands, arms, feet and legs inside the
elevator at all times. And do take special care to
supervise your children. Thank you!

Daan!

Bericht door Daan! »

Maar zonder geld geen creatief vakgebied!!

Satfreak13

Bericht door Satfreak13 »

castmember schreef:
26 jun 2019 11:18
Commercieel gezien zal het op individueel vlak een plus waarde hebben, maar op creatief gebied is het een naar mijn inziens flinke min. En radio maken blijft toch een creatief vakgebied!
Beetje losse flodder.

Als je creatief wilt zijn alleen om de creativiteit, kom je vaak niet verder dan de bedelstaf.
Kunstenaars die hun eigen broek willen of moeten ophouden, zullen naast hun unieke creativiteitsuitingen ook commerciële concessies moeten doen om brood op de plank te krijgen.

Zoals @Daan! hierboven al zegt: het een kan niet zonder het ander.

Soms valt iets heel creatiefs toevallig ook bij het publiek in de smaak en wordt het een hit, maar je kunt niet de hele dag alleen maar creatief zijn en hits scoren.
Alles op zijn tijd. Het is een balans.

Daan!

Bericht door Daan! »

De weekendprogrammering van Radio 538 gaat per 1 juli op de schop. Vooral in de avond en nacht verandert er het nodige. Zo wordt er afscheid genomen van de programma’s van dj’s David Guetta en Afrojack.

538 kiest ervoor om in de nacht van vrijdag op zaterdag voortaan louter eigen namen te programmeren. Zo is Daniël Lippens op vrijdagavond van 23:00 tot 01:00 uur te horen, gevolgd door Mark Labrand van 01:00 tot 04:00 uur. Of de programma’s live zijn, is onduidelijk. Beide dj’s behouden hun huidige shows, benadrukt de zender.

“We spelen met deze nieuwe programmering gerichter in op de behoeften van 538 luisteraars. De zaterdagnacht is onze echte dj-nacht, met de beste danceshows van de grootste dj’s ter wereld”, aldus programmadirecteur Menno de Boer. “De vrijdagavond sluit aan op het 538-weekendgevoel, gepresenteerd door Wietze de Jager, Wessel van Diepen, Daniël Lippens en Mark Labrand. Muziek voert hier echt de boventoon.”

De programma’s van Armin van Buuren, Lucas & Steve en Tiësto verhuizen van vrijdag- naar zaterdagnacht.

Nieuwe programmering Radio 538:
Vrijdag

18.00 uur – Wietze de Jager (Weekend Wietze)
21.00 uur – Wessel van Diepen (Global Dance Chart)
23.00 uur – Daniel Lippens
01.00 uur – Mark Labrand
04.00 uur – Desmond Baidjoe

Zaterdag

18.00 uur – Igmar Felicia (Bij Igmar)
21.00 uur – Dennis Ruyer (Dance Department)
23.00 uur – Martin Garrix (Martin Garrix Radio Show)
00.00 uur – Lucas & Steve (Skyline Sessions)
01.00 uur – Armin van Buuren (A State of Trance)
02.00 uur – Hardwell (Hardwell On Air)
03.00 uur – Sunnery James & Ryan Marciano (Sexy By Nature)
04.00 uur – Tiësto (Clublife)
05.00 uur – Desmond Baidjoe

Bron Radiofreak.

De Nachtwacht

Ik begrijp dat Wietze niet na een halfjaar alweer van de vrijdagavond gehaalt wordt, maar had daar ook graag igmar gezien. Als de late avond en nacht live zijn vind ik het een leuke en verrassende keuze, ik kan me echter voorstellen dat het gewoon voicetrack zal zijn zeker als muziek de boventoon zal voeren. De opbouw van de dj sets vind ik op deze manier wel een stuk logischer.

gjvh

Bericht door gjvh »

Ik vind de programmering in het weekend overdag prima. Het zijn tegenwoordig DJ's met een duidelijke eigen stijl en personality. Daardoor wordt het allemaal wat minder braaf en statisch dan vroeger het geval was.

Daan!

Bericht door Daan! »

"Lippens en Labrand zullen live presenteren, waardoor interactie met de luisteraars mogelijk is. “De vrijdagavond sluit aan op het 538-weekendgevoel. We spelen met deze nieuwe programmering gerichter in op de behoeften van 538 luisteraars“, zegt radiodirecteur Menno de Boer."

De programma's zullen dus live zijn. Opvallend allemaal.

density1

Bericht door density1 »

Misschien willen ze inhaken op het gebrek aan een soort FreakNacht wat Giel Beelen jaren op 3FM deed.

Stephan123

Bericht door Stephan123 »

Jammer dat Armin Van Buuren een uur moet inleveren op zijn State of Trance. Was altijd een leuk programma om te luisteren en ook echt live. Zal wel opgenomen worden voor de zaterdag.

Apart dat Mark Labrand op de vrijdagnacht radio gaat maken.Hij zit al tussen 10-13 doordeweeks .

De Nachtwacht

Stephan123 schreef:
28 jun 2019 19:40
Jammer dat Armin Van Buuren een uur moet inleveren op zijn State of Trance. Was altijd een leuk programma om te luisteren en ook echt live. Zal wel opgenomen worden voor de zaterdag.

Apart dat Mark Labrand op de vrijdagnacht radio gaat maken.Hij zit al tussen 10-13 doordeweeks .
A State of trance is nu ook niet live.

Plaats reactie