Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Ane Sybesma

Re: Veranderingen 538

Bericht door Ane Sybesma » 07 jan 2019 13:26

Daan! schreef:
07 jan 2019 06:38
Je geeft je mening niet, je geeft je persoonlijke voorkeur zonder enige vorm van argumentatie. Je zegt niet meer dan “ik wil A”. Op jouw reactie is geen discussie te voeren en dat slaat dus een discussie dood. Het voegt, hoe hard het ook klinkt, niets toe.
Mijn mening is: een half uur klassiekers is meer dan voldoende op een station als 538. Argumentatie: Ouwe lullen muziek is ruim aanwezig op Radio 2, Radio 5, Radio 10 en Veronica.

JopisBack

Bericht door JopisBack » 07 jan 2019 14:16

Ik ga toch switchen naar de Top 50 een goede lijst die strak word geproduceerd met een goed pakket.De top 40 op Q! Sorry maar ik kan er niet aan wennen,het gaat te langzaam en brengt geen sfeer vind ik.

joeyradio

Bericht door joeyradio » 07 jan 2019 17:16

JopisBack schreef:
07 jan 2019 14:16
Ik ga toch switchen naar de Top 50 een goede lijst die strak word geproduceerd met een goed pakket.De top 40 op Q! Sorry maar ik kan er niet aan wennen,het gaat te langzaam en brengt geen sfeer vind ik.
Mee eens, er zit geen vrijdagmiddag versnelling in. Het zal wennen zijn voor Domien, maar toch, te houterig.

Stef99

Bericht door Stef99 » 07 jan 2019 22:02

Heb vanmorgen voor het eerst naar de ochtendshow van Frank Dane geluisterd, ik vond het wel een goede eerste indruk geven. Je hoort wel duidelijk dat de sfeer en stijl van het programma een soort kopie is van Evers Staat Op, alleen tussen 06:30 en 07:00 uur is de sfeer echt totaal anders dan dat bij Evers was.

Het verbaast me niks als Frank Dane in 2019 misschien een koppositie pakt in de luistercijfers, want de luisteraars van ESO hebben eigenlijk nu een prima alternatief in mijn ogen.

boxfm

Bericht door boxfm » 08 jan 2019 00:26

Stef99 schreef:
07 jan 2019 22:02
Heb vanmorgen voor het eerst naar de ochtendshow van Frank Dane geluisterd, ik vond het wel een goede eerste indruk geven. Je hoort wel duidelijk dat de sfeer en stijl van het programma een soort kopie is van Evers Staat Op, alleen tussen 06:30 en 07:00 uur is de sfeer echt totaal anders dan dat bij Evers was.

Het verbaast me niks als Frank Dane in 2019 misschien een koppositie pakt in de luistercijfers, want de luisteraars van ESO hebben eigenlijk nu een prima alternatief in mijn ogen.
Lastige voor Frank Dane lijkt mij ook dat hij eerder de vervanger was van Evers, hierdoor in de ochtend gewend om een bepaalde soort show neer te zetten. Is dan niet gek dat het lijkt op Evers Staat Op. Maar juist als eerdere vervanger is hij daardoor ook een goede opvolger. Zou mij niets verbazen als de ochtendshow niet heel veel luisteraars zal verliezen. De meeste luisteraars bleven immers al hangen toen Dane de invaller was en zijn hem dus gewend.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 08 jan 2019 09:50

Stef99 schreef:

Een dik compliment voor dit team, amper een week onderweg en het klinkt nu al als een klok. Het zou me verbazen als 538 veel gaat zakken qua luistercijfers als ze verder niet teveel verjongen. Maar goed, daar hebben ze zelf ook niks over gezegd. Ik vind het echt een heel leuke show. En voor iedereen die nu roept "Het lijkt op ESO", gefeliciteerd, dat lijkt me alleen maar een compliment.
Wat ik vanochtend minder vond, was het item met Giel de Winter over Internet, YouTube, enz. Dat ging eigenlijk helemaal nergens over. Maar goed, het was de eerste keer...

PS wie doet nu de muziek op deze uren? Is dat stiekem niet gewoon nog Rick Romijn? Daar is echt helemaal niks aan veranderd namelijk.

radiodaan

Bericht door radiodaan » 08 jan 2019 10:56

Johanneke schreef:
08 jan 2019 09:50
Stef99 schreef:

Een dik compliment voor dit team, amper een week onderweg en het klinkt nu al als een klok. Het zou me verbazen als 538 veel gaat zakken qua luistercijfers als ze verder niet teveel verjongen. Maar goed, daar hebben ze zelf ook niks over gezegd. Ik vind het echt een heel leuke show. En voor iedereen die nu roept "Het lijkt op ESO", gefeliciteerd, dat lijkt me alleen maar een compliment.
Wat ik vanochtend minder vond, was het item met Giel de Winter over Internet, YouTube, enz. Dat ging eigenlijk helemaal nergens over. Maar goed, het was de eerste keer...

PS wie doet nu de muziek op deze uren? Is dat stiekem niet gewoon nog Rick Romijn? Daar is echt helemaal niks aan veranderd namelijk.
Als je gisteren luisterde heb je Frank horen vertellen dat Giel in het radioprogramma kwam door wat (gênante) stukjes van het nieuwe programma van stukTV waar Frank in zat, weg te laten.

JopisBack

Bericht door JopisBack » 08 jan 2019 11:05

Johanneke schreef:
08 jan 2019 09:50
Stef99 schreef:

Je kan ook overdrijven,het is echt niet goed te praten dat het een kopie is.
ik hoop dat Frank er nog een eigen draai aan gaat geven.

wbravenboer

Bericht door wbravenboer » 08 jan 2019 11:42

Het klinkt alsof er nu 2 'evers-staat-op-klonen' zijn; Dane en Genee op Veronica... ;)
Misschien veranderen ze het geleidelijk? Aan de andere kant klinkt Dane bekend en gezellig, het is een leuk team.
Het is wel zo dat door Henk Blok het wel heel bekend klinkt ook, van mij mag Frank er best een eigen draai aan geven.

Sqwest

Bericht door Sqwest » 08 jan 2019 11:43

Wat zouden ze anders moeten doen dan? Je ontkomt er niet aan om zo een opzet te gebruiken.

Het valt mij ook erg mee! Ik zet eigenlijk geen andere zender op, luistert prima weg. Ik vind persoonlijk alleen Jelle iets te veel op de voorgrond, daardoor valt Hannelore wat weg terwijl ik haar altijd sterk vind met discussies en leuk in gesprekken (lekker open en stelt zich daardoor ook kwetsbaar op; wat ik juist goed vind)

JopisBack

Bericht door JopisBack » 08 jan 2019 11:52

Sqwest schreef:
08 jan 2019 11:43
Wat zouden ze anders moeten doen dan? Je ontkomt er niet aan om zo een opzet te gebruiken.

Het valt mij ook erg mee! Ik zet eigenlijk geen andere zender op, luistert prima weg. Ik vind persoonlijk alleen Jelle iets te veel op de voorgrond, daardoor valt Hannelore wat weg terwijl ik haar altijd sterk vind met discussies en leuk in gesprekken (lekker open en stelt zich daardoor ook kwetsbaar op; wat ik juist goed vind)
Sowieso de muziek verbannen van de jaren 80! ze willen toch verjongen? Inderdaad Hannelorre meer op de voorgrond en Jelte naar de achtergrond,de kranten met Henk geen 10 maar 5 minuten.
die verrückte halbe stunde er uit,al hoewel ik die jingles wel erg leuk vind! op Q heb je natuurlijk al het foute uur,en van 6.00 tot 9.00,zo blijft het scherp en fris.
Maar ik ben heel erg benieuwd naar de luistercijfers binnenkort -+dance

Johanneke

Bericht door Johanneke » 08 jan 2019 13:14

Wie wilde er verjongen? Is alleen hier geroepen en door zelfbenoemde kenners, niet door 538 en/of Talpa!

Radbi

Bericht door Radbi » 08 jan 2019 13:22

Dus.... als ik het zo lees gaat 538 gewoon de nummer 1 cq marktleider blijven??😉 (uiteraard als de top 2000 cijfers uit de meting zijn)

JopisBack

Bericht door JopisBack » 08 jan 2019 13:28

Johanneke schreef:
08 jan 2019 13:14
Wie wilde er verjongen? Is alleen hier geroepen en door zelfbenoemde kenners, niet door 538 en/of Talpa!
Dus wel
http://www.mediacourant.nl/2018/08/radi ... -vertrekt/

density1

Bericht door density1 » 08 jan 2019 13:58

Ze vinden het zeker zelf een slimme move om door te gaan waar Evers was gebleven, dezelfde gezelligheid en de muziek hierbij en zelfs een programma onderdeel zoals de Verückte Halbe Stunde mee te nemen, maar weet zelf niet of dat slim genoeg is uiteindelijk. Wellicht dat luisteraars Dane nog even de tijd gunnen maar uiteindelijk zal hij toch zijn eigen draai er aan moeten geven en keuzes moeten maken. Die houvast die hij nu van Evers heeft overgenomen kun je niet eeuwig op blijven teren vind ik. Dus die verjonging zal er rechts of linksom toch moeten gaan komen.

Plaats reactie