Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
JopisBack

Re: Veranderingen 538

Bericht door JopisBack » 02 jan 2019 16:47

Daan! schreef:
02 jan 2019 16:34
jordiv30 schreef:
02 jan 2019 16:28
In mijn omgeving merk ik juist dat veel jongeren wegzapten van Evers door de lange talks. De spanningsboog van jongeren is nou eenmaal veel korter en waar ze op de radio zo’n 10 minuten over doen, heb je op je telefoon binnen een minuut gevonden. Vooral het nieuws op de halve uren moet volgens mij dus wat bondiger
Ik ben 25 maar ik herken wel wat je zegt. Ik denk niet alleen dat het nieuws op de halve uren daarvoor korter moet, maar ook vooral de telefoongesprekken. Ook de keuze van mensen die je belt, moet dan scherper worden.
Ik ben zelf 34 en van mij mag het nieuws om het half uur een stuk korter,10 minuten is echt te lang.

Orange

Bericht door Orange » 02 jan 2019 16:55

Dat nieuws op het halve uur vond ik het beste onderdeel van ESO. Niet zozeer vanwege het nieuws, maar vooral de interactie die er was bij 'de kranten'. Kon mij niet lang genoeg duren.
Het nieuws was dan ook altijd kort (een minuutje ofzo) en dan kwam het krantenoverzicht inclusief de interactie.

2unlimited

Bericht door 2unlimited » 02 jan 2019 16:59

Dat bovenstaande daar verheugde ik me altijd op! Altijd lachen met Henk, helaas kan niemand dat zo goed als Edwin en co... Maar ik zal Frank een kans geven ben benieuwd! Maar 4 uur vind ik nog steeds lang...

radiodaan

Bericht door radiodaan » 02 jan 2019 18:01

Orange schreef:
02 jan 2019 16:55
Dat nieuws op het halve uur vond ik het beste onderdeel van ESO. Niet zozeer vanwege het nieuws, maar vooral de interactie die er was bij 'de kranten'. Kon mij niet lang genoeg duren.
Het nieuws was dan ook altijd kort (een minuutje ofzo) en dan kwam het krantenoverzicht inclusief de interactie.
2unlimited schreef:
02 jan 2019 16:59
Dat bovenstaande daar verheugde ik me altijd op! Altijd lachen met Henk, helaas kan niemand dat zo goed als Edwin en co... Maar ik zal Frank een kans geven ben benieuwd! Maar 4 uur vind ik nog steeds lang...
Helemaal mee eens, ben zelf 17 en voor die grappige discussies net na half acht en negen zette ik de radio altijd nog voor aan. En aangezien Henk Blok er nog steeds zit, zou ik dat nu weer doen.

Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer » 02 jan 2019 20:34

Ingebruik schreef:
02 jan 2019 14:40
Sjonge, Frank is net 1 dag bezig en het is nu al niet goed. Geef het tijd, een switch als deze komt zelden voor. Dit is een van de moeilijkste dingen voor 538 in de afgelopen decennia zou je kunnen zeggen.

Alex beschrijft het al mooi hier boven ergens, natuurlijk ga je niet vanaf dag 1 iets rigoureus anders doen. Wat denk je van al die wekkerradio's die ingebrand staan op 538. Al die radio's in de auto's die nu langzaam aan weer gebruikt gaan worden. Om nog maar niet te spreken van al die mensen die zonder er bij na te denken 538 in hun ochtendritueel betrekken. Willen we die mensen direct naar Mattie & Marieke of Jan-Willem jagen? Omdat ze daar wel "classics" draaien of items/onderwerpen hebben die aan Evers doen denken? Natuurlijk niet.

Komende weken/maanden zul je een verandering gaan merken, in programma en in muziek. Nu bijvoorbeeld direct beginnen met alleen maar plaatjes van Lil' Kleine, Boef of zoals Density dat altijd noemt "kauwgomballenpop", zou een kamikaze-actie zijn. Rustig aan, sturen als een olietanker, niet als een kart. 538 wil wat verjongen, maar geen 3FM praktijken. Het wordt echt wel anders als Evers, dat is ook verstandig, maar beetje bij beetje.
Ik heb Frank Dane nooit iets gevonden als vanaf het begin dat ie bij 538 zat in 1998 als ik het goed heb. Ik kan niet zo goed tegen arrogante mensen. Als hij ESO presenteerde als Evers er even niet was, zapte ik altijd al weg. Ik ben nu geen 538 luisteraar meer maar ik zal niet de enige zijn.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht

Ingebruik

Bericht door Ingebruik » 02 jan 2019 21:10

Zwarte IJsbeer schreef:
02 jan 2019 20:34
Ik heb Frank Dane nooit iets gevonden als vanaf het begin dat ie bij 538 zat in 1998 als ik het goed heb. Ik kan niet zo goed tegen arrogante mensen. Als hij ESO presenteerde als Evers er even niet was, zapte ik altijd al weg. Ik ben nu geen 538 luisteraar meer maar ik zal niet de enige zijn.
Dank dat je dit me deelt man. Echt een inhoudelijke reactie op mijn post :roll:

Mag je vinden natuurlijk, geen probleem. Maar heb je Frank wel eens de hand geschud? Gesproken? Anders is het natuurlijk niks meer dan een gevoel.

Janno

Bericht door Janno » 02 jan 2019 21:16

Ik heb ook niks met Frank Dane. Puur een kwestie van persoonlijke smaak uiteraard. Waarschijnlijk is hij een aardige kerel waar ik best een biertje mee zou kunnen drinken, maar ik hoef hem niet per se op de radio te horen.
Kan de autotune-hype nu klaar zijn alsjeblieft?

Stef99

Bericht door Stef99 » 02 jan 2019 21:22

radiodaan schreef:
02 jan 2019 18:01
Orange schreef:
02 jan 2019 16:55
2unlimited schreef:
02 jan 2019 16:59
Helemaal mee eens, ben zelf 17 en voor die grappige discussies net na half acht en negen zette ik de radio altijd nog voor aan. En aangezien Henk Blok er nog steeds zit, zou ik dat nu weer doen.
Ik sluit mij er bij aan, persoonlijk denk ik dat de sfeer niet heel veel anders zal zijn dan bij Evers. We moeten Frank gewoon een paar weken de kans geven met z'n allen, net als toen met Wietze de Jager waar iedereen ook al gelijk zijn/haar oordeel over had

progmog

Bericht door progmog » 02 jan 2019 22:26

Vanmorgen iets na zessen ging mijn wekkerradio aan en ik hoorde Frank "goedemorgen" zeggen. Direct mijn wekkerradio uitgetrapt. Wat was dat slecht zeg. Ik ben over de 40 en ik heb niks met Frank Dane maar als hij zo begint, twijfel ik of zijn ochtendshow een succes gaat worden. "goedemorgen" zeggen zonder ik eerst koffie op had. Ik ga wel naar Sky. Daar zeggen ze nog geen goedemorgen.

JopisBack

Bericht door JopisBack » 02 jan 2019 22:32

Ik switch naar Gerard Ekdom

Orange

Bericht door Orange » 02 jan 2019 22:49

progmog schreef:
02 jan 2019 22:26
Vanmorgen iets na zessen ging mijn wekkerradio aan en ik hoorde Frank "goedemorgen" zeggen. Direct mijn wekkerradio uitgetrapt. Wat was dat slecht zeg. Ik ben over de 40 en ik heb niks met Frank Dane maar als hij zo begint, twijfel ik of zijn ochtendshow een succes gaat worden. "goedemorgen" zeggen zonder ik eerst koffie op had. Ik ga wel naar Sky. Daar zeggen ze nog geen goedemorgen.
Het is een schande. Dat woord ‘goedemorgen’ moeten ze onmiddellijk uit het woordenboek halen. Kan echt niet anno 2019.

Osker

Bericht door Osker » 03 jan 2019 00:13

Nou ik vond het 300% meevallen.
Leuke frisse show goede muziekmix, weinig lil kleine gelukkig. Jelte komt nu hij niet meer in de schaduw van Rick en Niels staat leuker uit de hoek en de toevoeging van een vrouw en het behouden van Henk is een gouden greep.
Hulde voor Dane.

Henkjan2016

Bericht door Henkjan2016 » 03 jan 2019 07:38

Is Jelmer er ook al bij? Die zou toch ook aanschuiven?

radiodaan

Bericht door radiodaan » 03 jan 2019 09:48

Jawel, gisepteren was hij er wel i.i.g hij stond alleen niet op één van de persfoto’s volgens mij.

Kar

Bericht door Kar » 03 jan 2019 09:57

Frank zal tijd nodig hebben om de show helemaal zijn eigen identiteit te geven. Ik vind wel dat je nu goed hoort hoe belangrijk de rol van rick en Niels is geweesr.
Wifred Genee gaat een afgeleide van ESO maken in de middag op Veronica en Frank maakt een vergelijkbaar programma in de ochtend. Dit zou goed kunnen uitpakken voor Talpa.

Toch nog even terug naar de ochtendshow. De combinatie jelte en Frank is een goede match, maar de rol van Hannelore is nog niet helemaal duidelijk en die van Jelmer al helemaal niet. Hoorde wel een aantal keren dat er overdreven hard gelachen werd, leek geacteerd, maar de show zal volgens mij best aanslaam bij een breed publiek.
Ben benieuwd of Ekdom en Beelen in staat zijn om van de verandering te profiteren,

Plaats reactie