Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.
Plaats reactie
Greatski

Re: Veranderingen 538

Bericht door Greatski » 14 dec 2017 13:31

Dave Minneboo, radiodirecteur bij Talpa Radio, vertrekt per 1 maart 2018 bij het bedrijf. Minneboo verlaat na 18 jaar Radio 538, dat sinds begin dit jaar samen met Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica onder de naam Talpa Radio opereert.

Minneboo begon zijn carrière bij Radio 538 in 2000 als assistent-music director. In 2011 werd hij programmaleider bij 538 en twee jaar later kwam daar SLAM! bij, die zender die toen nog onder de 538Groep viel.

Wat Minneboo vanaf april volgend jaar gaat doen, is nog niet bekend. “De komende tijd ga ik gebruiken om af te kicken van een rollercoaster die 18 jaar duurde en om goed na te gaan denken over mijn volgende stap binnen de media- en muziekwereld”, aldus Minneboo. “Ik kijk terug op een mooie bijzondere tijd in mijn leven waarbij ik als Radio Directeur onderdeel was van de 538Groep en Talpa Radio.”

Loyaal
Menno Koningsberger, CEO Talpa Radio, betreurt het vertrek van Minneboo: “Dave en ik hebben de afgelopen drie jaar zeer prettig samengewerkt. Ik vind het daarom heel jammer dat hij zijn carrière nu anders gaat inrichten. We hebben er een tijdje over gesproken, maar ik kan het alleen maar waarderen als iemand voor zichzelf een keuze maakt. 18 jaar werkzaam zijn en vele jaren de scepter zwaaien bij zo’n dynamisch bedrijf betekent veel, het onderstreept zijn passie en loyaliteit.

Talpa Radio staat er mede dankzij Minneboo goed voor, is de overtuiging van Koningsberger. “Nog nooit in de historie hadden de zenders gezamenlijk zo’n hoog marktaandeel. De collega’s nemen afscheid van een fijn en kundig mens, op een gedenkwaardig moment.”https://www.radiofreak.nl/dave-minneboo ... lpa-radio/

RealSunchaser

Bericht door RealSunchaser » 14 dec 2017 13:44

Kan iemand me vertellen waarom 538 alleen in de ochtend en middag grote DJs programmeert, de rest kleurt binnen de lijntjes. Niemand is ooit bij 538 begonnen en uitgegroeid tot een landelijk bekende superdj, niet Nieuwenhuizen, niet Barry Paf, niemand, het is allemaal veilig. altijd zo geweest bij 538.

Theimon

Bericht door Theimon » 14 dec 2017 14:30

Omdat in die tijdvakken het meeste wordt verdiend aan reclame. De rest van de tijd is vulling. Zie het als support acts voor de drive-time programma's.

4711

Bericht door 4711 » 14 dec 2017 14:57

Het is commercieel uitgeknepen slim.

Orange

Bericht door Orange » 14 dec 2017 15:51

RealSunchaser schreef:
14 dec 2017 13:44
Kan iemand me vertellen waarom 538 alleen in de ochtend en middag grote DJs programmeert, de rest kleurt binnen de lijntjes. Niemand is ooit bij 538 begonnen en uitgegroeid tot een landelijk bekende superdj, niet Nieuwenhuizen, niet Barry Paf, niemand, het is allemaal veilig. altijd zo geweest bij 538.
Ruud de Wild is begonnen bij 538.
En andere dj's die het vak geleerd hebben bij 538 zaten/zitten ook op drivetime:
- Niek v/d Bruggen
- Dennis Ruyer
- Frank Dane (gaat er komen, nu nog invaller)
Wie zijn tegenwoordig nog de grote dj's? Giel, Edwin Evers, Ruud de Wild, Coen & Sander. That's it. Dus dat is oorspronkelijk 3FM, VeronicaFM, 538 en 3FM.

Johanneke

Bericht door Johanneke » 14 dec 2017 21:28

Heftig nieuws zeg, dat Dave stopt! Die man heeft voor mij samen met Niels Hoogland toch ruim 15 jaar een belangrijk deel van mijn radioleven bepaald! Zij hadden echt een steady station opgebouwd en je wist waar je aan toe was als je naar 538 luisterde.
Ben erg benieuwd wat dit voor 538 gaat betekenen. Menno K is toch een beetje de man die van Q Music een station met (in mijn ogen) allemaal flut DJ's heeft gemaakt, ik hoop niet dat dit straks bij 538 hetzelfde zal gaan. De tijd zal het leren.
Is Menno de Boer nu assistent van Dave? Wellicht zal die het overnemen?

iJeroen

Bericht door iJeroen » 14 dec 2017 22:13

Orange schreef:
14 dec 2017 15:51
RealSunchaser schreef:
14 dec 2017 13:44
Ruud de Wild is begonnen bij 538.
En andere dj's die het vak geleerd hebben bij 538 zaten/zitten ook op drivetime:
- Niek v/d Bruggen
- Dennis Ruyer
- Frank Dane (gaat er komen, nu nog invaller)
Wie zijn tegenwoordig nog de grote dj's? Giel, Edwin Evers, Ruud de Wild, Coen & Sander. That's it. Dus dat is oorspronkelijk 3FM, VeronicaFM, 538 en 3FM.
Ruyer startte met Van Inkel op Veronica FM met de Rinkeldekinkel: de geheime Ochtendshow, en had ook zijn eigen uren op Veronica FM. Op 538 heeft hij vooral met Dance Department zijn naam gevestigd vind ik.

De grote namen hebben de basis gelegd op 3FM:
Giel op 3FM,
Evers op Veronica Radio 3,
Ruud op 538 maar brak echt door in de middag op 3FM en
Coen en Sander ook op 3FM.

Geldt ook voor Van Diepen, Pilarczyck en Van Leeuwen op 538 destijds.

Kortom, 538 als kweekvijver is beperkt (maar dat is per definitie ook commerciële radio: programmeren van een bewezen succesformule op de belangrijke slots). Misschien is Frank wel de enige uitzondering.
Laatst gewijzigd door iJeroen op 14 dec 2017 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Opgegroeid met Veronica op 2 en 3, vergroeid met de publieke zenders

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 15 dec 2017 21:09

Wanneer ben je een grote dj? Jeroen van Inkel en Rick van Velthuijse zijn ook grote mannen. Maar zitten helaas weggestopt op het internet en DAB+. En dan heb je nog Rob Stenders, vanaf volgend jaar weer op Radio 2. En Robert Jensen, al is die al jarenlang niet meer in de ether te horen geweest.
Laat je niet gek maken door anderen, leef je eigen leven!

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 15 dec 2017 21:19

Overigens denk ik niet dat een 'grote dj' op te leiden is. Het moet er bij iemand in zitten of het blijft een middelmatige plaatjesdraaier. Verbaas me er soms wel over dat sommige lokale helden betere radiomakers zijn dan hun beroepsmatige collega's uit het Hilversumse.

Orange

Bericht door Orange » 17 dec 2017 13:42

GerjanOpDreef schreef:
15 dec 2017 21:09
Wanneer ben je een grote dj? Jeroen van Inkel en Rick van Velthuijse zijn ook grote mannen. Maar zitten helaas weggestopt op het internet en DAB+. En dan heb je nog Rob Stenders, vanaf volgend jaar weer op Radio 2. En Robert Jensen, al is die al jarenlang niet meer in de ether te horen geweest.
Je noemt een aantal dj's die zeker grote namen waren. Nu nog steeds prima dj's, maar niet meer de grote namen die het waren. Wat mij betreft ben je in de context van deze discussie een grote naam als je nu nog prima op drivetime kan en daarmee extra luisteraars trekt.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 17 dec 2017 15:55

Orange schreef:
17 dec 2017 13:42
GerjanOpDreef schreef:
15 dec 2017 21:09
Je noemt een aantal dj's die zeker grote namen waren. Nu nog steeds prima dj's, maar niet meer de grote namen die het waren. Wat mij betreft ben je in de context van deze discussie een grote naam als je nu nog prima op drivetime kan en daarmee extra luisteraars trekt.
Ik denk dat als je de door mij benoemde namen op drivetime zet, dat ze in bepaalde gevallen meer luisteraars trekken dan de namen die er nu zitten.

Evers Staat Op is veruit het best beluisterde ochtendprogramma van Nederland. Niet omdat Evers Staat Op nu zo goed is, maar omdat er totaal geen concurrentie is. In de middag valt er met de Coen en Sandershow, Somertijd en De Wild in de Middag nog iets meer te kiezen en dat is ook wel terug te zien in de luistercijfers.

marco

Bericht door marco » 17 dec 2017 21:10

GertjanOpDreef, ik denk dat ESO zo goed wordt beluisterd, juist wel omdat het zo goed is. Er is genoeg te kiezen (geweest), maar niets is/wat goed genoeg.

Orange

Bericht door Orange » 18 dec 2017 00:18

GerjanOpDreef schreef:
17 dec 2017 15:55
Evers Staat Op is veruit het best beluisterde ochtendprogramma van Nederland. Niet omdat Evers Staat Op nu zo goed is, maar omdat er totaal geen concurrentie is. In de middag valt er met de Coen en Sandershow, Somertijd en De Wild in de Middag nog iets meer te kiezen en dat is ook wel terug te zien in de luistercijfers.
Grappig, ieder zo zijn mening. Ik vind namelijk dat er in de middag niets interessants is behalve Ruud de Wild. In de ochtend zijn er meer mogelijkheden.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 18 dec 2017 09:20

marco schreef:
17 dec 2017 21:10
GertjanOpDreef, ik denk dat ESO zo goed wordt beluisterd, juist wel omdat het zo goed is. Er is genoeg te kiezen (geweest), maar niets is/wat goed genoeg.
Evers Staat Op is altijd beter gebleken dan zijn concurrenten, dat klopt. Toch trokken mannen als Rick van Velthuijse, Patrick Kicken, Jeroen van Inkel, Ruud de Wild en Giel Beelen meer luisteraars dan wat er nu zit. Al heeft Giel de sleutel in handen om dat te veranderen.

GerjanOpDreef

Bericht door GerjanOpDreef » 18 dec 2017 10:39

Orange schreef:
18 dec 2017 00:18
GerjanOpDreef schreef:
17 dec 2017 15:55
Grappig, ieder zo zijn mening. Ik vind namelijk dat er in de middag niets interessants is behalve Ruud de Wild. In de ochtend zijn er meer mogelijkheden.
Over smaak valt niet te twisten. Ben ook niet zo’n fan van de Coen en Sandershow, maar feit is wel dat het een goed beluisterd programma is.

Plaats reactie