Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
DJKen-ZV

Re: Veranderingen 538

Bericht door DJKen-ZV »

Feivel schreef: 12 mei 2025 20:36 Dat klopt. Ibiza Organica is verhuisd van frequentie. Vindt het wel apart, want volgens mij zijn het allemaal piratenfrequenties. Dan zendt een legaal commercieel Nederlands station dus illegaal uit in Spanje…
En waar stamt 538 van af, van een oud piraat Veronica... :D
lucapols

Bericht door lucapols »

Ik luister nooit naar 538 maar ze verrassen me zeer goed met de Zomer top 538, allemaal liedjes die ik superleuk vind. Supertop!
DJ en Non-Stop beheerder bij Lokale Omroep Goirle, helpt een Ierse radiostation met van alles wat in mijn vrije tijd :D!!!
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

De Nachtwacht schreef: 12 mei 2025 19:43
banne schreef: 12 mei 2025 19:06 538 is deze zomer op FM en DAB op Ibiza te horen. Hoe nuttig is dat in tijden van iPhones en mobiel internet?
Dat, maar daarbij: ik associeer Ibiza toch vooral met dansen en clubs, en die associatie heb ik met 538 al jaren niet meer (ondanks de danceprogrammering in het weekend). De combi 538 en Ibiza (en vooral de wens om daar te ontvangen te zijn) voelt voor mij niet heel logisch.

Correct me if i'm wrong overigens, ben nog nooit op Ibiza geweest.
Eens! 538 was in een ver verleden misschien hot en hip, maar vandaag de dag is het niet meer dan hitradio voor ouderen die zich nogsteeds jong voelen. Ibiza is een eiland wat iedere zomer een compleet andere doelgroep aantrekt, veel jonger dan de gemiddelde 538 luisteraar.
Overigens helemaal nieuw is het idee niet, want o.a. het Franse FG, Britse Centreforce en Vlaamse YOLO gingen 538 al voor en zijn daar ook in de ether te ontvangen. Ik ga er vanuit dat dit enkel een onderdeel is van een zomerse promotieactie en dat het na de zomer de Balearische ether weer zal verlaten. Zo niet, dan hoop ik dat het beter afloopt dan het 538 avontuur op een ander eiland ;)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Ze hadden beter dat subkanaal van 538, 538 Ibiza kunnen toevoegen. Dan heb je toch de marketing van het merk 538 maar draai je wel de muziek die relevant is voor het eiland.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Ik vind het allemaal prima, desnoods prikken ze bij Talpa SkyKerst door in Lapland tijdens december.

Maar onderstaande slaat natuurlijk precies nergens op. Ik ken niemand die 538 met Ibiza associeert en andersom. SLAM of FunX, ja die link zou ik nog wel leggen. Maar 538 is toch geen 'hip' merk meer?

Dennis van den Berg, Director Marketing & Communicatie: “Ibiza en 538 zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden. Onze dj’s brengen hier zomer na zomer de 538-vibe naar de clubs waardoor 538 al onderdeel is van de party scene op Ibiza. Nu we ook via 101.1 FM en DAB+ te horen zijn, houden we die band 24/7 levend en maken we het voor luisteraars nog makkelijker om zich overal op Ibiza thuis te voelen bij Radio 538.”
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Herman ven Schippers schreef: 13 mei 2025 13:57 Ik vind het allemaal prima, desnoods prikken ze bij Talpa SkyKerst door in Lapland tijdens december.

Maar onderstaande slaat natuurlijk precies nergens op. Ik ken niemand die 538 met Ibiza associeert en andersom. SLAM of FunX, ja die link zou ik nog wel leggen. Maar 538 is toch geen 'hip' merk meer?

Dennis van den Berg, Director Marketing & Communicatie: “Ibiza en 538 zijn al jaren onlosmakelijk met elkaar verbonden. Onze dj’s brengen hier zomer na zomer de 538-vibe naar de clubs waardoor 538 al onderdeel is van de party scene op Ibiza. Nu we ook via 101.1 FM en DAB+ te horen zijn, houden we die band 24/7 levend en maken we het voor luisteraars nog makkelijker om zich overal op Ibiza thuis te voelen bij Radio 538.”
Precies wat we gewend zijn van dit station toch? Die roepen al jaren dat ze de beste zijn, als eerste de grootste hits, maar wij weten wel beter. Het klinkt zelfs een tikkeltje arrogant (maar zal onderdeel van de marketing zijn) om te roepen dat jouw station de vibe naar de clubs en Party scene brengt. De Top40-Dance van 538 ga je niet horen in Ushuaia, UNVRS of Eden. Mik op de juiste doelgroep en zet (ik weet het, dit is een gevoelig onderwerp) een zendertje aan op Curacao of Bonaire. Vrij recent zijn daar weer aardig wat FM-frequenties beschikbaar gekomen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Vanjeafisharder

Sam Ibiza (Voorheen Isla 106) voegt dan meer toe aan het eiland met danceclassics dan wat 538 doet.
Orange

Bericht door Orange »

Herman ven Schippers schreef: 13 mei 2025 13:57 Ik vind het allemaal prima, desnoods prikken ze bij Talpa SkyKerst door in Lapland tijdens december.

Hoe hip is Ibiza dan? Ik heb de indruk dat de Nederlanders die daar naartoe gaan, niet persé hipper zijn dan de doelgroep van 538. Persoonlijk associeer ik Slam niet meer met Ibiza dan 538. FunX al helemaal niet. En 538 heeft een Ibiza themazender. Hebben die andere zenders dat ook? En geven die ook tickets weg naar Ibiza?
Herman ven Schippers

Orange schreef: 13 mei 2025 15:19

Hoe hip is Ibiza dan? Ik heb de indruk dat de Nederlanders die daar naartoe gaan, niet persé hipper zijn dan de doelgroep van 538. Persoonlijk associeer ik Slam niet meer met Ibiza dan 538. FunX al helemaal niet. En 538 heeft een Ibiza themazender. Hebben die andere zenders dat ook? En geven die ook tickets weg naar Ibiza?
Hip. Na Terschelling, Salou, Mallorca en Cherso trekken ze al weer jaren naar Ibiza. Slam is juist qua dance muziek veel meer hetgeen wat je kunt associeren met de clubs/party scene op Ibiza. Ik heb geen idee of andere zenders een Ibiza themazender hebben.
Orange

Bericht door Orange »

Herman ven Schippers schreef: 13 mei 2025 21:01 Hip. Na Terschelling, Salou, Mallorca en Cherso trekken ze al weer jaren naar Ibiza.
Als Ibiza de opvolger is van Terschelling, Salou enz, dan is dat toch niet hip? Het was ooit leuk in dancing Actania op Terschelling, maar hip was dat niet.
Herman ven Schippers

Orange schreef: 14 mei 2025 00:35
Herman ven Schippers schreef: 13 mei 2025 21:01 Hip. Na Terschelling, Salou, Mallorca en Cherso trekken ze al weer jaren naar Ibiza.
Als Ibiza de opvolger is van Terschelling, Salou enz, dan is dat toch niet hip? Het was ooit leuk in dancing Actania op Terschelling, maar hip was dat niet.
Je begint toch op je zestiende bij Terschelling en gaat dan zo het rijtje af.
Orange

Bericht door Orange »

Herman ven Schippers schreef: 14 mei 2025 10:28
Orange schreef: 14 mei 2025 00:35
Ja. En daarmee is het meer standaard dan hip.
Herman ven Schippers

Orange schreef: 14 mei 2025 11:55
Herman ven Schippers schreef: 14 mei 2025 10:28
Orange schreef: 14 mei 2025 00:35 Als Ibiza de opvolger is van Terschelling, Salou enz, dan is dat toch niet hip? Het was ooit leuk in dancing Actania op Terschelling, maar hip was dat niet.
Ja. En daarmee is het meer standaard dan hip.
Nee. Maar ik vind het allemaal prima wat je vindt.
lucapols

Bericht door lucapols »

Vanjeafisharder schreef: 13 mei 2025 14:57 Sam Ibiza (Voorheen Isla 106) voegt dan meer toe aan het eiland met danceclassics dan wat 538 doet.
SAM Ibiza doet het heel goed voor Ibiza. Als 538 nou 538 Ibiza daar op FM had gezet, dan zou het logischer klinken/zijn eerlijk gezegd. Ik denk dat de mensen in Ibiza niet wachten op veel gepraat op de zender, maar dat kan aan mij liggen.
DJ en Non-Stop beheerder bij Lokale Omroep Goirle, helpt een Ierse radiostation met van alles wat in mijn vrije tijd :D!!!
Vanjeafisharder

En SAM Ibiza is volledig in het Engels, ook door Nederlandse DJ's. Ze hebben tegenwoordig een aardig stabiele en volle programmering. Willem Doreleijers van Veronica doet er zelfs elke dag een programma.
Plaats reactie