Dat zou ik super vinden maar zie het nergens terug. Waar heb je dat gehoord? Bedoel je niet de Ibiza week in de 538 ochtendshow?Daanradiofan schreef: 09 mei 2025 23:40 Ik hoor dat 538 ook gaat inspelen op het mooie weer door komende week de 538 zomer lijst uit te zenden. Is dit een top 1000 of een top 538?
Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Ze gaan reizen naar Ibiza weggeven.Johanneke schreef: 10 mei 2025 08:53Dat zou ik super vinden maar zie het nergens terug. Waar heb je dat gehoord? Bedoel je niet de Ibiza week in de 538 ochtendshow?Daanradiofan schreef: 09 mei 2025 23:40 Ik hoor dat 538 ook gaat inspelen op het mooie weer door komende week de 538 zomer lijst uit te zenden. Is dit een top 1000 of een top 538?
-
Gisteren om half 4 hoorde ik een promo over de zomerwek(en) idd, maar daarna kwam nog iets over dat 538 vanwege het weer een zomerse lijst gaat uitzenden.
Klopt, dit gaat een Top 538 zijn. Dit was te horen in de promo.
Lijkt wel erg last minute te zijn want zie er niks over op de site.
Check ook eens mijn Soundcloud pagina voor lekkere mixen!
https://soundcloud.com/dj-nick1
https://soundcloud.com/dj-nick1
Ja hoorde het nu ook terug. Leuk! Waarschijnlijk gewoon de herhaling van vorig maar wel gaafDJ_Nick schreef: 10 mei 2025 13:33 Klopt, dit gaat een Top 538 zijn. Dit was te horen in de promo.
-
Ja echt gaaf? Omdat de temperaturen boven de 20 graden is gaan we een zomerse lijst uitzenden? In mei terwijl niemand in de zomer vakantie zit of iets. Dat is toch niet gaaf? Er wordt gewoon gewerkt en iedereen is al lang en breed naar school. Doe dat lekker in juni. Maar inderdaad het is echt heel gaaf wat 538 doet….
Voor mijn gevoel is iedereen tegenwoordig standaard al van mei tot september in 'zomerstemming' dus ze hoeven zeker niet te wachten. En ik snap 538 wel, het is redelijk simpel om voorgaande lijsten te recyclen met wat nieuwe nummers van dit jaar er in. En nu is het al redelijk lang mooi, zeker voor Nederland. Je wilt ook niet als het straks echt hartje zomer is en het 2 maanden regent zoals andere jaren.. plus het is Ibiza week komende week dus dan zijn de zomerhits sowieso niet vreemd. Maar of het origineel is, is een andere discussie ;)Deradiokenner schreef: 10 mei 2025 21:24Ja echt gaaf? Omdat de temperaturen boven de 20 graden is gaan we een zomerse lijst uitzenden? In mei terwijl niemand in de zomer vakantie zit of iets. Dat is toch niet gaaf? Er wordt gewoon gewerkt en iedereen is al lang en breed naar school. Doe dat lekker in juni. Maar inderdaad het is echt heel gaaf wat 538 doet….
-
Zit ik lekker op kantoor met de temperaturen iedereen is druk krijg ik ook nog de zomerhit om mijn oren. Nee dan heb ik liever gewoon de normale programmering. Dan hoef ik ook niet te balen dat ik op kantoor zit ipv op het strand. Dan helpt de muziek me ook niet echt verder…
Het gaat 538 denk ik inderdaad om het zomergevoel dat mensen nu hebben. Of je nu op kantoor zit in de airco, of buiten geniet van de zon: de meeste mensen hebben nu door dit weer wel een zomergevoel. Slim om dat gevoel te versterken met een zomerse hits.Deezers schreef: 10 mei 2025 22:20Voor mijn gevoel is iedereen tegenwoordig standaard al van mei tot september in 'zomerstemming' dus ze hoeven zeker niet te wachten. En ik snap 538 wel, het is redelijk simpel om voorgaande lijsten te recyclen met wat nieuwe nummers van dit jaar er in. En nu is het al redelijk lang mooi, zeker voor Nederland. Je wilt ook niet als het straks echt hartje zomer is en het 2 maanden regent zoals andere jaren.. plus het is Ibiza week komende week dus dan zijn de zomerhits sowieso niet vreemd. Maar of het origineel is, is een andere discussie ;)Deradiokenner schreef: 10 mei 2025 21:24Ja echt gaaf? Omdat de temperaturen boven de 20 graden is gaan we een zomerse lijst uitzenden? In mei terwijl niemand in de zomer vakantie zit of iets. Dat is toch niet gaaf? Er wordt gewoon gewerkt en iedereen is al lang en breed naar school. Doe dat lekker in juni. Maar inderdaad het is echt heel gaaf wat 538 doet….Johanneke schreef: 10 mei 2025 13:42
Ja hoorde het nu ook terug. Leuk! Waarschijnlijk gewoon de herhaling van vorig maar wel gaaf
Enige wat ik mij wel afvraag, is of zenders niet door gaan slaan met lijstjes. Meer zomerhits draaien geeft ook dat zomergevoel, zonder dat je de zoveelste lijst draait. En ja lijstjes werken goed voor de luistercijfers.
Vraag mij daarbij wel af: zijn het de lijstjes die zo scoren, of de variatie die de lijsten brengen? Want een Top1000 x dagen lang, betekent x dagen lang niet dezelfde hits in hoge rotatie. Want als je de hele dag naar 538 luistert en een paar keer Lady Gaga hoort, komt dat op een gegeven moment ook je neus uit. Bij een Top1000 weet je dat je die ene hit dan in ieder geval maar 1x hoort.
Het zijn eigenlijk gewoon Spotify playlists maar dan luister je met duizenden mensen tegelijk ;) ik denk dat de lijstjes inderdaad een afwisseling zijn van de gangbare muziek die je maandenlang hoort op een zender. Zolang ze deze lijst maar niet weer eindeloos gaan herhalen in het weekend en avonden of straks weer hartje zomer.. de lijst is overigens samengesteld door de muziekredactie en niet de luisteraars dus ze zullen de playlist van themakanaal 538 zomer wel copy/paste hebben gedaan ;)boxfm schreef: 11 mei 2025 20:24Het gaat 538 denk ik inderdaad om het zomergevoel dat mensen nu hebben. Of je nu op kantoor zit in de airco, of buiten geniet van de zon: de meeste mensen hebben nu door dit weer wel een zomergevoel. Slim om dat gevoel te versterken met een zomerse hits.Deezers schreef: 10 mei 2025 22:20Voor mijn gevoel is iedereen tegenwoordig standaard al van mei tot september in 'zomerstemming' dus ze hoeven zeker niet te wachten. En ik snap 538 wel, het is redelijk simpel om voorgaande lijsten te recyclen met wat nieuwe nummers van dit jaar er in. En nu is het al redelijk lang mooi, zeker voor Nederland. Je wilt ook niet als het straks echt hartje zomer is en het 2 maanden regent zoals andere jaren.. plus het is Ibiza week komende week dus dan zijn de zomerhits sowieso niet vreemd. Maar of het origineel is, is een andere discussie ;)Deradiokenner schreef: 10 mei 2025 21:24
Ja echt gaaf? Omdat de temperaturen boven de 20 graden is gaan we een zomerse lijst uitzenden? In mei terwijl niemand in de zomer vakantie zit of iets. Dat is toch niet gaaf? Er wordt gewoon gewerkt en iedereen is al lang en breed naar school. Doe dat lekker in juni. Maar inderdaad het is echt heel gaaf wat 538 doet….
Enige wat ik mij wel afvraag, is of zenders niet door gaan slaan met lijstjes. Meer zomerhits draaien geeft ook dat zomergevoel, zonder dat je de zoveelste lijst draait. En ja lijstjes werken goed voor de luistercijfers.
Vraag mij daarbij wel af: zijn het de lijstjes die zo scoren, of de variatie die de lijsten brengen? Want een Top1000 x dagen lang, betekent x dagen lang niet dezelfde hits in hoge rotatie. Want als je de hele dag naar 538 luistert en een paar keer Lady Gaga hoort, komt dat op een gegeven moment ook je neus uit. Bij een Top1000 weet je dat je die ene hit dan in ieder geval maar 1x hoort.
538 is deze zomer op FM en DAB op Ibiza te horen. Hoe nuttig is dat in tijden van iPhones en mobiel internet?
Bij Rick Romijn op stories paar dagen terug deze afbeelding, of het waar is geen idee ?banne schreef: 12 mei 2025 19:06 538 is deze zomer op FM en DAB op Ibiza te horen. Hoe nuttig is dat in tijden van iPhones en mobiel internet?
Frequentie klopt wel, alleen wat ik vond was ibiza Organica.
Jammer dat er niemand een FM web sdr ontvanger heeft op Ibiza.
https://i.ibb.co/HTTWZPJc/538-ibiza.jpg
-
Dat, maar daarbij: ik associeer Ibiza toch vooral met dansen en clubs, en die associatie heb ik met 538 al jaren niet meer (ondanks de danceprogrammering in het weekend). De combi 538 en Ibiza (en vooral de wens om daar te ontvangen te zijn) voelt voor mij niet heel logisch.banne schreef: 12 mei 2025 19:06 538 is deze zomer op FM en DAB op Ibiza te horen. Hoe nuttig is dat in tijden van iPhones en mobiel internet?
Correct me if i'm wrong overigens, ben nog nooit op Ibiza geweest.
Dat klopt. Ibiza Organica is verhuisd van frequentie. Vindt het wel apart, want volgens mij zijn het allemaal piratenfrequenties. Dan zendt een legaal commercieel Nederlands station dus illegaal uit in Spanje…DJKen-ZV schreef: 12 mei 2025 19:31Bij Rick Romijn op stories paar dagen terug deze afbeelding, of het waar is geen idee ?banne schreef: 12 mei 2025 19:06 538 is deze zomer op FM en DAB op Ibiza te horen. Hoe nuttig is dat in tijden van iPhones en mobiel internet?
Frequentie klopt wel, alleen wat ik vond was ibiza Organica.
Jammer dat er niemand een FM web sdr ontvanger heeft op Ibiza.
https://i.ibb.co/HTTWZPJc/538-ibiza.jpg
Ik vond het toch echt zeer geslaagd vandaag. Een jaar geleden luisterde ik de hele werkdag naar 538. Vind dat ze echt vijf superjocks hebben, alleen de A rotatie kwam me mijn neus uit, die nummers die je vier of vijf maanden elke paar uur hoort. Alex Warren, Teddy Swims, ik kon ze niet meer horen. Bovendien draaien ze de "echte" hits in het land, Roxy Dekker, Samuel Welten en Lotje, amper.Deradiokenner schreef: 10 mei 2025 21:24Ja echt gaaf? Omdat de temperaturen boven de 20 graden is gaan we een zomerse lijst uitzenden? In mei terwijl niemand in de zomer vakantie zit of iets. Dat is toch niet gaaf? Er wordt gewoon gewerkt en iedereen is al lang en breed naar school. Doe dat lekker in juni. Maar inderdaad het is echt heel gaaf wat 538 doet….
Maar met zo'n lijst ben ik weer terug bij 538 en staat hij de hele dag weer aan, heb genoten van de Dutch 1000 en nu ook weer van de zomer top 538.
Trouwens die lijst is een stuk beter dan twee jaar terug de zomer top 1000 in de stromende regen, toen bijna alleen dance. Nu heeft duidelijk Rick Romijn hem gemaakt, veel afwisseling, leuke classics en ook Nederlandstalig.