Veranderingen 538
Moderator: admin6
Re: Veranderingen 538
Frank doet alleen Boulevard nog.
Tim doet inderdaad wel voice-over werk.
Maar je ziet op andere stations ook dat de drive-time dj’s niet of heeel weinig invallen op andere tijdsloten.
Tim doet inderdaad wel voice-over werk.
Maar je ziet op andere stations ook dat de drive-time dj’s niet of heeel weinig invallen op andere tijdsloten.
Ik wil net zeggen zie je op veel meer stations. Op radio 2 vallen Jan-Willem en Ruud ook (bijna) nooit in. De overige dj's af en toe voor muziekcafé maar verder ook eigenlijk niet.
Klopt maar ook daar doen ze toch veel meer werk, KIDV doet ook voice-over werk, Ruud had natuurlijk een tijd een eigen soap/serie en zijn kunst.
Rob Jansen had natuurlijk zijn carnavals act en kinderTV, Barend doet nog drive-in shows en presentatieklussen op festivals/concerten. Marieke doet natuurlijk ook Boulevard, Domien heeft er nog een podcast naast.
Even voor de duidelijkheid ik zeg hier niet dat ze wel invallen maar meer omdat ze hun bekendheid van drive-time DJ gebruiken voor andere projecten. Mogelijk ook omdat het uurloon van een Drive-time DJ wat hoger ligt dan van de 14-16 DJ?
Rob Jansen had natuurlijk zijn carnavals act en kinderTV, Barend doet nog drive-in shows en presentatieklussen op festivals/concerten. Marieke doet natuurlijk ook Boulevard, Domien heeft er nog een podcast naast.
Even voor de duidelijkheid ik zeg hier niet dat ze wel invallen maar meer omdat ze hun bekendheid van drive-time DJ gebruiken voor andere projecten. Mogelijk ook omdat het uurloon van een Drive-time DJ wat hoger ligt dan van de 14-16 DJ?
Volgens mij deed 538 elk jaar de Eeuwige 100 net na de kerstdagen, in ieder geval van 1995 t/m 2004. In 1999 werd die lijst vanwege de millenniumwisseling uitgebreid naar 2000 ipv 100. Iemand een idee waarom ze daar sinds 2005 mee zijn gestopt? Ik luisterde zelf toen niet zoveel naar de radio.Phoenix schreef: 25 apr 2025 17:32 Ik denk dat 538 een historische ‘fout’ gemaakt heeft door na één editie al afscheid te nemen van de Top 2000 en Radio 2 er wel mee doorging. Laat 538 niet een soortgelijke misser maken met de Dutch 1000.
Vind het ook jammer dat ze geen Dance Smash top (zoveel) doen. Je hebt een hele duidelijke voorselectie, maar dan zijn er wel veel goeie dance-hits die buiten te boot vallen. Het valt me in ieder geval op dat ze de laatste tijd minder doen met dancemuziek
-
Vandaag is de Global Dance Chart niet te horen op 538 vanwege koningsdag, maar staat gelukkig al online op Mixcloud.
Ook opmerkelijk dat Wessel het samen met Floris Molenaar presenteert.
En daardoor duurt de uitzending ook eens bijna 2 uur, omdat ze nu geen rekening hoeven te houden met de commercials. Erg fijnTheAgedGamer schreef: 26 apr 2025 19:14 Vandaag is de Global Dance Chart niet te horen op 538 vanwege koningsdag, maar staat gelukkig al online op Mixcloud.

-
Tussen de nummers 21 en 20 was er voor het eerst geen onderbreking, dus ook geen 538 intro.RJ1984 schreef: 26 apr 2025 20:30En daardoor duurt de uitzending ook eens bijna 2 uur, omdat ze nu geen rekening hoeven te houden met de commercials. Erg fijnTheAgedGamer schreef: 26 apr 2025 19:14 Vandaag is de Global Dance Chart niet te horen op 538 vanwege koningsdag, maar staat gelukkig al online op Mixcloud.
Ook opmerkelijk dat Wessel het samen met Floris Molenaar presenteert.![]()
Moet zeggen dat de show vanuit het huis van Gerard Joling leuk gedaan is vandaag! En top dat ze tegenwoordig de vakantievervanging wat beter afstemmen, met Rick en Niels heb je toch een volwaardige show en Malou doet het leuk. Anders zat Martijn er altijd in zijn uppie met amper items, dan had je echt het gevoel dat ze de luisteraar niet serieus namen.
Ik hoor net dat 538 classics op DAB+ is omgetoverd is tot 538 Greatest Hits. Dat is een goede ontwikkeling. Was altijd al een gemiste kans. Benieuwd of het format gelijk is gebleven, hoor nu wel een nummer uit de late 80s, kan me dat niet eerder herinneren op 538 classics wat volgens mij alleen platen draaide sinds de lancering van 538 in 1992. Tot nu toe jingle per plaat (hopelijk gaan ze niet helemaal de Q route op en worden er ook platen direct aan elkaar gezet, vind dat soms wat druk klinken, een jingle bij elke plaat).
-
Heb het altijd wel vreemd gevonden dat 538 Classics nooit de oude jingle pakketten (WPLJ audio logo) gebruikte om het nostalgische effect van de echte 538 classics luister bij te zetten zodat het mooi blend.
-
Grappig, vroeg me pas nog af waarom ze dat niet deden, net als Veronica goud van oud zou het een logisch verlengstuk van het programma zijn.WFNX schreef: 01 mei 2025 00:10 Ik hoor net dat 538 classics op DAB+ is omgetoverd is tot 538 Greatest Hits. Dat is een goede ontwikkeling. Was altijd al een gemiste kans. Benieuwd of het format gelijk is gebleven, hoor nu wel een nummer uit de late 80s, kan me dat niet eerder herinneren op 538 classics wat volgens mij alleen platen draaide sinds de lancering van 538 in 1992. Tot nu toe jingle per plaat (hopelijk gaan ze niet helemaal de Q route op en worden er ook platen direct aan elkaar gezet, vind dat soms wat druk klinken, een jingle bij elke plaat).
538 classics was idd 90s, 00s en 10s. In mijn beleving gewoon vanaf 1990, dus niet vanaf de startdatum van 538. Het programma greatest hits draait hier en daar ook een 80s, dat zou dus een mooie toevoeging zijn al ben ik ze bij even bladeren door de playlist nog niet tegengekomen (wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn uiteraard).
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 01 mei 2025 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mijn DAB radio is het nogsteeds 538 Classics, heb ook al een scan gedaan.
Als je even zou luisteren hoor je het gelijk ;).SKMPLKS schreef: 01 mei 2025 09:00 Volgens mijn DAB radio is het nogsteeds 538 Classics, heb ook al een scan gedaan.
-
Display geeft nog 538 Classics aan, klopt.
-
In de app van 538 staat ook nog 538 Classics